Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2007, 179 pagina 11 | Besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2007, 179 pagina 11 | Besluiten van algemene strekking |
Regeling van de Minister van Verkeer en Waterstaat en de Staatssecretaris van Defensie van 5 september 2007, nr. HDJZ/LUV/2007-1079, Hoofddirectie Juridische Zaken, tot wijziging van de Regeling luchtverkeersdienstverlening in verband met het wijzigen van de luchtvaartgids en de Regeling luchtvaartmeteorologische inlichtingen 2006 in verband met het gebruik van geautomatiseerde systemen voor luchtvaartweerwaarnemingen
De Minister van Verkeer en Waterstaat en de Staatssecretaris van Defensie,
Gelet op de artikelen 3, 7, 10 en 61 van het Luchtverkeersreglement en artikel 8 van de Wet op het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut;
Besluiten:
De bijlagen C, D, E en I behorende bij de Regeling luchtverkeersdienstverlening1 worden vervangen door de bijlagen C, D, E en I zoals opgenomen in de bijlage behorende bij deze regeling.
De Regeling luchtvaartmeteorologische inlichtingen2 wordt als volgt gewijzigd:
A
In de alfabetische rangschikking van artikel 1 worden de volgende onderdelen ingevoegd:
AUTO MET REPORT: volledig automatisch tot stand gekomen waarnemingsrapport voor startend en landend luchtverkeer in gebruik op het luchtvaartterrein verstrekt door middel van ATIS en CCIS (automated local routine report);
AUTO SPECIAL: volledig automatisch tot stand gekomen tussentijds waarnemingsrapport voor startend en landend luchtverkeer bij overschrijding van de limietwaarden of andere significante verandering in gebruik op het luchtvaartterrein verstrekt door middel van ATIS en CCIS (automated local special report);.
B
Artikel 4 wordt als volgt gewijzigd:
1. Onder vernummering van het tweede en derde lid tot het derde en vierde lid wordt een lid ingevoegd, luidende:
2. In afwijking van het eerste lid, onderdeel b, onder 4, en onderdeel c, onder 1, stelt het KNMI tijdens de reguliere openstellingsuren van de luchtvaartterreinen Eelde en Maastricht de volgende luchtvaartmeteorologische inlichtingen beschikbaar:
1°. AUTO METAR;
2°. AUTO SPECI;
3°. AUTO MET REPORT;
4°. AUTO SPECIAL.
2. In het nieuwe vierde lid wordt ‘onder het eerste en tweede lid’ vervangen door: in dit artikel.
C
In artikel 11 wordt ‘artikel 4, tweede lid, onderdeel a’ vervangen door: artikel 4, derde lid, onderdeel a.
Deze regeling treedt in werking met ingang van de tweede dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst. Artikel I werkt terug tot en met 10 mei 2007. Artikel II werkt terug tot en met 1 augustus 2007.
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
De Minister van Verkeer en Waterstaat, C.M.P.S. Eurlings.De Staatssecretaris van Defensie, C. van der Knaap.
Luchtverkeersroutes | ||
ENR 3.1-1/7 | d.d. 12 april 2007 | Lower ATS Routes |
ENR 3.1-8 | d.d. 15 maart 2007 | Lower ATS Routes |
ENR 3.1-9/14 | d.d. 12 april 2007 | Lower ATS Routes |
ENR 3.1-15/20 | d.d. 15 maart 2007 | Lower ATS Routes |
ENR 3.1-21/23 | d.d. 12 april 2007 | Lower ATS Routes |
ENR 3.1-24 | d.d. 7 juni 2007 | Lower ATS Routes |
ENR 3.1-25 | d.d. 15 maart 2007 | Lower ATS Routes |
ENR 3.1-26/32 | d.d. 12 april 2007 | Lower ATS Routes |
ENR 3.1-33 | d.d. 15 maart 2007 | Lower ATS Routes |
ENR 3.1-34/39 | d.d. 12 april 2007 | Lower ATS Routes |
ENR 3.2-1/7 | d.d. 12 april 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-8 | d.d. 15 maart 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-9/15 | d.d. 12 april 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-16 | d.d. 15 maart 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-17/18 | d.d. 12 april 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-19 | d.d. 15 maart 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-20/24 | d.d. 12 april 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-25 | d.d. 15 maart 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-26/27 | d.d. 12 april 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-28/31 | d.d. 15 maart 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-32 | d.d. 12 april 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-33/34 | d.d. 15 maart 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-35/43 | d.d. 12 april 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-44/56 | d.d. 7 juni 2007 | Upper ATS Routes |
ENR 6-3.1 | d.d. 7 juni 2007 | ATS Routes |
Helicopter Main Routes/Helicopter Protected Zones/Helicopter Traffic Zones | ||
ENR 3.4-1 | d.d. 23 november 2006 | Helicopter Routes |
ENR 3.4-2/3 | d.d. 7 juni 2007 | Helicopter Routes |
ENR 3.4-4/11 | d.d. 23 november 2006 | Helicopter Routes |
ENR 3.4-12/13 | d.d. 7 juni 2007 | Helicopter Routes |
ENR 3.4-14/24 | d.d. 23 november 2006 | Helicopter Routes |
ENR 6-3.3 | d.d. 7 juni 2007 | North Sea Operations |
Plaatselijke luchtverkeersleidingsgebieden | ||
AD 2.EHAM-7 | d.d. 10 mei 2007 | EHAM AD 2.17 ATS Airspace |
AD 2.EHAM-8 | d.d. 26 oktober 2006 | EHAM AD 2.17 ATS Airspace |
AD 2.EHBK-5 | d.d. 7 juni 2007 | EHBK AD 2.17 ATS Airspace |
AD 2.EHGG-5 | d.d. 7 juni 2007 | EHGG AD 2.17 ATS Airspace |
AD 2.EHRD-5 | d.d. 10 mei 2007 | EHRD AD 2.17 ATS Airspace |
ENR 2.1-9 | d.d. 12 april 2007 | Deelen control Zone |
ENR 2.1-9 | d.d. 12 april 2007 | De Peel control Zone |
ENR 2.1-9 | d.d. 12 april 2007 | Gilze-Rijen control Zone |
ENR 2.1-10 | d.d. 12 april 2007 | Leeuwarden control Zone |
ENR 2.1-10 | d.d. 12 april 2007 | Soesterberg control Zone |
ENR 2.1-10 | d.d. 12 april 2007 | Valkenburg control Zone |
ENR 2.1-10 | d.d. 12 april 2007 | Volkel control Zone |
ENR 2.1-11 | d.d. 12 april 2007 | Woensdrecht control Zone |
ENR 2.1-11 | d.d. 12 april 2007 | Kleine-Brogel control Zone 2 |
ENR 2.1-11 | d.d. 12 april 2007 | Niederrhein control Zone |
Luchtvaartterrein Ameland (EHAL) | ||
AD 2.EHAL-3/4 | d.d. 12 mei 2005 | Flight procedures |
AD 2.EHAL-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Schiphol (EHAM) | ||
AD 2.EHAM-17 | d.d. 5 juli 2007 | Noise abatement procedures |
AD 2.EHAM-18 | d.d. 26 oktober 2006 | Noise abatement procedures |
AD 2.EHAM-19 | d.d. 7 juni 2007 | Noise abatement procedures |
AD 2.EHAM-19 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-20/21 | d.d. 5 juli 2007 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-22 | d.d. 15 maart 2007 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-23/31 | d.d. 5 juli 2007 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-32 | d.d. 12 april 2007 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-33/34 | d.d. 26 oktober 2006 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-35/36 | d.d. 12 april 2007 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-37/39 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-40/42 | d.d. 10 mei 2007 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-42 | d.d. 10 mei 2007 | VFR flight procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-43 | d.d. 26 oktober 2006 | VFR flight procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-SID-OVERVIEW | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHAM-SID-04 | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart RWY 04 |
AD 2.EHAM-SID-06 | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart RWY 06 |
AD 2.EHAM-SID-SUP-06 | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart RWY 06 supplementary |
AD 2.EHAM-SID-09 | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart RWY 09 |
AD 2.EHAM-SID-18C | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart RWY 18C |
AD 2.EHAM-SID-18L | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart RWY 18L |
AD 2.EHAM-SID-22 | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart RWY 22 |
AD 2.EHAM-SID-24 | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart RWY 24 |
AD 2.EHAM-SID-27 | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart RWY 27 |
AD 2.EHAM-SID-36C | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 36C |
AD 2.EHAM-SID-36L | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart RWY 36L |
AD 2.EHAM-SID-SUP-36L | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart RWY 36L supplementary |
AD 2.EHAM-STAR.1 | d.d. 7 juni 2007 | Standard arrival chart |
AD 2.EHAM-STAR.2 | d.d. 7 juni 2007 | Standard arrival chart |
AD 2.EHAM-IAC-06.1 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 06 ILS and SOKSI APCH |
AD 2.EHAM-IAC-06.2 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 06 RNAV night transitions |
AD 2.EHAM-IAC-06.3 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 06 NDB/DME |
AD 2.EHAM-IAC-09.1 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 09 VOR/DME |
AD 2.EHAM-IAC-18C.1 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 18C ILS and REGSU APCH |
AD 2.EHAM-IAC-18C.2 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 18C NDB/DME |
AD 2.EHAM-IAC-18R.1 | d.d. 10 mei 2007 | Instrument approach chart RWY 18R ILS and NIRSI APCH |
AD 2.EHAM-IAC-18R.2 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 18R RNAV night transitions |
AD 2.EHAM-IAC-18R.3 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 18R VOR/DME AMS |
AD 2.EHAM-IAC-18R.4 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 18R SRE |
AD 2.EHAM-IAC-22.1 | d.d. 10 mei 2007 | Instrument approach chart RWY 22 ILS |
AD 2.EHAM-IAC-22.2 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 22 SRE |
AD 2.EHAM-IAC-24.1 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 24 VOR/DME PAM |
AD 2.EHAM-IAC-27.1 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 27 ILS |
AD 2.EHAM-IAC-27.2 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 27 VOR/DME |
AD 2.EHAM-IAC-36C.1 | d.d. 10 mei 2007 | Instrument approach chart RWY 36C ILS and LOMKO APCH |
AD 2.EHAM-IAC-36C.2 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 36C VOR/DME |
AD 2.EHAM-IAC-36R.1 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 36R ILS and MONUT APCH |
AD 2.EHAM-IAC-36R.2 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 36R NDB/DME |
AD 2.EHAM-IAC-MISC | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart SRE |
AD 2.EHAM-VAC.1 | d.d. 10 mei 2007 | Visual approach chart |
AD 2.EHAM-VAC.2 | d.d. 22 december 2005 | Visual approach chart VFR traffic circuits |
Luchtvaartterrein Budel (EHBD) | ||
AD 2.EHBD-5 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument departure procedures Budel/Kempen Airport |
AD 2.EHBD-6/8 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument departure procedures Budel/Kempen Airport |
AD 2.EHBD-9/10 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach procedures Budel/Kempen Airport |
AD 2.EHBD-10/11 | d.d. 7 juni 2007 | VFR flight procedures Budel/Kempen Airport |
AD 2.EHBD-SID-OVERVIEW | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHBD-SID-03 | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart RWY 03 |
AD 2.EHBD-SID-21 | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart RWY 21 |
AD 2.EHBD-STAR | d.d. 7 juni 2007 | Standard arrival chart |
AD 2.EHBD-IAC-21 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 21 NDB/DME |
AD 2.EHBD-VAC.1 | d.d. 12 april 2007 | Visual approach chart |
AD 2.EHBD-VAC.2 | d.d. 11 mei 2006 | Visual approach chart VFR traffic circuits |
Luchtvaartterrein Maastricht Aachen (EHBK) | ||
AD 2.EHBK-7 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-8/10 | d.d. 5 juli 2007 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-11/16 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-16/18 | d.d. 7 juni 2007 | VFR flight procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-SID-OVERVIEW | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHBK-SID-03 | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart RWY 04 |
AD 2.EHBK-SID-21 | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart RWY 22 |
AD 2.EHBK-STAR.1 | d.d. 7 juni 2007 | Standard arrival chart |
AD 2.EHBK-STAR.2 | d.d. 7 juni 2007 | Standard arrival chart |
AD 2.EHBK-IAC-03.1 | d.d. 15 maart 2007 | Instrument approach chart RWY 04 ILS/DME and BEMTI approach |
AD 2.EHBK-IAC-03.2 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 04 BAXIM, BOBMO, MODRU, OLNO, RUMER and THORN RNAV transitions |
AD 2.EHBK-IAC-03.3 | d.d. 15 maart 2007 | Instrument approach chart RWY 04 NDB/DME and BEMTI approach |
AD 2.EHBK-IAC-03.4 | d.d. 15 maart 2007 | Instrument approach chart RWY 04 SRE |
AD 2.EHBK-IAC-21.1 | d.d. 27 oktober 2005 | Instrument approach chart RWY 22 ILS/DME |
AD 2.EHBK-IAC-21.2 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach chart RWY 22 BAXIM, BOBMO, MODRU, OLNO, RUMER and THORN RNAV transitions |
AD 2.EHBK-IAC-21.3 | d.d. 15 maart 2007 | Instrument approach chart RWY 22 NDB/DME |
AD 2.EHBK-IAC-21.4 | d.d. 15 maart 2007 | Instrument approach chart RWY 22 SRE |
AD 2.EHBK-VAC.1 | d.d. 15 maart 2007 | Visual approach chart |
AD 2.EHBK-VAC.2 | d.d. 27 oktober 2005 | Visual approach chart visual traffic circuits for light ACFT |
Luchtvaartterrein Drachten (EHDR) | ||
AD 2.EHDR-3 | d.d. 12 april 2007 | VFR Flight procedures and regulations |
AD 2.EHDR-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Eelde (EHGG) | ||
AD 2.EHGG-7/10 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument departure procedures Eelde Airport |
AD 2.EHGG-10/14 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach procedures Eelde Airport |
AD 2.EHGG-14/15 | d.d. 7 juni 2007 | VFR flight procedures Eelde Airport |
AD 2.EHGG-SID-OVERVIEW | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHGG-SID-05 | d.d. 3 augustus 2006 | Standard instrument departure chart RWY 05 |
AD 2.EHGG-SID-23 | d.d. 3 augustus 2006 | Standard instrument departure chart RWY 23 |
AD 2.EHGG-STAR | d.d. 15 maart 2007 | Standard arrival chart |
AD 2.EHGG-IAC-05.1 | d.d. 18 januari 2007 | Instrument approach chart RWY 05 VOR/DME |
AD 2.EHGG-IAC-05.2 | d.d. 18 januari 2007 | Instrument approach chart RWY 05 NDB |
AD 2.EHGG-IAC-23.1 | d.d. 18 januari 2007 | Instrument approach chart RWY 23 ILS |
AD 2.EHGG-IAC-23.2 | d.d. 18 januari 2007 | Instrument approach chart RWY 23 VOR/DME |
AD 2.EHGG-IAC-23.3 | d.d. 18 januari 2007 | Instrument approach chart RWY 23 NDB |
AD 2.EHGG-IAC-MISC | d.d. 18 januari 2007 | Instrument approach chart all RWYs SRE |
AD 2.EHGG-VAC.1 | d.d. 3 augustus 2006 | Visual approach chart |
AD 2.EHGG-VAC.2 | d.d. 19 januari 2006 | Visual approach chart VFR traffic circuits RWY 01/19 |
AD 2.EHGG-VAC.3 | d.d. 19 januari 2006 | Visual approach chart VFR traffic circuits RWY 05/23 |
Luchtvaartterrein Hoogeveen (EHHO) | ||
AD 2.EHHO-3 | d.d. 31 augustus 2006 | Flight procedures |
AD 2.EHHO-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Hilversum (EHHV) | ||
AD 2.EHHV-4 | d.d. 12 mei 2005 | Flight procedures |
AD 2.EHHV-VAC.1 | d.d. 16 maart 2006 | Visual approach chart |
AD 2.EHHV-VAC.2 | d.d. 16 maart 2006 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Lelystad (EHLE) | ||
AD 2.EHLE-5 | d.d. 01 september 2005 | Instrument departure procedures Lelystad Aerodrome |
AD 2.EHLE-6 | d.d. 15 maart 2007 | Instrument departure procedures Lelystad Aerodrome |
AD 2.EHLE-7 | d.d. 01 september 2005 | Instrument departure procedures Lelystad Aerodrome |
AD 2.EHLE-7 | d.d. 01 september 2005 | Instrument approach procedures Lelystad Aerodrome |
AD 2.EHLE-8 | d.d. 21 december 2006 | Instrument approach procedures Lelystad Aerodrome |
AD 2.EHLE-8 | d.d. 21 december 2006 | VFR flight procedures Lelystad Aerodrome |
AD 2.EHLE-9 | d.d. 01 september 2005 | VFR flight procedures Lelystad Aerodrome |
AD 2.EHLE-SID-OVERVIEW | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHLE-SID-05 | d.d. 21 december 2006 | Standard instrument departure chart RWY 05 |
AD 2.EHLE-SID-23 | d.d. 21 december 2006 | Standard instrument departure chart RWY 23 |
AD 2.EHLE-STAR | d.d. 15 maart 2007 | Standard arrival chart |
AD 2.EHLE-IAC-05.1 | d.d. 21 december 2006 | Instrument approach chart RWY 05 NDB/DME |
AD 2.EHLE-IAC-05.2 | d.d. 21 december 2006 | Instrument approach chart RWY 05 NDB |
AD 2.EHLE-IAC-23.1 | d.d. 21 december 2006 | Instrument approach chart RWY 23 NDB/DME |
AD 2.EHLE-IAC-23.2 | d.d. 21 december 2006 | Instrument approach chart RWY 23 NDB |
AD 2.EHLE-VAC | d.d. 13 april 2006 | Visual approach chart RWY 05/23 and MLA RWY |
Luchtvaartterrein Midden Zeeland (EHMZ) | ||
AD 2.EHMZ-3/4 | d.d. 26 oktober 2006 | Flight procedures |
AD 2.EHMZ-VAC.1 | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart RWY 09 |
AD 2.EHMZ-VAC.2 | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart RWY 27 |
Luchtvaartterrein Rotterdam (EHRD) | ||
AD 2.EHRD-7/9 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument departure procedures Rotterdam Airport |
AD 2.EHRD-10 | d.d. 10 mei 2007 | Instrument departure procedures Rotterdam Airport |
AD 2.EHRD-11/12 | d.d. 10 mei 2007 | Instrument approach procedures Rotterdam Airport |
AD 2.EHRD-13 | d.d. 7 juni 2007 | VFR flight procedures Rotterdam Airport |
AD 2.EHRD-14/15 | d.d. 10 mei 2007 | VFR flight procedures Rotterdam Airport |
AD 2.EHRD-SID-OVERVIEW | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHRD-SID-06 | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart RWY 06 |
AD 2.EHRD-SID-24 | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart RWY 24 |
AD 2.EHRD-STAR | d.d. 7 juni 2007 | Standard arrival chart |
AD 2.EHRD-IAC-06.1 | d.d. 10 mei 2007 | Instrument approach chart RWY 06 VOR/DME |
AD 2.EHRD-IAC-24.1 | d.d. 10 mei 2007 | Instrument approach chart RWY 24 ILS |
AD 2.EHRD-IAC-24.2 | d.d. 10 mei 2007 | Instrument approach chart RWY 24 VOR/DME |
AD 2.EHRD-VAC.1 | d.d. 7 juni 2007 | Visual approach chart |
AD 2.EHRD-VAC.2 | d.d. 7 juni 2007 | Visual approach chart VFR traffic circuits radio equipped light aircraft |
AD 2.EHRD-VAC.3 | d.d. 7 juni 2007 | Visual approach chart VFR training circuits |
Luchtvaartterrein Seppe (EHSE) | ||
AD 2.EHSE-3 | d.d. 12 mei 2005 | Flight procedures |
AD 2.EHSE-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Stadskanaal (EHST) | ||
AD 2.EHST-2 | d.d. 5 juli 2007 | Flight procedures |
AD 2.EHST-VAC | d.d. 5 juli 2007 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Teuge (EHTE) | ||
AD 2.EHTE-4/5 | d.d. 1 september 2005 | Flight procedures |
AD 2.EHTE-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Terlet (EHTL) | ||
AD 2.EHTL-VAC | d.d. 12 april 2007 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Texel (EHTX) | ||
AD 2.EHTX-3/4 | d.d. 12 mei 2005 | Flight procedures |
AD 2.EHTX-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein (MIL) Eindhoven (EHEH) | ||
AD 2.EHEH-6/7 | d.d. 12 april 2007 | Instrument departure procedures Eindhoven Airport |
AD 2.EHEH-8/10 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument departure procedures Eindhoven Airport |
AD 2.EHEH-10 | d.d. 7 juni 2007 | Instrument approach procedures Eindhoven Airport |
AD 2.EHEH-11/14 | d.d. 12 april 2007 | Instrument approach procedures Eindhoven Airport |
AD 2.EHEH-14/16 | d.d. 12 april 2007 | VFR flight procedures and regulations Eindhoven Airport |
AD 2.EHEH-SID-OVERVIEW | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHEH-SID-04 | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart RWY 04 |
AD 2.EHEH-SID-22 | d.d. 7 juni 2007 | Standard instrument departure chart RWY 22 |
AD 2.EHEH-STAR | d.d. 7 juni 2007 | Standard arrival chart |
AD 2.EHEH-IAC-04.1 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 04 ILS/DME |
AD 2.EHEH-IAC-04.2 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 04 NDB/DME |
AD 2.EHEH-IAC-22.1 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 22 ILS/DME |
AD 2.EHEH-IAC-22.2 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 22 NDB/DME |
AD 2.EHEH-VAC.1 | d.d. 12 april 2007 | Visual approach chart |
AD 2.EHEH-VAC.2 | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart VFR traffic circuits |
Luchtvaartterrein (MIL) De Kooy (EHKD) | ||
AD 2.EHKD-5 | d.d. 7 juni 2007 | Departure procedures De Kooy Aerodrome (MIL) |
AD 2.EHKD-6 | d.d. 12 mei 2005 | Departure procedures De Kooy Aerodrome (MIL) |
AD 2.EHKD-6 | d.d. 12 mei 2005 | Initial approach procedures De Kooy Aerodrome (MIL) |
AD 2.EHKD-7 | d.d. 10 mei 2007 | Initial approach procedures De Kooy Aerodrome (MIL) |
AD 2.EHKD-7 | d.d. 10 mei 2007 | VFR flight procedures |
AD 2.EHKD-IAC-04.1 | d.d. 10 mei 2007 | Instrument approach chart RWY 04 VOR/DME |
AD 2.EHKD-IAC-04.2 | d.d. 10 mei 2007 | Instrument approach chart RWY 04 VOR/DME (copter) |
AD 2.EHKD-IAC-22.1 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 22 ILS |
AD 2.EHKD-IAC-22.2 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 22 VOR/DME |
AD 2.EHKD-IAC-MISC | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 04/22 SRE |
AD 2.EHKD-VAC | d.d. 23 november 2006 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein (MIL) Soesterberg (EHSB) | ||
AD 2.EHSB-1 | d.d. 12 mei 2005 | Departure procedures Soesterberg (MIL) |
AD 2.EHSB-2 | d.d. 15 maart 2007 | Departure procedures Soesterberg (MIL) |
AD 2.EHSB-2 | d.d. 15 maart 2007 | Initial approach procedures Soesterberg (MIL) |
AD 2.EHSB-3 | d.d. 7 juli 2005 | Initial approach procedures Soesterberg (MIL) |
AD 2.EHSB-SID-OVERVIEW | d.d. 15 maart 2007 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHSB-STAR | d.d. 15 maart 2007 | Standard arrival chart |
Luchtvaartterrein (MIL) Twenthe (EHTW) | ||
AD 2.EHTW-5 | d.d. 21 december 2006 | Departure procedures Twenthe (MIL) |
AD 2.EHTW-6/7 | d.d. 10 mei 2007 | Departure procedures Twenthe (MIL) |
AD 2.EHTW-7 | d.d. 10 mei 2007 | Initial approach procedures Twenthe (MIL) |
AD 2.EHTW-SID-OVERVIEW | d.d. 10 mei 2007 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHTW-SID-06 | d.d. 10 mei 2007 | Standard instrument departure chart RWY 06 |
AD 2.EHTW-SID-24 | d.d. 10 mei 2007 | Standard instrument departure chart RWY 24 |
AD 2.EHTW-IAC-06.1 | d.d. 15 maart 2007 | Instrument approach chart RWY 06 NDB/DME |
AD 2.EHTW-IAC-06.2 | d.d. 15 maart 2007 | Instrument approach chart RWY 06 SRE |
AD 2.EHTW-IAC-24.1 | d.d. 15 maart 2007 | Instrument approach chart RWY 24 NDB/DME |
AD 2.EHTW-IAC-24.2 | d.d. 15 maart 2007 | Instrument approach chart RWY 24 SRE |
Helihaven Amsterdam Heliport (EHHA) | ||
AD 3.EHHA-1 | d.d. 12 april 2007 | Flight procedures |
AD 3.EHHA-2 | d.d. 15 februari 2007 | Flight procedures |
AD 3.EHHA-VAC | d.d. 10 mei 2007 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Ameland (EHAL) | ||
AD 2.EHAL-5 | d.d. 12 mei 2005 | Vliegprocedures |
AD 2.EHAL-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Schiphol (EHAM) | ||
AD 2.EHAM-15/18 | d.d. 26 oktober 2006 | Vliegprocedures |
AD 2.EHAM-VAC.1 | d.d. 10 mei 2007 | Visual approach chart |
AD 2.EHAM-VAC.2 | d.d. 22 december 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Budel (EHBD) | ||
AD 2.EHBD-7/8 | d.d. 12 mei 2005 | Vliegprocedures |
AD 2.EHBD-VAC.1 | d.d. 12 april 2007 | Visual approach chart |
AD 2.EHBD-VAC.2 | d.d. 11 mei 2006 | Visual approach chart VFR traffic circuits |
Luchtvaartterrein Maastricht Aachen (EHBK) | ||
AD 2.EHBK-9/11 | d.d. 7 juni 2007 | Vliegprocedures |
AD 2.EHBK-VAC.1 | d.d. 15 maart 2007 | Visual approach chart |
AD 2.EHBK-VAC.2 | d.d. 27 oktober 2005 | Visual approach chart visual traffic circuits for light ACFT |
Luchtvaartterrein Drachten (EHDR) | ||
AD 2.EHDR-4/5 | d.d. 12 april 2007 | Vliegprocedures |
AD 2.EHDR-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein (MIL) Eindhoven (EHEH) | ||
AD 2.EHEH-9 | d.d. 12 april 2007 | Vliegprocedures |
AD 2.EHEH-10/11 | d.d. 31 augustus 2006 | Vliegprocedures |
Luchtvaartterrein Eelde (EHGG) | ||
AD 2.EHGG-9/10 | d.d. 7 juni 2007 | Vliegprocedures |
AD 2.EHGG-11 | d.d. 6 juli 2006 | Vliegprocedures |
AD 2.EHGG-VAC.1 | d.d. 3 augustus 2006 | Visual approach chart |
AD 2.EHGG-VAC.2 | d.d. 19 januari 2006 | Visual approach chart VFR traffic circuits RWY 01/19 |
AD 2.EHGG-VAC.3 | d.d. 19 januari 2006 | Visual approach chart VFR traffic circuits RWY 05/23 |
Luchtvaartterrein Hoogeveen (EHHO) | ||
AD 2.EHHO-5 | d.d. 31 augustus 2006 | Vliegprocedures |
AD 2.EHHO-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Hilversum (EHHV) | ||
AD 2.EHHV-6 | d.d. 12 mei 2005 | Vliegprocedures |
AD 2.EHHV-VAC.1 | d.d. 16 maart 2006 | Visual approach chart |
AD 2.EHHV-VAC.2 | d.d. 16 maart 2006 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein (MIL) De Kooy (EHKD) | ||
AD 2.EHKD-8 | d.d. 12 mei 2005 | Vliegprocedures |
AD 2.EHKD-VAC | d.d. 23 november 2006 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Lelystad (EHLE) | ||
AD 2.EHLE-7/8 | d.d. 1 september 2005 | Vliegprocedures |
AD 2.EHLE-9 | d.d. 13 april 2006 | Vliegprocedures |
AD 2.EHLE-VAC | d.d. 13 april 2006 | Visual approach chart RWY 05/23 and MLA RWY |
Luchtvaartterrein Midden Zeeland (EHMZ) | ||
AD 2.EHMZ-5/6 | d.d. 26 oktober 2006 | Vliegprocedures |
AD 2.EHMZ-VAC.1 | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart RWY 09 |
AD 2.EHMZ-VAC.2 | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart RWY 27 |
Luchtvaartterrein Rotterdam (EHRD) | ||
AD 2.EHRD-10 | d.d. 7 juni 2007 | Vliegprocedures |
AD 2.EHRD-11/12 | d.d. 27 oktober 2005 | Vliegprocedures |
AD 2.EHRD-13 | d.d. 10 mei 2007 | Vliegprocedures |
AD 2.EHRD-VAC.1 | d.d. 7 juni 2007 | Visual approach chart |
AD 2.EHRD-VAC.2 | d.d. 7 juni 2007 | Visual approach chart VFR traffic circuits radio equipped light aircraft |
AD 2.EHRD-VAC.3 | d.d. 7 juni 2007 | Visual approach chart VFR training circuits |
Luchtvaartterrein Seppe (EHSE) | ||
AD 2.EHSE-5 | d.d. 12 mei 2005 | Vliegprocedures |
AD 2.EHSE-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Stadskanaal (EHST) | ||
AD 2.EHST-3 | d.d. 5 juli 2007 | Flight procedures |
AD 2.EHST-VAC | d.d. 5 juli 2007 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Teuge (EHTE) | ||
AD 2.EHTE-6/8 | d.d. 1 september 2005 | Vliegprocedures |
AD 2.EHTE-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Terlet (EHTL) | ||
AD 2.EHTL-VAC | d.d. 16 april 2007 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Texel (EHTX) | ||
AD 2.EHTX-5 | d.d. 12 mei 2005 | Vliegprocedures |
AD 2.EHTX-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Helihaven Amsterdam Heliport (EHHA) | ||
AD 3.EHHA-2 | d.d. 12 april 2007 | Vliegprocedures |
AD 3.EHHA-VAC | d.d. 10 mei 2007 | Visual approach chart |
Met de onderhavige wijzigingsregeling worden de bijlagen van de Regeling luchtverkeersdienstverlening gewijzigd en zijn alle wijzigingen die vanaf 10 mei tot en met 5 juli 2007 in de luchtvaartgids zijn opgenomen verwerkt. De aangebrachte wijzigingen in de bijlagen van de Regeling luchtverkeersdienstverlening bevatten voor een zeer groot deel kleine tekstuele wijzigingen die geen invloed hebben op bestaande routes en procedures. Meer substantiële wijzigingen worden in de artikelsgewijze toelichting uiteengezet. Hiernaast wordt in de onderhavige regeling de mogelijkheid geschapen om gebruik te maken van geautomatiseerde systemen voor de luchtvaartweerwaarnemingen op bepaalde luchthavens. De regeling brengt geen administratieve lasten voor burgers en bedrijfsleven met zich mee.
In het hogere luchtruim vanaf FL 340 zijn 2 nieuwe luchtverkeerswegen geïntroduceerd die voor een capaciteitsverbetering en een werklastverlaging voor het Maastricht UAC zorgen.
De bestaande luchtweg P57 welke deels loopt via de bakens EHN, THN en MAS is ter hoogte van het baken THN meer oostelijk komen te liggen. Als gevolg van de ligging van het baken THN, dicht bij de Belgische grens, wordt niet voldaan aan de eis van de Internationale burgerluchtvaartorganisatie (ICAO), die stelt dat er minimaal een afstand van 2,5 nautische mijlen in acht moet worden genomen met het naastliggende luchtverkeersleidingsgebied. Omdat hier niet aan voldaan werd, was de luchtverkeersleiding van Maastricht verplicht elke vlucht langs deze route met de Belgische luchtverkeerdienstverleningsorganisaties te coördineren. Deze coördinatieverplichting geeft een te hoge en overbodige werklast voor de luchtverkeersleiding. Met het verplaatsen van dit deel van de route P57 is coördinatie niet meer noodzakelijk en wordt invulling gegeven aan de internationale eis.
Op 23 november 2006 is een geheel nieuwe helikopterroutestructuur voor de Noordzee geïntroduceerd. Kort na de uitbreiding van het bestaande militaire oefengebied, de EHR4, op 12 april 2007, bleek één van de nieuwe routes, KZ06, op onvoldoende afstand te liggen van dit oefengebied. Voldoende separatie tussen helikopterverkeer en militaire vliegtuigen kon daardoor niet gegarandeerd worden waardoor verlegging van deze KZ06 noodzakelijk was. Met de wijziging van 7 juni 2007 is dit veiligheidsprobleem opgelost.
De wijzigingen in bijlage E zijn van redactioneel corrigerende aard en hebben geen invloed op de begrenzingen van de genoemde plaatselijke luchtverkeersleidingsgebieden.
Met de vervanging van Bijlage I worden een tweetal wijzigingen aangebracht. Ten eerste worden de routes bij Maastricht-Aachen, Budel en Eindhoven gewijzigd. Ten gevolge van de wijziging in de luchtweg P57, zoals hierboven beschreven, zijn de standaardinstrumentnaderingssroutes (STARS) en standaard-instrumentvertrekroutes (SID’s) van en naar de luchthavens Maastricht-Aachen, Budel en Eindhoven eveneens gewijzigd.
De aanpassing aan de P57 heeft tot gevolg dat deze SID’s en STARS niet meer aansluiten op deze luchtweg. Met deze wijziging van de SID’s en STARS van de genoemde luchthavens wordt de aansluiting wederom gerealiseerd. Omdat de wijzigingen betrekking hebben op het deel van de routes dat reeds op afstand van de luchthavens gevlogen wordt en op relatief grote hoogte, heeft dit geen gevolgen voor het milieu.
Ten tweede worden de vliegprocedures en de visuele naderingskaart van het luchtvaartterrein Stadskanaal opgenomen in de luchtvaartgids.
Momenteel is het mogelijk om buiten de openingstijden van luchthavens en luchtvaartterreinen gebruik te maken van geautomatiseerde systemen voor de luchtvaartweerwaarnemingen. Vooruitlopend op de komende wijziging van Annex 3 inzake meteorologische diensten van het Verdrag van Chicago inzake de burgerluchtvaart (Trb. 1973, 109) maakt onderhavige regeling het mogelijk om ook gedurende de openingstijden van de luchthavens Eelde en Maastricht geautomatiseerde luchtvaartweerwaarnemingen te verstrekken. Deze geautomatiseerde verstrekking voorziet in een volledige verstrekking van de gevraagde informatie. Het gebruik hiervan heeft geen effecten op de luchtvaartveiligheid van deze luchthavens. Wel levert het gebruik van geautomatiseerde luchtvaartweerwaarnemingen een bijdrage aan het reduceren van het kostenniveau voor luchtvaartmeteorologische inlichtingen doordat geen lokale medewerkers van het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut (hierna: KNMI) meer nodig zijn op deze luchthavens. Ondersteuning en briefing en consultatie aan gebruikers wordt verzorgd door het Meteorological Watch Office van het KNMI in De Bilt. De implementatie van de geautomatiseerde luchtvaartweerwaarnemingen heeft een uitgebreide gebruikersconsultatie doorlopen, wat tot een volledige acceptatie van de automatisering op Eelde en Maastricht heeft geleid.
Aan artikel I van onderhavige regeling wordt terugwerkende kracht verleend om een grondslag te geven aan wijzigingen die sinds 10 mei 2007 in de luchtvaartgids hebben plaatsgevonden en die om operationele redenen al in de praktijk worden toegepast. Zoals afgesproken met de gebruikers worden de geautomatiseerde luchtvaartweerwaarnemingen in de praktijk al sinds 1 augustus 2007 verstrekt. Om deze reden wordt ook aan artikel II terugwerkende kracht verleend.
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
C.M.P.S. Eurlings
De Staatssecretaris van Defensie,
C. van der Knaap
Stcrt. 1998, 195; laatstelijk gewijzigd bij ministeriële regeling van 11 mei 2007 (Stcrt. 96).
Stcrt. 2006, 14.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2007-179-p11-SC82127.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.