Gemeenteblad van Nuenen, Gerwen en Nederwetten
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Nuenen, Gerwen en Nederwetten | Gemeenteblad 2025, 14118 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Nuenen, Gerwen en Nederwetten | Gemeenteblad 2025, 14118 | delegatie- of mandaatbesluit |
Mandaat- volmacht- en machtigingsregister gemeente Nuenen 2025
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nuenen c.a.;
De mandaatregisters 2021 (respectievelijk het algemeen Mandaat- volmacht- en machtigingsregister gemeente Nuenen c.a. 2021, het Mandaat- volmacht- en machtigingsregister Afdeling Ontwikkeling en Handhaving gemeente Nuenen c.a. 2021, het Mandaat- volmacht- en machtigingsregister Afdeling Openbare Werken gemeente Nuenen c.a. 2021 en het Mandaat- volmacht- en machtigingsregister Afdeling Samenleving gemeente Nuenen c.a. 2021, alle vastgesteld op 14 juli 2021, in te trekken;
|
MANDAAT-, VOLMACHT-; en MACHTIGINGSREGISTER GEMEENTE NUENEN C.A. 2025 |
||||||
|
Voorbereidings- en uitvoeringshandelingen, zoals in ieder geval:
|
Akkoord van medewerker ontwikkeling II met module coördinatie of Medewerker Toezicht ll met module coördinatie nodig voor opvragen van offertes boven € 30.000,- exclusief BTW |
|||||
|
Algemene wet bestuursrecht en overige wetgeving met soortgelijke bevoegdheden |
||||||
|
Het verrichten van handelingen ter voorbereiding van Awb-besluiten, waaronder in ieder geval begrepen:
|
raad (delegatie)1 |
|||||
|
Voorbereidingshandelingen voor en overleg over de totstandkoming van niet elders in de mandaatregisters genoemde overeenkomsten, zoals in ieder geval beheer-, samenwerkings-, intentie- en vaststellingsovereenkomsten. |
||||||
|
Sluiten van niet elders in de mandaatregisters genoemde overeenkomsten, zoals in ieder geval beheer-, samenwerkings-, intentie- en vaststellingsovereenkomsten. |
Ondermandaat uitsluitend voor juridisch geschoolde medewerkers tot een maximum van € 25.000,--. |
|||||
|
(Beëindigen van ) huren, verhuren en in bruikleen geven van (delen van) gebouwd onroerend goed tot een huursom van € 25.000,- per jaar. |
||||||
|
(beëindigen van) huren en verhuren van grond en ondertekening van onbebouwd onroerend goed tot een huur van maximaal € 25.000,- per jaar. |
||||||
|
Sluiten/beëindigen van overeenkomsten over de vestiging, wijziging of opheffing van zakelijke rechten voor nutsvoorzieningen, telecommunicatie en derden |
||||||
|
Aanslagen/kennisgeving voor het in behandeling nemen van aanvragen als bedoeld in de bij de Legesverordening behorende tarieventabel. |
heffingsambtenaar2 |
|||||
|
Aangaan van financiële verplichtingen binnen de in de begroting opgenomen budgetten |
||||||
|
Mandaat en volmacht geldt tot het bedrag van de Europese drempel. Ondermandaat voor Medewerker met module coördinatie tot € 50.000 en voor alle medewerkers tot € 30.000,-- exclusief BTW. |
|||||
|
Mandaat voor het vaststellen van inkoopstrategieën en aanbestedingsdocumenten tot een bedrag van € 500.000,-- exclusief BTW. Ondermandaat en volmacht geldt tot € 150.000,-- exclusief BTW. Na positief besluit college voor de aanbesteding van werken boven € 500.000,- exclusief BTW zijn de stappen 2 t/m 5 gemandateerd c.q. volmacht verleent zoals omschreven. |
|||||
|
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) /Wet bescherming persoonsgegevens |
||||||
|
Beheren van de verwerking van persoonsgegevens en het verstrekken van informatie hierover |
||||||
|
Besluiten op verzoeken,, waaronder in ieder geval tot inzage, tot rectificatie, wissen van gegevens, beperking van verwerking, etc. |
||||||
|
Betreft uitsluitend Adviseur IV met de functie PrivacyOfficer |
||||||
|
Vaststellen, aangaan, beëindigen, opzeggen en ondertekenen van verwerkersovereenkomsten |
Betreft uitsluitend Adviseur IV met de functie PrivacyOfficer |
|||||
|
5. medewerker ontwikkeling II met module coördinatie en/of medewerker toezicht met module coördinatie behandeld informeel de klacht (zie klachtprocedure). |
|||||
|
raad (delegatie)3 |
Mandaat geldt niet voor verzoeken die betrekking hebben op burgemeester of (leden van) b&w. Ondermandaat geldt uitsluitend voor juridisch geschoolde medewerkers. |
|||||
|
(delegatie)4 |
Mandaat geldt niet voor verzoeken die betrekking hebben op burgemeester of (leden van) b&w. |
|||||
|
Nemen van een procesbesluit tot het voeren van een rechtsgeding namens de gemeente, het college of de raad als bedoeld in artikel 160, lid 1 onder f Gemeentewet |
De burgemeester deelt een door hem genomen besluit in de eerstvolgende vergadering van het college mee. |
|||||
|
Vertegenwoordigen van het bestuursorgaan in, het voorbereiden van en handelen tijdens een schorsings-/voorlopige voorzienings- en/of bezwaar en/of (hoger beroepsprocedure |
||||||
|
Derden machtigen om het bestuursorgaan te vertegenwoordigen in rechtsgedingen |
||||||
|
Instemmen met rechtstreeks beroep bij de administratieve rechter |
Ondermandaat geldt uitsluitend voor juridisch geschoolde medewerkers. |
|||||
|
Besluiten tot (pre)mediation inclusief voorbereidings- en proceshandelingen |
Ondermandaat geldt uitsluitend voor juridisch geschoolde medewerkers. |
|||||
|
Vaststellen van een (digitaal) formulier voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens |
||||||
|
Kenbaar maken dat een bericht elektronisch kan worden verzonden |
||||||
|
Mandaat geldt niet voor openstellen vacature gemeentesecretaris. |
||||||
|
Individueel gerichte besluiten op grond van de cao gemeenten niet zijnde sanctiebesluiten |
||||||
|
Toepassen van sancties op basis van de cao gemeenten en het BW |
||||||
|
Nemen van voorgenomen besluiten op het gebied van bedrijfsvoering op grond van artikel 25 en/of 27 WOR |
||||||
|
Toekennen van diverse vormen van verlof op basis van Hoofdstuk 6 van de cao gemeenten |
||||||
|
Sluiten en opzeggen van arbeidsovereenkomsten volgens hoofdstuk 2 van de cao gemeenten |
Akkoord burgemeester vereist bij voor het bestuur cruciale functies, zoals strategisch manager I, bestuurssecretaris, medewerker veiligheid e.d. |
|||||
|
Toekennen van salaristoelagen op basis van hoofdstuk 3, paragraaf 3 van de cao gemeenten en plaatselijke uitvoeringsregelingen |
||||||
|
Toekennen van vergoedingen op basis van hoofdstuk 3, paragraaf 4 van de cao gemeenten en plaatselijke uitvoeringsregelingen (zoals autovergoeding, kledingtoelagen, piketregeling, gladheidsbestrijdingsregeling, onregelmatigheidstoeslag, e.d. |
||||||
|
Verlenen toestemming tot deelname aan congressen, seminars, e.d. |
||||||
|
Besluiten over buitengewoon verlof, zorgverlof, ouderschapsverlof en onbetaald verlof |
||||||
|
gemeentesecretaris strategisch manager I |
||||||
|
Besluiten over uitbreiding/vermindering omvang dienstverband |
||||||
|
Vaststellen van een Persoonlijk Ontwikkel Plan (artikel 8.7 cao gemeenten en in Nuenen onderdeel van “Het goede gesprek”) en het toepassen van plaatselijke uitvoeringsmaatregelen. |
||||||
|
Aanwijzen functies voor uitbreiding formele arbeidsduur naar 40 uur |
||||||
|
Doorgeven van ziek- en herstelmeldingen van medewerkers aan de arbodienst |
||||||
|
Verstrekken van informatie over zieke medewerkers aan arbodienst |
gemeentesecretaris strategisch manager I |
|||||
|
Verstrekken van inlichtingen / informatie aan derden zoals financiële zaken over oud-wethouders in verband met uitbesteding van taken aan derden |
||||||
|
Uitvoeren van de intake van (urgent) woningzoekenden, het doorzenden van verzoeken om urgentiebeschikking aan het secretariaat van de Urgentiecommissie en het voeren van alle overige routinematige correspondentie en contacten |
||||||
|
Voeren van correspondentie ter uitvoering, dan wel het tekenen van stukken ter vastlegging c.q. afwikkeling van krachtens mandaat genomen besluiten. |
||||||
|
Ondermandaat geldt wanneer aan het vragen van advies geen kosten verbonden zijn of deze kosten vallen binnen een met de adviseur afgesloten (raam)overeenkomst. |
||||||
|
Verstrekken van zakelijke inlichtingen over feiten en gegevens die geen beleidsaspecten bevatten |
||||||
|
Verlenen of weigeren van verzoeken tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder a Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2020-2023 |
||||||
|
Afwijzen van een herhaald verzoek tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder b Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2020-2023 of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 5 Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2020-2023 |
||||||
|
Afwijzen van een herhaald verzoek tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder a Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2020-2023 |
||||||
|
Intrekken van een beschikking tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder b Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2020-2023 of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 5 Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2020-2023 |
||||||
|
Intrekken van een beschikking tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder a Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2020-2023 |
||||||
|
Het, al dan niet op verzoek, door gewijzigde omstandigheden verstrekken van een nieuwe beschikking tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder b of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 5 Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2020-2023 |
||||||
|
Het, al dan niet op verzoek, wegens gewijzigde omstandigheden verstrekken van een nieuwe beschikking tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder a Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2020-2023 |
||||||
|
Besluiten ter uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO) en de daarop gebaseerde verordening. |
Mandaat en ondermandaat voor wat betreft de medewerker ontwikkeling II met de module coordinatie tot een maximum bedrag van € 100.000. ondermandaat voor wat betreft mederwerker beleidsuitvoering II voor een bedrag van maximaal € 50.000. |
|||||
|
Besluiten naar aanleiding van heronderzoeken, tussentijdse heronderzoeken, herindicaties en mutaties op grond van de WMO en de daarop gebaseerde verordening. |
||||||
|
Beëindigingsbesluiten op grond van de WMO en de daarop gebaseerde verordening. |
||||||
|
Positieve besluiten ter uitvoering van de Jeugdwet en de daarop gebaseerde verordening. |
||||||
|
Besluiten naar aanleiding van heronderzoeken, tussentijdse heronderzoeken, herindicaties en mutaties op grond van de Jeugdwet en de daarop gebaseerde verordening. |
||||||
|
Het indienen van een verzoek gericht op het verkrijgen van een machtiging, een spoedmachtiging of een voorwaardelijke machtiging van de kinderrechter wordt ingediend door het college van de gemeente waar de jeugdige zijn woonplaats heeft. |
||||||
|
Het nemen van een beslissing in verband met aanvragen op grond van de Wet Schuldhulpverlening |
||||||
|
Het aanvragen van lijsten wanbetalers (Zorgverzekeringswet) bij het CAK |
||||||
|
medewerker ontwikkeling II met module coördinatie, adviseur II met taak juridisch control, medewerker beleidsuitvoering I + II |
||||||
|
Het verlenen van recht op een graf (ondertekenen grafakte) en verlengen van dit recht. |
||||||
|
Het opvragen van strafregistergegevens en inlichtingen uit de algemene documentatieregisters in verband met de aanvraag van (Koninklijke) onderscheidingen. |
alle medewerkers cluster adviseur II met taak juridisch control |
|||||
|
Besluiten over aanvragen om een omgevingsvergunning. Onder het mandaat vallen alle besluiten die verband houden met de omgevingsvergunning (bv. aanhouden vergunning, niet in behandeling nemen, verlenen ontheffing Bouwbesluit/Bouwverordening, het afhandelen van een melding Besluit bouwwerken leefomgeving, afhandelen van meldingen Wet kwaliteitsborging voor het bouwen, enz.). Dit geldt ook voor de overige in dit deel van het register opgenomen bevoegdheden. Toepassen bevoegdheden genoemd in hoofdstuk 2 t/m 7 van het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl) betreffende:
|
||||||
|
medewerker ontwikkeling II, medewerker beleidsuitvoering II, adviseur IV |
||||||
|
Besluiten over een aanvraag om sloopvergunning volgens wettelijk regime geldend voor 1 oktober 2010. |
||||||
|
Het afhandelen van een sloopmelding al dan niet in combinatie met het opleggen van nadere voorwaarden |
||||||
|
Besluiten over een aanvraag om vergunning als bedoeld in artikel 15 van de Leegstandwet. |
||||||
|
Positieve besluiten over een ontheffings- of vergunningaanvraag op grond van de APV |
Dit (onder)mandaat geldt bij samenhang ook voor de verlening van een omgevingsvergunning voor brandveilig gebruik. |
|||||
|
Besluiten op een aanvraag om ontheffing van het stookverbod (artikel 5:34 lid 3 APV). |
||||||
|
In gebruik geven van gemeentegrond voor een activiteit waarvoor een ontheffing/vergunning op grond van de APV wordt verleend. |
||||||
|
Positieve besluiten over aanvragen op grond van de Drank- en Horecawet / Alcoholwet |
||||||
|
Opvragen van politiegegevens in het kader van Drank- en Horecawet /Alcoholwet |
medewerker ontwikkeling II met module coördinatie |
|||||
|
Positieve besluiten over aanvragen op grond van de Wet op de kansspelen. |
||||||
|
Positieve besluiten over aanvragen op grond van artikelen 3 en 4 van de Zondagswet |
||||||
|
Besluiten over aanvragen op grond van artikel 10 jo. 148 Wegenverkeerswet |
||||||
|
Besluiten over verzoeken op grond van artikel 29 van de Wet op de lijkbezorging |
||||||
|
Besluiten over verzoeken om toestemming op grond van artikel 35 lid 2 van de Regeling veilig gebruik luchthavens en andere terreinen |
||||||
|
Besluiten tot toepassen van bestuursdwang en de uitoefening daarvan op grond van artikel 125 Gemeentewet juncto artikel 5:24 Awb, dan wel besluiten tot het opleggen van een last onder dwangsom op grond van artikel 125 Gemeentewet juncto artikel 5:32 Awb met betrekking tot de wet- en regelgeving die conform het vastgestelde Uitvoerings- en Handhavingsstrategie Fysieke Leefomgeving behoort tot het takenpakket van het cluster VHV. |
||||||
|
Besluiten over het invorderen van dwangsommen bij niet naleven van een opgelegde last onder dwangsom. |
||||||
|
Besluiten over het innen van kosten toepassing bestuursdwang |
||||||
|
Uitvoeren van toezicht- en handhavingswerkzaamheden betreffende de wet- en regeling die conform het vastgestelde Uitvoerings- en Handhavingsstrategie Fysieke Leefomgeving behoort tot het takenpakket van het cluster VHV, waaronder opvragen gegevens, revisietekeningen, geringe afwijkingen afdoen met aantekening op tekening, aan maningsbrieven, uitnodiging tot medewerking. |
||||||
|
Opmaken van ambtelijke verklaringen en constateringen in het kader van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (BAG) |
||||||
|
Paraaf portefeuillehouder vereist als zienswijze(n) is (zijn) ingebracht. |
||||||
|
Intrekken van een vergunning als bestuurlijk handhavingsinstrument |
||||||
|
Verwijderen, overbrengen en in bewaring stellen motorrijtuigen |
medewerker ontwikkeling II met module coördinatie |
|||||
|
medewerker ontwikkeling II met module coördinatie beleidsuitvoering I, II adviseur II met taak juridische control |
||||||
|
Opvragen van politie-/ justitiële gegevens in het kader van de toepassing van de Algemene Plaatselijke Verordening (incl. exploitatievergunningstelsel, digitaal opkoopregister) en openbare orde (algemeen) |
medewerker ontwikkeling II met module coördinatie beleidsuitvoering I, II adviseur II met taak juridische control |
|||||
|
Het aangaan van samenwerkingsovereenkomsten met de Lumens Groep over de antidiscriminatievoorziening (klachtenbehandeling) |
||||||
|
Besluiten over aanvragen om omgevingsvergunning met activiteit kappen |
||||||
|
Ondermandaat tot € 5.000,-.voor medewerkers die piketdienst hebben |
||||||
|
Aanvragen van (omgevings)vergunning, bijvoorbeeld voor kappen, slopen, bouwen, gebruiken, aanleggen e.d. |
medewerker ontwikkeling II en III |
|||||
|
medewerker ontwikkeling II en III |
||||||
|
Aanwijzingsbesluiten nemen, afwijken van en aanvullen van Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening 2018 Nuenen |
||||||
|
Aanwijzingsbesluiten nemen over hondenlosloopgebieden op grond van artikel 2:57 van de APV. |
||||||
|
Besluiten over aanvragen om omgevingsvergunning met activiteit maken of veranderen van een uitweg |
||||||
|
(Intrekken) toestemming leggen van kabels- en leidingen, duikers e.d. in gemeentegrond/uitvoering Telecommunicatiewet |
||||||
|
Verlenen, weigeren, wijzigen of intrekken van vergunning voor rioolaansluitingen |
||||||
|
Besluiten op aanvragen om subsidie op basis van subsidieverordening afkoppelen hemelwater |
||||||
|
Aangifte in geval van beschadiging gemeentelijke eigendommen. |
||||||
|
Aansprakelijk stellen voor herstel van schade door derden aan gemeente-eigendommen |
||||||
|
Het jaarlijks verrichten van een onderzoek naar de uitvoering van de krachtens de Wet BGT geldende verplichtingen en het zenden van een afschrift van de resultaten van dit onderzoek aan de minister (artikel 30 Wet BGT) |
||||||
|
het éénmaal per jaar controleren van de inrichting en de werking van de basisregistratie en de verwerking van gegevens in de basisregistratie en het zenden van een afschrift van de controleresultaten aan de minister (artikel 42 Wet BAG) |
||||||
|
Sluiten/beëindigen van overeenkomsten over de vestiging, wijziging of opheffing van zakelijke rechten voor nutsvoorzieningen, telecommunicatie e.d. |
||||||
|
Gemeentelijke woningen in gebruik geven of verhuren en beëindigen daarvan. |
||||||
|
Aanvragen van vergunning op grond van artikel 15 van de Leegstandwet |
||||||
|
Uitnodigen van instellingen tot het indienen van werkplannen, begrotingen en (jaar)afrekeningen. |
Het uitnodigen van instellingen tot het indienen van werkplannen, begrotingen en (jaar)afrekeningen. |
|||||
|
Besluiten tot toekennen van subsidies binnen het door het college vastgestelde subsidieprogramma |
||||||
|
Verlenen van een incidentele subsidie tot maximaal € 5.000,-. |
De portefeuillehouder informeert het college achteraf periodiek over verleende subsidies |
|||||
|
Controleren of subsidiënten hebben voldaan aan de gestelde subsidievoorwaarden. |
||||||
|
Nemen van de in de subsidieverordening opgenomen maatregelen indien niet voldaan wordt aan de gestelde voorwaarden. |
||||||
|
In gebruik geven van gemeentelijke binnensportaccommodaties. |
||||||
|
Verstrekken van gegevens, indienen van aanvragen en verrichten van formaliteiten noodzakelijk voor de instandhouding van onderwijs. |
||||||
|
Besluiten in het kader van de uitvoering Verordening leerlingenvervoer. |
||||||
|
Besluiten in het kader van de uitvoering Hoofdstuk 3 paragraaf 1 van de Wet kinderopvang. |
||||||
|
Verlengen dienstverlening Bizob op het gebied van contractbeheer, contractmanagement en leveranciersmanagement op het gebied van de Wmo en de Jeugdwet. |
||||||
|
Vaststellen addenda inclusief bijlagen behorende bij deelovereenkomsten Wmo en jeugdhulp die in aanbestedingstrajecten (regionaal, subregionaal) gesloten zijn in het kader van de Wmo en de Jeugdwet. |
||||||
|
Het actualiseren van het Sociaal Calamiteitenplan Nuenen voor wat betreft functies en functionarissen intern en extern. |
||||||
|
Besluiten in het kader van de uitvoering van het Noodfonds Nuenen en verstrekken van een gift tot maximaal €5.000 |
||||||
|
Voorbereidingshandelingen voor en overleg over de totstandkoming van planschadeverhaalovereenkomsten, intentie- en anterieure overeenkomsten. |
medewerker ontwikkeling II medewerker ontwikkeling II en III |
Ondermandaat geldt ook voor medewerker ontwikkeling II en III en adviseur III en IV van andere afdelingen die betrokken zijn bij ruimtelijke initiatieven. Ondermandaat uitsluitend voor juridische geschoolde medewerkers. |
||||
|
Sluiten van intentie- en anterieure overeenkomsten, inclusief planschadeverhaalovereenkomsten (artikel 12.4 Omgevingswet) tot een bedrag van € 25.000,-. |
||||||
|
Positieve besluiten over een verzoek om subsidie op grond van de Monumentensubsidieregelng. |
||||||
|
medewerker ontwikkeling II, medewerker beleidsuitvoering II, adviseur IV |
||||||
|
Procedurele handelingen voor totstandkoming ruimtelijke plannen |
Ondermandaat geldt niet voor besluit tot ter inzage legging (voor)- ontwerp Omgevingsplan en legging (voor)- ontwerp bestemmingsplan indien de aanvraag dateert van voor 1-1-2024 en vaststellen inspraakverslag. |
|||||
|
Het feitelijk waarmerken en publiceren van digitale ruimtelijke plannen, zoals bedoeld in de Omgevingswet en voor aanvragen van voor 2024 in het Besluit ruimtelijke ordening. |
||||||
|
Voorbereidingshandelingen en overleg over verzoeken om een tegemoetkoming in schade als bedoeld in hoofdstuk 15 van de Omgevingswet. |
Ondermandaat uitsluitend voor juridisch geschoolde medewerkers. |
|||||
|
Verkopen en verhuren van reststroken grond (reststroken groen) tot een maximum van 150 m2. |
||||||
|
medewerker ontwikkeling II en III |
||||||
|
(Beëindigen van) verhuren van reststroken gronden (reststroken groen) |
||||||
|
(Ver)kopen van grond en daarbij behorende opstallen tot een maximale koopsom van € 1.000.000,- excl. btw |
Voor elke (ver)koop met een (ver)koopsom hoger dan € 25.000,- is instemming nodig van de portefeuillehouder. |
|||||
|
Sluiten/beëindigen van overeenkomsten over de vestiging, wijziging of opheffing van zakelijke rechten voor nutsvoorzieningen, telecommunicatie en derden |
||||||
|
Verlenen van opties op bouwgrond voor bedrijfsvestiging en woningbouwkavels |
||||||
|
Verlenen/weigeren van ontheffing op grond van artikel 87 Reglement verkeersregels en verkeerstekens |
||||||
|
Nemen van verkeersbesluiten op grond van artikel 18 Wegenverkeerswet jo art. 67 Rvv (invalidenparkeerplaatsen). |
||||||
|
Nemen van (overige) verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet. |
||||||
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-14118.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.