Kennisgeving in het kader van de uitvoering van het project ‘Afsluitdijk’, Rijkswaterstaat

Definitieve besluiten omgevingsvergunning activiteiten bouwen van een bouwwerk en werkzaamheden rijksmonument – Inspectie Leefomgeving & Transport

De toenmalige Minister van Infrastructuur en Milieu heeft in juni 2013, op basis van artikel 3.35, eerste lid Wet ruimtelijke ordening, een coördinatiebesluit genomen voor het project Afsluitdijk (Staatscourant 2013, nr. 20154). Op grond van de artikelen 3.35 en 3.36 van de Wet ruimtelijke ordening coördineert de Minister van Infrastructuur en Waterstaat de voor­bereiding en bekendmaking van de op aanvraag of ambtshalve te nemen besluiten die in het coördinatiebesluit zijn opgenomen. Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Waterstaat kennis van het feit dat de volgende besluiten zijn genomen.

Welke besluiten zijn genomen en liggen ter inzage?

Voor de uitvoering van het rijksinpassingsplan ‘Afsluitdijk’ zijn onderstaande besluiten genomen, overeenkomstig de procedure in artikel 3.31, derde lid van de Wet ruimtelijke ordening in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

  • Definitief besluit omgevingsvergunning voor de sloop van defensiebalken te Kornwerderzand afgegeven door de Minister van Infrastructuur en Waterstaat (cluster 16E). Olonummer: 611572.In dit besluit zijn ambtshalve enkele tekstuele wijzigingen doorgevoerd en zijn de voorschriften – naar aanleiding van nader overleg met de provincie – op onderdelen aangepast ten opzichte van de ontwerpbeschikking.

  • Definitief besluit omgevingsvergunning voor het uitvoeren van onderzoeken voor de renovatie van de bestaande spuimiddelen te Den Oever en Kornwerderzand afgegeven door de Minister van Infrastructuur en Waterstaat (cluster 31). Olonummer: 6164955.Dit besluit is niet gewijzigd ten opzichte van de ontwerp-beschikking.

Waar en wanneer kunt u de stukken inzien?

De besluiten en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 28 oktober 2021 tot en met 8 december 2021 tijdens kantooruren ter inzage op het gemeentekantoor van de gemeente Súdwest-Fryslân, Marktstraat 8, 8601 CT Sneek.

Bij de gemeente Hollands Kroon kunt u voor het inzien van destukken een afspraak maken via de mail ro@hollandskroon.nl of via telefoonnummer 088 – 321 50 00.

Hoe kan beroep worden ingesteld?

De volgende (rechts)personen kunnen vanaf 28 oktober 2021 tot en met 8 december 2021 beroep instellen tegen de verleende besluiten:

  • a. Belanghebbenden;

  • b. Niet-belanghebbenden die tijdig een zienswijze kenbaar hebben gemaakt of aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen zienswijze te hebben ingediend.

Het beroepschrift moet worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag

of via het Digitaal Loket: https://digitaalloket.raadvanstate.nl/.

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en, zo mogelijk, de datum en het kenmerk van het besluit;

  • een opgave van de redenen waarom u zich niet met het besluit kunt verenigen.

Tevens dient ten behoeve van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, zo mogelijk, een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht te worden overgelegd.

Op dit besluit is hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke zijn beroepsgronden zijn. Na afloop van de beroepstermijn kunnen deze gronden niet meer worden aangevuld. In het beroepschrift dient tevens te worden vermeld dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is. Het instellen van beroep schorst de werking van de besluiten niet.

Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing van het besluit. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Bij het verzoek moet een afschrift van het beroepschrift worden overgelegd.

Het verzoek dient te zijn ondertekend en dient ten minste het volgende te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en de datum en het nummer of kenmerk van het besluit;

  • de gronden van het verzoek (motivering).

Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoekschrift om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Actuele informatie over in beroep gaan, vindt u op: www.raadvanstate.nl/.

Meer informatie?

Voor nadere informatie met betrekking tot de besluiten kunt u zich wenden tot de heer A.W.T. Nijenhuis, telefoon 06 – 50 03 60 02 of aanvragenLBIS@ilent.nl.

De Minister van Infrastructuur en Waterstaat, namens deze, het afdelingshoofd BJV-Projectadvisering bij Rijkswaterstaat Corporate Dienst, W. Warmerdam

Naar boven