Overwegingen ten aanzien van het besluit
dat de Stationsstraat binnen de bebouwde kom van Maarheeze ligt en erftoegangswegen type I is met een snelheidsregime van 30 km/uur;
dat de Stationsstraat in eigendom en/of beheer en onderhoud zijn bij de gemeente Cranendonck;
dat er behoefte is aan een algehele plaats voor het laden en lossen van (handels)goederen;
dat het parkeerterrein aan de Stationsstraat bij de herinrichting van 2020 is uitgebreid van 28 naar 35 parkeervakken;
dat er geen laad- en losplaats in de nabijheid van het parkeerterrein te realiseren is;
dat er geen laad- en losplaats op eigen terrein van de aanwezige bedrijven te realiseren is;
dat de doorstroming van het verkeer bij het laden en lossen van (handels)goederen momenteel niet gewaarborgd kan worden en
dat het ontwerp verkeersbesluit op 22 juli 2020 ter inzage gepubliceerd is en hierop geen zienswijzen zijn ingediend.
Vereiste van besluit
Op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.
Motivering
Uit het oogpunt van de in artikel 2, eerste en tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994 opgenomen doelstellingen:
het verzekeren van de veiligheid op de weg;het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer; Het gewenst is om: een laad- en losplaats te realiseren op het parkeerterrein aan de Stationsstraat te Maarheeze.
Belangenafweging
Er zijn geen redenen om aan te nemen dat door bovengenoemde maatregelen belanghebbenden onevenredig worden benadeeld, noch dat door te nemen maatregelen een onduidelijke verkeerssituatie ontstaat.
Gehoord
Met betrekking tot dit verkeersbesluit is, overeenkomstig artikel 24 BABW, overleg gepleegd met de gemandateerde namens de Korpschefs van de Politiedistrict Zuidoost-Brabant.