Aan de orde zijn de stemmingen in verband met het wetsvoorstel Wijziging van de Wet op het primair onderwijs, de Wet op de expertisecentra en de Wet op het voortgezet onderwijs, onder meer in verband met de beëindiging van de bekostiging van het onderwijs in allochtone levende talen (29019),

- over:

- de motie-Hamer over taalonderwijs voor allochtone en autochtone kinderen (29019, nr. 8);

- de motie-Vergeer over middelen voor onderwijsachterstanden (29019, nr. 9).

(Zie vergadering van 17 februari 2004.)

De voorzitter:

Aangezien de motie-Vergeer (29019, nr. 9) is ingetrokken, maakt zij geen onderwerp van de stemmingen meer uit.

Artikel I, aanhef, en de onderdelen A t/m H worden zonder stemming aangenomen.

In stemming komt het amendement-Hamer (stuk nr. 6, I) tot invoeging van de onderdelen H1 t/m H3.

De voorzitter:

Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van GroenLinks, de PvdA en de Groep-Lazrak voor dit amendement hebben gestemd en die van de overige fracties ertegen, zodat het is verworpen.

Ik stel vast dat door de verwerping van dit amendement de overige op stuk nr. 6 voorkomende amendementen als verworpen kunnen worden beschouwd.

Onderdeel I wordt zonder stemming aangenomen.

De onderdelen J t/m L, artikel I, de artikelen II t/m VIII en de beweegreden worden zonder stemming aangenomen.

In stemming komt het wetsvoorstel.

De voorzitter:

Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, D66, de VVD, het CDA, de ChristenUnie, de SGP en de LPF voor dit wetsvoorstel hebben gestemd en die van de overige fracties ertegen, zodat het is aangenomen.

In stemming komt de motie-Hamer (29019, nr. 8).

De voorzitter:

Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van GroenLinks, de PvdA en de Groep-Lazrak voor deze motie hebben gestemd en die van de overige fracties ertegen, zodat zij is verworpen.

Naar boven