Verkeersbesluit Herinrichting Werkerf III Amsterdam Zuidoost

Logo Amsterdam

Zaaknummer: ZO19-08399

 

 

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam,

 

 

 

 

 

Datum: 3 september 2019

 

gelet op:

 

  • de Wegenverkeerswet (WVW 1994);

  • het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990);

  • de bepalingen en de uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);

  • de Algemene wet bestuursrecht (Awb);

  • de Verordening op het lokaal bestuur in Amsterdam;

  • de ondermandaatbesluiten van de stadsdelen.

  •  

 

Overwegende dat:

 

  • 1.

    het Amstel III gebied in Amsterdam Zuidoost van kantoorgebied transformeert naar stadswijk;

  • 2.

    Werkerf III een onderdeel is van het project Amstel III;

  • 3.

    de oorspronkelijke inrichting van de openbare ruimte van Werkerf III dateert uit de jaren ’80 en niet meer voldoet aan de huidige eisen;

  • 4.

    in april 2018 een eerste schetsontwerp gepresenteerd is waarop belanghebbende doormiddel van een inloopbijeenkomst en online konden reageren op het schetsontwerp;

  • 5.

    het schetsontwerp hierop uitgewerkt is tot een voorlopig ontwerp (VO)

  • 6.

    in september 2018 de mogelijkheid geboden aan belanghebbende om op het VO te reageren;

  • 7.

    hieruit het definitie ontwerp (D.O.)van Werkerf III tot stand is gekomen in samenspraak met de ondernemers in het gebied;

  • 8.

    op 04-02-2019 het definitief ontwerp vastgesteld;

  • 9.

    op 24-07-2019 overleg met de Centrale Verkeerscommissie (CVC), waarin een gemandateerde van de regionale politie eenheid Amsterdam is vertegenwoordigd, heeft plaatsgevonden, waarbij de verkeerscommissie positief op het VO heeft geadviseerd;

  • 10.

    om de doorstroming en veiligheid van het verkeer in het gebied te garanderen de volgende verkeersmaatregelen ingesteld worden, 11 laad- en losplaatsen [E7], parkeerverboden [E1] en verboden om stil te staan [E2];

  • 11.

    deze aanwijzing van verkeersmaatregelen in het algemeen verkeersbelang wenselijk c.q. noodzakelijk kan worden geacht;

  • 12.

    de hierna genoemde wegen c.q. weggedeelten onder beheer zijn van en gelegen binnen de gemeente Amsterdam.

Besluit

 

Op grond van vorenstaande overwegingen besluit het college van burgemeester en wethouders;

 

  • I.

    Door het verkeersbord E1 [parkeerverbod] te plaatsen, een parkeerverbod in te stellen op Keienbergweg 111 tot en met Keienbergweg 25, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • II.

    Door het verkeersbord E1 [parkeerverbod] te plaatsen, een parkeerverbod in te stellen op de Klokkenbergweg nummer 3tot en met Klokkenbergweg nummer 37, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • III.

    Door het verkeersbord E1 [parkeerverbod] te plaatsen, een parkeerverbod in te stellen op de Kuiperbergweg nummer 2 tot en met Kuiperbergweg nummer 33, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • IV.

    Door het verkeersbord E01zb [parkeerverbodzone begin] te plaatsen, een parkeerverbodzone in te stellen op de Kollenbergweg ter hoogte van 74, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • V.

    Door het verkeersbord E01ze [parkeerverbodzone einde] te plaatsen, het einde van de parkeerverbodzone aan te geven, ter hoogte Kollenberweg ter hoogte van 74 conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • VI.

    Door het verkeersbord E01zb [parkeerverbodzone begin] te plaatsen, een parkeerverbodzone in te stellen op de Kollenbergweg ter hoogte van 8, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • VII.

    Door het verkeersbord E01ze [parkeerverbodzone einde] te plaatsen, het einde van de parkeerverbodzone aan te geven, ter hoogte van Kollenberweg nummer 8 conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

  • VIII.

    Door het verkeersbord E2 [verbod stil te staan] te plaatsen, een verbod stil te staan in te stellen op Keienbergweg ter hoogte van 111tot Gulden Kruispad, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • IX.

    Door het verkeersbord E2 [verbod stil te staan] te plaatsen, een verbod stil te staan in te stellen op de Keienbergweg ter hoogte van 64 tot Keienbergweg ter hoogte van 100, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • X.

    Door het verkeersbord E2 [verbod stil te staan] te plaatsen, een verbod stil te staan in te stellen op de Klokkenbergweg tussen Kuiperbergweg nummer 6A en Gulden Kruispad, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • XI.

    Door het verkeersbord E2 [verbod stil te staan] te plaatsen, een verbod stil te staan in te stellen op de Klokkenbergweg tussen Kuiperbergweg nummer 20 en Gulden Kruispad, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • XII.

    Door het verkeersbord E2 [verbod stil te staan] te plaatsen, een verbod stil te staan in te stellen op de Lemelerbergweg tussen Kuiperbergweg nummer 33 en Gulden Kruispad, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

  • XIII.

    Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Keienbergweg ter hoogte van 101, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • XIV.

    Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Keienbergweg ter hoogte van 64, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • XV.

    Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Keienbergweg ter hoogte van 100, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

  • XVI.

    Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Kollenbergweg ter hoogte van nummer 11, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • XVII.

    Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Kollenbergweg ter hoogte van nummer 13, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • XVIII.

    Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Kollenbergweg ter hoogte van nummer 5, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • XIX.

    Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Klokkenbergweg ter hoogte van nummer 3, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • XX.

    Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Klokkenbergweg ter hoogte van nummer 5, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • XXI.

    Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Klokkenbergweg ter hoogte van nummer 15, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

  •  

  • XXII.

    Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Klokkenbergweg ter hoogte van nummer 19, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

  • XXIII.

    Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Klokkenbergweg ter hoogte van nummer 29, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

  •  

 

 

Zoals aangegeven op de bij dit verkeersbesluit behorende situatietekening .

 

 

College van burgemeester en wethouders – Gemeente Amsterdam,

Namens deze,

 

 

Amsterdam, 3 september 2019

 

 

Nina Gombert

Teammanager Expertisecentrum, Operationele Ondersteuning, Stadswerken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bezwaar

 

 

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit bezwaar maken.

Stuur uw bezwaarschrift naar:

 

Gemeente Amsterdam

T.a.v. Juridisch Bureau

Postbus 483

1000 AL Amsterdam

 

Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:

uw naam, adres en telefoonnummer

de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft en uw handtekening

het besluit waartegen u bezwaar maakt, met datum en referentienummer van het besluit

waarom u bezwaar maakt.

 

Na ontvangst informeert de gemeente u over de manier waarop zij uw bezwaarschrift gaat behandelen.

 

Schorsende werking

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen: het besluit waartegen u bezwaar maakt, blijft geldig totdat over uw bezwaar is beslist.

 

Spoed? Voorlopige voorziening

Bij grote spoed kunt u (tegen kosten) een zogeheten voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een spoedprocedure waarmee het genomen besluit tijdelijk kan worden ingetrokken en/of andere maatregelen kunnen worden getroffen. Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij:

 

de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam

sector Bestuursrecht Algemeen

Postbus 75850

1070 AW AMSTERDAM

 

Dat kan ook via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor hebt u een DigiD nodig. Op deze site vindt u ook meer informatie

 

Naar boven