Vragen van het lid Ulenbelt (SP) aan de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid over de storing op de website van het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen (UWV) (ingezonden 22 januari 2013).

Vraag 1

Wat is uw reactie op het bericht «Storing UWV duurt voort»?1

Vraag 2

Hoeveel mensen hebben sinds de storing gebruik gemaakt van het UWV-callcenter om zaken te regelen?

Vraag 3

Met welk percentage is het aantal gesprekken met het UWV-callcenter toegenomen in vergelijking met dezelfde periode, zonder storing, vorige maand?

Vraag 4

Hoe lang zijn de wachttijden voor het UWV-callcenter?

Vraag 5

Bent u bereid om het telefoonverkeer naar het UWV-callcenter gratis te maken voor alle personen, die door de storing geen gebruik kunnen maken van de UWV-website? Zo nee, waarom niet?

Vraag 6

Wilt u de gedupeerden op een andere wijze compenseren? Zo ja, hoe en zo nee, waarom niet?

Vraag 7

Bent u bereid om ook bij toekomstige storingen het telefoonverkeer naar het UWV-callcenter gratis te maken voor alle personen, die door de storing geen gebruik kunnen maken van de UWV-website? Zo nee, waarom niet?

Toelichting:

Deze vragen dienen ter aanvulling op eerdere vragen terzake van de leden Schut-Welkzijn en Potters (beiden VVD), ingezonden 17 januari 2013 (vraagnummer 2013Z00932)


X Noot
1

De Telegraaf, 15 januari 2013

Naar boven