Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2006, 196 pagina 26 | Besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2006, 196 pagina 26 | Besluiten van algemene strekking |
Regeling van de Minister van Verkeer en Waterstaat en de Staatssecretaris van Defensie van 2 oktober 2006, nr. HDJZ/LUV/2006-1356, Hoofddirectie Juridische Zaken, houdende wijziging van de Regeling luchtverkeersdienstverlening in verband met diverse wijzigingen in bijlagen bij de regeling
De Minister van Verkeer en Waterstaat en de Staatssecretaris van Defensie,
Gelet op de artikelen 3, 7 en 10 van het Luchtverkeersreglement;
Besluiten:
De bijlagen A, B, C, D, E en I bij de Regeling luchtverkeersdienstverlening worden vervangen door de bijlagen A, B, C, D, E en I in de bijlage bij deze regeling.
Deze regeling treedt in werking met ingang van de tweede dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst en werkt terug tot en met 13 april 2006.
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
De Minister van Verkeer en Waterstaat, K.M.H. Peijs.De Staatssecretaris van Defensie, C. van der Knaap.
GENOFIC AREA | ||
---|---|---|
ENR 6-2.5 | d.d. 11 mei 2006 | GENOFIC AREA |
Algemene en naderingsluchtverkeersleidingsgebieden | ||
---|---|---|
ENR 1.4-1 | d.d. 16 maart 2006 | ATS Airspace |
ENR 1.4-2 | d.d. 19 januari 2006 | ATS Airspace |
ENR 1.4-3 | d.d. 16 maart 2006 | ATS Airspace |
ENR 1.4-4 | d.d. 24 november 2005 | ATS Airspace |
ENR 2.1-1 | d.d. 16 maart 2006 | Air Traffic Services Airspace |
ENR 2.1-2/9 | d.d. 3 augustus 2006 | Air Traffic Services Airspace |
ENR 2.1-10/11 | d.d. 31 augustus 2006 | Air Traffic Services Airspace |
ENR 6-2.1 | d.d. 11 mei 2006 | Airspace Structure and ATS Airspace Classification |
Luchtverkeersroutes | ||
---|---|---|
ENR 3.1-1/36 | d.d. 6 juli 2006 | Lower ATS Routes |
ENR 3.1-37 | d.d. 3 augustus 2006 | Lower ATS Routes |
ENR 3.1-38/42 | d.d. 6 juli 2006 | Lower ATS Routes |
ENR 3.2-1/17 | d.d. 6 juli 2006 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-18 | d.d. 31 augustus 2006 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-19/41 | d.d. 6 juli 2006 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-42 | d.d. 3 augustus 2006 | Upper ATS Routes |
ENR 3.2-43/59 | d.d. 6 juli 2006 | Upper ATS Routes |
ENR 6-3.1 | d.d. 6 juli 2006 | ATS Routes |
ENR 6-3.2 | d.d. 6 juli 2006 | Conditional Routes |
Helicopter Main Routes/Helicopter Protected Zones/Helicopter Traffic Zones | ||
---|---|---|
ENR 3.4-1/8 | d.d. 12 mei 2005 | Helicopter Routes |
ENR 3.4-9/12 | d.d. 8 juni 2006 | Helicopter Routes |
ENR 3.4-13/16 | d.d. 12 mei 2005 | Helicopter Routes |
ENR 3.4-17/19 | d.d. 8 juni 2006 | Helicopter Routes |
ENR 6-3.3 | d.d. 8 juni 2006 | North Sea Operations |
Plaatselijke luchtverkeersleidingsgebieden | ||
---|---|---|
AD 2.EHAM-7/8 | d.d. 8 juni 2006 | EHAM AD 2.17 ATS Airspace |
AD 2.EHBK-4 | d.d. 19 januari 2006 | EHBK AD 2.17 ATS Airspace |
AD 2.EHGG-5 | d.d. 6 juli 2006 | EHGG AD 2.17 ATS Airspace |
AD 2.EHRD-5 | d.d. 19 januari 2006 | EHRD AD 2.17 ATS Airspace |
ENR 2.1-9 | d.d. 16 maart 2006 | Deelen control Zone |
ENR 2.1-9 | d.d. 16 maart 2006 | De Peel control Zone |
ENR 2.1-9 | d.d. 16 maart 2006 | Gilze-Rijen control Zone |
ENR 2.1-9 | d.d. 16 maart 2006 | Leeuwarden control Zone |
ENR 2.1-10 | d.d. 31 augustus 2006 | Soesterberg control Zone |
ENR 2.1-10 | d.d. 31 augustus 2006 | Valkenburg control Zone |
ENR 2.1-10 | d.d. 31 augustus 2006 | Volkel control Zone |
ENR 2.1-10 | d.d. 31 augustus 2006 | Woensdrecht control Zone |
ENR 2.1-11 | d.d. 31 augustus 2006 | Kleine-Brogel control Zone |
ENR 2.1-11 | d.d. 31 augustus 2006 | Niederrhein control Zone |
Luchtvaartterrein Schiphol (EHAM) | ||
AD 2.EHAM-17 | d.d. 12 mei 2005 | Noise abatement procedures |
AD 2.EHAM-18 | d.d. 24 november 2005 | Noise abatement procedures |
AD 2.EHAM-19 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-20/21 | d.d. 8 juni 2006 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-22/30 | d.d. 24 november 2005 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-31 | d.d. 8 juni 2006 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-32 | d.d. 24 november 2005 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-33 | d.d. 8 juni 2006 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-34 | d.d. 13 april 2006 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-35 | d.d. 8 juni 2006 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-36 | d.d. 13 april 2006 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-37/41 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument departure procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-42 | d.d. 24 november 2005 | VFR flight procedures Schiphol Airport |
AD 2.EHAM-SID-OVERVIEW | d.d. 16 maart 2006 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHAM-SID-04 | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 04 |
AD 2.EHAM-SID-06 | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 06 |
AD 2.EHAM-SID-SUP-06 | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 06 supplementary |
AD 2.EHAM-SID-09 | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 09 |
AD 2.EHAM-SID-18C | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 18C |
AD 2.EHAM-SID-18L | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 18L |
AD 2.EHAM-SID-22 | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 22 |
AD 2.EHAM-SID-24 | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 24 |
AD 2.EHAM-SID-27 | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 27 |
AD 2.EHAM-SID-36C | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 36C |
AD 2.EHAM-SID-36L | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 36L |
AD 2.EHAM-SID-SUP-36L | d.d. 24 november 2005 | Standard instrument departure chart RWY 36L supplementary |
AD 2.EHAM-STAR.1 | d.d. 6 juli 2006 | Standard arrival chart |
AD 2.EHAM-STAR.2 | d.d. 19 januari 2006 | Standard arrival chart |
AD 2.EHAM-IAC-06.1 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 06 ILS and SOKSI APCH |
AD 2.EHAM-IAC-06.2 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 06 RNAV night transitions |
AD 2.EHAM-IAC-06.3 | d.d. 16 maart 2006 | Instrument approach chart RWY 06 NDB/DME |
AD 2.EHAM-IAC-09.1 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 09 VOR/DME |
AD 2.EHAM-IAC-18C.1 | d.d. 16 maart 2006 | Instrument approach chart RWY 18C ILS and REGSU APCH |
AD 2.EHAM-IAC-18C.2 | d.d. 27 oktober 2005 | Instrument approach chart RWY 18C NDB/DME |
AD 2.EHAM-IAC-18R.1 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 18R ILS and NIRSI APCH |
AD 2.EHAM-IAC-18R.2 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 18R RNAV night transitions |
AD 2.EHAM-IAC-18R.3 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 18R VOR/DME AMS |
AD 2.EHAM-IAC-18R.4 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 18R SRE |
AD 2.EHAM-IAC-22.1 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 22 ILS |
AD 2.EHAM-IAC-22.2 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 22 SRE |
AD 2.EHAM-IAC-24.1 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 24 VOR/DME PAM |
AD 2.EHAM-IAC-27.1 | d.d. 16 maart 2006 | Instrument approach chart RWY 27 ILS |
AD 2.EHAM-IAC-27.2 | d.d. 16 maart 2006 | Instrument approach chart RWY 27 VOR/DME |
AD 2.EHAM-IAC-36C.1 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 36C ILS and LOMKO APCH |
AD 2.EHAM-IAC-36C.2 | d.d. 13 april 2006 | Instrument approach chart RWY 36C VOR/DME |
AD 2.EHAM-IAC-36R.1 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 36R ILS and MONUT APCH |
AD 2.EHAM-IAC-36R.2 | d.d. 16 maart 2006 | Instrument approach chart RWY 36R NDB/DME |
AD 2.EHAM-IAC-MISC | d.d. 01 september 2005 | Instrument approach chart SRE |
AD 2.EHAM-VAC.1 | d.d. 16 maart 2006 | Visual approach chart |
AD 2.EHAM-VAC.2 | d.d. 22 december 2005 | Visual approach chart VFR traffic circuits |
Luchtvaartterrein Budel (EHBD) | ||
AD 2.EHBD-5 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument departure procedures Budel/Kempen Airport |
AD 2.EHBD-6 | d.d. 19 januari 2006 | Instrument departure procedures Budel/Kempen Airport |
AD 2.EHBD-7/8 | d.d. 29 september 2005 | Instrument departure procedures Budel/Kempen Airport |
AD 2.EHBD-9/10 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach procedures Budel/Kempen Airport |
AD 2.EHBD-10/11 | d.d. 12 mei 2005 | VFR flight procedures Budel/Kempen Airport |
AD 2.EHBD-SID-OVERVIEW | d.d. 19 januari 2006 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHBD-SID-03 | d.d. 29 september 2005 | Standard instrument departure chart RWY 03 |
AD 2.EHBD-SID-21 | d.d. 29 september 2005 | Standard instrument departure chart RWY 21 |
AD 2.EHBD-STAR | d.d. 16 maart 2006 | Standard arrival chart |
AD 2.EHBD-IAC-21 | d.d. 11 mei 2006 | Instrument approach chart RWY 21 NDB/DME |
AD 2.EHBD-VAC.1 | d.d. 11 mei 2006 | Visual approach chart |
AD 2.EHBD-VAC.2 | d.d. 11 mei 2006 | Visual approach chart VFR traffic circuits |
Luchtvaartterrein Maastricht Aachen (EHBK) | ||
AD 2.EHBK-6 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-7 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-8/9 | d.d. 16 maart 2006 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-10 | d.d. 16 maart 2006 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-11 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-12 | d.d. 8 juni 2006 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-13 | d.d. 16 maart 2006 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-14 | d.d. 27 oktober 2005 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-15 | d.d. 16 maart 2006 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-16 | d.d. 19 januari 2006 | Instrument departure procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-16/17 | d.d. 8 juni 2006 | VFR flight procedures Maastricht Aachen Airport |
AD 2.EHBK-SID-OVERVIEW | d.d. 16 maart 2006 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHBK-SID-03 | d.d. 16 maart 2006 | Standard instrument departure chart RWY 04 |
AD 2.EHBK-SID-21 | d.d. 16 maart 2006 | Standard instrument departure chart RWY 22 |
AD 2.EHBK-STAR.1 | d.d. 16 maart 2006 | Standard arrival chart |
AD 2.EHBK-STAR.2 | d.d. 16 maart 2006 | Standard arrival chart |
AD 2.EHBK-IAC-03.1 | d.d. 27 oktober 2005 | Instrument approach chart RWY 04 ILS/DME and BEMTI approach |
AD 2.EHBK-IAC-03.2 | d.d. 16 maart 2006 | Instrument approach chart RWY 04 BAXIM, BOBMO, MODRU, OLNO, RUMER and THORN RNAV transitions |
AD 2.EHBK-IAC-03.3 | d.d. 24 november 2005 | Instrument approach chart RWY 04 NDB/DME and BEMTI approach |
AD 2.EHBK-IAC-03.4 | d.d. 27 oktober 2005 | Instrument approach chart RWY 04 SRE |
AD 2.EHBK-IAC-21.1 | d.d. 27 oktober 2005 | Instrument approach chart RWY 22 ILS/DME |
AD 2.EHBK-IAC-21.2 | d.d. 16 maart 2006 | Instrument approach chart RWY 22 BAXIM, BOBMO, MODRU, OLNO, RUMER and THORN RNAV transitions |
AD 2.EHBK-IAC-21.3 | d.d. 27 oktober 2005 | Instrument approach chart RWY 22 NDB/DME |
AD 2.EHBK-IAC-21.4 | d.d. 27 oktober 2005 | Instrument approach chart RWY 22 SRE |
AD 2.EHBK-VAC.1 | d.d. 27 oktober 2005 | Visual approach chart |
AD 2.EHBK-VAC.2 | d.d. 27 oktober 2005 | Visual approach chart visual traffic circuits for light ACFT |
Luchtvaartterrein Eelde (EHGG) | ||
AD 2.EHGG-6/10 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument departure procedures Eelde Airport |
AD 2.EHGG-10/12 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach procedures Eelde Airport |
AD 2.EHGG-14/15 | d.d. 3 augustus 2006 | VFR flight procedures Eelde Airport |
AD 2.EHGG-SID-OVERVIEW | d.d. 3 augustus 2006 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHGG-SID-05 | d.d. 3 augustus 2006 | Standard instrument departure chart RWY 05 |
AD 2.EHGG-SID-23 | d.d. 3 augustus 2006 | Standard instrument departure chart RWY 23 |
AD 2.EHGG-STAR | d.d. 3 augustus 2006 | Standard arrival chart |
AD 2.EHGG-IAC-05.1 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 05 VOR/DME |
AD 2.EHGG-IAC-05.2 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 05 NDB |
AD 2.EHGG-IAC-23.1 | d.d. 28 september 2006 | Instrument approach chart RWY 23 ILS |
AD 2.EHGG-IAC-23.2 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 23 VOR/DME |
AD 2.EHGG-IAC-23.3 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 23 NDB |
AD 2.EHGG-IAC-MISC | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart all RWYs SRE |
AD 2.EHGG-VAC.1 | d.d. 3 augustus 2006 | Visual approach chart |
AD 2.EHGG-VAC.2 | d.d. 19 januari 2006 | Visual approach chart VFR traffic circuits RWY 01/19 |
AD 2.EHGG-VAC.3 | d.d. 19 januari 2006 | Visual approach chart VFR traffic circuits RWY 05/23 |
Luchtvaartterrein Lelystad (EHLE) | ||
AD 2.EHLE-5/6 | d.d. 01 september 2005 | Instrument departure procedures Lelystad Aerodrome |
AD 2.EHLE-7/8 | d.d. 01 september 2005 | Instrument approach procedures Lelystad Aerodrome |
AD 2.EHLE-8 | d.d. 13 april 2006 | VFR flight procedures Lelystad Aerodrome |
AD 2.EHLE-9 | d.d. 01 september 2005 | VFR flight procedures Lelystad Aerodrome |
AD 2.EHLE-SID-OVERVIEW | d.d. 16 maart 2006 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHLE-SID-05 | d.d. 12 mei 2005 | Standard instrument departure chart RWY 05 |
AD 2.EHLE-SID-23 | d.d. 12 mei 2005 | Standard instrument departure chart RWY 23 |
AD 2.EHLE-STAR | d.d. 19 januari 2006 | Standard arrival chart |
AD 2.EHLE-IAC-05.1 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 05 NDB/DME |
AD 2.EHLE-IAC-05.2 | d.d. 13 april 2006 | Instrument approach chart RWY 05 NDB |
AD 2.EHLE-IAC-23.1 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 23 NDB/DME |
AD 2.EHLE-IAC-23.2 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 23 NDB |
AD 2.EHLE-VAC | d.d. 13 april 2006 | Visual approach chart RWY 05/23 and MLA RWY |
Luchtvaartterrein Rotterdam (EHRD) | ||
AD 2.EHRD-7 | d.d. 04 augustus 2005 | Instrument departure procedures Rotterdam Airport |
AD 2.EHRD-8/11 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument departure procedures Rotterdam Airport |
AD 2.EHRD-11 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach procedures Rotterdam Airport |
AD 2.EHRD-12/13 | d.d. 27 oktober 2005 | Instrument approach procedures Rotterdam Airport |
AD 2.EHRD-13/14 | d.d. 27 oktober 2005 | VFR flight procedures Rotterdam Airport |
AD 2.EHRD-15 | d.d. 8 juni 2006 | VFR flight procedures Rotterdam Airport |
AD 2.EHRD-SID-OVERVIEW | d.d. 19 januari 2006 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHRD-SID-06 | d.d. 12 mei 2005 | Standard instrument departure chart RWY 06 |
AD 2.EHRD-SID-24 | d.d. 27 oktober 2005 | Standard instrument departure chart RWY 24 |
AD 2.EHRD-STAR | d.d. 19 januari 2006 | Standard arrival chart |
AD 2.EHRD-IAC-06.1 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 06 VOR/DME |
AD 2.EHRD-IAC-24.1 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 24 ILS |
AD 2.EHRD-IAC-24.2 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 24 VOR/DME |
AD 2.EHRD-VAC.1 | d.d. 28 september 2006 | Visual approach chart |
AD 2.EHRD-VAC.2 | d.d. 28 september 2006 | Visual approach chart VFR traffic circuits radio equipped light aircraft |
AD 2.EHRD-VAC.3 | d.d. 27 oktober 2005 | Visual approach chart VFR training circuits |
Luchtvaartterrein (MIL) Eindhoven (EHEH) | ||
AD 2.EHEH-6/11 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument departure procedures Eindhoven Airport |
AD 2.EHEH-11/15 | d.d. 31 augustus 2006 | Instrument approach procedures Eindhoven Airport |
AD 2.EHEH-SID-OVERVIEW | d.d. 8 juni 2006 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHEH-SID-04 | d.d. 8 juni 2006 | Standard instrument departure chart RWY 04 |
AD 2.EHEH-SID-22 | d.d. 8 juni 2006 | Standard instrument departure chart RWY 22 |
AD 2.EHEH-STAR | d.d. 8 juni 2006 | Standard arrival chart |
AD 2.EHEH-IAC-04.1 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 04 ILS/DME |
AD 2.EHEH-IAC-04.2 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 04 NDB/DME |
AD 2.EHEH-IAC-22.1 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 22 ILS/DME |
AD 2.EHEH-IAC-22.2 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument approach chart RWY 22 NDB/DME |
AD 2.EHEH-VAC.1 | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
AD 2.EHEH-VAC.2 | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart VFR traffic circuits |
Luchtvaartterrein (MIL) De Kooy (EHKD) | ||
AD 2.EHKD-5 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument departure procedures De Kooy Aerodrome (MIL) |
AD 2.EHKD-6 | d.d. 12 mei 2005 | Instrument departure procedures De Kooy Aerodrome (MIL) |
AD 2.EHKD-6/7 | d.d. 12 mei 2005 | Initial approach procedures De Kooy Aerodrome (MIL) |
AD 2.EHKD-IAC-04.1 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 04 VOR/DME |
AD 2.EHKD-IAC-22.1 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 22 ILS |
AD 2.EHKD-IAC-22.2 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 22 VOR/DME |
AD 2.EHKD-IAC-MISC | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 04/22 SRE |
AD 2.EHKD-VAC | d.d. 16 maart 2006 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein (MIL) Soesterberg (EHSB) | ||
AD 2.EHSB-1 | d.d. 12 mei 2005 | Departure procedures Soesterberg (MIL) |
AD 2.EHSB-2/3 | d.d. 07 juli 2005 | Initial approach procedures Soesterberg (MIL) |
AD 2.EHSB-SID-OVERVIEW | d.d. 19 januari 2006 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHSB-STAR | d.d. 19 januari 2006 | Standard arrival chart |
Luchtvaartterrein (MIL) Twenthe (EHTW) | ||
AD 2.EHTW-5 | d.d. 31 augustus 2006 | Departure procedures Twenthe (MIL) |
AD 2.EHTW-6/7 | d.d. 3 augustus 2006 | Departure procedures Twenthe (MIL) |
AD 2.EHTW-7 | d.d. 3 augustus 2006 | Initial approach procedures Twenthe (MIL) |
AD 2.EHTW-SID-OVERVIEW | d.d. 19 januari 2006 | Standard instrument departure chart |
AD 2.EHTW-SID-06 | d.d. 12 mei 2005 | Standard instrument departure chart RWY 06 |
AD 2.EHTW-SID-24 | d.d. 12 mei 2005 | Standard instrument departure chart RWY 24 |
AD 2.EHTW-IAC-06.1 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 06 NDB/DME |
AD 2.EHTW-IAC-06.2 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 06 SRE |
AD 2.EHTW-IAC-24.1 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 24 NDB/DME |
AD 2.EHTW-IAC-24.1 | d.d. 3 augustus 2006 | Instrument approach chart RWY 24 SRE |
Luchtvaartterrein Budel (EHBD) | ||
AD 2.EHBD-7/8 | d.d. 12 mei 2005 | Vliegprocedures |
AD 2.EHBD-VAC.1 | d.d. 11 mei 2006 | Visual approach chart |
AD 2.EHBD-VAC.2 | d.d. 11 mei 2006 | Visual approach chart VFR traffic circuits |
Luchtvaartterrein Drachten (EHDR) | ||
AD 2.EHDR-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Hoogeveen (EHHO) | ||
AD 2.EHHO-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Hilversum (EHHV) | ||
AD 2.EHHV-VAC.1 | d.d. 16 maart 2006 | Visual approach chart |
AD 2.EHHV-VAC.2 | d.d. 16 maart 2006 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Lelystad (EHLE) | ||
AD 2.EHLE-VAC | d.d. 13 april 2006 | Visual approach chart RWY 05/23 and MLA RWY |
Luchtvaartterrein Midden Zeeland (EHMZ) | ||
AD 2.EHMZ-VAC.1 | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart RWY 09 |
AD 2.EHMZ-VAC.2 | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart RWY 27 |
Luchtvaartterrein Seppe (EHSE) | ||
AD 2.EHSE-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Teuge (EHTE) | ||
AD 2.EHTE-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Texel (EHTX) | ||
AD 2.EHTX-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Luchtvaartterrein Ameland (EHAL) | ||
AD 2.EHAL-VAC | d.d. 12 mei 2005 | Visual approach chart |
Met de onderhavige wijzigingsregeling worden de bijlagen van de Regeling luchtverkeersdienstverlening gewijzigd en zijn alle wijzigingen die vanaf 13 april 2006 tot en met 31 augustus 2006 in de luchtvaartgids zijn opgenomen verwerkt. De aangebrachte wijzigingen in bijlagen van de Regeling luchtverkeersdienstverlening bevatten voor een zeer groot deel kleine tekstuele wijzigingen die geen invloed hebben op bestaande routes en procedures. Meer substantiële wijzigingen worden in de artikelsgewijze toelichting uiteengezet.
Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) is verantwoordelijk voor het verstrekken van luchtverkeersdienstverlening in een aangewezen gebied dat deel uitmaakt van het vluchtinformatiegebied Londen en Schotland. De grenzen van dit gebied worden gevormd door de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam en de zogenoemde ‘Median Line’. De coördinaten van deze mediaan waren berekend volgens de ED50-methodiek. Deze methodiek wordt vooral gebruikt in de mijnbouw. Daar overeenkomstig de bepalingen van de Internationale Burgerluchtvaart Organisatie, luchtvaartcoördinaten volgens het ‘World Geodetic System 1984’ (WGS84) berekend moeten worden, is met deze wijziging deze meetonjuistheid gecorrigeerd.
Met de vervanging van bijlage B wordt het ATS-routenetwerk in het oosten van het vluchtinformatiegebied Amsterdam aangepast. De KLM is op Schiphol gestart met het uitvoeren van de dienstregeling volgens het zogenoemde 7-blokkensysteem. Uit een studie is gebleken dat het voor LVNL niet zonder meer mogelijk is om dat systeem te accommoderen. De geconstateerde knelpunten worden opgelost door een kleine aanpassing van het ATS-routenetwerk en gewijzigde werkprocedures in de interne organisatie bij LVNL. De route-aanpassing behelst de introductie van een tweetal nieuwe routes, te weten de (U)P64 tussen de meldingspunten SONEB en TENLI, en de P55 tussen GOTIG en RKN.
Voorts bevat bijlage B een aanpassing in het ATS-routenetwerk binnen het vluchtinformatiegebied Düsseldorf met het oog op aansluiting daarvan op de routes binnen het vluchtinformatiegebied Amsterdam. Zo is de route (U)V282 tussen de meldingspunten ARNEM en FOXTO komen te vervallen en is een nieuwe route P71 tussen de meldingspunten ARKON en OKNOG geïntroduceerd.
De eis voor het aan boord hebben van een ‘Basic Area Navigation’ (B-RNAV) installatie is reeds vanaf 1998 van kracht in het luchtruim van de ECAC-lidstaten. De minimum-uitrusting en installatie-eisen voor goedkeuring van B-RNAV-implementatie, beschreven in de Joint Aviation Authorities (JAA) Temporary Guidance Leaflet (TGL) nummer 2 (rev. 1), zijn specifiek ontworpen voor en-route-operaties. Deze JAA TGL 2 is in 2002 vervangen door JAA Advisory Circular Joint 20X4. Voor B-RNAV is de minimum-navigatie-nauwkeurigheidseis gesteld op ‘required navigation perfomance’ (RNP) 5.
In de luchtvaartgids werd voor het vliegen op vluchtniveau 100 en hoger echter alleen deze nauwkeurigheidseis van RNP 5 genoemd, waarbij voorbij gegaan werd aan de bestaande uitrustingseis.
Met wijziging van de relevante pagina’s uit de luchtvaartgids genoemd in bijlage C wordt deze onvolkomenheid gecorrigeerd.
Vanuit Denemarken en Noorwegen vinden helikopter-operaties plaats naar een boorplatform op de Noordzee dat gelegen is binnen het vluchtinformatiegebied Amsterdam. Dit gebeurt via een tweetal helikopter-routes die in het Deense AIP gepubliceerd staan.
Deze in het vluchtinformatiegebied Kopenhagen gelegen helikopter-routes KY04 en KY08 hielden echter op bij de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam. Zowel door de luchtverkeersdienstverlenende instantie als vanuit de helikoptermaatschappijen is de sterke wens uit gesproken deze Deense routes door te trekken in het vluchtinformatiegebied Amsterdam waar ze uiteindelijk haar eindbestemming hebben. In bijlage D wordt dit hiaat in de helikopter-routestructuur op de Noordzee opgeheven.
In bijlage D worden ook de posities van alle boordplatforms op de Noordzee en hiermee tevens de zogenoemde Helicopter Protected Zones (HPZ’s) die rond deze platforms liggen geactualiseerd naar WGS84-formaat.
Pagina’s uit de luchtvaartgids hebben een nieuwe ingangsdatum gekregen door het verschuiven van de relevante tekst naar nieuwe paginanummers. De in de luchtvaartgids genoemde luchtverkeersleidingsgebieden blijven ongewijzigd.
De nieuwe bijlage I bevat de volgende wijzigingen:
– De reeds in de militaire luchtvaartgids gepubliceerde naderingsprocedures voor de vliegbasis Twenthe zijn opgenomen. Het gaat hierbij om een zogenoemde ‘non-directional beacon/distance measuring equipment’ (NDB/DME) en ‘surveillance radar approach’ (SRE) nadering op zowel baan 06 als op baan 24.
– Ten aanzien van de bestaande naderingsprocedures van Marine Vliegkamp De Kooy hebben enkele correcties plaatsgevonden op de geldende magnetische grondkoersen. Dit in verband met het jaarlijkse verloop van de positie van het magnetisch noorden. Deze correctie heeft geen invloed op de werkelijke ligging van de naderingsprocedure.
– Als gevolg van aanpassing in het ATS-routenetwerk binnen het vluchtinformatiegebied Düsseldorf waarop de zogenoemde BOTTROP standaard-naderings- en vertrekprocedures van de vliegbasis Eindhoven aansloten, is meldingspunt BOTTROP komen te vervallen. Dit punt is nu vervangen door het reeds bestaande en van de procedures deel uitmakende meldingspunt VELNI.
– Marine Vliegkamp Valkenburg is per 1 juli 2006 gesloten. Alle regels over het operationeel gebruik van dit vliegveld worden met deze wijziging uit de luchtvaartpublicatie geschrapt. Het plaatselijk luchtverkeersleidingsgebied en de Aerodrome Traffic Zone blijven nog van kracht.
– Tijdens de nacht dienen naderingen naar de luchthaven Schiphol te worden uitgevoerd via speciale ‘Radio navigation’ (RNAV)-naderingsprocedures. Deze naderingen gaan onder andere via het meldingspunt SOKSI of NIRSI. Het bestaan van twee specifieke RNAV-dagnaderingen die op dit meldingspunt SOKSI en NIRSI beginnen heeft tot verwarring geleid bij veel vliegers. Om deze verwarring weg te nemen is de SOKSI-nadering gewijzigd in LISDA-nadering en de NIRSI-nadering gewijzigd in POBAN-nadering. De laterale grondkoersen van de dagnaderingen zijn ongewijzigd gebleven.
Het verlenen van terugwerkende kracht aan de wijzigingen is noodzakelijk om een grondslag te geven aan wijzigingen die sinds 13 april 2006 in de luchtvaartgids zijn opgenomen en die om operationele redenen al in de praktijk worden toegepast.
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
K.M.H. Peijs
De Staatssecretaris van Defensie,
C. van der Knaap
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2006-196-p26-SC77110.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.