Rectificatie Mandaatreglement gemeente Deurne 2016

[Deze bekendmaking betreft een rectificatie vanwege ontbrekende tekst in de kolom betreffende het onder-mandaat van bijlage I. De oorspronkelijke bekendmaking heeft op 4 december 2018 plaatsgevonden via het Gemeenteblad 2018, 258333. In deze rectificatie is derhalve enkel de juiste versie van bijlage I opgenomen.]

Bijlage I ALGEMEEN DEEL

 

 

 

 

MANDAATREGISTER VAN DOOR HET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN

13-1-2017

 

 

 

 

 

Functionaris** aan wie mandaat verleend is

Door gemeente-secretaris / Directeur Organisatie is onder-mandaat verleend aan*

Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht

Datum mandaat besluit

Datum in werking-treding

Verder onder-mandaat is verleend aan

I ALGEMEEN DEEL 

I.1

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie

De bevoegdheid om personeel te benoemen alsmede om personeel te ontslaan met uitzondering van de Directeur Organisatie, Afdelings-hoofden en teamleiders inclusief het inhuren van tijdelijk personeel ten behoeve van vervanging wegens ziekte, zwangerschapsverlof etc. en het beslissen in alle individuele personele aangelegenheden

14-mei-13

1-jun-13

 

I.2

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie

Correspondentie m.b.t. werving- en selectieprocedure afdelingshoofd

14-mei-13

1-jun-13

 

I.3

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

Het voeren van correspondentie en het verstrekken van informatie m.b.t. werving- en selectieprocedure teamleiders en medewerkers en het afwijzen van sollicitanten

14-mei-13

1-jun-13

Adviseur Personeel en Organisatie

I.4

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

Het verlenen van studiefaciliteiten op grond van de CAR/UWO binnen het gedecentraliseerde budget

14-mei-13

1-jun-13

 

I.5

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie

Het verstrekken van een opdracht tot het volledig waarnemen van een hogere functie

14-mei-13

1-jun-13

 

I.6

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

Het inwinnen van extern advies en inroepen van externe deskundigen indien daarvoor budget is en indien de kosten het bedrag ad. € 10.000,-- niet te boven gaan, met uitzondering van extern juridisch advies (zie hiervoor II.3)

14-mei-13

1-jun-13

 

I.7

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie

Een uitspraak doen over een ingediende klacht zoals bedoeld in titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht na ontvangst van een rapport van bevindingen door de klachtbehandelaar

14-mei-13

1-jun-13

 

I.8

Burgemeester (portefeuillehouders- mandaat)

 

Een uitspraak doen over een ingediende klacht zoals bedoeld in titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht na ontvangst van een rapport van bevindingen door de directeur als klachtbehandelaar

28-feb-12

9-mrt-12

 

I.9

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

Het behandelen van klachten conform het Klachtenprotocol Deurne 6 maart 2007

14-mei-13

1-jun-13

 

I.10

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Alle medewerkers

Het voeren van correspondentie en verstrekken van informatie niet gericht op enig rechtsgevolg met uitzondering van correspondentie op beleidsniveau met de Kroon, Raad van State, Minister, Staatssecretaris, Commissaris van de Koningin, Gedeputeerde staten en de Rechterlijke macht

14-mei-13

1-jun-13

 

I.11

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden Teamleiders

Het behandelen van en beslissen op verzoeken om informatie in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur. Inclusief de eventueel in dit kader benodigde uitvoeringshandelingen op grond van de Algemene wet bestuursrecht of de Wet openbaarheid van bestuur.

14-mei-13

1-jun-13

 

I.12

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

In het kader van het inkopen en aanbesteden van werken, leveringen en diensten op basis van en conform het vastgestelde inkoopbeleid en het ’Handboek inkopen gemeente Deurne’: 1. Het vormvrij verstrekken van opdrachten/aangaan van overeenkomsten met een waarde van minder dan € 10.000,-;2. Het vaststellen van de inkoopstrategie en het beslissen tot en uitvoeren van de inkoopprocedure:a. bij kleine opdrachten met een waarde van minder dan € 30.000,- voor leveringen en diensten enb. bij kleine opdrachten met een waarde van minder dan € 150.000,- voor werken en c. bij de inhuur van personeel, indien er budget is,inclusief het verstrekken van de opdracht/aangaan van de overeenkomst;3. Het vaststellen van de inkoopstrategie en het beslissen tot en uitvoeren van de daaruit volgende aanbestedingsprocedure nadat het college voor opdrachten met een waarde van meer dan € 30.000,- voor leveringen en diensten en meer dan € 150.000,- voor werken met de plannen heeft ingestemd en er budget is, inclusief het gunnen en verstrekken van de opdracht/aangaan van de overeenkomst; 4. Over de gunning onder punt 3 wordt het college desgewenst geïnformeerd.

28-mei-13 14-jan-14 Uitbreiding van het mandaat voor personele inhuur ook boven € 30.000

1-jun-13 7-febr-14 Uitbreiding van het mandaat voor personele inhuur ook boven € 30.000

 

I.12a

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie

Afdelings-hoofden en teamleiders

De bevoegdheid te besluiten om af te wijken van de Algemene inkoopvoorwaarden en in te stemmen met (een deel van) de Algemene voorwaarden van de leverancier als ten aanzien van het aangaan van de overeenkomst zelf een mandaat is verleend.

14-4-2015 (incl. onder- mandaat)

24-4-2015 (incl. onder- mandaat)

 

I.13

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

De afwijzing van gedane offertes

14-mei-13

1-jun-13

Teamleiders

I.14

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

Het verstrekken van opdrachten voor leveringen, diensten en werken voor zover toegewezen binnen jaarlijkse (project)budgetten.

14-mei-13

1-jun-13

Teamleiders

I.15

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

De beslissing om (gemotiveerd) af te wijken van de Raamovereenkomst 1 “dienstverlening SRE Milieudienst” en de dienst uit te besteden aan een derde

14-mei-13

1-jun-13

 

I.16

Afdelings-hoofden

nvt

Het namens de burgemeester ondertekenen van overeenkomsten en opdrachten, voorzover de betreffende functionaris bevoegd is tot het aangaan van die overeenkomst

29-jun-10

1-jul-10

Teamleiders en medewerkers

I.17

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

Het verzenden van facturen op basis van de Verordening vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening.

14-mei-13

1-jun-13

Teamleiders

I.18

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

Het opstellen van pleitnotities namens het college of de burgemeester ten behoeve van een in het kader van een ingediend bezwaarschrift te houden hoorzitting van de externe bezwaarschriftencommissie tenzij de Portefeuillehouder aangeeft pleitnotities vooraf te willen zien

14-mei-13

1-jun-13

Teamleiders en medewerkers van de vertegenwoor- digingslijst

I.19

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

De bevoegdheid om namens het college, de burgemeester of de raad te besluiten tot het instellen van bezwaar of (hoger) beroep, beslissen tot het voeren van verweer en het opstellen en indienen van bezwaar- beroeps- en verweerschriften en andere processtukken in bestuursrechtelijke procedures

14-mei-13

1-jun-13

Teamleiders en medewerkers van de vertegenwoor- digingslijst voor zover het betreft het opstellen van pleitnotities

I.20

Burgemeester (portefeuillehouders mandaat)

 

De bevoegdheid te besluiten tot het dagvaarden en instellen van (hoger) beroep en te besluiten tot het voeren van verweer en het opstellen en indienen van een dagvaarding, beroeps- en verweerschriften en andere processtukken in privaatrechterlijke procedures aan de burgemeester.

10-jan-13

18-jan-13

 

I.21

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden Teamleiders Secretarissen van de bezwaarschriften- commissie

Het verdagen van de beslissing op bezwaar op grond van artikel 7:10, derde lid Algemene wet bestuursrecht (standaard met 6 weken)

14-mei-13

1-jun-13

 

I.21a

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie

Afdelings-hoofden, Teamleiders en de secretarissen van de bezwaarschriften-commissie

De bevoegdheid tot het aan de indiener van een bezwaarschrift stellen van een termijn om een geconstateerd verzuim te herstellen

14-4-2015 (incl. onder- mandaat)

24-4-2015 (incl. onder- mandaat)

 

I.21b

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie

Afdelings-hoofden, teamleiders en de secretaris van de bezwaarschriften-commissie

De bevoegdheid tot het opschorten van de beslissing op bezwaar op grond van artikel 7:10, tweede lid, van de Algemene wet bestuursrecht (Awb)

14-4-2015 (incl. onder- mandaat)

24-4-2015 (incl. onder- mandaat)

 

I.22

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden Teamleiders Secretaris van de bezwaarschriften- commissie

Het verdagen van de beslissing op bezwaar op grond van artikel 7:10, vierde lid Algemene wet bestuursrecht (uitstel in overleg met belanghebbenden)

14-mei-13

1-jun-13

 

I.23

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden Teamleiders

Het verlengen of opschorten van de termijn op grond van artikel 4:14 en 4:15 van de Algemene wet bestuursrecht en te besluiten tot de geboden mogelijkheden tot verdaging op grond van andere wet- en regelgeving

14-mei-13

1-jun-13

 

I.24

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organisatie Afdelings-hoofden

Het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van een dwangsom op grond van artikel 4:18 Algemene wet bestuursrecht

14-mei-13

1-jun-13

Teamleiders

I.25

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

 

De bevoegdheid te beslissen op een bezwaarschrift indien het advies van de externe adviescommissie volledig wordt gevolgd en het dictum van het primaire besluit in stand blijft. Dit mandaat is uitgebreid voor de gevallen waarin toepassing wordt gegeven aan artikel 7:3 aanhef en onder sub c, d of e van de Algemene wet bestuursrecht. Van dit mandaat mag geen onder-mandaat verleend worden.

14-04-2015 uitge breid op 22-nov-16

24-04-2015 uitbrei ding in werking getreden op 13-jan-17

 

I.26

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

Directeur Organistatie

De bevoegdheid tot het machtigen van ambtenaren die de raad, het college en de burgemeester kunnen vertegenwoordigen in publiekrechtelijke procedures bij de bezwaarschriftencommissie en rechtscolleges

17-febr-09 14-apr-09 2-jun-09 onder- mandaat 15-aug-13

3 -jun-09 onder- mandaat 23-aug-2013

 

I.27

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur

 

De bevoegdheid tot het machtigen van ambtenaren die het college kunnen vertegenwoordigen in geval van een oproeping inzake een procedure op grond van de Faillissementwet en/of de Wet sanering natuurlijke personen door de rechtbank, sector Privaatrecht,

17-feb-09

3-jun-09

 

I.28

Individuele collegeleden op 17 -febr-09

 

De individuele leden van het college zijn gemachtigd om het college te kunnen vertegenwoordigen in publiekrechtelijke procedures bij de bezwaarschriftencommissie en rechtscolleges

17-feb-09

3-jun-09

 

I.29

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie

Afdelings-hoofden en Teamleiders

Een machtiging tot het aanvragen van subsidie aan Provincie en het Rijk, daar waar het college heeft ingestemd met het plan/project ter uitvoering waarvan subsidie wordt aangevraagd

14-4-2015 (incl. onder- mandaat)

24-4-2015 (incl. onder- mandaat)

 

I.30

Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie

Afdelings-hoofden en Teamleiders

De bevoegdheid tot het behandelen van en het beslissen op verzoeken om hergebruik in het kader van de Wet hergebruik van overheidsinformatie, inclusief de bevoegdheid tot het verrichten van de eventueel in dit kader benodigde uitvoeringshandelingen op grond van de Algemene wet bestuursrecht of de Wet hergebruik van overheidsinformatie

31-mei-2016 (inc. onder- mandaat)

3-jun-2016 (incl. onder- mandaat)

 

I.31

Gemeente-secretaris/Algemeen Directeur en Directeur Organisatie

Afdelings-hoofden

Aangaan van verwerkingsovereenkomsten conform de door het college vastgestelde modelverwerkingsovereenkomst. Afwijking is toegestaan mits de overeenkomst blijft voldoen aan de normen die de AVG hieraan stelt.

5-dec-18

5-dec-18

Afdelings-hoofden en teamleiders

 

** Functionaris aangeduid met HR21 aanduiding danwel conform collegebesluit van 15 maart 2016

* De gemeente-secretaris heeft op 10-jun-13 onder-mandaat verleend aan de Directeur Organisatie van de nrs I.1 t/m I.7, I.9 t/m I.19 en I.21 t/m 25 In werkingtreding per 14-jun-13

 

 

 

 

 

Naar boven