Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2006, 248 pagina 37 | Besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2006, 248 pagina 37 | Besluiten van algemene strekking |
Regeling van 12 december 2006, nr. HDJZ/SCH/2006-1964, Hoofddirectie Juridische Zaken, tot wijziging van de Regeling Nederlandse tarieven Schepenwet
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
Gelet op artikel 72, eerste lid, van de Schepenwet;
Besluit:
De Regeling Nederlandse tarieven Schepenwet1 wordt als volgt gewijzigd:
A
In artikel 2 wordt ‘scheepvaartinspectie’ vervangen door: Inspectie Verkeer en Waterstaat.
B
Artikel 3 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het eerste lid wordt ‘€ 211’ vervangen door: € 188.
2. In het tweede lid wordt ‘€ 137’ vervangen door: € 128.
C
Artikel 4 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het tweede lid wordt ‘€ 101’ vervangen door: € 107
2. Na het tweede lid wordt een lid toegevoegd, luidende:
3. Indien een scheepstype niet is opgenomen in bijlage 1, wordt voor het onderzoek nodig voor de afgifte van een certificaat of een verklaring door de Inspecteur-Generaal van de Inspectie Verkeer en Waterstaat het tarief gebaseerd op het tarief van het scheepstype dat hiermee het meest overeenkomt.
D
In artikel 5 wordt ‘€ 261’ vervangen door: € 277.
E
Artikel 6 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het eerste lid wordt ‘€ 809’ vervangen door: € 858.
2. Het tweede lid alsmede de aanduiding ‘1’ voor het eerste lid vervallen.
F
In artikel 7 wordt ‘€ 679’ vervangen door: € 583.
G
Artikel 8 komt te luiden:
1. Voor het onderzoek van schepen nodig voor de afgifte van een vergunning krachtens artikel 2bis, eerste lid, van de Schepenwet, is het tarief verschuldigd genoemd in onderstaande tabel:
Tabel terug: | Zonder voortstuwing | Met voortstuwing |
---|---|---|
< 500 | 269 | 390 |
> 500 | 364 | 390 |
2. Geen tarief is verschuldigd indien het een vergunning betreft, uitsluitend bestemd voor het maken van een proefvaart dan wel het ondernemen van een reis uit een haven in Nederland, in het kader van het onderzoek voor een eerste afgifte van een certificaat.
H
In artikel 9 wordt ‘€ 261’ vervangen door: € 277 .
I
Artikel 10 vervalt.
J
In artikel 11 wordt ‘het Hoofd van de Scheepvaartinspectie’ vervangen door: de Inspecteur-Generaal Verkeer en Waterstaat en wordt ‘€ 121’ vervangen door: € 106.
K
Artikel 12 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het eerste lid, aanhef, wordt ‘€ 101’ vervangen door: € 107.
2. In het eerste lid, onder a, wordt ‘het Hoofd van de Scheepvaartinspectie’ vervangen door: de Inspecteur-Generaal Verkeer en Waterstaat.
3. In het tweede lid wordt ‘€ 211’ vervangen door ‘€ 188’ en wordt ‘€ 137’ vervangen door: € 128.
L
In artikel 13 wordt ‘€ 60’ vervangen door: € 64.
M
In artikel 14 wordt ‘€ 278’ vervangen door: € 295.
N
Artikel 16 komt te luiden:
1. Voor het onderzoek van vissersvaartuigen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte, vernieuwing of handhaving van certificaten, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
< 24 meter | > 24 meter | |
---|---|---|
Geklasseerde vissersvaartuigen | ||
Onderzoek eerste afgifte certificaat | € 9.169 | |
Onderzoek vernieuwing/handhaving certificaat | € 1.553 | |
Onderzoek overname met langlopend certificaat | € 3.108 | |
Mosselvaartuigen | € 1.783 | € 3.567 |
Niet-geklasseerde vissersvaartuigen | ||
Onderzoek eerste afgifte certificaat | € 7.403 | € 16.752 |
Onderzoek vernieuwing / handhaving certificaat | € 1.447 | € 1.783 |
Onderzoek overname met langlopend certificaat | € 2.895 | € 3.567 |
2. Voor het onderzoek van niet-geklasseerde mosselvaartuigen met een lengte van 24 meter of meer en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten is, in afwijking van het eerste lid, een tarief verschuldigd van € 3.129.
3. Voor het onderzoek van niet-geklasseerde sportvissers- of recreatievaartuigen en de verdere werkzaamheden nodig voor de vernieuwing of handhaving van certificaten is in afwijking van het eerste lid het volgende tarief verschuldigd:
a. voor vaartuigen met een lengte tot 24 meter € 1.855;
b. voor vaartuigen met een lengte vanaf 24 meter € 2.231.
4. De tarieven bedoeld in de het eerste, tweede en derde lid zijn inclusief de kosten voor het onderzoek van de radio-installatie aan boord, zoals genoemd in artikel 19, eerste lid, van deze regeling.
5. Bij tussentijdse verkoop van een vissersvaartuig vindt geen verrekening van het tarief met de koper of verkoper plaats.
6. Indien een inspectie aan boord van het schip niet kan plaatsvinden op de afgesproken tijd en plaats, doordat het schip of de eigenaar van het schip of zijn vertegenwoordiger niet aanwezig is, is voor de wachttijd van de expert een tarief verschuldigd van € 92 per uur. Indien de inspectie geheel vervalt wordt een tarief van € 184 in rekening gebracht.
O
In artikel 17, eerste lid, wordt ‘€ 201’ vervangen door: € 188.
P
Artikel 18 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het eerste lid, onder a, wordt ‘€ 396’ vervangen door: € 420.
2. In het eerste lid, onder b, wordt ‘€ 432’ vervangen door: € 458.
Q
Artikel 19 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het eerste lid, onderdeel a, wordt ‘€ 1.197’ vervangen door: € 1.269.
2. In het eerste lid, onderdeel b, wordt ‘€ 295’ vervangen door: € 313.
3. In het eerste lid, onderdeel c, wordt ‘€ 150’ vervangen door: € 159.
4. Het derde lid vervalt.
R
In artikel 21 vervalt het tweede lid alsmede de aanduiding ‘1’ voor het eerste lid en wordt ‘€ 101’ vervangen door: € 107.
S
In artikel 21a wordt ‘€ 121’ vervangen door: € 106.
T
Artikel 22 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het eerste lid wordt ‘€ 49’ vervangen door: € 53 en vervalt de aanduiding ‘1’ voor de tekst.
2. Het tweede lid vervalt onder gelijktijdige vernummering van het derde tot het tweede lid.
3. Het tweede lid (nieuw) komt te luiden:
2. Het in het eerste lid genoemde tarief is eveneens verschuldigd voor uitgevoerde onderzoeken in het buitenland buiten de daar ter plaatse geldende werktijden.
U
Artikel 23 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het eerste lid wordt ‘€ 810’ vervangen door: € 859.
2. Het tweede lid vervalt onder gelijktijdige vernummering van het derde tot het tweede lid.
V
In artikel 24, eerste lid, wordt ‘€ 87’ vervangen door ‘€ 107’ en wordt ‘€ 90’ vervangen door: € 92.
W
Bijlage 1 komt te luiden:
Bijlage 1 , bedoeld in artikel 4, eerste lid
< 500 GT | 500–2000 GT | 2000–6000 GT | 6000–9000 GT | > 9000 GT | |
---|---|---|---|---|---|
Passagiersschepen | |||||
Eerste afgifte certificaat | € 16.123 | ||||
Hernieuwing certificaat | € 2.334 | € 2.869 | € 5.078 | € 6.046 | € 13.789 |
Overname met langlopende certificaten | € 4.031 | ||||
Aannemersmateriaal met voortstuwing | |||||
Eerste afgifte certificaat | € 6.943 | ||||
Hernieuwing certificaat | € 695 | ||||
Overname met langlopende certificaten | € 2.062 | ||||
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | |||||
Eerste afgifte certificaat | € 843 | € 1.589 | € 1.927 | € 1.956 | € 2.122 |
Hernieuwing certificaat | € 214 | ||||
Overname met langlopende certificaten | € 403 | € 792 | € 792 | € 792 | € 937 |
Aannemersmateriaal zonder voorstuwing incl. bemand werken | |||||
Eerste afgifte certificaat | € 1.736 | € 2.590 | € 3.023 | € 3.023 | € 3.023 |
Hernieuwing certificaat | € 573 | ||||
Overname met langlopende certificaten | € 1.008 | € 1.792 | € 2.015 | € 2.015 | € 2.015 |
< 500 GT | 500–6000 GT | 6000–9000 GT | > 9000 GT | |
---|---|---|---|---|
Vrachtschip | ||||
Eerste afgifte certificaat | € 9.567 | |||
Hernieuwing certificaat | € 1.110 | |||
Overname met langlopende certificaten | € 2.889 | |||
Olietanker | ||||
Eerste afgifte certificaat | € 14.800 | |||
Hernieuwing certificaat | € 1.221 | € 1.285 | € 1.438 | € 1.566 |
Overname met langlopende certificaten | € 3.113 | |||
Chemicaliëntanker | ||||
Eerste afgifte certificaat | € 17.131 | |||
Hernieuwing certificaat | € 1.965 | € 2.219 | € 2.328 | € 2.506 |
Overname met langlopende certificaten | € 4.826 | |||
Olie/chemicaliëntanker | ||||
Eerste afgifte certificaat | € 19.716 | |||
Hernieuwing certificaat | € 1.852 | € 2.184 | € 2.590 | € 2.519 |
Overname met langlopende certificaten | € 4.597 | |||
Gastanker | ||||
Eerste afgifte certificaat | € 21.137 | |||
Hernieuwing certificaat | € 1.912 | € 1.995 | € 2.157 | € 2.506 |
Overname met langlopende certificaten | € 4.720 | |||
< 500 GT | 500–2000 GT | > 2000 GT | |
---|---|---|---|
Supply- en supportschip | |||
Eerste afgifte certificaat | € 9.383 | ||
Hernieuwing certificaat | € 615 | ||
Overname met langlopende certificaten | € 1.902 | ||
Special purpose schip | |||
Eerste afgifte certificaat | € 10.441 | ||
Hernieuwing certificaat | € 950 | ||
Overname met langlopende certificaten | € 1.902 | ||
MODU met voortstuwing | |||
Eerste afgifte certificaat | € 12.378 | ||
Hernieuwing certificaat | € 661 | ||
Overname met langlopende certificaten | € 2.015 | ||
MODU zonder voortstuwing | |||
Eerste afgifte certificaat | € 3.849 | ||
Hernieuwing certificaat | € 779 | ||
Overname met langlopende certificaten | € 2.003 | ||
Hotelplatform | |||
Eerste afgifte certificaat | € 3.749 | € 5.997 | € 6.930 |
Hernieuwing certificaat | € 777 | € 1.332 | € 1.508 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.777 | € 2.015 | € 3.023 |
< 24 meter | > 24 meter en < 500 GT | |
---|---|---|
Sleepboot | ||
Eerste afgifte certificaat | € 5.884 | € 8.335 |
Hernieuwing certificaat | € 615 | € 916 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.591 | € 2.505 |
Personentender | ||
Eerste afgifte certificaat | € 6.424 | € 8.876 |
Hernieuwing certificaat | € 289 | € 593 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.008 | € 1.855 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | ||
Eerste afgifte certificaat | € 5.582 | € 8.356 |
Hernieuwing certificaat | € 289 | € 593 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.008 | € 1.855 |
Conventieschepen (voor alle categorieën) | ||
Eerste afgifte verblijven certificaat | 583 | 583 |
< 500 GT | 500–2000 GT | > 2000 GT | |
---|---|---|---|
Vrachtschip | |||
Hernieuwde afgifte | € 3.280 | € 4.645 | € 4.645 |
Viseren certificaten | € 748 | € 1.230 | € 1.230 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | |||
Hernieuwde afgifte | € 3.821 | € 5.184 | € 5.184 |
Viseren certificaten | € 802 | € 1.285 | € 1.285 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | |||
Hernieuwde afgifte | € 2.113 | € 1.591 | € 1.591 |
Viseren certificaten | € 467 | € 583 | € 583 |
Aannemersmateriaal zonder voorstuwing incl. bemand werken | |||
Hernieuwde afgifte | € 2.015 | € 1.591 | € 1.591 |
Viseren certificaten | € 583 | € 583 | € 583 |
Supply- en supportschip | |||
Hernieuwde afgifte | € 3.147 | € 4.633 | € 4.633 |
Viseren certificaten | € 583 | € 1.231 | € 1.231 |
< 24 meter | > 24 meter | |
---|---|---|
Sleepboot | ||
Hernieuwde afgifte | € 2.197 | € 3.344 |
Viseren certificaten | € 583 | € 907 |
Personentender | ||
Hernieuwde afgifte | € 1.982 | € 3.130 |
Viseren certificaten | € 585 | € 840 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | ||
Hernieuwde afgifte | € 2.851 | € 3.022 |
Viseren certificaten | € 585 | € 840 |
X
Bijlage 2 komt te luiden:
Bijlage 2, bedoeld in artikel 23, eerste lid
Onderzoekstermijnen als bedoeld in artikel 23, eerste lid. De termijn begint op de dag van vertrek vanuit Nederland en loopt tot aan de dag van terugkomst in Nederland.
Tonnage of lengte | Aantal dagen | |
---|---|---|
a. Onderzoek eerste afgifte certificaat | ||
Passagiersschip | < 500 GT | 16 |
Vrachtschip | < 500 GT | 13 |
Olietanker | < 500 GT | 16 |
Chemicaliëntanker | < 500 GT | 17 |
Olie/chemicaliëntanker | < 500 GT | 19 |
Gastanker | < 500 GT | 20 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT | 8 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | < 500 GT | 2 |
500–2000 GT | 3 | |
> 2000 GT | 3 | |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | 33 | |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 12 |
Special purpose schip | < 500 GT | 11 |
Modu met voortstuwing | < 500 GT | 16 |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT | 6 |
Hotelplatform | < 500 GT | 4 |
500–2000 GT | 6 | |
> 2000 GT | 7 | |
Sleepboot | < 24 meter > 24 meter | 8 11 |
Personentender | < 24 meter > 24 meter | 8 12 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | < 24 meter > 24 meter | 7 11 |
b. Onderzoek hernieuwing certificaat | ||
Passagiersschip | < 500 GT | 2 |
< 2000 GT | 4 | |
2000–6000 GT | 5 | |
6000–9000 GT | 6 | |
> 9000 GT | 11 | |
Olietanker | < 500 GT | 3 |
500–9000 GT | 3 | |
> 9000 GT | 4 | |
Chemicaliëntanker | < 500 GT | 2 |
500–9000 GT | 3 | |
> 9000 GT | 4 | |
Olie/chemicaliëntanker | < 500 GT | 2 |
500–9000 GT | 3 | |
> 9000 GT | 4 | |
Gastanker | < 500 GT | 2 |
500–9000 GT | 3 | |
> 9000 GT | 4 | |
c. Onderzoek hernieuwing certificaat SI schepen | ||
Vrachtschip | – | 5 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT | 6 |
> 500 GT | 7 | |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | – | 2 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | 2 | |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 3 |
> 500 GT | 5 | |
Sleepboot | < 24 meter | 3 |
> 24 meter | 5 | |
Personentender | – | 3 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | – | 3 |
d. Onderzoek overname met langlopende certificaten | ||
Passagiersschip | < 500 GT | 4 |
Vrachtschip | < 500 GT | 4 |
Olietanker | < 500 GT | 4 |
Chemicaliëntanker | < 500 GT | 5 |
GT | ||
Olie/chemicaliëntanker | < 500 GT | 5 |
Gastanker | < 500 GT | 5 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT | 2 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | < 500 GT | 1 |
> 500 GT– | 2 | |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | < 500 GT | 1 |
> 500 GT | 2 | |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 2 |
Special purpose schip | < 500 GT | 2 |
Modu met voortstuwing | < 500 GT | 2 |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT | 2 |
Hotelplatform | < 2000 GT | 2 |
> 2000 GT | 3 | |
Sleepboot | < 24 meter | 1 |
> 24 meter – | 2 | |
Personentender | > 24 meter | 1 2 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | < 24 meter | 1 |
e. Onderzoek overname zonder langlopende certificaten | ||
Passagiersschip | < 500 GT | 12 |
Vrachtschip | < 500 GT | 10 |
Olietanker | < 500 GT | 12 |
Chemicaliëntanker | < 500 GT | 13 36 |
Olie/chemicaliëntanker | < 500 GT | 15 |
Gastanker | < 500 GT | 15 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT | 8 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | < 500 GT > 500 GT | 2 3 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | – | 5 |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 10 |
Special purpose schip | < 500 GT | 9 |
Modu met voortstuwing | < 500 GT | 13 |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT | 6 |
Hotelplatform | < 2000 GT | 6 |
> 2000 GT | 6 | |
7 | ||
Sleepboot | < 24 meter | 8 |
> 24 meter | 9 | |
Personentender | < 24 meter | 7 |
> 24 meter | 10 | |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | < 24 meter | 6 |
> 24 meter | 9 | |
f. Viseren certificaten SI schepen | ||
Vrachtschip | < 500 GT | 1 |
> 500 GT | 2 | |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | – | 2 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | – | 1 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | – | 1 |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 1 |
> 500 GT | 2 | |
Sleepboot | < 24 meter | 1 |
> 24 meter | 2 | |
Personentender | – | 1 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | – | 1 |
g. Nieuwbouw vissersvaartuigen | ||
Niet geklasseerde vissersvaartuigen | < 24 meter | 28 |
> 24 meter | 30 | |
Niet geklasseerde mosselvaartuigen | > 24 meter | 28 |
Geklasseerde vissersvaartuigen | > 24 meter | 20 |
h. Afgifte diploma of verklaring | ||
Verklaring bekendheid machinekamer met/zonder verklaring | – | 1 |
i. Overige werkzaamheden | ||
Afgifte NLS/COFCOS certificaat | – | 1 |
Aanpassing certificaat met onderzoek | – | 1 |
Afgifte verklaring met onderzoek | – | 1 |
Afgifte vrijstelling met onderzoek | – | 1 |
Intermediate survey COFCOS suppliers | – | 1 |
Periodical survey VC uitrusting | – | 1 |
Visering van droogzetting SI-schepen schepen | – | 1 |
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2007.
Deze regeling zal met de toelichting worden geplaatst in de Staatscourant, in de Curaçaosche Courant en in het Afkondigingsblad van Aruba.
Voor werkzaamheden die de Inspectie Verkeer en Waterstaat in het kader van de Schepenwet verricht, worden tarieven in rekening gebracht. Uitgangspunt van het kabinetsbeleid is dat de overheid, voor het verlenen van diensten aan derden, zoveel als mogelijk kostendekkende tarieven in rekening brengt. De tarieven die de Inspectie tot nu toe hanteerde waren nog niet kostendekkend. Om toe te groeien naar die kostendekkendheid zijn de tarieven de afgelopen jaren steeds verhoogd met een percentage dat iets hoger lag dan de inflatie.
Met de reorganisatie van de Inspectie en de omvorming naar een baten-lastendienst is de producten- en dienstencatalogus van de Inspectie volledig herijkt en is van ieder product en iedere dienst de integrale kostprijs berekend. Daarmee is eveneens een gedetailleerd beeld ontstaan over de mate van kostendekkendheid van de tarieven die in 2006 in rekening zijn gebracht. Gemiddeld is die kostendekkendheid rond de 77%, maar de variatie in kostendekkendheid over de producten heen is groot.
Om te komen tot kostendekkendheid van de tarieven worden deze met 6% verhoogd, indien de kostprijs hoger is dan het tarief 2006. De tariefstijging wordt gemaximeerd op 100% van de gecorrigeerde kostprijs. Tarieven die in 2006 hoger waren dan de kostprijs zijn verlaagd tot 100% van de gecorrigeerde kostprijs. Onder een gecorrigeerde kostprijs wordt verstaan de integrale kostprijs, verminderd met de opslagen van die activiteiten die volgens het rapport ‘Maat houden’ (Kamerstukken II 1996–1997, 24 036, nr. 22) niet in externe tarieven meegenomen mogen worden.
Hierdoor stijgen de tarieven per saldo gemiddeld met 0,9% voor het domein Koopvaardij, 4,5% voor het domein Visserij en 3,6% voor het domein Binnenvaart. De gemiddelde kostendekkendheid komt daarmee op 86% voor het domein Koopvaardij en op 61% voor het domein Visserij.
De tarieven stijgen in 2007 nog niet tot het berekende kostenniveau, omdat:
a. de Inspectie VenW verwacht dat zij de komende jaren door interne efficiencyverbeteringen de kosten verder kan verlagen.
b. De performance van de Inspectie VenW op het terrein van behandeltijd/levertijd nog niet op het beoogde niveau is.
Naast het nastreven van efficiencyverbetering, zet de Inspectie VenW in 2007 vooral in op verbetering van de kwaliteit en verkorting van de doorlooptijden. Afhankelijk van de resultaten die daarbij in 2007 gerealiseerd worden, wordt bepaald volgens welk scenario de tarieven na 2007 verder zullen stijgen tot het kostendekkende niveau.
De onderhavige regeling leidt niet tot extra administratieve lasten voor de burgers en het bedrijfsleven. Een voorontwerp van deze regeling is derhalve niet voorgelegd aan het Adviescollege toetsing administratieve lasten.
Het tweede lid vervalt omdat deze werkzaamheden zijn uitbesteed aan klassenbureaus.
Gebleken is dat de inspectieduur niet significant wijzigt door de tonnage of de voortstuwing van een schip. Daarom is het niet meer nodig verschillende tarieven vast te stellen, maar kan volstaan worden met één tarief.
Dit artikel vervalt, omdat het onderzoek nodig voor de eerste, hernieuwde of tussentijdse visering van het certificaat van geschiktheid voor het vervoer en het behandelen van beperkte hoeveelheden gevaarlijke en schadelijke stoffen is uitbesteed aan de klassenbureaus.
Nieuw is het vijfde lid. Met enige regelmaat maken inspecteurs vergeefse reizen die tot kosten leiden.
Dit artikel geeft de grondslag om die kosten door te berekenen als de schuld van de vergeefse reis ligt bij het schip onderscheidenlijk als de eigenaar van het schip of zijn vertegenwoordiger niet aanwezig is op de afgesproken tijd en plaats. Voor de Binnenvaart geldt zo’n bepaling al (zie artikel 1.13 Regeling tarieven scheepvaart 2005).
Gebleken is dat de inspectieduur niet significant wijzigt door de lengte van een schip. Daarom is het niet meer nodig verschillende tarieven vast te stellen, maar kan volstaan worden met één tarief.
In deze artikelen vervalt telkens het tweede lid, omdat het onderscheid tussen een inspecteur visserij en inspecteur koopvaardij is vervallen. Daarom is het niet meer nodig verschillende tarieven vast te stellen, maar kan volstaan worden met één tarief.
Er is geen reden meer om onderscheid te maken tussen werkzaamheden aan visservaartuigen en aan overige schepen. Daarom is het niet meer nodig verschillende tarieven vast te stellen, maar kan volstaan worden met één tarief.
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
K.M.H. Peijs
Stcrt. 2006, 37.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2006-248-p37-SC78259.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.