Vragen van de leden Schut-Welkzijn en Potters (beiden VVD) aan de minister en staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid over de storing op de website van het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen (UWV) (ingezonden 22 januari 2013).

Vraag 1

Wat is uw reactie op het bericht «Storing UWV duurt voort»?1

Vraag 2

Kunt u aangeven hoelang de storing nog zal duren?

Vraag 3

Hoeveel mensen hebben sinds de storing gebruik gemaakt van het UWV-callcenter om zaken te regelen?

Vraag 4

Met welk percentage is het aantal gesprekken van het callcenter toegenomen in vergelijking met dezelfde periode, zonder storing, de maand ervoor?

Vraag 5

Hoe lang zijn de wachttijden voor het UWV-callcenter?

Vraag 6

Hoe zorgt u ervoor dat het UWV zo snel mogelijk zijn klanten kan bedienen?

Vraag 7

Hoe gaat het UWV in de tussentijd om met de problematiek?

Vraag 8

Bent u bereid om gedupeerden te compenseren? Zo ja, hoe en zo nee, waarom niet?

Vraag 9

Daar er inmiddels meer klachten zijn over de dienstverlening van het UWV, waaronder ook de uitvoering van de nieuwe Wajong, wilt u het UWV hier op korte termijn op aanspreken?

Vraag 10

Hoe zorgt u ervoor dat de problemen in de dienstverlening van het UWV structureel worden opgelost?


X Noot
1

Telegraaf, 15 januari 2013

Naar boven