Rectificatie ter correctie van de rectificatie van het Besluit van de Minister van Infrastructuur en Waterstaat van 16 juni 2020 nr. IENW/BSK-2020/88503, houdende regels met betrekking tot de luchtwaardigheid en het gebruik van luchtvaartuigen (Regeling nationale veiligheidsvoorschriften luchtvaartuigen)

In de Staatscourant van 18 september 2020, nr. 31290-n1, is de rectificatie inzake bovengenoemd besluit gepubliceerd. Per abuis is daarin een passage niet vervallen. Met onderhavige rectificatie wordt dit gecorrigeerd.

In de rectificatie staat: ‘‘Daarom worden wat betreft luchtverkeersregels beperkingen gesteld aan het gebruik van deze luchtvaartuigen. Hiertoe is de eerder aangehaalde SERA-verordening in samenhang met het Besluit luchtverkeer 2014 van toepassing. Zo mag er ingevolge paragraaf SERA.5005, onderdeel f, van de SERA-verordening met dit type luchtvaartuigen niet lager dan 1000 ft gevlogen worden boven aaneengesloten bebouwing en concentraties van mensen. Ook is het verboden te vliegen binnen luchtverkeersleidingsgebieden en nabij luchtvaartterreinen.’ Ook hier is de eerder aangehaalde SERA-verordening in samenhang met het Besluit luchtverkeer 2014 het uitgangspunt.’

Dit moet zijn: “Daarom worden wat betreft luchtverkeersregels beperkingen gesteld aan het gebruik van deze luchtvaartuigen. Hiertoe is de eerder aangehaalde SERA-verordening in samenhang met het Besluit luchtverkeer 2014 van toepassing. Zo mag er ingevolge paragraaf SERA.5005, onderdeel f, van de SERA-verordening met dit type luchtvaartuigen niet lager dan 1000 ft gevlogen worden boven aaneengesloten bebouwing en concentraties van mensen.”

Naar boven