18 Stemming motie Curriculum funderend onderwijs en Masterplan basisvaardigheden

Aan de orde is de stemming over een aangehouden motie, ingediend bij het debat over het curriculum funderend onderwijs en het Masterplan basisvaardigheden,

te weten:

  • -de motie-Van Meenen over geen stappen nemen naar een permanente curriculumherziening voordat het huidige proces is afgerond en geëvalueerd (31293, nr. 681).

(Zie notaoverleg van 22 mei 2023.)

De voorzitter:

De motie-Van Meenen (31293, nr. 681) is in die zin gewijzigd dat zij thans luidt:

Motie

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat er nog gewerkt wordt aan de nieuwe kerndoelen voor Nederlands, rekenen/wiskunde, digitale geletterdheid en burgerschap;

overwegende dat Curriculum.nu en Onderwijs2032 niet succesvol zijn geweest;

verzoekt de regering geen stappen te nemen naar een structuur voor permanente curriculumherziening, noch naar een permanente wetenschappelijke commissie, voordat het wetsvoorstel voor de nieuwe kerndoelen Nederlands en rekenen/wiskunde medio 2024 is ingediend en deze herziening is geëvalueerd,

en gaat over tot de orde van de dag.

Zij krijgt nr. 684, was nr. 681 (31293).

Ik stel vast dat wij hier nu over kunnen stemmen.

Ik zei "curricúlum". Ik had er nog wel op geoefend! Het is "currículum". Het komt straks nog een keer. Dat wordt dus genieten en dat worden weer leuke filmpjes.

In stemming komt de gewijzigde motie-Van Meenen (31293, nr. 684, was nr. 681).

De voorzitter:

Ik constateer dat de leden van de fracties van de SP, Volt, DENK, Fractie Den Haan, de PvdD, Lid Gündoğan, D66, Lid Omtzigt, de SGP, het CDA, BBB, JA21, de PVV, FVD en Groep Van Haga voor deze gewijzigde motie hebben gestemd en de leden van de fracties van GroenLinks, de PvdA, de ChristenUnie en de VVD ertegen, zodat zij is aangenomen.

Naar boven