Handeling
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Vergadernummer | Datum vergadering |
---|---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2003-2004 | nr. 71, pagina 4660-4661 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Vergadernummer | Datum vergadering |
---|---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2003-2004 | nr. 71, pagina 4660-4661 |
Aan de orde zijn de stemmingen over moties, ingediend bij het debat over de Hogesnelheidslijn-Zuid, te weten :
- de motie-Hofstra c.s. over tijdige en volledige realisatie (22026, nr. 193);
- de motie-Hofstra c.s. over verbeteringen aan de stations in Arnhem en Breda (22026, nr. 194).
(Zie vergadering van 21 april 2004.)
De voorzitter:
Ik deel mee dat de heer Hofstra zijn motie op stuk nr. 193 wil aanhouden en dat...
De heer Hofstra (VVD):
Het is net andersom, voorzitter. De motie op stuk nr. 193 wil ik in gewijzigde vorm in stemming gebracht zien en de motie op stuk nr. 194 houd ik aan, niet tot sint-juttemis maar tot de behandeling van de voorjaarsnota.
De voorzitter:
Als dat tenminste binnen drie maanden is, maar dat zal ongetwijfeld het geval zijn. Op verzoek van de heer Hofstra stel ik voor, zijn motie (22026, nr. 194) van de agenda af te voeren.
Daartoe wordt besloten.
De voorzitter:
De motie-Hofstra c.s. (22026, nr. 193) is in die zin gewijzigd dat zij thans luidt:
De Kamer,
Gehoord de beraadslaging,
overwegende dat er onduidelijkheid is ontstaan over de reistijden op de Hogesnelheidslijn-Zuid naar Brussel, Parijs en verder, en daarmee de eerder afgesproken bediening niet gerealiseerd dreigt te worden;
voorts overwegende dat over ruim twee jaar de eerste treinen gaan rijden en er nog veel voorbereidingen moeten worden getroffen, met name ook internationaal;
van mening dat het niet tijdig en/of volledig realiseren van de voorgenomen bediening niet aanvaardbaar is;
verzoekt de regering om:
- voor 1 juni 2004 de Kamer duidelijk en volledig te informeren over de oorzaken en verantwoordelijkheden inzake de gebleken fouten;
- de HSA-bediening met doorgaande treinen alsmede de aparte treinen naar Den Haag en Breda minimaal te handhaven op het eerder afgesproken niveau;
- voor de treinverbinding Brussel-Den Haag v.v. vanaf 2007 in principe een uur verbinding te bieden via de gecontracteerde HSA-treinen en overige nationale sneltreinen;
- een meer zakelijke houding in te nemen tegenover de in België dreigende vertragingen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Deze gewijzigde motie is voorgesteld door de leden Hofstra, Van Hijum, Dijksma, Gerkens en Duyvendak.
Zij krijgt nr. 196 (22026).
In stemming komt de gewijzigde motie Hofstra c.s. (22026, nr. 196).
De voorzitter:
Ik constateer dat deze motie met algemene stemmen is aangenomen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/h-tk-20032004-4660-4661.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.