Provinciaal blad van Overijssel
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overijssel | Provinciaal blad 2017, 1560 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overijssel | Provinciaal blad 2017, 1560 | Overige besluiten van algemene strekking |
Vaststellen verkeersbesluit maximumdiepgang en afmetingen vaartuigen Kanaal Almelo – De Haandrik
besluit van: Gedeputeerde Staten d.d. 8 januari 2013
inwerkingtreding op: 1 juli 2016
kennisgeving onder rubriek: Verkeer en vervoer
inlichtingen bij: mw. M. Mastenbroek, eenheid WK
e-mail: M.Mastenbroek@overijssel.nl
Gedeputeerde Staten van Overijssel,
overwegende, dat de provincie Overijssel met ingang van 1 juli 1994 het feitelijk onderhoud en met ingang van 1 juli 1995 het formele beheer van het Kanaal Almelo – De Haandrik en het Overijssels gedeelte van het Coevorder – Vechtkanaal van het Rijk heeft overgenomen;
dat het – gelet op de afmetingen en het gebruik van het Kanaal Almelo – De Haandrik en het Overijssels gedeelte van het Coevorder – Vechtkanaal– gewenst is om uit een oogpunt van duidelijkheid naar de vaarweggebruiker toe, de maximumlengte en -breedte van vaartuigen op het kanaal nader te regelen;
dat ingevolge artikel 4.3.5, eerste lid van de Omgevingsverordening Overijssel, Gedeputeerde Staten voor nader door hen aan te wijzen vaarwegen de maximumdiepgang voor schepen kunnen vaststellen;
dat laatstelijk bij hun besluit van 17 februari 2009, kenmerk 2009/0022510, Gedeputeerde Staten de standaard maximumafmetingen voor het Kanaal Almelo – De Haandrik hebben vastgesteld op:
dat mede vanwege de uitgevoerde baggerwerkzaamheden op het kanaal, het nu aanvaardbaar wordt geacht om de maximumlengte en -breedte te relateren aan de afmetingen van de sluizen;
dat voorts bij bijzonder transport, een duwboot achter verplicht is en bij het ontbreken van een actieve kopbesturing een sleepboot voor verplicht is, indien de duwboot of de duwsleepboot in het CVO beperkt is tot een maximaal te duwen lengte van een vaartuig van 30 meter, waarbij de totale maximumlengte en -breedte van het transport niet meer mogen bedragen dan 67 meter respectievelijk 8,40 meter;
gelet op de Scheepvaartverkeerswet, het Binnenvaartpolitiereglement, het Besluit administratieve bepalingen scheepvaartverkeer en de Omgevingsverordening Overijssel;
ten behoeve van de volgende in artikel 3 van de Scheepvaartverkeerswet aangegeven belangen, te weten:
het besluit van 17 februari 2009, kenmerk 2009/0022510 wordt ingetrokken;
het is op het op het Kanaal Almelo – De Haandrik en het Overijssels gedeelte van het Coevorder-Vechtkanaal verboden:
dat voorts bij bijzonder transport, een duwboot achter verplicht is en bij het ontbreken van een actieve kopbesturing een sleepboot voor verplicht is, indien de duwboot of de duwsleepboot in het CVO beperkt is tot een maximaal te duwen lengte van een vaartuig van 30 meter, waarbij de diepgang niet meer mag bedragen dan 1,80m, de totale lengte van het transport niet meer mag bedragen dan 67 meter en de maximumbreedte niet meer mag bedragen dan:
dat geladen schepen met een afmeting langer dan 50 meter of breder dan 5,80 meter het kanaal in de vaarweggedeeltes tussen kmr 3,000–7,100; kmr 8,600–16,200 en kmr 21,800–32,600 niet tegelijk met andere vaartuigen in tegengestelde richting mogen bevaren en/of andere schepen voorbij mogen lopen, gelet op artikel 6.07, eerste lid en artikel 6.11, onder c van het Binnenvaartpolitiereglement. Dit wordt op de desbetreffende locaties aangegeven met de verkeersborden A4 en E11 als vermeld in bijlage 7 van het Binnenvaartpolitiereglement, waarbij op een onderbord is aangegeven: ‘geladen schepen langer dan 50 meter of breder dan 5,80 meter’;
Vaartuigen met de in dit besluit bepaalde maximum afmetingen, hebben na de baggerwerkzaamheden geen ontheffing (meer) nodig om het kanaal te mogen bevaren. Voor grotere vaartuigen kan een ontheffing worden aangevraagd. Deze kan worden verleend, al dan niet onder voorwaarden, of geweigerd.
Verkeersbord A4 als vermeld in bijlage 7 van het Binnenvaartpolitiereglement.
Verkeersbord E11 als vermeld in bijlage 7 van het Binnenvaartpolitiereglement.
Binnen zes weken ingaand na de dag van uitgifte van dit Provinciaal blad, kunnen belanghebbenden daartegen een bezwaarschrift indienen bij Gedeputeerde Staten van Overijssel, team Juridische Zaken, Postbus 10078, 8000 GB Zwolle (telefoon 038 499 93 05).
Het bezwaarschrift dient te worden ondertekend en bevat tenminste:
Voor de behandeling van een bezwaarschrift bij de provincie Overijssel is geen griffierecht verschuldigd. Voor nadere informatie of inlichtingen over de bezwaarschriftprocedure kunt u zich wenden tot het team Juridische Zaken.
Indien onverwijlde spoed dat vereist, is het mogelijk een voorlopige voorziening te vragen bij de Voorzieningenrechter van de Sector Bestuursrecht van de Rechtbank te Zwolle, Postbus 10067, 8000 GB Zwolle (telefoon 038 888 44 44). In dat geval is griffierecht verschuldigd. Voorwaarde is dat u een bezwaarschrift heeft ingediend.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2017-1560.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.