Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2009, 20075 | Besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2009, 20075 | Besluiten van algemene strekking |
15 december 2009
Nr. CEND/HDJZ-2009/1562 sector SCH
De Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat,
Gelet op artikel 4, eerste lid, van het Vaststellingsbesluit Binnenvaartpolitiereglement, en op artikel 9.07, eerste en tweede lid, van het Binnenvaartpolitiereglement;
Besluit:
De Regeling communicatie rijksbinnenwateren wordt als volgt gewijzigd:
Artikel 2 wordt als volgt gewijzigd:
1. Voor de tekst wordt de aanduiding ‘1’ geplaatst.
2. In het eerste lid (nieuw), tweede gedachtestreepje, wordt na ‘schip’ ingevoegd: en een samenstel
3. Het eerste lid (nieuw), derde gedachtestreepje, komt te vervallen.
4. In het eerste lid (nieuw), derde gedachtestreepje (nieuw), wordt ‘passagiersschip’ vervangen door: hotelschip, bedoeld in artikel 5.2 van de Binnenvaartregeling.
5. Na het eerste lid, vierde gedachtestreepje (nieuw), worden de volgende onderdelen toegevoegd:
– tankschip,
– schip dat meer dan 20 containers vervoert,
– drijvend voorwerp of drijvende inrichting, waarbij het verplaatsen daarvan klaarblijkelijk geen hinder of gevaar voor de scheepvaart en geen schade aan de kunstwerken kan veroorzaken,
6. In het eerste lid (nieuw), onderdeel d, wordt ‘officieel scheepsnummer’ vervangen door: uniek Europees scheepsidentificatienummer.
7. Aan het einde van het eerste lid (nieuw), onderdeel h, wordt toegevoegd: , indien de bevoegde autoriteit hier om vraagt.
8. Onderdeel l komt te luiden:
l.
a. bij gevaarlijke stoffen overeenkomstig de voorschriften voor het vervoer van gevaarlijke stoffen over de binnenwateren (ADN):
1° de VN-nummers of de stofnummers;
2° de officiële benaming voor het vervoer, voor zover van toepassing, aangevuld met de technische omschrijving;
3° de klasse, de classificeringscode en eventueel de verpakkingsgroep;
4° de totale hoeveelheid van de gevaarlijke stoffen, waarop deze gegevens betrekking hebben.
b. bij andere dan de onder a bedoelde stoffen:
de naam en de hoeveelheid van de stoffen.
9. Onder vervanging van de punt aan het eind van onderdeel n door een puntkomma, wordt een onderdeel toegevoegd, luidende:
o. aantal containers aan boord.
10. Er worden twee leden toegevoegd, luidende:
2. In afwijking van het eerste lid, melden schepen en samenstellen met meer dan twintig containers aan boord, of met containers aan boord waarop de voorschriften voor het vervoer van gevaarlijke stoffen over de binnenwateren (ADN) van toepassing zijn, de in het eerste lid, genoemde gegevens, behoudens die genoemd onder c, f, g, h, i, j en n, op elektronische wijze, wanneer zij zich op een scheepvaartweg genoemd in bijlage 9 van het Binnenvaartpolitiereglement bevinden.
3. De in het tweede lid bedoelde elektronische melding geschiedt overeenkomstig de Standaard voor het elektronisch melden in de binnenvaart, zoals gepubliceerd door de Centrale Commissie voor de Rijnvaart.
Bijlage 1 wordt vervangen door de bijlage 1 zoals gevoegd bij deze regeling.
Bijlage 2 wordt als volgt gewijzigd:
1. In alle tabellen wordt in de eerste kolom ‘klein schip’ telkens vervangen door: klein schip dat geen stoffen vervoert, als bedoeld in artikel 9.07, derde lid, van het Binnenvaartpolitiereglement.
2. Het onderdeel ‘Regio Amsterdam’ wordt als volgt gewijzigd:
a. De titel boven de tabel ‘De vaarwegen oost van km 11.2 op het Noordzeekanaal tot km 26.5 van het gesloten IJ’, wordt vervangen door:
De vaarwegen ten westen van km 26.5 van het afgesloten IJ tot aan de kustlijn en behorende tot het beheersgebied van de Gemeenschappelijke Regeling Centraal Nautisch Beheer Noorzeekanaalgebied.
b. De inhoud van de tweede kolom (Wat) wordt vervangen door:
Zeevaart:
* scheepsnaam
* positie
* bestemming
* ETA
* elke bijzondere manoeuvre
* call sign
* lengte
* breedte
* diepgang
* IMO-nummer
Binnenvaart:
* scheepsnaam
* positie
* uniek europees scheepsidentificatienummer
* lengte
* breedte
* diepgang
* tijd aankomst bestemming
* lading en hoeveelheid
* elke bijzondere manoeuvre
c. De inhoud van de vijfde kolom (Wanneer) wordt vervangen door:
Zeevaart:
– Bij het binnenvaren van een sector
Binnenvaart
– Bij het binnenvaren van een sector
– bij het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
– in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
– keren en oversteken van de vaarweg
– ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
d. In de titel boven de tabel ‘Verkeerspost Wijk bij Duurstede sector Maarssen: Amsterdam-Rijnkanaal km 28,6 tot km 35,7’, wordt ‘35,7’ vervangen door: 36,5
3. Aan het slot van de bijlage wordt na de tabel behorende bij Verkeerscentrale Brandaris/Centrale Meldpost Waddenzee, toegevoegd:
Verkeerspost Tiel
Sector St. Andries: | Waal km 931,0 tot km 921,0 |
Wie | Wat | Bij wie | Hoe | Wanneer | Opmerkingen |
---|---|---|---|---|---|
Ieder schip, met uitzondering van: – een klein schip dat geen stoffen vervoert, bedoeld in artikel 9.07, lid 3, Binnenvaartpolitiereglement – een veerpont die is voorzien van een goedwerkend en in bedrijf zijnd AIS-apparaat | * scheepsnaam * positie * vaarrichting * elke bijzondere manoeuvre | sector St. Andries | marifoon-kanaal 68 | Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het – in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater – keren en oversteken van de vaarweg – ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats | Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren en oproepen beantwoorden |
Sector Tiel: | Waal km 917,0 tot km 905,0 |
Wie | Wat | Bij wie | Hoe | Wanneer | Opmerkingen |
---|---|---|---|---|---|
Ieder schip, met uitzondering van: – een klein schip dat geen stoffen vervoert, bedoeld in artikel 9.07, lid 3, Binnenvaartpolitiereglement – een veerpont die is voorzien van een goedwerkend en in bedrijf zijnd AIS-apparaat | * scheepsnaam * positie * vaarrichting * elke bijzondere manoeuvre | sector Tiel | marifoon-kanaal 69 | Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het – in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater – keren en oversteken van de vaarweg – ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats | Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren en oproepen beantwoorden |
Verkeerspost Nijmegen
Sector Nijmegen: | Waal km 890,5 tot km 881,5 |
Wie | Wat | Bij wie | Hoe | Wanneer | Opmerkingen |
Ieder schip, met uitzondering van: – een klein schip dat geen stoffen vervoert, bedoeld in artikel 9.07, lid 3, Binnenvaartpolitiereglement – een veerpont die is voorzien van een goedwerkend en in bedrijf zijnd AIS-apparaat | * scheepsnaam * positie * vaarrichting * elke bijzondere manoeuvre | sector Nijmegen | marifoon-kanaal 4 | Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het – in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater – keren en oversteken van de vaarweg – ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats | Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren en oproepen beantwoorden |
Sector Millingen: | Waal km 881,5 tot km 857,9 |
Wie | Wat | Bij wie | Hoe | Wanneer | Opmerkingen |
---|---|---|---|---|---|
Ieder schip, met uitzondering van: – een klein schip dat geen stoffen vervoert, bedoeld in artikel 9.07, lid 3, Binnenvaartpolitiereglement – een veerpont die is voorzien van een goedwerkend en in bedrijf zijnd AIS-apparaat | * scheepsnaam * positie * vaarrichting * elke bijzondere manoeuvre | sector Millingen | marifoon- kanaal 10 | Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het – in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater – keren en oversteken van de vaarweg – ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats | Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren en oproepen beantwoorden |
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
De Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat,
J.C. Huizinga-Heringa.
Objectnaam | VHF | Telefoon |
---|---|---|
WADDENGEBIED | ||
Den Helder, Verkeerscentrale | 62 | 0223-657522 |
Schiermonnikoog, Zeeverkeerspost | 05 | 0519-531247 |
Terschelling, Verkeerscentrale Brandaris: | 0562-442341 | |
VTS-Terschelling | 02 | |
Sector Terschelling (buiten VTS-gebied) | 05 | |
Sector Texel | 05 | |
Sector Ameland | 27 | |
Centrale Meldpost Waddenzee | 04 | 0562-443100 |
NOORD OOST | ||
Aadorpsluis | 22 | 0546-575541 |
Bedieningscentrum Holterbroek Zwolle | 20 | 038-4226813 |
Beukersluis Wanneperveen | 20 | 038-3867054 |
Blokzijlsluis | – | 0527-291981 |
Centrale Meldpost IJsselmeergebied Lelystad | 01 | 0320-261111 |
Delden sluis | 18 | 074-3761405 |
Delfzijl Groningen Sea Ports | 66 | 0596-640400 |
Doesburg sluis | 20 | 0313-472570 |
Post Lauwersoog | 85 | 0519-349043 |
Eefde sluis | 22 | 0575-513212 |
Eilandbrug Kampen | 84 | 0527-251370 |
Farmsum (zee)sluis | 11 | 0596-613293 |
Gaarkeuken sluis | 18 | 0594-212303 |
Hengelo sluis | 22 | 074-2912060 |
Houtribsluizen Lelystad | 20 | 0320-261155 |
Ketelbrug Swifterband | 18 | 0321-321607 |
Post Hoogezand / Rengersbrug | 22 | 0598-392501 |
Post Hoogkerk / Kinderverlatenbrug | 22 | 06-53892644 |
Naviduct / Krabbersgatsluis Enkhuizen | 22 | 0228-531253 |
Lorentzsluizen Kornwerderzand | 18 | 0517-578170 |
Meppelerdiepbrug Zwartsluis | 22 | 038-3867022 |
Centrale post Kaapbruggen Meppel | 22 | 0522-850720 |
Havens Meppel | 22 | 0522-850720 |
Nijkerkersluis | 18 | 033-2451278 |
Noordersluis Lelystad | 84 | 0320-260492 |
Oostersluis Groningen | 20 | 050-5410097 |
Pr. Bernhardsluis Deventer | 18 | 0570-623030 |
Pr. Margrietsluis Lemmer | 20 | 0514-561344 |
Ramspolbrug Ens | 20 | 0527-251370 |
Robbengatsluis Lauwersoog | 84 | 0519-349043 |
Roggebotsluis Dronten | 22 | 0321-312697 |
Spooldersluis Zwolle | 22 | 038-4215567 |
Stevinsluis Den Oever | 20 | 0227-511383 |
Tsjerk Hiddessluizen Harlingen | 22 | 0517-412336 |
ROTTERDAM–DUITSLAND | ||
Algerabrug Krimpen a d IJssel | 22 | 010-4506044 |
CBS Lobith | 19 | 024-3435610 |
Dordrecht Reg. Verkeers Centrale | 71 | 078-6337733 |
Grote Merwedesluis Gorinchem | 18 | 0183-633308 |
Verkeerspost Nijmegen | 64 | 024-3435610 |
Pr. Bernhardsluis Tiel | 18 | 0344-670291 |
Rotterdam: Centrale Meldkamer Havenmeester | 14 | 010-2521000 |
Rotterdam: Erasmusbrug | 14 | 010-4857900 |
Rotterdam: Meld- en Volgsysteem Botlek | 14 | 010-2522613 |
Sint Andries sluis (vanuit Lith) | 68 | 0418-661284 |
Verkeerspost Tiel | 64 | 0344-619672 |
Weurt sluis | 18 | 024-3775670 |
Wilhelminasluis Andel | 22 | 0183-441207 |
MIDDEN NEDERLAND | ||
’s Molenaarsbrug Alphen a d Rijn | 18 | 0172-445518 |
Abtswoudsebrug | 18 | 015-2563717 |
Amerongen sluis/stuw | 20 | 0343-571344 |
Driel sluis/stuw | 20 | 026-4742024 |
Hagestein sluis/stuw | 18 | 0347-351544 |
Hefbrug Gouwsluis Alphen a d Rijn | 18 | 0172-473093 |
Hooghkamerbrug Leiden | 22 | 071-5764173 |
Hoornbrug Rijswijk | 18 | 070-3999708 |
Julianasluis Gouda | 18 | 0182-513096 |
Koninginnensluis Vreeswijk | 84 | 030-6062212 |
Koopvaardersschutsluis Den Helder | 22 | 0223-613292 |
Noordersluis Utrecht | 84 | 030-2882812 |
Oranjesluizen Schellingwoude | 18 | 020-6946161 |
Post De Waard/Spanjaardsbrug Leiden | 22 | 071-5227124 |
Pr. Beatrixsluis Nieuwegein | 20 | 030-6006332 |
Pr. Irenesluis Wijk bij Duurstede | 22 | 0343-590290 |
Ravenswaaij/Marijkesluis | 20 | 0345-558427 |
Rijnlandsluizen Spaarndam | 18 | 0235-372129 |
Schellingwoude post | 66 | 020-6659752 |
Vianen sluis | 22 | 0347-371383 |
Waaiersluis Gouda | – | 0182-513691 |
Wijk bij Duurstede, post | 66 | 0343-595111 |
Willem 1 sluis Amsterdam | 20 | 020-6360970 |
Zuidersluis Nieuwegein | 84 | 030-6041493 |
ZUID OOST | ||
Belfeld sluis | 18 | 077-4771474 |
Borgharen Post + sluis Bosscherveld+ sluis Limmel +St. Servaesbrug | 20 | 043-3628967 |
Born sluis | 22 | 046-4852525 |
Centrale Bediening Helmond | 18 | 0492-523315 |
Sluis 13 Someren | 18 | 0492-523315 |
Centrale Bediening Oosterhout | 18 | 0162-490791 |
Marksluis Oosterhout | 18 | 0162-490791 |
Sluis 1 Oosterhout | 18 | 0162-490791 |
Centrale Bediening Schijndel | 18 | 073-5498319 |
Schijndel sluis | 18 | 073-5498319 |
Centrale Bediening Tilburg | 20 | 013-5811881 |
Grave sluis | 20 | 024-6221744 |
Heel sluis | 18 | 0475-373527 |
Henriëttesluis Engelen | 18 | 073-6311291 |
Linne (vanuit Heel) sluis | 22 | 0475-373527 |
Lith sluis | 22 | 0412-481293 |
Maasbracht sluis | 20 | 0475-461323 |
Panheel sluis | 84 | 0475-562079 |
Roermond (vanuit Heel) sluis | 22 | 0475-373527 |
Sambeek sluis | 22 | 0485-571045 |
Sluis 15 Nederweert | 20 | 0495-631332 |
Sluis 16 Weert | 18 | 0495-532018 |
ZUID WEST | ||
Bergse Diepsluis Tholen | 18 | 0166-604154 |
Bruggen Kanaal door Walcheren | 22 | 0118-412372 |
Grevelingensluis Bruinisse | 20 | 0111-483888 |
Hansweert Sluizen | 22 | 0113-396200 |
Krammersluizen Bruinisse | 22 | 0167-577000 |
Kreekraksluizen Rilland | 20 | 0113-559000 |
Roompotsluis Veere | 18 | 0111-659265 |
Terneuzen sluizen + bruggen Sluiskil en Sas van Gent | 69 | 0115-612279 |
Veere sluis | 18 | 0118-501221 |
Vlissingen sluis | 18 | 0118-412840 |
Volkeraksluizen Willemstad | 18 | 0168-477500 |
Wemeldinge Centrale Meldpost | 68 | 0113-622110 |
Zandkreeksluis Kats | 18 | 0113-242320 |
Zeelandbrug | 18 | 0111-413237 |
Deze wijziging van de Regeling communicatie rijksbinnenwateren beoogt de meldprocedure voor de binnenwateren in overeenstemming te brengen met de procedure voor de Rijn. In 2008 is de meldplicht op de Rijn uitgebreid ten aanzien van containerschepen, naar aanleiding van een ernstig incident met een containerschip, hetgeen leidde tot een meerdaagse stremming van de Rijn.
Door toevoeging van containerschepen aan de doelgroep van schepen die zich moeten melden, en door uitbreiding van de te melden gegevens met het aantal containers aan boord, kan de vaarwegbeheerder in geval van verlies van lading (containers) sneller optreden teneinde de vaarweg vrij te maken.
De meeste containerschepen vielen reeds onder de meldplicht omdat ze ofwel regelmatig gevaarlijke stoffen vervoerden ofwel langer zijn dan 110 meter. Voor schepen korter dan 110 meter die geen gevaarlijke stoffen vervoeren, leidt de uitbreiding van de meldplicht tot een extra verplichting. Gelet op het karakter van containervervoer is deze doelgroep echter zeer beperkt. De afwikkeling van de meldingen van containerschepen zal langs elektronische weg plaatsvinden, waardoor de melding snel en eenvoudig verloopt. Van een verzwaring van de administratieve lasten lijkt dan ook geen sprake te zijn.
In onderdeel 2 wordt het begrip passagiersschip vervangen door hotelschip.
De wijziging van het begrip passagiersschip in hotelschip als bedoeld in artikel 5.2 van de Binnenvaartregeling is noodzakelijk om deze bepaling in overeenstemming te brengen met artikel 12.01 van het Rijnvaartpolitiereglement, en met de Binnenvaartwet, die op 1 juli 2009 in werking is getreden.
Voorts worden de doelgroepen ‘schip met een lengte van meer dan 110 meter’ en ‘samenstel met een lengte van meer dan 140 m en een breedte van meer dan 15 m’ samengevoegd tot één doelgroep ‘schip en een samenstel met een lengte van meer dan 110 meter’, teneinde de doelgroepen in overeenstemming te brengen met artikel 12.01 van het Rijnvaartpolitiereglement.
In onderdeel 5 worden de doelgroepen ‘tankschip’ en ‘schip dat meer dan 20 containers vervoert’ toegevoegd, eveneens ter afstemming op artikel 12.01 van het Rijnvaartpolitiereglement.
De doelgroep ‘drijvend voorwerp of drijvende inrichting, waarbij het verplaatsen daarvan klaarblijkelijk geen hinder of gevaar voor de scheepvaart en geen schade aan de kunstwerken kan veroorzaken’ wordt toegevoegd in verband met een wijziging van de regelgeving voor bijzondere transporten. Op dit moment wordt hiertoe een wijziging voorbereid van het Binnenvaartpolitiereglement.
In onderdeel 6 wordt officieel scheepsnummer vervangen door uniek Europees scheepsidentificatienummer.
In het Rijnvaartpolitiereglement en de Binnenvaartregeling is de term ‘officieel scheepsnummer’ ook vervangen door uniek Europees scheepsidentificatienummer. Door middel van deze wijziging wordt de onderhavige regeling daarmee in overeenstemming gebracht.
In onderdeel 7 wordt bepaald dat het melden van diepgang alleen verplicht is als de bevoegde autoriteit daarom vraagt. Hiermee wordt beoogd deze bepaling in overeenstemming te brengen met artikel 12.01 van het Rijnvaartpolitiereglement.
In onderdeel 8 wordt nader gespecificeerd, welke gegevens er moeten worden gemeld indien gevaarlijke stoffen worden vervoerd. Indien de gevaarlijke stoffen in containers worden vervoerd, moet per container de lading worden gespecificeerd. Containers die geen gevaarlijke stoffen bevatten, hoeven niet apart gemeld te worden.
In het toegevoegde onderdeel o (onderdeel 9) is bepaald dat het aantal containers aan boord moet worden gemeld
In onderdeel 10 wordt de wijze van melden aangepast.
Door middel van onderhavige wijziging wordt bepaald dat schepen met meer dan 20 containers aan boord of met containers aan boord waarin zich gevaarlijke stoffen bevinden als bedoeld in de voorschriften voor het vervoer van gevaarlijke stoffen over de binnenwateren (ADN), de gegevens genoemd in artikel 2, eerste lid, onderdelen a, b, d, e, j, k, l, m en o, elektronisch moeten melden.
Ten behoeve van de elektronische overdracht is een internationale standaard opgesteld omtrent de inhoud van de elektronische melding. Het format waarin moet worden gemeld is de Standaard voor het elektronisch melden in de binnenvaart, zoals gepubliceerd door de Centrale Commissie voor de Rijnvaart. In de betrokken lidstaten is gratis meldsoftware verspreid onder binnenvaartondernemers waarmee de melding kan worden gedaan.
De elektronische meldplicht wordt op dezelfde wijze ook ingevoerd op de Rijn, Waal en Lek, op de Westerschelde en op het Kanaal van Gent naar Terneuzen.
In artikel II wordt Bijlage 1 bij de Regeling communicatie rijksbinnenwateren gewijzigd.
Sinds de publicatie van de regeling in 1999 is de dekking van het VTS-systeem toegenomen. Omdat de informatie van de diverse IVS 90-meldpunten niet langer op duidelijk leesbare wijze in kaartjes kon worden weergegeven, is nu gekozen voor een overzichtskaart en een lijst met de gegevens per meldpunt.
In artikel III wordt Bijlage 2 bij de Regeling communicatie rijksbinnenwateren gewijzigd.
a. In de huidige regeling is nagelaten om de meldplicht voor het vervoer van gevaarlijke stoffen met een klein schip (artikel 9.07, derde lid, van het Binnenvaartpolitiereglement) door te voeren in bijlage 2. Door middel van de onderhavige wijziging wordt dat hersteld. De meldplicht geldt voor grote schepen en voor een klein schip ‘waarmee wordt vervoerd een gevaarlijke stof als bedoeld in artikel 3, onderdeel g, of een schadelijke stof als bedoeld in artikel 3, onderdeel h, van richtlijn nr. 2002/59/EG’.
b. Het onderdeel Regio Amsterdam wordt aangepast.
Voor het beheersgebied Amsterdam is het gebied waarbinnen de meldplicht geldt nader gepreciseerd. De te melden gegevens zijn geactualiseerd en nader opgesplitst tussen zeevaart en binnenvaart.
c. De sectorindeling Tiel en Nijmegen is gewijzigd.
De sectorindeling in Oost-Nederland is gewijzigd, waardoor thans vier sectoren: Sint Andries, Tiel, Nijmegen en Millingen zijn ontstaan, die worden bediend vanaf twee verkeersposten, te weten Tiel en Nijmegen.
In deze sectoren steken zeer regelmatig veerponten over, die zich in principe bij elke afvaart zouden moeten melden bij de verkeersposten. Om onnodig marifoonverkeer te voorkomen, zijn veerponten die zijn voorzien van een goedwerkend en in bedrijf zijn AIS-apparaat vrijgesteld van de meldplicht ter plaatse. De bewegingen van de veerponten worden gevolgd door de verkeersposten via het AIS-systeem.
d. De begrenzing van de sector Maarssen is aangepast.
De zuidelijke sectorgrens is verlegd van km 35,7 naar km 36,5.
De Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat,
J.C. Huizinga-Heringa.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2009-20075.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.