Handeling
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Vergadernummer | Datum vergadering |
---|---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2003-2004 | nr. 23, pagina 1590-1597 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Vergadernummer | Datum vergadering |
---|---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2003-2004 | nr. 23, pagina 1590-1597 |
Noot 1 (zie blz. 1496)
Advies van de regering op ingediende amendementen op het Fiscaal Pakket 2004
In deze lijst zijn opgenomen korte omschrijvingen van de amendementen die, tot dinsdagmiddag 17.00 uur, zijn ingediend op het Fiscaal Pakket 2004. De amendementen zijn voorzien van een advies van de regering en budgettaire effecten (+ = opbrengst; -/- = kosten)
Amendementen ingediend op het Belastingplan 2004 (29 210):
kamernr. | Indiener(s) | korte omschrijving | advies regering | budgettair effect | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2004 | 2005 | 2006 | 2007 | ||||
29 210 Nr. 18 | Samsom | Financiering stimulering zonne-energie, REB-deel | Wordt ontraden | 0 | 0 | 0 | 0 |
29 210 Nr. 19 | Samsom | Financiering stimulering zonne-energie, MEP-deel | Wordt ontraden | 0 | 0 | 0 | 0 |
29 210 Nr. 24 | Kant | Maximering forfaitaire kostenaftrek extraterritoriale kosten (30% regeling) | Wordt ontraden | 110 | 110 | 110 | 110 |
29 210 Nr. 26 | Kant | Lease-auto - verhoging standaard bijtelling naar 25% en introductie 20% bijtelling als met kilometerregistratie wordt aangetoond dat minder dan 8000 km privé per jaar wordt gereden (bij minder dan SOOkm: nihil) | Wordt ontraden | 109 | 109 | 109 | 109 |
29 210 Nr. 27 | Kant | Kinderkorting niet verhogen, inzetten voor aanvullende kinderkorting | Wordt ontraden | 0 | 0 | 0 | 0 |
29 210 Nr. 28 | Vendrik en Bussemaker | Invoeren korting voor langdurige minima | Wordt ontraden | – 100 | – 100 | – 100 | – 100 |
29 210 Nr. 29 | Vendrik en Bussemaker | Generieke combikorting afschaffen, volledig naar gerichte combikorting en uitkeerbaar maken | Wordt ontraden | 0 | 0 | 0 | 0 |
29 210 Nr. 30 | Vendrik | Invoeren voorgestelde autopakket met een uniform bijtelpercentage van 24% in plaats van 20% | Wordt ontraden | 192 | 192 | 192 | 192 |
29 210 Nr. 31 | Vendrik | Verhoging van de arbeidskorting voor werkenden met kleine deeltijdbaan tussen 0 en 50% WML, dekking uit invoeren voorgestelde autopakket met een uniform bijtelpercentage van 24% in plaats van 20% | Wordt ontraden | – 190 | – 190 | – 190 | – 190 |
29 210 Nr. 32 | Vendrik | Terugdraaien verslechteringen SPAK en VLW van 2003 en 2004. Dekking door verhogen VPB-tarief (naar 35%) en grondslagverbreding REB | Wordt ontraden | 0 | 0 | 0 | 0 |
29 210 Nr. 33 | Vendrik | Schrappen pc-prive regeling | Wordt ontraden | 280 | 280 | 280 | 280 |
29 210 Nr. 36 | Bussemaker en Vendrik | Arbeidskorting omvormen in werkbonus (EITC) | Wordt ontraden | – 340 | – 290 | – 240 | – 190 |
29 210 Nr. 38 | Bussemaker en Vendrik | Niet te korten extra arbeidskorting (20%) voor belastingplichtigen met een arbeidshandicap en een laag inkomen | Wordt ontraden | 0 | 0 | 0 | 0 |
29 210 Nr. 40 | Bussemaker | Jonggehandicaptenkorting verruimen naar jonggehandicapten die overigens aan de Wet Wajong voldoen, maar geen gebruik kunnen maken van de jonggehandicaptenregeling wegens samenloop met een andere uitkering of omdat teveel inkomen uit arbeid wordt genoten | Wordt ontraden | – 5 | – 5 | – 5 | – 5 |
29 210 Nr. 41 | Bussemaker | Chronisch ziekenforfait toekennen aan mensen met een indicatiestelling voor de TOG en de AWBZ, zonder tijdstoets | Wordt ontraden | – 15 | – 19 | – 23 | – 23 |
29 210 Nr. 42 | Bussemaker | Opheffing van de vrijstelling van heffing op aardgas en elektriciteit voor grootverbruikers, halve heffingsbedragen wanneer wordt toegetreden tot convenant Benchmarking Energieprestaties | Wordt ontraden | 50 | 50 | 50 | 50 |
29 210 Nr. 43 | Bussemaker | Afschaffen verlaagd REB-tarief voor glastuinbouw | Wordt ontraden | 115 | 115 | 115 | 115 |
29 210 Nr. 44 | Bussemaker | Verhoging van de accijns op LPG met 4,62 cent per liter. | Wordt ontraden | 60 | 60 | 60 | 60 |
29 210 Nr. 45 | Bussemaker | Instandhouden scholingsaftrek en afdrachtvermindering scholen | Wordt ontraden | – 290 | – 290 | – 290 | – 290 |
29 210 Nr. 46 | Crone en Bussemaker | Vrijstelling van de autokostenfictie (l B) voor bestelauto's | Wordt ontraden | – 16 | – 16 | – 16 | – 16 |
29 210 Nr. 47 | Crone en Bussemaker | Staffel in de uniforme reiskostenvergoeding (over de eerste 15.000 per jaar 20 cent, rest 15 cent) | Wordt ontraden | – 260 | – 260 | – 260 | – 260 |
29 210 Nr. 48 | Crone en Bussemaker | Verhoging standaard bijtelling naar 25% en introductie 20% bijtelling als met kilometerregistratie wordt aangetoond dat minder dan 15 000 km privé per jaar wordt gereden (bij minder dan 500 km: nihil) | Wordt ontraden | – 150 | – 150 | – 150 | – 150 |
29 210 Nr. 50 | Giskes | In de BPM een differentiatie aanbrengen voor dieselpersonenauto's | Wordt overgelaten aan het oordeel van de Kamer | 0 | 0 | 0 | |
29 210 Nr. 52 | Dezentjé Hamming | Termijn voor de eigenwoningreserve verkorten van 10 naar 5 jaar. Budgettair effect met ingang van 2009 5% van de opbrengst van de maatregel. | Wordt ontraden | 0 | 0 | 0 | 0 |
29 210 Nr. 53 | Rouvoet | Terugdraaien van de aanvullende combinatiekorting, verhoging van de kinderkorting(en). | Wordt ontraden | 0 | 0 | 0 | 0 |
29 210 Nr. 54 | Rouvoet | Uniforme bijtelling voor de auto van de zaak ten opzichte van het wetsvoorstel met 0,5% verhogen, van 20% naar 20,5% | Wordt ontraden | 24 | 24 | 24 | 24 |
29 210 Nr. 55 | Giskes | De afschaffing van de bijzondere tarieven in de REB komen niet te vervallen per 1 jan 2005 | Wordt ontraden | – 65 | – 65 | – 65 | – 65 |
29 210 Nr. 56 | Giskes | Indexering motorrijtuigenbelasting ongedaan maken, bijtelpercentage voor de auto van de zaak omhoog | 157 | 92 | 52 | 12 | |
29 210 Nr. 57 | Dezenté Hamming, Van Vroon hoven en Giskes | Feestdagenregeling Euro 35 in natura eenmaal per jaar, door pc-privéregeling omlaag en 15% fiscale bijtelling voorwerkgever over het geschenk in het kader van dit amendement | Wordt overgelaten aan het oordeel van de Kamer | 0 | 0 | 0 | 0 |
29 210 Nr. 58 | Vendrik | Verhogen van de percentages van het eigenwoningforfait in de jaren 2004–2007 met 0,025 procentpunt per jaar Vanaf 2008 blijft de verhoging 0,1 procentpunt per jaar. | Wordt ontraden | 55 | 100 | 150 | 200 |
29 210 Nr. 59 | Vendrik | Eigenwoningforfait met ingang van 2004 structureel verhogen met 0,025 procentpunt. | Wordt ontraden | 55 | 50 | 50 | 50 |
29 210 Nr. 60 | Kant | In de loonsfeer de onbelaste vergoeding ter zake van regelmatig woon-werkverkeer niet mogelijk voorzover deze afstand meer is dan 30 kilometer en niet met het OV wordt afgelegd. De kilometervergoeding wordt verhoogd naar Euro 0,19 en er wordt buiten de fiscale sfeer knelpunten opgelost bij alphahulpen | Wordt ontraden | 40 | 40 | 40 | 40 |
29 210 Nr. 61 | Bussemaker en Vendrik | Herinvoeren feestdagenregeling Euro 45 per jaar, alleen in natura. Begrenzing van afschrijving op onroerende zaken die als belegging worden gehouden | Wordt ontraden | 0 | 0 | 0 | 0 |
29 210 Nr. 62 | Crone en Bussemaker | Verhogen van het tarief van de BPM voor dieselpersonenauto's en huidige tariefstructuur vervangen door een aan de prijs van de auto gerelateerd tarief. | Wordt ontraden | 115 | 115 | 115 | 115 |
29 210 Nr. 63 | Vendrik | Aparte aftrek voor buitengewone uitgaven van chronisch zieken en gehandicapten, inclusief forfaits en vermenigvuldigingsfactoren, met een drempel van Euro 50 | Wordt ontraden | – 200 | – 235 | – 300 | – 3651 |
29 210 Nr. 64 | Rouvoet | Afbouw van de eigenwoningreserve in tien jaar, eerste jaren minder dan de laatste | Wordt ontraden | 0 | 3 | 7 | 10 |
1 Hierbij is er vanuit gegaan dat de TBU geen doorgang vindt en als gevolg daarvan een besparing aan de uitgavenkant optreedt van Euro 90 min in 2004, oplopend tot Euro 105 min in 2007.
Amendementen ingediend op het wetsvoorstel Overige Fiscale Maatregelen 2004 (29 035):
kamernr. | INDIENER(S) | korte omschrijving | advies regering | budgettair effect | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2004 | 2005 | 2006 | 2007 | ||||
29 035 Nr. 09 | Bussemaker en Vendrik | Afdrachtkorting voor in dienst hebben van werkloze of arbeidsgehandicapte | Wordt ontraden | – 535 | – 460 | – 460 | – 460 |
29 035 Nr. 10 | Dezentjé Hamming | In alle gevallen waarin kosten van vervolging in rekening worden gebracht, komt bezwaar bij de ontvangen open te staan, gevolgd door een voor de betrokkene gemakkelijk toegankelijke beroepsprocedure bij de rechter | Wordt ontraden | – | – | – | – |
29 035 Nr. 11 | Dezentjé Hamming | Het onderdeel dwangbevelen per post wordt geschrapt uit het wetsvoorstel | Wordt ontraden | – 7 | – 7 | – 7 | – 7 |
29 035 Nr. 12 | Dezentjé | Dwangbevelen kunnen alleen door middel van aangetekende post | Wordt ontraden | – 3 | – 3 | – 3 | – 3 |
Op de overige wetsvoorstellen die deel uitmaken van het Fiscaal Pakket 2004 waren dinsdagmiddag om 17.00 uur geen amendementen ingediend
Noot 2 (zie blz. 1553)
Mogelijke aanpassing amendement 78
Uitgaven wegens chronisch zieken en gehandicapten
1. Intentie is om het amendement budgettair neutraal te maken.
2. De geschatte meerkosten van het amendement in de huidige vorm bedragen 100 miljoen (inclusief verrekening Tegemoetkomingsregeling VWS).
3. Voor de verkrijging van het chronisch ziekenforfait moet een drempel worden ingebouwd in plaats van de huidige 2-jarenregeling.
4. Eerste indicatie leert dat bij een drempel van circa 300–400 euro aan buitengewone uitgaven voor toepassing van het chronisch ziekenforfait het amendement budgettair neutraal is.
Voorstel voor wijziging amendement 78
1. Het drempelbedrag voor het verkrijgen van het chronisch ziekenforfait wordt bij KB bepaald. Op basis van nadere berekeningen zal met het oog op de vereiste budgettaire neutraliteit de exacte hoogte van deze drempel moeten worden bepaald.
2. Het onderscheid tussen chronisch ziekenforfait, ouderdomsforfait en ao-forfait verdwijnt.
3. De hoogte van het forfait en de vermenigvuldigingsfactoren blijven gehandhaafd zoals in het amendement benoemd, maar kunnen bij KB worden gewijzigd.
4. Artikel III van het amendement vervalt. Er komt geen negatieve inkomstenbelasting. De tegemoetkomingsregeling chronisch zieken en gehandicapten – verantwoord op de begroting van VWS – blijft intact, met dien verstande dat bij aanname van onderhavig amendement deze tegemoetkomingsregeling niet langer aansluit bij de huidige buitengewone uitgavenregeling, maar bij de in dit amendement voorgestelde aftrekpost voor buitengewone uitgaven wegens chronische ziekte of handicap.
Kees Vendrik
Noot 3 (zie blz. 1564)
Nagekomen schriftelijke antwoorden van de minister en de staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap op vragen gesteld in de eerste termijn van de behandeling van de begroting van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap voor het jaar 2004 (29 200-VIII)
Politieke partij | Kamerleden | Omschrijving | Vraag | Antwoord |
---|---|---|---|---|
SGP | Vlies, ir. B.J. van der | taakstelling NWO | Voert NWO bij het verwerken van de bezuinigingen op overhead ook een bezuiniging door op een onderzoeksprogramma naar gewasbescherming? | In de begroting van NWO is de efficiencytaakstelling, die oploopt tot 7% van de beheerslasten, verwerkt. Deze korting wordt in zijn geheel in mindering gebracht op de beheerslasten en komt niet ten laste van het onderzoeksvolume. Wat betreft het onderzoek naar alternatieven voor chemische gewasbeschermingsmiddelen kan ik u melden dat het hier gaat om een langlopend programma met een looptijd van 1992–1998, en een omvang van ca. 10 miljoen euro (8 van NWO en 2 van LNV). In 1998 zijn binnen dit programma de laatste committeringen gedaan en het programma is vorig jaar afgesloten. |
PvdA | Hamer, drs. M.I. | Van Rijn middelen | Wanneer kan de minister de actualisatie geven van de Van Rijn middelen? | In de brief van 3 juli 2001 (vergaderjaar 2000–2001, 23 328, nr. 74) is de Kamer geïnformeerd over de (structurele) besteding van de «van Rijn»-middelen. De middelen zijn aangewend voor inkorting van de carrièrepatronen en daarnaast beschikbaar gesteld in de vorm van decentrale, vrij besteedbare, schoolbudgetten (inzetbaar voor functie- en beloningsdifferentiatie, betaald ouderschapsverlof e.d.). De inzet van het schoolbudget wordt jaarlijks gemonitord. De rapportages over deze monitoring zijn naar de TK gezonden. Van de uitkomsten van de monitoring is tevens verslag gedaan in de notas Werken in het onderwijs. Het voornemen is om ook begin 2004 weer een monitor naar de besteding van het schoolbudget uit te voeren. Een geactualiseerd beeld van de effecten van Van Rijn in termen van beloningsvergelijking kan thans niet worden gegeven. Een dergelijke vergelijkende analyse wordt door het ministerie van BZK verricht op basis van het Loonstructuuronderzoek van het CBS. De resultaten over 2002 van dit onderzoek zijn pas eind 2004, begin 2005 beschikbaar. Een actualisatie van de beloningsvergelijking in het onderwijs versus andere sectoren kan, uitgaande van deze prioriteit van het CBS, pas in 2005 worden gegeven. |
PvdA | Dam, M.H.P. van | uitval in HBO | Hoe heeft de instroom en de uitval in het HBO zich ontwikkeld na de invoering van de prestatiebeurs? | Om te voorkomen dat er nu zaken door elkaar worden gehaald, wil ik eerst helderheid scheppen. Ik ontken niet dat er meer studenten na één jaar uitvallen in het hbo. Ik heb echter niet de neiging om dit in verband te brengen met invoering van de prestatiebeurs. De uitval in het wo is bijvoorbeeld niet gestegen. Voor de stijging van de uitval in het hbo zijn meerdere oorzaken aan te geven. De uitval in het eerste jaar is weliswaar gestegen, maar de uitval na 3 jaar is nauwelijks gestegen en vergelijkbaar met de uitval uit begin jaren negentig. Kennelijk kiezen studenten eerder en niet vaker om te stoppen met de opleiding. Het is belangrijk dat studenten aan de juiste studie beginnen. Wanneer een student toch voor de verkeerde studie heeft gekozen is het belangrijk dat de keuze zo snel mogelijk wordt gecorrigeerd. Het is dan beter dat de student na 1 jaar uitvalt dan pas laat in de opleiding. Feit is dat de prestatiebeurs in het hoger onderwijs geen afschrikwekkende werking heeft gehad. De instroom in het voltijd-hbo is na invoering van de prestatiebeurs fors gestegen (van 58 000 in 1995 naar 69 000 in 1999, inmiddels weer gedaald naar 65 000), terwijl het aantal 18-jarigen in Nederland redelijk constant blijft. Het aantal deelnemers dat 1 jaar en 3 jaar na aanvang van de opleiding nog steeds een opleiding in het hbo volgt is hogervoor cohorten die onder het prestatiebeursregime vallen dan voor de cohorten uit de tijd voor het prestatiebeursregime. De prestatiebeurs heeft dus geen negatief effect gehad op het aantal deelnemers in het hoger onderwijs. Ik heb het CPB gevraagd de effecten van de prestatiebeurs op het studeergedrag te onderzoeken. Ik verwacht dit rapport binnen afzienbare termijn en zal de Kamer hierover informeren. |
CDA | Vries, mr.drs. J.M. de (CDA) | termijnbetalingen lesgeld | Is het mogelijk de termijnbetalingen uit te breiden binnen een kalenderjaar, zodat dit budgettair neutraal blijft? | Het is mogelijk om de inning van het lesgeld in meer termijnen te laten plaatsvinden. Dit onder de voorwaarde dat, zoals de heer De Vries aangaf, er geen verschuiving tussen begrotingsjaren plaatsvindt. Een besluit over 8 of 10 termijnen zal ik nemen nadat ik de uitvoeringstoets van de IB-Groep in deze heb ontvangen. Daarna zal ik het Uitvoeringsbesluit Les- en Cursusgeldwet 2000 aanpassen. |
CDA | Vries, mr.drs. J.M. de (CDA) | Projectsubsidies terugdringen | Er moet een einde komen aan procesof projectorganisaties en het via projectsubsidies instandhouden van intermediaire organisaties. Graag ontvangen wij nog vandaag een overzicht van alle subsidies aan deze organisaties. | Bijgevoegd ontvangt u een lijst (zie bijlage) van subsidies ten behoeve van het onderwijsveld die aan proces- en projectorganisaties en intermediaire organisaties worden verstrekt. Het gaat om de voorlopige bedragen 2004. In deze lijst zijn per begrotingsartikel alle subsidies uit het Subsidieoverzicht Rijksoverheid (SOR) opgenomen die niet rechtstreeks aan onderwijsinstellingen worden verstrekt. Uit de lijst blijkt dat het om zeer uiteenlopende onderwerpen en organisaties gaat. Er zijn bijvoorbeeld subsidies aan overkoepelende organen en belangenorganisaties. Sommige subsidies gaan naar dienstverlenende organisaties die efficiënter activiteiten kunnen uitvoeren dan de afzonderlijke scholen zelf. Daarnaast speelt vaak een rol dat organisaties vanwege hun specifieke expertise beter dan het ministerie in staat zijn de middelen effectief en efficiënt in te zetten. Met deze middelen wordt niet alleen de betrokken organisaties gefinancierd, maar ook de activiteiten in het onderwijsveld die deze organisaties verrichten. Voor 2004 is het merendeel van de middelen overigens al verplicht. |
Lijst van subsidies (bedragen in Euro's)
1. Primair onderwijs | 13,1 miljoen |
Landelijke Stichting Educatie Molukkers | 0,6 miljoen |
Edventure Coördinatie en dienstverlening t.b.v. OCW | 0,1 miljoen |
Ouderorganisaties Deskundigheidsbevordering ouders op het gebied van medezeggenschap en deelname aan de Leerling- en Ouderkamer | 1,4 miljoen |
Expertisecentrum Nederlands/Freudenthal en Universiteiten – Tussendoelen Nederlands/rekenen en wiskunde | 0,6 miljoen |
Kohnstam Leerlingvolgsysteem + | 0,7 miljoen |
VBKO projectgroep Q*Primair | 0,6 miljoen |
Katholiek Pedagogisch Centrum Programmamanager Intercultureel onderwijs | 0,1 miljoen |
Axis – Verbredingsplan techniek in het basisonderwijs | 0,1 miljoen |
ICT amendement | 2,0 miljoen |
Stichting Ontdeknet Ontwikkeling van ICT-toepassingen Ontdeknet | 0,1 miljoen |
Stichting Nederlands Gebarencentrum leermiddelenontwikkeling en bekostiging infrastructuur Nederlandse Gebarentaal | 0,5 miljoen |
Cimon B.V./v.Gelder en div. website onderwijskansen, communicatie brede school | 0,4 miljoen |
Landelijk steunpunt Specifieke Doelgroepen | 0,4 miljoen |
Kenniscentrum Grote Steden Beleid | 0,1 miljoen |
CED en Freudenthalinstituut Project rekenen en taal | 0,5 miljoen |
IBG Geschillencie samenwerkingsverbanden | 0,1 miljoen |
Landelijke taken indicatiestelling (LTCI) | 2,3 miljoen |
Leerlinggebonden financiering-consulenten | 0,8 miljoen |
Forum campagne voor allochtone ouders | 0,3 miljoen |
Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn Opleidingstraject lesgeven op achterstandsscholen | 0,1 miljoen |
Implementatie en evaluatie interactief taalonderwijs | 0,1 miljoen |
Opleiden directeuren zonder onderwijsbevoegdheid | 0,2 miljoen |
Nederlandse Schoolleiders Academie – Brancheorganisatie | 0,4 miljoen |
FPU als begeleiders in de school | 0,1 miljoen |
ICT in het onderwijs | 0,2 miljoen |
Nascholing leerlijnen | 0,2 miljoen |
3. Voortgezet onderwijs | 2,3 miljoen |
LAKS (Landelijk Aktiecomité Scholieren) | 0,3 miljoen |
VBKO, BPCO, VOS/ABB en VBS | 0,3 miljoen |
Werkgeversverbond VO | 0,3 miljoen |
Stuurgroep zorg/vmbo | 1,2 miljoen |
Landelijk werkverband Praktijkonderwijs | 0,2 miljoen |
4. Beroepsonderwijs en volwasseneneducatie | 11,7 miljoen |
Contactgemeenten voor de regionale meld en coördinatie functie | 10,8 miljoen1 |
Jongeren organisatie beroepsonderwijs Job (combinatie onderwijsorganisatie) | 0,3 miljoen |
Centrum voor innovatie en opleidingen internationaal (Leonardo) | 0,1 miljoen |
Centraal Orgaan van de Landelijke Opleidingsorganen (idw) | 0,5 miljoen |
6. Hoger beroepsonderwijs | 0,6 miljoen |
Vereniging vrouwen in hoger technisch onderwijs | 0,1 miljoen |
AXIS | 0,5 miljoen |
7. Wetenschappelijk onderwijs | 15,5 miljoen |
NUFFIC | 7,0 miljoen |
OESO | 0,1 miljoen |
European University Association | 0,1 miljoen |
Stichting Handicap en Studie | 0,7 miljoen |
Stichting UAF Steunpunt (SUS) | 2,6 miljoen |
Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) | 0,2 miljoen |
Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) | 0,2 miljoen |
Nederlandse Accreditatie Organisatie (NAO) | 3,5 miljoen |
NACEE (Netherlands American Commission for Educational Exchange) | 0,4 miljoen |
Nederlands-Vlaams Instituut | 0,1 miljoen |
Japan-Nederland Instituut | 0,1 miljoen |
Stimulering Internationalisering: | |
– Universiteit Leiden: INIS-project | 0,2 miljoen |
– Steunpunten hoger onderwijs (NESO) | 0,1 miljoen |
– Werkplan Leonardo da Vinci | 0,1 miljoen |
– IRAS (Informatiecentrum Richtlijnen Algemeen Stelsel) | 0,1 miljoen |
9. Arbeidsmarkt en personeelsbeleid | 13,5 miljoen |
Wet medezeggenschap Onderwijs (WMO) | 1,1 miljoen |
Arbeidsmarktmiddelen SBO | 10,8 miljoen |
Samenwerkingsorgaan beroepskwaliteit leraren | 1,6 miljoen |
10. Informatie- en communicatietechnologie | 22,5 miljoen |
Stichting Kennisnet | 18,6 miljoen |
Stichting Ict op school | 2,7 miljoen |
Expertisecentra | 1,2 miljoen |
14. Cultuur | 5,3 miljoen |
Stichting vouchercentrale | 5,3 miljoen |
Totaal | 84,5 miljoen |
1 Dit betreft feitelijk een specifieke uitkering, geen subsidie.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/h-tk-20032004-1590-1597.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.