2022D40198 VERSLAG HOUDENDE EEN LIJST VAN VRAGEN

De vaste commissie voor Infrastructuur en Waterstaat heeft een aantal vragen voorgelegd aan de Minister van Infrastructuur en Waterstaat over de Vaststelling van de begrotingsstaat van het Mobiliteitsfonds voor het jaar 2023 (Kamerstuk 36 200 A, nr. 1, 2, 3).

De voorzitter van de commissie, Tjeerd de Groot

De adjunct-griffier van de commissie, Meedendorp

Nr

Vraag

   

1

Hoeveel Niet Actief Beveiligde Overwegen (NABO's) worden er gesloten in het volgende parlementaire jaar en ligt het sluiten van deze gevaarlijke overwegen op schema?

2

Wat is de reden dat het areaal aan rijbanen (gemeten in aantal kilometers) zal gaan dalen en niet gaat stijgen?

3

Verwacht u dat de begrote bedragen voor ProRail realistisch zijn of voorziet u nog een tussentijdse begrotingswijziging in relatie tot de gestegen prijzen voor onder andere materiaal en energie?

4

Op welke wijze gaat deze begroting bijdragen aan het verminderen van files op onze wegen?

5

Wat is de reden dat er, gezien de toename van het aantal files, geen additioneel budget voor de kortetermijnaanpak files is vrijgespeeld?

6

Waarom is het Regionaal Mobiliteitsfonds alleen voor Noord-Nederland opgericht en niet voor andere regio’s?

7

Kan er uitleg gegeven worden over waarom er in 2023 minder geïnvesteerd gaat worden in het European Rail Traffic Management System (ERTMS) dan de jaren ervoor en erna?

8

Kan er opheldering gegeven worden over wat er precies bedoeld wordt met het feit dat »de scope» seinoptimalisatie Gouda-Woerden, gelet op efficiency, wordt uitgevoerd binnen het project Saneren Oudewater?

Naar boven