Gemeenteblad van Deurne
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Deurne | Gemeenteblad 2022, 511775 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Deurne | Gemeenteblad 2022, 511775 | ander besluit van algemene strekking |
Besluit tot derde wijziging van de Algemene mandaatregeling Deurne 2020
[Het Mandaatregister inclusief de rode tekst is te downloaden via de bijlage aan de linkerkant.]
Het college van burgemeester en wethouders van Deurne respectievelijk de burgemeester van Deurne ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en de Gemeentewet;
Vast te stellen het Besluit tot derde wijziging van de Algemene mandaatregeling Deurne 2020 (kortweg: AMRD 2020)
Aldus besloten te Deurne op 30 augustus 2022.
Burgemeester en wethouder van Deurne,
de gemeentesecretaris,
R.R.M Halffman.
de burgemeester,
G.T. Buter
De burgemeester van Deurne,
G.T. Buter
De heffings-/invorderingsambtenaar,
Teamleider Financiën
M.L.D. Panis
INHOUDSOPGAVE MANDAATREGISTER GEMEENTE DEURNE
Onderdeel I Algemeen Deel (geldt voor alle of meerdere organisatieonderdelen)
Onderdeel II Bijzonder deel (mandaten per organisatieonderdeel)
Onderdeel III Bestuurlijke mandaten
AMRD = Algemene mandaatregeling Deurne 2020
APV = Algemene Plaatselijke Verordening Deurne 2018
Awb = Algemene wet bestuursrecht
College = het college van burgemeester en wethouders van Deurne
Rollen vertaald naar HR 21 functieprofiel
Gemeentesecretaris = Gemeentesecretaris/algemeen directeur
Afdelingshoofd = Strategisch manager II
Teamleider: Tactisch leidinggevende I , Tactisch leidinggevende II , Tactisch leidinggevende III
Heffings-/Invorderingsambtenaar = Tactisch leidinggevende I en II
I-A Algemeen (geldt voor alle organisatieonderdelen)
I-B Personeel (bevoegdheden t.a.v. werknemers van de gemeente Deurne)
Het beslissen op aanvragen inzake het verlenen, vernieuwen, wijzigen, afgeven, weigeren, uitreiken, ongeldig en vervallen verklaren en inname van paspoorten en identiteitsbewijzen |
Diverse bepalingen uit de Paspoortwet en Paspoortuitvoeringsregeling Nederland |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
|||||
Het beslissen op aanvragen inzake het verlenen, vernieuwen, wijzigen, afgeven, weigeren, uitreiken, ongeldig verklaren en inname van rijbewijzen |
Hoofdstuk VI Wegenverkeerswet 1994 |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Tenzij de bevoegdheid daartoe is opgedragen aan de Dienst Wegverkeer te Veendam |
||||
Het in ontvangst nemen, beslissen op aanvragen inzake het verstrekken van gegevens uit de Basisregistratie personen (BRP), waaronder het afgeven van gewaarmerkte afschriften en gegevensverstrekking uit de BRP aan overheidsorganen, derden, en afnemers |
Hoofdstuk 1 en 3 Wet Basisregistratie Personen (BRP) en diverse |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Taken en rollen van de medewerkers zijn aangewezen in de Regeling Beheer & toezicht Basisregistratie personen |
||||
Het verstrekken en weigeren van gewaarmerkte afschriften uit de BRP en het verlenen van inzage aan ingezetenen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Medewerkers zijn aangewezen in de Regeling beheer & toezicht Basisregistratie personen |
|||||
Het verwerken van aangiften en verzoeken inzake de bijhouding van gegevens van ingezetenen in de Basisregistratie personen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Medewerkers zijn aangewezen in de Regeling Beheer & toezicht Basisregistratie personen |
|||||
Het uitvoeren van een onderzoek naar de juistheid van gegevens en het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge de Basisregistratie personen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Medewerkers zijn ingevolge art 4.2 Wet BRP aangewezen als toezichthouder in de Regeling beheer & Toezicht Basisregistratie personen |
|||||
Het nemen van besluiten inzake aangiften en verzoeken en het nemen van ambtshalve besluiten inzake de bijhouding van de Basisregistratie personen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Medewerkers zijn aangewezen in de Regeling beheer & toezicht Basisregistratie personen |
|||||
Het periodiek uitvoeren van een onderzoek naar de inrichting, de werking en de beveiliging van de basisregistratie (audits) |
Medewerkers zijn aangewezen in de Regeling beheer & toezicht Basisregistratie personen |
||||||
Afgifte of weigeren van vergunning tot opgraven en herbegraven / cremeren |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Burgemeester wordt in kennis gesteld bij een verzoek i.v.m. een forensisch onderzoek |
|||||
Afgifte of weigeren van een verlof tot ontleding van een stoffelijk overschot |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
||||||
Afgifte of weigeren van een laissez-passer voor het vervoer van een overledene naar het buitenland. |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Geldt alleen voor het vervoer naar staten die partij zijn in de overeenkomst van Straatsburg van 26 oktober 1973 (Trb. 1975, nr. 95) |
|||||
Afgifte of weigeren van verlof tot begraven of crematie met een afwijkende termijn |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
||||||
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
|||||||
Artikel 28 Wet op de lijkbezorging Verordening op het beheer en het gebruik van de gemeentelijke begraafplaats(en) voor de gemeente Deurne |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
||||||
Het verlengen van een grafrecht op de gemeentelijke begraafplaats Jacobshof na ambtshalve mededeling dat een grafrecht gaat verlopen |
Artikel 28 Wet op de lijkbezorging Verordening op het beheer en het gebruik van de gemeentelijke begraafplaats(en) voor de gemeente Deurne |
Medewerker administratief & secretarieel III van het cluster publieks-zaken die met dit taakonderdeel is belast |
|||||
Artikel 1:63 BW, jo. artikel 1, tweede lid Besluit Burgerlijke Stand en artikel 3 Reglement burgerlijke stand van de gemeente Deurne 2020 |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
||||||
Het aanwijzen van een buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand voor één dag of één huwelijk |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
||||||
Het aanwijzen van een (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand |
Artikel 1:16, tweede lid, BW, Artikel 2 van het Reglement burgerlijke stand van de gemeente Deurne 2020 |
||||||
De administratieve behandeling en alle handelingen van naturalisatieverzoeken en optieverklaringen ter verkrijging van het Nederlanderschap |
Hoofdstuk 3 en 4 Rijkswet op het Nederlanderschap en Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap, uitvoeringsregelingen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Een weigering van een bevestiging ingevolge artikel 6a Rijkswet op het Nederlanderschap wordt genomen door de burgemeester |
||||
De administratieve behandeling van het verlies van het Nederlanderschap door een verklaring van afstand |
Hoofdstuk 5 Rijkswet op het Nederlander-schap en Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap en diverse uitvoerings-regelingen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
|||||
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
|||||||
Uitoefenen van de volgende bevoegdheden ingevolge de Kieswet: - Bewijs kiesgerechtigdheid (D5) - afgifte kiezerspas (K4); volmachtbewijs (L6), vervangende stempas (J8) |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
||||||
Uitoefenen van de volgende bevoegdheden krachtens de Kieswet: |
Het college heeft de uitgangspunten voor de benoeming van de stembureauleden vastgesteld |
||||||
Het toetsen en doorzenden van een aanvraag om afgifte van een verklaring omtrent het gedrag |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Verzoek wordt in ontvangst genomen en doorgezonden naar het ministerie van Justitie & Veiligheid die op het verzoek beslist. |
|||||
Verzoeken om inlichtingen bij de Centrale Justitiële Documentatiedienst en het algemeen documentatieregister politie in verband met de toekenning van Koninklijke onderscheidingen |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens , Wet politiegegevens, artikel 30, eerste lid onder d Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens en artikel 4:3, eerste lid onder i, Besluit Politiegegevens |
||||||
parkeerontheffingen (blauwe zone) en belanghebbendenvergunningen in aangewezen gebieden voor betaald parkeren (bewoners-, bedrijfs-, en zorgvergunning) |
Artikel 149, eerste lid onder d, WVW jo. artikel 87 RVV 1990 |
Gebruik mandaat na advies Medewerker beleidsuitvoering I van team BO (cluster verkeer) Ondermandaat geldt niet voor intrekking tenzij op eigen verzoek ontheffing- of vergunninghouder |
|||||
Het verhuren van gemeentelijke sportaccommodaties t.b.v. binnensport |
Artikel 160, eerste lid onder d, Gem.wet Regeling Privaatrechtelijke Dienstverlening Reglement voor het huren van gemeentelijke binnensportaccommodaties |
inachtneming van door de gemeenteraad vastgestelde tarieven N.B. Team RBO heeft eenzelfde mandaat (zie mandaat nr. II-2B.19) |
|||||
Het besluiten tot en het aangaan van privaatrechtelijke verplichtingen i.v.m. leveringen en diensten t.b.v. de bedrijfsvoering (algemeen) |
Ondertekeningsbevoegdheid volgt uit mandaat I-A.18 en |
A. Team Ruimte Ontwikkeling (RO)
B. Team Beheer en Onderhoud (BO)
C. Team Vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH)
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-511775.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.