15 Stemmingen moties Verankering experiment educatieve module en enkele andere aangelegen wijzigingen op het gebied van de lerarenopleiding

Aan de orde zijn de stemmingen over moties, ingediend bij de behandeling van het wetsvoorstel Wijziging van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, de Wet studiefinanciering 2000 en de Wet voortgezet onderwijs 2020 houdende de verankering van het experiment educatieve module en enkele andere aangelegen wijzigingen op het gebied van de lerarenopleiding,

te weten:

  • -de motie-Van Meenen c.s. over laagdrempelige instroomroutes tot vakleerkracht muziek of muziekspecialist (36132, nr. 10);

  • -de motie-Peters c.s. over voldoende aandacht voor het mbo in de lerarenopleiding (36132, nr. 11);

  • -de motie-Peters c.s. over meer aandacht voor het vmbo in de eerstegraads lerarenopleidingen en in de educatieve minor en module (36132, nr. 12).

(Zie wetgevingsoverleg van 22 maart 2023.)

In stemming komt de motie-Van Meenen c.s. (36132, nr. 10).

De voorzitter:

Ik constateer dat de leden van de fracties van de SP, GroenLinks, BIJ1, Volt, DENK, Fractie Den Haan, de PvdA, de PvdD, Lid Gündoğan, D66, Lid Omtzigt, de ChristenUnie, de VVD, de SGP, het CDA, BBB, de PVV, FVD en Groep Van Haga voor deze motie hebben gestemd en de leden van de fractie van JA21 ertegen, zodat zij is aangenomen.

In stemming komt de motie-Peters c.s. (36132, nr. 11).

De voorzitter:

Ik constateer dat deze motie met algemene stemmen is aangenomen.

In stemming komt de motie-Peters c.s. (36132, nr. 12).

De voorzitter:

Ik constateer dat deze motie met algemene stemmen is aangenomen.

Naar boven