Nr
|
Knelpunt code
|
Typering knelpunt
|
Omschrijving knelpunt
|
gemeente
|
1
|
NKL16
|
Kruispunt, verkeersveiligheid
|
Gevaarlijke VRI-oversteek van 8 rijbanen.
|
Alkmaar
|
2
|
NKL19
|
Wegvak, vervoerswaarde
|
Deze woonstraten behoren tot de belangrijke school/woon-werkroutes tussen NS-station en Bergermeer/Bergen
|
Alkmaar
|
3
|
Nkop25
|
Wegvak, comfort
|
Te smalle fietsstrook voor gebiedsontsluitingsweg.
|
Den Helder
|
4
|
ZKL254
|
Kruispunt, verkeersveiligheid
|
Onnodige en onveilige fietsoversteken
|
Bloemendaal
|
5
|
ZKL252
|
Ontbrekende schakel, bereikbaarheid
|
ontbrekende schakel tussen Heemstede/Vogelenzang en Zandvoort
|
Bloemendaal
|
6
|
GeV20
|
Kruispunt, verkeersveiligheid
|
Geen eigen fietsoversteken over drukke Brinklaan. Extra gevaarlijk vanwege vrachtverkeer van/naar bedrijventerrein
|
Gooise Meren - Bussum
|
7
|
GeV22
|
Kruispunt, verkeersveiligheid
|
Geen of weinig zicht komende van rotonde met Nieuwe Raadhuisstraat
|
Gooise Meren - Bussum
|
8
|
GeV19
|
Kruispunt, verkeersveiligheid
|
Geen eigen fietsoversteken over drukke Brinklaan.
|
Gooise Meren - Naarden
|
9
|
GeV8
|
Kruispunt, comfort
|
Te lange wachttijd en in noordoosthoek te smalle fietsvoorziening (en VRI-paal staat óp het fietspad)
|
Gooise Meren - Naarden
|
10
|
ZKL1
|
Ontbrekende schakel, bereikbaarheid
|
Aanleg fietsbrug: >10.000 fietsers Haarlem-Noord ? Station ? Centrum. Ontvlecht bus- ,auto- en fietsstromen. Opgenomen in prioriteit regionaal fietsnetwerk.
|
Haarlem
|
11
|
ZKL10
|
Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid
|
Drukke fietsroute door centrum; drukke busroute
|
Haarlem
|
12
|
ZKL19
|
Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid
|
Fietsvoorziening ontbreekt
|
Haarlem
|
13
|
ZKL2
|
Wegvak, bereikbaarheid, vervoerswaarde.
|
Aanleg fietsstraat Kennemerstraat: >10.000 fietsers Haarlem-Noord ? Station ? Centrum. Ontvlecht bus- ,auto- en fietsstromen. Opgenomen in prioriteit regionaal fietsnetwerk.
|
Haarlem
|
14
|
ZKL21
|
Wegvak, comfort.
|
Vanwege te smal profiel zitten fiets- en autoverkeer elkaar in de weg.
|
Haarlem
|
15
|
ZKL22
|
Wegvak, comfort.
|
Fietspaden te smal
|
Haarlem
|
16
|
ZKL23
|
Wegvak, verkeersveiligheid.
|
Onveilige 50 km. weg vlakbij station vanwege fietsstroken en parkeervakken.
|
Haarlem
|
17
|
ZKL24
|
Kruispunt, comfort
|
Lange wachttijden VRI
|
Haarlem
|
18
|
ZKL263
|
Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid
|
50km weg zonder fietsvoorziening
|
Haarlem
|
19
|
ZKL278
|
Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid
|
50km-weg zonder fietsvoorziening
|
Haarlem
|
20
|
ZKL28
|
Ontbrekende schakel, bereikbaarheid.
|
Ontbrekende schakel tussen Garenkokerskade en Julianalaan
|
Haarlem
|
21
|
ZKL294
|
Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid
|
Ontbreken van geschikt fietspad voor twee richtingsfietsverkeer
|
Haarlem
|
22
|
ZKL296
|
Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid.
|
Paden structuur biedt te weinig capaciteit, mijdingsgedrag verkeerslichten.
|
Haarlem
|
23
|
ZKL297
|
Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid
|
Te smal fietspad voor tweerichtingsverkeer. Veel spookfietsgedrag en misbruik van VRI.
|
Haarlem
|
24
|
ZKL307
|
Kruispunt, comfort
|
Lange wachttijden voor overstekende fietsers
|
Haarlem
|
25
|
ZKL4
|
Wegvak, bereikbaarheid.
|
Fietsvoorziening ontbreekt. Drukke fietsroute van/naar centrum
|
Haarlem
|
26
|
ZKL5
|
Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid
|
Te smal voor auto en fiets. Ook voetganger heeft geen ruimte.
|
Haarlem
|
27
|
ZKL8
|
Wegvak, verkeersveiligheid
|
Onveilige weg door te smalle fietsstroken naast te smalle parkeerhavens
|
Haarlem
|
28
|
ZKL204
|
Kruispunt, comfort
|
Lange wachttijden bij zeer druk VRI-kruispunt. Belangrijke woon-werk/school en recreatieve verbinding.
|
Heemstede
|
29
|
ZKL206
|
Wegvak, verkeersveiligheid
|
Tussen Aerdenhout, Vogelpark en Leidsevaartweg noordzijde twee maal zeer drukke N201 oversteken
|
Heemstede
|
30
|
ZKL207
|
Wegvak, comfort, verkeersveiligheid
|
Fietsers naar station vermijden lange wachttijden bij kruispunt met Leidsevaartweg door aan zuidzijde fietspad te nemen.
|
Heemstede
|
31
|
ZKL208
|
Kruispunt, verkeersveiligheid
|
Schoolroute. Gevaarlijke en complexe oversteek aan oostzijde van zeer drukke N201; complex vanwege ook nog eens in- en uitrijdend autoverkeer van Adriaan Pauwlaan.
|
Heemstede
|
32
|
ZKL213
|
Wegvak, comfort
|
Zeer slecht tegelfietspad
|
Heemstede
|
33
|
GeV13
|
Kruispunt
|
Zeer onveilige rotonde fietsoversteken over drukke Diependaalselaan, vooral vanwege 2 uitgaande rijstroken met optrekkend verkeer en daardoor afdekzicht; opstelruimtes zijn veel te krap (bijna 180 graden achterom kijken) en aan westzijde is midden eiland ook nog eens te klein om in twee fasen te kunnen oversteken.
|
Hilversum
|
34
|
GeV14
|
Wegvak
|
Smalle, aanliggende tegelfietspaden (matig alternatief voor Diependaalselaan/Oostereind)
|
Hilversum
|
35
|
GeV27
|
Wegvak
|
Voor 50 km. regime te smalle fietsstroken, zeker in combinatie met veel scholieren.
|
Hilversum
|
36
|
WFr1
|
Wegvak
|
Fietsvoorziening ontbreekt
|
Hoorn
|
37
|
WFr11
|
Kruispunt
|
Lange VRI-wachttijden bij oversteken
|
Hoorn
|
38
|
WFr13
|
Kruispunt
|
Zeer lange VRI-wachttijden
|
Hoorn
|
39
|
Nkop21
|
Ontbrekende schakel
|
ontbrekende schakel N245-Veilingweg is voor de betreffende gemeentes wel een actuele doelstelling
|
Schagen
|
Toegevoegde knelpunten openstelling 2019
|
40
|
Wfr 18
|
Ontbrekende
Schakel
|
Aanleg van een fietsverbinding tussen Risdam-noord en bedrijventerrein Westfrisia zorgt voor een veel veiligere en snellere route, met name voor woonwerk fietsers.
|
Hoorn
|
41
|
NKL 15
|
Ontbrekende Schakel
|
Geen fietsvoorziening
|
Alkmaar
|
42
|
NKL 117
|
Wegvak, verkeersveiligheid
|
Gebiedsontsluitingsweg zonder fietspad
|
Langedijk
|
43
|
NKL 30
|
Ontbrekende Schakel
|
Langs Uitvalsweg ontbreekt 80 meter fietspad tussen Dorpstraat en fietspad van/naar Broekhornbrug. Op deze cruciale verbinding tussen Heerhugowaard (o.a. NS-station) en Langedijk is het voor fietsers nu 450 meter.
|
Langedijk
|