Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
|---|---|---|---|---|
| Ministerie van Infrastructuur en Milieu | Staatscourant 2015, 14747 | algemeen verbindend voorschrift (ministeriële regeling) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
|---|---|---|---|---|
| Ministerie van Infrastructuur en Milieu | Staatscourant 2015, 14747 | algemeen verbindend voorschrift (ministeriële regeling) |
De Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu,
Gelet op artikel 8.23, eerste lid, Wet luchtvaart;
BESLUIT:
Artikel 2 van de Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol waaronder ALCMS komt te luiden:
1. In plaats van de grenswaarden genoemd in bijlage 2 van het LVB gelden voor het gebruiksjaar 2015 voor de in de onderstaande tabel genoemde handhavingspunten de volgende vervangende grenswaarden:
|
Grenswaarden handhavingspunten etmaal Lden [dB(A)] |
||||
|---|---|---|---|---|
|
Puntnummer |
X-coörd |
Y-coörd |
Grenswaarde |
Maximum grenswaarde in geval van buitengewone weersomstandigheden |
|
1 |
97.325 |
470.400 |
55,90 |
(56,90) |
|
2 |
100.475 |
472.525 |
57,60 |
(58,60) |
|
3 |
104.150 |
474.925 |
58,67 |
(59,67) |
|
4 |
106.325 |
477.125 |
58,14 |
(59,14) |
|
5 |
108.875 |
478.725 |
57,88 |
(58,88) |
|
6 |
109.675 |
481.125 |
61,42 |
(62,42) |
|
7 |
107.625 |
486.025 |
57,52 |
(58,52) |
|
8 |
107.725 |
489.075 |
58,47 |
(59,47) |
|
9 |
107.725 |
492.100 |
56,93 |
(57,93) |
|
10 |
108.525 |
495.350 |
59,00 |
(60,00) |
|
11 |
109.175 |
498.100 |
58,54 |
(59,54) |
|
12 |
109.550 |
500.725 |
58,18 |
(59,18) |
|
13 |
110.250 |
503.025 |
57,22 |
(58,22) |
|
14 |
110.775 |
500.550 |
56,63 |
(57,63) |
|
15 |
110.575 |
496.725 |
57,77 |
(58,77) |
|
16 |
111.750 |
491.425 |
57,04 |
(58,04) |
|
17 |
111.825 |
487.425 |
57,37 |
(58,37) |
|
18 |
111.950 |
485.275 |
61,63 |
(62,63) |
|
19 |
113.625 |
482.275 |
54,57 |
(55,57) |
|
20 |
116.175 |
481.925 |
59,56 |
(60,56) |
|
21 |
119.050 |
481.900 |
58,39 |
(59,39) |
|
22 |
122.025 |
481.450 |
58,32 |
(59,32) |
|
23 |
118.800 |
481.050 |
57,72 |
(58,72) |
|
24 |
114.525 |
476.925 |
57,18 |
(58,18) |
|
25 |
116.100 |
474.050 |
57,56 |
(58,56) |
|
26 |
113.575 |
472.550 |
55,21 |
(56,21) |
|
27 |
112.500 |
468.500 |
56,21 |
(57,21) |
|
28 |
112.600 |
472.325 |
55,37 |
(56,37) |
|
29 |
112.525 |
475.400 |
56,71 |
(57,71) |
|
30 |
110.475 |
475.250 |
57,98 |
(58,98) |
|
31 |
108.600 |
475.075 |
58,82 |
(59,82) |
|
32 |
110.150 |
471.075 |
57,18 |
(58,18) |
|
33 |
106.800 |
471.150 |
56,82 |
(57,82) |
|
34 |
103.400 |
472.225 |
57,19 |
(58,19) |
|
35 |
98.400 |
470.300 |
57,10 |
(58,10) |
2. In plaats van de grenswaarden genoemd in bijlage 3 van het LVB gelden voor het gebruiksjaar 2015 voor de in de onderstaande tabel genoemde handhavingspunten de volgende vervangende grenswaarden:
|
Grenswaarden handhavingspunten nacht Lnight [dB(A)] |
||||
|---|---|---|---|---|
|
Puntnummer |
X-coörd |
Y-coörd |
Grenswaarde |
Maximum grenswaarde in geval van buitengewone weersomstandigheden |
|
1 |
102.750 |
473.250 |
52,84 |
(53,84) |
|
2 |
104.150 |
474.925 |
50,33 |
(51,33) |
|
3 |
105.750 |
476.600 |
47,81 |
(48,81) |
|
4 |
108.875 |
478.725 |
47,68 |
(48,68) |
|
5 |
108.025 |
485.875 |
51,91 |
(52,91) |
|
6 |
108.350 |
492.100 |
51,65 |
(52,65) |
|
7 |
108.525 |
495.350 |
49,71 |
(50,71) |
|
8 |
109.275 |
501.750 |
48,25 |
(49,25) |
|
9 |
109.675 |
504.850 |
46,56 |
(47,56) |
|
10 |
110.825 |
504.425 |
47,23 |
(48,23) |
|
11 |
110.775 |
500.550 |
48,37 |
(49,37) |
|
12 |
110.575 |
496.725 |
49,69 |
(50,69) |
|
13 |
110.600 |
494.400 |
50,37 |
(51,37) |
|
14 |
110.175 |
488.550 |
52,23 |
(53,23) |
|
15 |
118.825 |
481.650 |
52,57 |
(53,57) |
|
16 |
120.250 |
481.500 |
51,47 |
(52,47) |
|
17 |
118.825 |
481.350 |
52,55 |
(53,55) |
|
18 |
111.000 |
476.350 |
48,11 |
(49,11) |
|
19 |
109.175 |
474.600 |
46,14 |
(47,14) |
|
20 |
110.750 |
471.600 |
46,48 |
(47,48) |
|
21 |
115.875 |
468.125 |
43,80 |
(44,80) |
|
22 |
111.800 |
467.525 |
44,30 |
(45,30) |
|
23 |
109.500 |
468.025 |
45,91 |
(46,91) |
|
24 |
106.000 |
471.050 |
46,08 |
(47,08) |
|
25 |
100.475 |
472.525 |
48,72 |
(49,72) |
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
De Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, W.J. Mansveld
Op 23 maart 2015 is in werking getreden de Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol waaronder ALCMS. In de toelichting bij deze regeling is aangegeven dat op een later moment in het gebruiksjaar 2015 vervangende grenswaarden geluid voor de handhavingspunten zullen worden ingevoegd. De onderhavige regeling dient hiertoe.
Op 13 mei 2015 heeft de exploitant een berekening van de noodzakelijke vervangende grenswaarden ingediend (brief d.d. 13 mei 2015, kenmerk 011-2015-D CD). Het Nationaal Lucht- en Ruimtevaart Laboratorium heeft een contra-expertise uitgevoerd op deze berekeningen. Uit deze contra-expertise is gebleken dat de berekeningen correct zijn uitgevoerd en dat ook de gehanteerde uitgangspunten voor de berekeningen juist zijn.
Bij de berekening van de grenswaarden is rekening gehouden met de grenswaarden die reeds zijn vastgesteld In de Regeling tot vaststelling van het experiment vervroegen nachtelijke vertrek- en naderingsprocedures (Stcrt. 2013, 29453, nadien verlengd bij Stcrt. 2014, 29272). In onderstaande figuur zijn de verschillen tussen de grenswaarden zonder het groot onderhoud aangegeven. Een staafje boven de nullijn geeft aan met hoeveel dB(A) de grenswaarde is verhoogd ten behoeve van de werkzaamheden, een staafje onder de nullijn geeft de verlaging aan.


Bij het bepalen van de grenswaarden is rekening gehouden met de baanpreferenties zoals deze in het Aldersakkoord van 8 oktober 2013 zijn afgesproken. Het afwijkende baangebruik heeft tot gevolg dat de geprognosticeerde Lden geluidbelasting in sommige handhavingspunten afneemt en in andere punten toeneemt. In de toelichting bij de Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol waaronder ALCMS zoals op 18 maart 2015 gepubliceerd in de Staatscourant staat per onderhoudsperiode beschreven welke effecten de verschillende werkzaamheden hebben op het baangebruik op Schiphol.
De Omgevingsraad Schiphol is door Schiphol op de hoogte gesteld.
De onderhavige wijzigingsregeling leidt niet tot extra lasten.
Artikel 4, tweede lid, van de regeling bepaalt dat de regeling eindigt op 1 november 2015. De vervangende grenswaarden gelden voor het gehele gebruiksjaar 2015 (1 november 2014 – 31 oktober 2015). Omdat het groot onderhoud al is gestart kunnen de vaste verandermomenten die het Rijk hanteert voor ministeriële regelingen niet worden aangehouden.
De Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, W.J. Mansveld
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-14747.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.