Overwegingen ten aanzien van het besluit
gelet op de Wegenwet, de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994), het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990), het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW) en de Uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: Uitvoeringsvoorschriften BABW).dat de Hamelweg gelegen is buiten de bebouwde kom van Wijhe;
dat de Hamelweg in beheer is bij de gemeente Olst-Wijhe;
dat de Hamelweg een weg is zoals bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994;
dat gelet op dit artikel het college van burgemeester en wethouders van Olst-Wijhe bevoegd is verkeersbesluiten te nemen voor de genoemde weg;
dat in opdracht van Waterschap Drents Overijsselse Delta het stuwcomplex Soestwetering aan de Hamelweg te Wijhe gerenoveerd wordt;
dat materieel en materialen tijdelijk gebruik moeten maken van het wegvak ter hoogte van de stuw;
dat hiervoor een gedeelte van de weg tijdelijk dient te worden afgesloten namelijk het gedeelte tussen de Daslever en de Hamelweg nr. 14;
dat de aanwezigheid van rijdende en/of geparkeerde voertuigen in combinatie met de geplande activiteiten op het gedeelte van de weg dan ongewenst is;
dat het dan ook noodzakelijk is om een algehele geslotenverklaring in te stellen op het gedeelte van de weg om rijdende en/of geparkeerde voertuigen tegen te gaan;
dat er geen specifieke omleiding wordt opgezet voor het verkeer maar er, twee weken voorafgaand aan de werkzaamheden, door middel van borden aan het begin en het einde van de Hamelweg wordt geïnformeerd over de reden en data van afsluiting;
dat er ten tijde van de afsluiting informatieborden met de tekst “Daslever bereikbaar via Kappeweg” worden geplaatst;
dat de hulpdiensten worden geïnformeerd via MELVIN;
dat de hiervoor benoemde verkeersmaatregel kan worden uitgevoerd door middel van plaatsing van de verkeersborden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 gedurende de activiteiten van de renovatie, gepland in week 25 t/m 28 en week 33, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk;
dat gelet op artikel 12 van het BABW voor het plaatsen van de verkeersborden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 een verkeersbesluit is vereist;
dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 de hiervoor benoemde verkeersmaatregel strekt tot het verzekeren van de veiligheid op de weg;
dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 de vrijheid van het verkeer in het geding is bij het realiseren van deze maatregel in verband met de afsluiting van de weg, maar dat dit belang gelet op de voorgaande overwegingen in dit besluit als minder zwaarwegend wordt geacht dan het hiervoor genoemde belang;
dat gelet op artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de gemandateerde van de politie;