Datum: 3 september 2019
gelet op:
- •
de Wegenverkeerswet (WVW 1994);
- •
het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990);
- •
de bepalingen en de uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);
- •
de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
- •
de Verordening op het lokaal bestuur in Amsterdam;
- •
de ondermandaatbesluiten van de stadsdelen.
Overwegende dat:
- 1.
het Amstel III gebied in Amsterdam Zuidoost van kantoorgebied transformeert naar stadswijk;
- 2.
Werkerf III een onderdeel is van het project Amstel III;
- 3.
de oorspronkelijke inrichting van de openbare ruimte van Werkerf III dateert uit de jaren ’80 en niet meer voldoet aan de huidige eisen;
- 4.
in april 2018 een eerste schetsontwerp gepresenteerd is waarop belanghebbende doormiddel van een inloopbijeenkomst en online konden reageren op het schetsontwerp;
- 5.
het schetsontwerp hierop uitgewerkt is tot een voorlopig ontwerp (VO)
- 6.
in september 2018 de mogelijkheid geboden aan belanghebbende om op het VO te reageren;
- 7.
hieruit het definitie ontwerp (D.O.)van Werkerf III tot stand is gekomen in samenspraak met de ondernemers in het gebied;
- 8.
op 04-02-2019 het definitief ontwerp vastgesteld;
- 9.
op 24-07-2019 overleg met de Centrale Verkeerscommissie (CVC), waarin een gemandateerde van de regionale politie eenheid Amsterdam is vertegenwoordigd, heeft plaatsgevonden, waarbij de verkeerscommissie positief op het VO heeft geadviseerd;
- 10.
om de doorstroming en veiligheid van het verkeer in het gebied te garanderen de volgende verkeersmaatregelen ingesteld worden, 11 laad- en losplaatsen [E7], parkeerverboden [E1] en verboden om stil te staan [E2];
- 11.
deze aanwijzing van verkeersmaatregelen in het algemeen verkeersbelang wenselijk c.q. noodzakelijk kan worden geacht;
- 12.
de hierna genoemde wegen c.q. weggedeelten onder beheer zijn van en gelegen binnen de gemeente Amsterdam.
Besluit
Op grond van vorenstaande overwegingen besluit het college van burgemeester en wethouders;
- I.
Door het verkeersbord E1 [parkeerverbod] te plaatsen, een parkeerverbod in te stellen op Keienbergweg 111 tot en met Keienbergweg 25, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- II.
Door het verkeersbord E1 [parkeerverbod] te plaatsen, een parkeerverbod in te stellen op de Klokkenbergweg nummer 3tot en met Klokkenbergweg nummer 37, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- III.
Door het verkeersbord E1 [parkeerverbod] te plaatsen, een parkeerverbod in te stellen op de Kuiperbergweg nummer 2 tot en met Kuiperbergweg nummer 33, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- IV.
Door het verkeersbord E01zb [parkeerverbodzone begin] te plaatsen, een parkeerverbodzone in te stellen op de Kollenbergweg ter hoogte van 74, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- V.
Door het verkeersbord E01ze [parkeerverbodzone einde] te plaatsen, het einde van de parkeerverbodzone aan te geven, ter hoogte Kollenberweg ter hoogte van 74 conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- VI.
Door het verkeersbord E01zb [parkeerverbodzone begin] te plaatsen, een parkeerverbodzone in te stellen op de Kollenbergweg ter hoogte van 8, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- VII.
Door het verkeersbord E01ze [parkeerverbodzone einde] te plaatsen, het einde van de parkeerverbodzone aan te geven, ter hoogte van Kollenberweg nummer 8 conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- VIII.
Door het verkeersbord E2 [verbod stil te staan] te plaatsen, een verbod stil te staan in te stellen op Keienbergweg ter hoogte van 111tot Gulden Kruispad, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- IX.
Door het verkeersbord E2 [verbod stil te staan] te plaatsen, een verbod stil te staan in te stellen op de Keienbergweg ter hoogte van 64 tot Keienbergweg ter hoogte van 100, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- X.
Door het verkeersbord E2 [verbod stil te staan] te plaatsen, een verbod stil te staan in te stellen op de Klokkenbergweg tussen Kuiperbergweg nummer 6A en Gulden Kruispad, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XI.
Door het verkeersbord E2 [verbod stil te staan] te plaatsen, een verbod stil te staan in te stellen op de Klokkenbergweg tussen Kuiperbergweg nummer 20 en Gulden Kruispad, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XII.
Door het verkeersbord E2 [verbod stil te staan] te plaatsen, een verbod stil te staan in te stellen op de Lemelerbergweg tussen Kuiperbergweg nummer 33 en Gulden Kruispad, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XIII.
Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Keienbergweg ter hoogte van 101, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XIV.
Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Keienbergweg ter hoogte van 64, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XV.
Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Keienbergweg ter hoogte van 100, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XVI.
Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Kollenbergweg ter hoogte van nummer 11, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XVII.
Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Kollenbergweg ter hoogte van nummer 13, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XVIII.
Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Kollenbergweg ter hoogte van nummer 5, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XIX.
Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Klokkenbergweg ter hoogte van nummer 3, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XX.
Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Klokkenbergweg ter hoogte van nummer 5, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XXI.
Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Klokkenbergweg ter hoogte van nummer 15, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XXII.
Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Klokkenbergweg ter hoogte van nummer 19, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
- XXIII.
Door het verkeersbord E7 [gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen] te plaatsen, een laad en losplaats in te richten op de Klokkenbergweg ter hoogte van nummer 29, conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
Zoals aangegeven op
de bij dit verkeersbesluit behorende situatietekening
.
College van burgemeester en wethouders – Gemeente Amsterdam,
Namens deze,
Amsterdam, 3 september 2019
Nina Gombert
Teammanager Expertisecentrum, Operationele Ondersteuning, Stadswerken
Bezwaar
Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit bezwaar maken.
Stuur uw bezwaarschrift naar:
Gemeente Amsterdam
T.a.v. Juridisch Bureau
Postbus 483
1000 AL Amsterdam
Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:
uw naam, adres en telefoonnummer
de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft en uw handtekening
het besluit waartegen u bezwaar maakt, met datum en referentienummer van het besluit
waarom u bezwaar maakt.
Na ontvangst informeert de gemeente u over de manier waarop zij uw bezwaarschrift gaat behandelen.
Schorsende werking
Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen: het besluit waartegen u bezwaar maakt, blijft geldig totdat over uw bezwaar is beslist.
Spoed? Voorlopige voorziening
Bij grote spoed kunt u (tegen kosten) een zogeheten voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een spoedprocedure waarmee het genomen besluit tijdelijk kan worden ingetrokken en/of andere maatregelen kunnen worden getroffen. Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij:
de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam
sector Bestuursrecht Algemeen
Postbus 75850
1070 AW AMSTERDAM
Dat kan ook via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor hebt u een DigiD nodig. Op deze site vindt u ook meer informatie