Gemeenteblad van Beesel
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Beesel | Gemeenteblad 2025, 484408 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Beesel | Gemeenteblad 2025, 484408 | ander besluit van algemene strekking |
Budgethoudersregeling gemeente Beesel 2025
Budget: Besteedbaar bedrag om door de raad vastgestelde doelen te realiseren
Budgethouder: Is verantwoordelijk voor het bewaken van het toegewezen budget en zorgt voor afhandeling van facturen en nota’s. Houdt beleidsmatige ontwikkelingen in de gaten. Geeft de gevraagde gegevens voor de P&C documenten. Het GMT wijst de budgethouder aan
Budgetverantwoording: Toelichten van aanvraag, besteding en afwijkingen van het budget
Concessieopdracht: Een schriftelijke overeenkomst onder bezwarende titel die is gesloten tussen een of meerdere dienstverleners en de overheid, bedoeld als in artikel 1.1 van de Aanbestedingswet
Contractbeheerder: Budgethouder of regionale partij die de (raam)overeenkomsten afsluit namens de gemeente Beesel en is contactpersoon van de gemeente Beesel bij de aanbieder
Contractenbank: Overzicht lopende contracten waarbij contractbeheerder, datum van ingaan, de waardebepaling en datum van opzegging zijn opgenomen
Diensten: Leveren van niet-fysieke producten die niet vallen onder werken, als bedoeld als in artikel 1.1 van de Aanbestedingswet
Documentatie prestatielevering: De documentatie van de prestatielevering (het bewijs) dient van dusdanige kwaliteit te zijn dat de gemeente kan aantonen dat de vastgelegde of toegelichte transacties en gebeurtenissen daadwerkelijk hebben plaatsgevonden. Daarnaast dient de documentatie te onderbouwen dat de transacties en gebeurtenissen bedrijfsmatig van aard zijn en betrekking hebben op de gemeente
Factuurafhandeling: Het controleren op de juistheid en verwerking van een factuur
Inkoopdossier: Digitaal dossier dat in het zaaksysteem Djuma
Inkoop (procedure): (Rechts)handelingen van de gemeente Beesel gericht op de verwerving van werken, leveringen of diensten en die een of meerdere facturen van een ondernemer met betrekking tot bedoelde werken, leveringen of diensten tot gevolg hebben
Kostprijsverhogende Btw: De btw die we niet via de btw-compensatiefonds of regulier via de Belastingdienst kunnen verrekenen
Levering: Aankoop, lease of huur van fysieke producten, als bedoeld in artikel 1.1 Aanbestedingswet
Ontoereikend budget: Overschrijding of ontbreken van budget waarvoor mogelijk toestemming moet worden gevraagd, of een verklaring moet worden gegeven
Prestatielevering: Bewijs van leveren van levering, dienst en werken
Raamovereenkomst: Schriftelijke overeenkomst met één of meerdere aanbieders om gelijksoortige opdrachten te kunnen plaatsen. Er worden voorwaarden afgesproken zoals prijs, kwaliteit, hoeveelheid en levertijd
Sociaal en andere specifieke diensten (SAS): Diensten op het gebied van onderwijs, gezondheidszorg, maatschappelijke dienstverlening, administratiediensten voor onderwijs en enkele juridisch diensten
Waardebepaling opdracht: Het op objectieve wijze ramen naar waarde van uitnodiging tot inschrijving of aankondigen van een opdracht
Werken: Leveren van bouwkundige en civieltechnische werkzaamheden, als bedoeld in artikel 1.1 van de Aanbestedingswet
4. Waardebepaling van de opdracht
De aanbestedende dienst raamt de waarde van de voorgenomen overheidsopdracht overeenkomstig de bepalingen van artikel 2.13 uit de Aanbestedingswet.
5. Inkoopprocedure leveringen, diensten en werken
Bij het bepalen van de inkoopprocedure gaan we uit van onderstaande schema’s.
Overheidsopdrachten voor sociale en andere specifieke diensten
Het college informeert de raad vooraf als het verwacht dat:
*Deze toestemming geldt niet voor lasten die gedaan worden in het kader van de open einde regelingen sociaal domein (WMO, Jeugdzorg, leerlingenvervoer, uitkeringen e.d.). Het betreft lasten waar een wettelijke regeling aan ten grondslag ligt. Over deze lasten rapporteren we via de bestuursrapportages en de jaarrekening.
De budgethouder controleert via de module "factuurafhandeling" in K2F de factuur.
Bij de tussentijdse bestuursrapportages en de jaarrekening rapporteert de budgethouder bij afwijkingen groter dan € 50.000 op FCL-niveau per kalenderjaar.
ln de financiële verordening hebben we nadere voorschriften over de tussentijdse rapportages, informatie en frequentie opgenomen.
In onderstaande tabel wordt aangeven bij welke factuurwaarde de prestatielevering op welke manier onderbouwt moet worden.
Indien een onderbouwing met documentatie nodig is dan kan dat door bijvoorbeeld:
Vastlegging foto, aanwezigheid van een contract of getekende rapporten
|
Bij kladblok in de factuurafhandeling aangeven op welke manier de prestatielevering is gecontroleerd |
||
Voor een aantal zaken geldt een uitzonderingen op de prestatielevering omdat ze zichtbaar zijn.
Vastgesteld in het college van burgemeester en wethouders in zijn vergadering van 1 juli 2025
F.J.M. Nillesen,
secretaris
M.F.W. Derks,
burgemeester
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-484408.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.