De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende, dat station Schiedam Kethel geen onderdeel meer uit blijkt te maken van de plannen voor hoogfrequent spoorvervoer
tussen Den Haag en Rotterdam door het schrappen van de integrale viersporigheid Schiedam Centrum-Delft Zuid uit de plannen;
overwegende, dat dit beoogde station onderdeel is van Stedenbaan en de nieuwbouwwijk Schiedam Spaland in de nabijheid van
deze locatie reeds enkele jaren geleden is gerealiseerd;
constaterende, dat dit station middels een bestemmingsplan al volledig is voorbereid en de stadsregio een aansluitende tramlijn
heeft opgenomen in het regionale investeringsprogramma;
overwegende, dat er budget beschikbaar is voor het station in het budget voor kleine stations;
overwegende, dat naast integrale viersporigheid slimme beveiliging, inhaalsporen en/of partiële viersporigheid ook een oplossing
kunnen zijn voor het mogelijk maken van station Schiedam Kethel;
overwegende, dat knelpunten in de infrastructuur op de corridor Rotterdam-Den Haag robuust dienen te worden opgelost en dat
dit de opening van het nieuwe station niet in de weg mag staan;
verzoekt de regering station Schiedam Kethel te realiseren en inzichtelijk te maken op welke wijze dit mogelijk is en voor
het basisstation budget beschikbaar te stellen uit het budget voor kleine stations en de Kamer hierover uiterlijk september
2010 te informeren,
en gaat over tot de orde van de dag.