Overwegende:
dat de Thorbeckestraat en Marisstraat gelegen zijn binnen de bebouwde kom van Zandvoort;
dat de Thorbeckestraat en Marisstraat in beheer zijn bij de gemeente Zandvoort;
dat de Thorbeckestraat en Marisstraat wegen zijn als bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994;
dat gelet op bovengenoemd artikel het college van burgemeester en wethouders van Zandvoort bevoegd is verkeersbesluiten te nemen voor deze wegen;
dat de bevoegdheid voor het nemen van verkeersbesluiten door het college van burgemeester en wethouders van Zandvoort is gemandateerd aan het afdelingshoofd Beheer en Beleid Openbare Ruimte, waarbij ondermandaat is verleend aan de Teammanager beleid openbare ruimte;
dat de gemeentelijke wegencategorisering van Zandvoort is opgenomen in de Structuurvisie Openbare Ruimte (hierna: SOR);
dat deze categorisering aansluit op de categorisering, zoals bedoeld in het landelijke beleid Duurzaam Veilig;
dat de Thorbeckestraat en Marisstraat gecategoriseerd zijn als erftoegangswegen binnen de bebouwde kom waarop een maximumsnelheid van 30 km/u geldt;
dat de verblijfsfunctie op een erftoegangsweg boven geschikt is aan de verkeersfunctie;
dat op het Watertorenplein de sloop- en bouwwerkzaamheden plaatsvinden aan de Watertoren en Villa Maris;
dat deze werkzaamheden gestart zijn na oplevering van de nieuwbouw op het Watertorenplein;
dat het bouwterrein op de hoek van de Thorbeckestraat en de Marisstraat wordt ingericht;
dat gelet op de bouwveiligheid op en nabij het bouwterrein het gewenst is het verkeer in de Marisstraat om te leiden;
dat gelet op de aanrijd- en afvoerroute van het vrachtverkeer het gewenst is om voldoende ruimte hiervoor vrij te houden, zodat dit verkeer zonder hinder de draaicirkels kan nemen;
dat er op de route drie reguliere parkeerplaatsen aanwezig zijn die gemarkeerd zijn met een wit kruisvak, namelijk in de Thorbeckestraat ter hoogte van huisnummer 29 en 46 en in de Marisstraat ter hoogte van huisnummer 3;
dat het gewenst is om het parkeren op deze parkeervakken ten tijde van de bouwwerkzaamheden te verbieden door het plaatsen van verkeersbord E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 met een onderbord met het opschrift ‘parkeren verboden 20-09 tot en met 31-12’ en ‘wegsleepregeling van kracht’;
dat hiermee het vrachtverkeer op een verkeersveilige manier de draaicirkels kunnen maken van en richting het bouwterrein;
dat het gewenst is om het verbieden van het parkeren op de bovengenoemde parkeerplaatsen in te stellen in de periode vanaf 23 september 2024 tot en met 1 december 2025 of zoveel korter als mogelijk of langer indien noodzakelijk is;
dat gelet op artikel 12 van het BABW voor het plaatsen van bord E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 een verkeersbesluit is vereist;
dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 de hiervoor benoemde verkeersmaatregelen strekken tot het verzekeren van de veiligheid op de weg en het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;
dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer in het geding komt met uitvoeren van de hiervoor benoemde verkeersmaatregelen;
dat gelet op alle voorgaande overwegingen het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer ondergeschikt is aan het verzekeren van de veiligheid op de weg en het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;
dat gelet op artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de gemandateerde van de politie;
dat de politie heeft ingestemd met de hierna genoemde verkeersmaatregelen.