Regeling tot wijziging van de Mandaatregeling Meierijstad (8e wijziging)

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Meierijstad, ieder voor zover bevoegd;

gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, artikel 59a van de Gemeentewet en de overige van toepassing zijnde wettelijke voorschriften;

overwegende, dat het wenselijk is de Mandaatregeling met bijbehorende registers te actualiseren;

b e s l u i t e n:

vast te stellen de:

Regeling tot wijziging van de Mandaatregeling Meierijstad (8e wijziging)

I Wijziging mandaatregeling

 

A

Artikel 3 komt te luiden:

Artikel 3 Vervanging en buitengewone omstandigheden

  • 1.

    Bij afwezigheid van een medewerker wordt deze vervangen als volgt:

    • a.

      Bij afwezigheid van de algemeen directeur wordt deze vervangen door een van de themadirecteuren.

    • b.

      Bij afwezigheid van een themadirecteur wordt deze vervangen door een andere themadirecteur.

    • c.

      Bij afwezigheid van een leidinggevende wordt deze vervangen door:

  • 1.

    een leidinggevende van een ander atelier, dan wel;

  • 2.

    door de themadirecteur, voor zover de bevoegdheid van de leidinggevende betrekking heeft op het aangaan van financiële verplichtingen.

    • a.

      Bij afwezigheid van een medewerker wordt de (onder)gemandateerde bevoegdheid uitgeoefend door de leidinggevende dan wel door een andere door deze aangewezen functionaris.

    • b.

      De griffier wordt bij afwezigheid vervangen door diens plaatsvervanger.

    • c.

      De projectleider wordt bij afwezigheid vervangen door de in het projectplan aangewezen plaatsvervanger

  • 2.

    Ingeval er naar het oordeel van de directie sprake is van een pandemie of andere buitengewone omstandigheid, is de Algemeen directeur of de vervangende themadirecteur of, bij afwezigheid van de hele directie, een door een van de directeuren aangewezen leidinggevende, bevoegd om bij een dreigende personele onderbezetting van de organisatie die de bedrijfsvoering of dienstverlening bedreigt, de op grond van deze mandaatregeling toegekende mandaten toe te kennen aan anderen.

Toelichting

Deze wijziging heeft als doel om de bedrijfsvoering in buitengewone omstandigheden, zoals thans met de coronapandemie, zoveel mogelijk te waarborgen. Bij het uitvallen van medewerkers is de directie of de door hen aangewezen leidinggevende bevoegd om de in de registers aan medewerkers of derden toegewezen mandaten aan anderen te verlenen.

II W ijziging registers

 

A  

De bij het register ALGEMEEN, behorende bijlage (PERSONELE ZAKEN) wordt gewijzigd vastgesteld conform de bijlage bij dit besluit.

Toelichting

In rubriek 11, onder i is de bevoegdheid gemandateerd om medewerkers aan te wijzen die in geval van oorlog, oorlogsgevaar of andere buitengewone omstandigheden andere taken moeten uitvoeren of taken moeten verrichten voor de Veiligheidsregio.

B  

Het register WERKATELIER GEBIEDSONTWIKKELING EN PLANOLOGIE wordt gewijzigd vastgesteld conform de bijlage bij dit besluit.

Toelichting:

In rubriek 10 zjn de woorden “m.b.t. het” toegevoegd, zodat duidelijk is dat ook besluiten tot intrekking van een voorgenomen aanduiding van delen van de openbare ruimte zijn gemandateerd.

C  

De registers WERKATELIER HEFFING EN INVORDERING en WERKATELIER FINANCIËLE ADMINISTRATIE worden gewijzigd vastgesteld conform de bijlage bij dit besluit.

Toelichting:

Met de wijziging wordt mandaat verleend aan de heffings- en invorderingsambtenaar om schulden aan de gemeente oninbaar te verklaren.

 

III Inwerkingtreding  

Inwerkingtreding  

Deze regeling treedt in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking.

 

Aldus vastgesteld op 7 april 2020.

Burgemeester en wethouders voornoemd,

De secretaris,

De burgemeester,

De burgemeester voornoemd,

De burgemeester

BIJLAGE BIJ MANDAATREGELING MEIERIJSTAD REGISTER ALGEMEEN – PERSONELE ZAKEN (Tekst zoals deze luidt na vaststelling van de 8e wijziging)

Betrokken organen

De bevoegdheden genoemd in dit register berusten bij het college, de burgemeester en de raad. Het college is het bevoegd gezag voor de ambtelijke organisatie, met uitzondering van de griffie. De burgemeester vertegenwoordigt de gemeente in en buiten rechte. In deze bijlage is een volmacht of machtiging opgenomen voor de bevoegdheden van het college en de burgemeester.

De raad is het bevoegd gezag voor de griffier en de werknemers van de griffie. De volmacht voor de bevoegdheden van de raad is opgenomen in de Verordening organisatie griffie en ondersteuning raad gemeente Meierijstad. De ondertekening van handelingen in deze bijlage t.a.v. de griffier geschiedt door de burgemeester. De ondertekening van handelingen in deze bijlage t.a.v. de overige werknemers van de griffie wordt door de burgemeester bij de griffier gelegd.

Gebruik van afkortingen

  • BenW = College van burgemeester en wethouders

  • AD = Algemeen directeur

  • TD = Themadirecteur

  • LG = Leidinggevende (inclusief griffier t.a.v. de werknemers van de griffie)

Aanpassing bevoegdheden

Daar waar in dit schema een bevoegdheid tot het uitvoeren van handelingen wordt gelegd bij een LG, geldt deze voor de onder die LG vallende werknemers en wordt deze bevoegdheid t.a.v. de LG gelegd bij de TD. Voor soortgelijke handelingen t.a.v. de TD geldt dan dat de AD bevoegd is en voor soortgelijke handelingen t.a.v. de AD geldt dat BenW bevoegd blijft. Een en ander, tenzij anders gemeld. Uitzonderingen:

  • Beoordeling AD: burgemeester en portefeuillehouder P&O i.p.v. BenW

  • reis- en verblijfskosten AD: burgemeester i.p.v. BenW

  • koop/verkoop vakantie-uren AD: burgemeester i.p.v. BenW

  • het aangaan, wijzigen en beëindigen van een arbeidsovereenkomst met een TD: BenW i.p.v. AD

Grondslag

De handelingen in deze bijlage hebben een grondslag in het Burgerlijk wetboek, Cao Gemeenten, Personeelshandboek gemeente Meierijstad, Ambtenarenwet 2017, Wet arbeid en zorg, Wet arbeidsmarkt in balans, Wet flexibel werken, Wet arbeid vreemdelingen, Wet op de medische keuringen, Wet gelijke behandeling op grond van leeftijd, Wet gelijke behandeling mannen en vrouwen, Arbeidsomstandighedenwet, Ziektewet, Werkloosheidswet, Wet verbetering poortwachter, Wet werken na de AOW-gerechtigde leeftijd, Wet op de ondernemingsraden, Arbeidstijdenwet, Arbeidstijdenbesluit enz.

Vergoedingen bestuur

Voor vergoedingen op basis van de geldende rechtspositie geldt dat de bevoegdheden m.b.t. het toekennen van vergoedingen:

  • aan raads- en commissieleden is geregeld in de Verordening rechtspositie raads- en commissieleden

  • aan de wethouders bij de burgemeester wordt gelegd

  • aan de burgemeester bij de AD wordt gelegd

Nr.

Onderwerp

Volmacht en machtiging voor afdoening en ondertekening

Specifieke bepalingen

1

Algemeen: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het vaststellen en wijzigen van het personeelshandboek

BenW

 

b

het vaststellen en wijzigen van geselecteerde normbeschrijvingen, lokale functiebeschrijvingen en de functiewaarderingen

BenW

 

c

het vaststellen en wijzigen van de formatie

BenW

 

2

Overeenkomsten: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het openstellen van een vacature

AD

 

b

het aangaan, wijzigen en beëindigen van een arbeidsovereenkomst, oproepovereenkomst, stageovereenkomst, werkervaringsplaats, een overeenkomst met een persoon uit de doelgroep banenafspraak, of een ander bijzonder dienstverband (waaronder een vakantiekracht)

LG

Beëindiging arbeidsovereenkomst op grond van artikel 7:669 lid 3 onder a en c t/m i BW door BenW; beëindiging arbeidsovereenkomst op grond van artikel 7:677 BW door AD

c

het aangaan, wijzigen en beëindigen van een inhuuropdracht voor tijdelijk personeel (waaronder payrollwerknemers en uitzendkrachten)

TD

 

d

het overeenkomen, wijzigen en beëindigen van beschikbaarheidsdienst

LG

 

e

het overeenkomen, wijzigen en beëindigen van werkzaamheden als BHV-er, EHBO-er of lid van het interventieteam

LG

Binnen geldende kaders

f

het toewijzen of afwijzen van een verzoek voor deelname aan het generatiepact of een verzoek voor verdere vermindering van de arbeidsduur bij deelname aan het generatiepact

LG

 

g

het overeenkomen van plaatsing van de werknemer in meerdere functies

LG

 

h

het bepalen voor welke personen een VOG nodig is en het aanleveren van gegevens voor de aanvraag van een VOG

LG

 

i

het ter beschikking stellen van een laptop, telefoon, headset,

 

 

i-pad enz. aan de werknemer

TD bedrijfsvoering

 

 

3

Salaris, salaristoelagen en vergoedingen: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het overeenkomen van het salaris en wijzigingen hierin

LG

Binnen geldende kaders;

extra periodiek door AD

 

 

 

b

het schorsen of opschorten van de betaling van het salaris en salaristoelagen

AD

 

c

het toekennen, wijzigen of beëindigen van een functioneringstoelage, arbeidsmarkttoelage en waarnemingstoelage

AD

 

d

het toekennen, wijzigen of beëindigen van een toelage onregelmatige dienst, buitendagvenstertoelage, toelage beschikbaarheidsdienst, garantietoelage, afbouwtoelage, overwerkvergoeding, vergoeding BHV, EHBO en interventieteam, reis- en verblijfskostenvergoeding, reiskostenvergoeding woon-werkverkeer, maaltijdvergoeding en toelage overgangsrecht

LG

Vergoedingen wethouders door burgemeester; vergoedingen burgemeester door AD

e

het toekennen van een jubileumuitkering voor overheids- en gemeentedienst

LG

Jubileumuitkering voor gemeentedienst geldt t/m 31-12-2020

f

het toekennen van een eenmalige beloning voor uitstekend functioneren of bijzondere prestaties

LG

 

4

Individueel keuzebudget: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het toevoegen van bronnen en doelen aan het IKB of het wijzigen van deze bronnen en doelen

BenW

 

5

Arbeidsduur en werktijden: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het overeenkomen om de formele arbeidsduur per week te verminderen, of uit te breiden tot maximaal 36 uur per week

LG

 

b

het overeenkomen om de formele arbeidsduur per week tijdelijk uit te breiden van 36 uur per week naar maximaal 40 uur per week

LG

Vooraf melding aan OR

c

het vaststellen van functies waarvoor de bijzondere regeling voor de werktijden van toepassing is

BenW

 

d

het vaststellen van de werktijden van de werknemer waarvoor de bijzondere regeling geldt

LG

 

e

het maken en wijzigen van afspraken met de werknemer over de werktijden, de vakantie, het verlof en de planning van de werkzaamheden voor het komende jaar (standaardregeling voor de werktijden)

LG

 

f

het vaststellen van de werktijden als met de werknemer geen overeenstemming kan worden bereikt over de werktijden bij de standaardregeling

LG

 

g

het beoordelen of het noodzakelijk is dat een werknemer buiten het dagvenster, buiten de vastgelegde werktijden, of op zaterdag, zondag en/of feestdagen werkt

LG

 

h

het beoordelen of het onvermijdelijk is dat de werknemer de arbeidsduur per jaar overschrijdt

LG

 

i

het in de gelegenheid stellen van de werknemer om tijdens werktijd te kolven of borstvoeding te geven

LG

 

6

Vakantie en verlof: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het vaststellen van de vakantie van de werknemer

LG

 

b

het toekennen van bovenwettelijke vakantie-uren bij onregelmatig werken en beschikbaarheidsdienst

LG

 

c

het toewijzen of afwijzen van een verzoek voor verkoop van bovenwettelijke vakantie-uren

LG

Mits er budget aanwezig is

d

het toewijzen of afwijzen van een verzoek om in het volgende kalenderjaar meer uren te werken dan de overeengekomen arbeidsduur per jaar

LG

 

e

het toewijzen of afwijzen van een verzoek tot kortdurend zorgverlof, langdurend zorgverlof, zwangerschaps- en bevallingsverlof, ouderschapsverlof, adoptie- en pleegzorgverlof, verlof voor huwelijk of geregistreerd partnerschap en vakbondsverlof

LG

 

f

het toewijzen of afwijzen van een verzoek tot politiek verlof en onbetaald verlof

AD

 

g

het toewijzen of afwijzen van overige verzoeken op grond van de Wet arbeid en zorg

LG

 

7

Arbeidsongeschikt: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het toepassen van de regels met betrekking tot het doorbetalen van salaris en salaristoelage(n) tijdens arbeidsongeschiktheid en het toekennen van een aanvullende uitkering bij arbeidsongeschiktheid in en door de dienst

LG

 

b

het geven van een opdracht aan de arbodienst

LG

AD bij organisatiebrede en teamoverstijgende opdrachten

c

het vrijstellen van werkzaamheden op grond van artikel 7.4 Cao Gemeenten

TD

 

d

het fungeren als casemanager bij arbeidsongeschiktheid

LG

 

8

Duurzame inzetbaarheid: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het bespreken en beoordelen van het functioneren van de werknemer

LG

 

b

het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan voor de werknemer

LG

Binnen geldende kaders

c

het vaststellen van een opleidingsplan voor de organisatie

AD

Binnen geldende kaders

d

het beoordelen of voor een functie een opleiding noodzakelijk is en het verstrekken van de daarbij behorende faciliteiten

LG

Binnen geldende kaders en opleidingsplan

e

het beoordelen of een terugbetalingsverplichting geldt bij een opleiding

LG

 

f

het aanwijzen van een deskundige binnen of buiten de organisatie voor loopbaanadvies

LG

 

9

Van werk naar werk: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het beoordelen of een werknemer boventallig is of wordt en vanaf welke datum

BenW

 

b

het uitvoeren van een van werk naar werk-onderzoek en het opstellen en uitvoeren van een van werk naar werk-contract

TD

 

c

het tussentijds beëindigen van een van werk naar werk-traject

TD

 

d

het al dan niet overnemen van het advies van de loopbaanadviseur over het vervolgtraject

TD

 

e

het verlengen of beëindigen van een van werk naar werk-traject bij einde van de duur

TD

 

10

Uitkeringen: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het toewijzen of afwijzen van een verzoek van de werknemer tot afkoop van de na-wettelijke uitkering en/of reparatie-uitkering

BenW

 

b

het geven van een opdracht aan een externe uitvoeringsinstantie om een (bovenwettelijke) uitkering te berekenen en/of uit te betalen

LG P&O

Binnen geldende kaders en raamovereenkomsten

c

het beoordelen van het recht op een bijzondere uitkering in artikel 10.21 Cao Gemeenten en het vaststellen van het bedrag en de duur van deze uitkering

LG

 

d

het berekenen en uitbetalen van een overlijdensuitkering

LG

 

11

Rechten en plichten: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het aanwijzen van functies waarvoor voorgeschreven kleding en/of onderscheidingstekens gelden, inclusief de beoordeling wanneer deze gedragen mogen worden

LG

Binnen geldende kaders

b

het beoordelen of de werknemer zijn functie kan uitoefenen wanneer hij contact heeft of heeft gehad met iemand met een besmettelijke ziekte

TD

 

c

het geven van toestemming aan de werknemer om een motorrijtuig in de zin van de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen voor zijn werk te gebruiken en hieraan voorwaarden te stellen

LG

 

d

het schorsen van de werknemer als ordemaatregel

AD

 

e

het beoordelen van een melding financiële belangen en/of nevenwerkzaamheden

LG

Binnen geldende kaders; beoordeling financiële belangen t.a.v. de gemeentesecretaris, adjunct-secretaris of directeur door BenW en beoordeling financiële belangen t.a.v. de LG, treasurer of controller door de AD

f

het aanwijzen van werknemers met een meldingsplicht voor financiële belangen

AD

 

g

het verstrekken van een renteloze lening voor de aanschaf van een fiets

Salarisadministratie

 

h

het toekennen van een schadevergoeding

TD

 

i

het aanwijzen van de werknemer om bij buitengewone omstandigheden als bedoeld in artikel 11.6 van de CAO gemeenten (zoals deze bepaling thans luidt of komt luiden ) andere werkzaamheden te verrichten of om werkzaamheden te verrichten in het kader van de Wet veiligheidsregio’s.

AD

Voor het aanwijzen van de werknemer om andere werkzaamheden te verrichten binnen het eigen werkatelier is de LG bevoegd.

12

Medezeggenschap: handelingen met betrekking tot:

 

 

a

het afsluiten van een convenant met de ondernemingsraad

AD

 

13

Overige handelingen met betrekking tot algemene aanspraken, waaronder in ieder geval begrepen:

 

 

a

het verstrekken of vergoeden van een beeldschermbril

P&O

Binnen geldende kaders

b

het uitvoeren van de salarisadministratie inclusief werkgeversafdrachten

Salarisadministratie

 

c

het verstrekken van een werkgeversverklaring

Salarisadministratie

 

d

het aanwijzen van een uiterste datum waarop de werknemer zijn keuze voor besteding van het IKB elke maand kenbaar kan maken

Salarisadministratie

 

e

het uitbetalen van een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering

Salarisadministratie

 

f

het verwerken en controleren van de door de werknemer gemaakte keuzes in de besteding van zijn IKB en het aan de werknemer uitbetalen van het IKB dat aan het eind van het kalenderjaar of bij het einde van de arbeidsovereenkomst niet is besteed

Salarisadministratie

 

g

het toekennen en wijzigen van bovenwettelijke vakantie-uren

Salarisadministratie

 

h

het beoordelen van het vervallen of verjaren van vakantie-uren en het afschrijven van deze uren

Salarisadministratie

Artikel 6.1 lid 2 onder a en b Cao Gemeenten ter beoordeling door LG

i

het toekennen of beëindigen van een NS businesscard

P&O

 

j

het verrichten van handelingen met betrekking tot een werknemershypotheek van de vml. gemeente Sint-Oedenrode

Financiën (toepassing regeling) en salarisadministratie (verwerking inhouding hypotheek)

 

14

Overige onderwerpen: handelingen met betrekking tot:

 

 

MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER WERKATELIER GEBIEDSONTWIKKELING EN PLANOLOGIE (Vastgesteld bij 8e wijziging Mandaatregeling)

AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier M = Medewerkers atelier die zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling!

OMSCHRIJVING BEVOEGDHEID

Betrokken orgaan

afdoenings- en teken-mandaat

Onder-mandaat

Specifieke bepalingen

1.

Besluiten m.b.t. overeenkomsten betreffende vaststelling/wijziging of uitwerking van bestemmingsplannen (waaronder verhaal planschade).

BenW

L

 

2.

Besluiten m.b.t. exploitatieovereenkomsten.

BenW

L

 

3.

Besluiten m.b.t. de afhandeling van aanvragen om vergoeding van planschade als bedoeld in artikel 6.1 Wro en daarop gebaseerde verordening. Onder dit mandaat valt de bevoegdheid tot het afwijzen of buiten behandeling laten van kennelijk ongegronde of kennelijk niet-ontvankelijke of aanvragen.

BenW

M

 

4.

Het geven van reacties op principeverzoeken (schetsplannen – en niet uitgewerkte plannen m.b.t. het gebruik van gronden en opstallen) welke in strijd zijn met het vigerende bestemmingsplan). Het betreft hier een voorstadium van een besluit tot wijziging/herziening van een bestemmingsplan (Zie ook register VTH).

BenW

M

 

5.

De bevoegdheid op grond van artikel 3.9 van de Wet ruimtelijke ordening tot het afwijzen van een aanvraag om een bestemmingsplan vast te stellen (betreft een door de Raad aan het college gemandateerde bevoegdheid met de mogelijkheid van ondermandaat).

BenW

M

 

6.

De bevoegdheid tot het wijzigen c.q. flexibel toepassen van het vastgestelde woningbouwprogramma, met inachtneming van de in het besluit tot vaststelling van het woningbouwprogramma opgenomen marges en voorwaarden.

BenW

L

 

7. MONUMENTEN EN ARCHEOLOGIE

a. Besluiten m.b.t. het aanwijzen tot een gemeentelijk monument (inclusief het intrekken van een aanwijzing).

b. Besluiten m.b.t. gemeentelijke monumentensubsidie.

c. Besluit m.b.t. oplegging duldplicht als bedoeld in artikel 57, lid 2 van de Monumentenwet 1988 (o.g.v Erfgoedwet geldend tot de inwerkingtreding van de Omgevingswet.

BenW

M

 

Ad a. Voorwaarden: instemming portefeuillehouder en uitsluitend op advies van monumentencommissie.

Opmerking: Vergunningverlening, toezicht en handhaving ondergebracht bij VTH.

8.

Het vertegenwoordigen van de gemeente in alle publiekrechtelijke rechtsgedingen (inclusief bezwaar) m.b.t. de tot aan het werkatelier toegewezen taken.

Burg/BenW

M(juridisch adviseur)

 

9. Met ruimtelijke procedures samenhangende voorbereidingshandelingen en -besluiten (bijvoorbeeld hogere waarden geluid, (aanmeld)notitie vormvrije mer-beoordeling, selectiebesluit archeologie, projectplan, explosievenonderzoek, landschapsinpassingsplan of erfbeplantingsplan).

BenW

M

 

Mandaat voor besluitvormig m.b.t. geluid, mer en archeologie wordt verleend onder de voorwaarde dat eerst advies van de deskundig adviseur zoals ODBN of regioarcheoloog wordt ingewonnen en dit advies wordt gevolgd.Let op: Bevoegdheden gemeenteraad zijn niet begrepen in dit mandaat.

10. NAAMGEVING Besluiten m.b.t. het aanduiden van delen van de openbare ruimte als bedoeld in artikel 2, lid 2 en 3 van de Verordening naamgeving en nummering (naamgeving).Bevoegdheden m.b.t. nummering, afbakening en aanbrengen van naam- en nummerborden: zie registers VTH en Gegevensbeheer.

BenW

M

 

Op voorwaarde van instemming door de portefeuillehouder en na positief advies van commissie naamgeving of, zolang deze niet is ingesteld, vergelijkbare andere deskundigen.

MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER WERKATELIER HEFFING EN INVORDERING (Vastgesteld bij 8e wijziging Mandaatregeling)

AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier M = Medewerkers atelier die zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !

!

OMSCHRIJVING BEVOEGDHEID

Betrokken orgaan

afdoenings- en teken-mandaat

Onder-mandaat

Specifieke bepalingen

1. Besluiten m.b.t. administratief beroep tegen besluiten als bedoeld in artikel 26 van de Invorderingswet en 255 van de Gemeentewet wet op aanvragen om kwijtschelding gemeentelijke belastingen

BenW.

Invorderingsambtenaar

 

 

2. Besluiten m.b.t. het oninbaar verklaren van niet-fiscale vorderingen van de gemeente (civiele vorderingen en vorderingen op het gebied van subsidies en handhavingsbesluiten)

BenW

Invorderingsambtenaar

 

Bij vorderingen van € 5000,--of hoger mag alleen gebruik worden gemaakt van het mandaat na instemming van de portefeuillehouder Financiën. In alle gevallen geldt dat het betreffende werkatelier moet instemmen met het oninbaar verklaren van de vordering. Voor het oninbaar verklaren van fiscale vorderingen heeft het college bij de vaststelling van de Beleidsregels inzake het oninbaar verklaren van gemeentelijke belastingen van 2 januari 2018 mandaat verleend aan de heffings- en invorderingsambtenaar.

MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER WERKATELIER FINANCIËLE ADMINISTRATIE (Tekst zoals deze luidt na vaststelling van de 8e wijziging)

AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier M = Medewerkers atelier die zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !

OMSCHRIJVING BEVOEGDHEID

Betrokken orgaan

afdoenings- en teken-mandaat

Onder-mandaat

Specifieke bepalingen

1. Saldobevestigingen hypothecaire en andere verstrekte geldleningen.

BenW

M

 

 

2. Besluiten m.b.t. afwikkeling van aansprakelijkheidsstellingen van gemeente door derden.

BenW

M

 

 

 

Naar boven