|
MANDAATREGISTER VAN DOOR HET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN
|
13-1-2017
|
|
|
|
|
|
Functionaris** aan wie mandaat verleend is
|
Door gemeente-secretaris / Directeur Organisatie is onder-mandaat verleend aan*
|
Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht
|
Datum mandaat besluit
|
Datum in werking-treding
|
Verder onder-mandaat is verleend aan
|
I ALGEMEEN DEEL
|
I.1
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie
|
De bevoegdheid om personeel te benoemen alsmede om personeel te ontslaan met uitzondering van de Directeur Organisatie, Afdelings-hoofden en teamleiders inclusief het inhuren van tijdelijk personeel ten behoeve van vervanging wegens ziekte, zwangerschapsverlof etc. en het beslissen in alle individuele personele aangelegenheden
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.2
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie
|
Correspondentie m.b.t. werving- en selectieprocedure afdelingshoofd
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.3
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
Het voeren van correspondentie en het verstrekken van informatie m.b.t. werving- en selectieprocedure teamleiders en medewerkers en het afwijzen van sollicitanten
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
Adviseur Personeel en Organisatie
|
I.4
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
Het verlenen van studiefaciliteiten op grond van de CAR/UWO binnen het gedecentraliseerde budget
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.5
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie
|
Het verstrekken van een opdracht tot het volledig waarnemen van een hogere functie
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.6
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
Het inwinnen van extern advies en inroepen van externe deskundigen indien daarvoor budget is en indien de kosten het bedrag ad. € 10.000,-- niet te boven gaan, met uitzondering van extern juridisch advies (zie hiervoor II.3)
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.7
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie
|
Een uitspraak doen over een ingediende klacht zoals bedoeld in titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht na ontvangst van een rapport van bevindingen door de klachtbehandelaar
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.8
|
Burgemeester (portefeuillehouders- mandaat)
|
|
Een uitspraak doen over een ingediende klacht zoals bedoeld in titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht na ontvangst van een rapport van bevindingen door de directeur als klachtbehandelaar
|
28-feb-12
|
9-mrt-12
|
|
I.9
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
Het behandelen van klachten conform het Klachtenprotocol Deurne 6 maart 2007
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.10
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Alle medewerkers
|
Het voeren van correspondentie en verstrekken van informatie niet gericht op enig rechtsgevolg met uitzondering van correspondentie op beleidsniveau met de Kroon, Raad van State, Minister, Staatssecretaris, Commissaris van de Koningin, Gedeputeerde staten en de Rechterlijke macht
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.11
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden Teamleiders
|
Het behandelen van en beslissen op verzoeken om informatie in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur. Inclusief de eventueel in dit kader benodigde uitvoeringshandelingen op grond van de Algemene wet bestuursrecht of de Wet openbaarheid van bestuur.
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.12
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
In het kader van het inkopen en aanbesteden van werken, leveringen en diensten op basis van en conform het vastgestelde inkoopbeleid en het ’Handboek inkopen gemeente Deurne’: 1. Het vormvrij verstrekken van opdrachten/aangaan van overeenkomsten met een waarde van minder dan € 10.000,-;2. Het vaststellen van de inkoopstrategie en het beslissen tot en uitvoeren van de inkoopprocedure:a. bij kleine opdrachten met een waarde van minder dan € 30.000,- voor leveringen en diensten enb. bij kleine opdrachten met een waarde van minder dan € 150.000,- voor werken en c. bij de inhuur van personeel, indien er budget is,inclusief het verstrekken van de opdracht/aangaan van de overeenkomst;3. Het vaststellen van de inkoopstrategie en het beslissen tot en uitvoeren van de daaruit volgende aanbestedingsprocedure nadat het college voor opdrachten met een waarde van meer dan € 30.000,- voor leveringen en diensten en meer dan € 150.000,- voor werken met de plannen heeft ingestemd en er budget is, inclusief het gunnen en verstrekken van de opdracht/aangaan van de overeenkomst; 4. Over de gunning onder punt 3 wordt het college desgewenst geïnformeerd.
|
28-mei-13 14-jan-14 Uitbreiding van het mandaat voor personele inhuur ook boven € 30.000
|
1-jun-13 7-febr-14 Uitbreiding van het mandaat voor personele inhuur ook boven € 30.000
|
|
I.12a
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie
|
Afdelings-hoofden en teamleiders
|
De bevoegdheid te besluiten om af te wijken van de Algemene inkoopvoorwaarden en in te stemmen met (een deel van) de Algemene voorwaarden van de leverancier als ten aanzien van het aangaan van de overeenkomst zelf een mandaat is verleend.
|
14-4-2015 (incl. onder- mandaat)
|
24-4-2015 (incl. onder- mandaat)
|
|
I.13
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
De afwijzing van gedane offertes
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
Teamleiders
|
I.14
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
Het verstrekken van opdrachten voor leveringen, diensten en werken voor zover toegewezen binnen jaarlijkse (project)budgetten.
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
Teamleiders
|
I.15
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
De beslissing om (gemotiveerd) af te wijken van de Raamovereenkomst 1 “dienstverlening SRE Milieudienst” en de dienst uit te besteden aan een derde
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.16
|
Afdelings-hoofden
|
nvt
|
Het namens de burgemeester ondertekenen van overeenkomsten en opdrachten, voorzover de betreffende functionaris bevoegd is tot het aangaan van die overeenkomst
|
29-jun-10
|
1-jul-10
|
Teamleiders en medewerkers
|
I.17
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
Het verzenden van facturen op basis van de Verordening vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening.
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
Teamleiders
|
I.18
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
Het opstellen van pleitnotities namens het college of de burgemeester ten behoeve van een in het kader van een ingediend bezwaarschrift te houden hoorzitting van de externe bezwaarschriftencommissie tenzij de Portefeuillehouder aangeeft pleitnotities vooraf te willen zien
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
Teamleiders en medewerkers van de vertegenwoor- digingslijst
|
I.19
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
De bevoegdheid om namens het college, de burgemeester of de raad te besluiten tot het instellen van bezwaar of (hoger) beroep, beslissen tot het voeren van verweer en het opstellen en indienen van bezwaar- beroeps- en verweerschriften en andere processtukken in bestuursrechtelijke procedures
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
Teamleiders en medewerkers van de vertegenwoor- digingslijst voor zover het betreft het opstellen van pleitnotities
|
I.20
|
Burgemeester (portefeuillehouders mandaat)
|
|
De bevoegdheid te besluiten tot het dagvaarden en instellen van (hoger) beroep en te besluiten tot het voeren van verweer en het opstellen en indienen van een dagvaarding, beroeps- en verweerschriften en andere processtukken in privaatrechterlijke procedures aan de burgemeester.
|
10-jan-13
|
18-jan-13
|
|
I.21
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden Teamleiders Secretarissen van de bezwaarschriften- commissie
|
Het verdagen van de beslissing op bezwaar op grond van artikel 7:10, derde lid Algemene wet bestuursrecht (standaard met 6 weken)
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.21a
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie
|
Afdelings-hoofden, Teamleiders en de secretarissen van de bezwaarschriften-commissie
|
De bevoegdheid tot het aan de indiener van een bezwaarschrift stellen van een termijn om een geconstateerd verzuim te herstellen
|
14-4-2015 (incl. onder- mandaat)
|
24-4-2015 (incl. onder- mandaat)
|
|
I.21b
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie
|
Afdelings-hoofden, teamleiders en de secretaris van de bezwaarschriften-commissie
|
De bevoegdheid tot het opschorten van de beslissing op bezwaar op grond van artikel 7:10, tweede lid, van de Algemene wet bestuursrecht (Awb)
|
14-4-2015 (incl. onder- mandaat)
|
24-4-2015 (incl. onder- mandaat)
|
|
I.22
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden Teamleiders Secretaris van de bezwaarschriften- commissie
|
Het verdagen van de beslissing op bezwaar op grond van artikel 7:10, vierde lid Algemene wet bestuursrecht (uitstel in overleg met belanghebbenden)
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.23
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden Teamleiders
|
Het verlengen of opschorten van de termijn op grond van artikel 4:14 en 4:15 van de Algemene wet bestuursrecht en te besluiten tot de geboden mogelijkheden tot verdaging op grond van andere wet- en regelgeving
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
|
I.24
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organisatie Afdelings-hoofden
|
Het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van een dwangsom op grond van artikel 4:18 Algemene wet bestuursrecht
|
14-mei-13
|
1-jun-13
|
Teamleiders
|
I.25
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
|
De bevoegdheid te beslissen op een bezwaarschrift indien het advies van de externe adviescommissie volledig wordt gevolgd en het dictum van het primaire besluit in stand blijft. Dit mandaat is uitgebreid voor de gevallen waarin toepassing wordt gegeven aan artikel 7:3 aanhef en onder sub c, d of e van de Algemene wet bestuursrecht. Van dit mandaat mag geen onder-mandaat verleend worden.
|
14-04-2015 uitge breid op 22-nov-16
|
24-04-2015 uitbrei ding in werking getreden op 13-jan-17
|
|
I.26
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
Directeur Organistatie
|
De bevoegdheid tot het machtigen van ambtenaren die de raad, het college en de burgemeester kunnen vertegenwoordigen in publiekrechtelijke procedures bij de bezwaarschriftencommissie en rechtscolleges
|
17-febr-09 14-apr-09 2-jun-09 onder- mandaat 15-aug-13
|
3 -jun-09 onder- mandaat 23-aug-2013
|
|
I.27
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur
|
|
De bevoegdheid tot het machtigen van ambtenaren die het college kunnen vertegenwoordigen in geval van een oproeping inzake een procedure op grond van de Faillissementwet en/of de Wet sanering natuurlijke personen door de rechtbank, sector Privaatrecht,
|
17-feb-09
|
3-jun-09
|
|
I.28
|
Individuele collegeleden op 17 -febr-09
|
|
De individuele leden van het college zijn gemachtigd om het college te kunnen vertegenwoordigen in publiekrechtelijke procedures bij de bezwaarschriftencommissie en rechtscolleges
|
17-feb-09
|
3-jun-09
|
|
I.29
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie
|
Afdelings-hoofden en Teamleiders
|
Een machtiging tot het aanvragen van subsidie aan Provincie en het Rijk, daar waar het college heeft ingestemd met het plan/project ter uitvoering waarvan subsidie wordt aangevraagd
|
14-4-2015 (incl. onder- mandaat)
|
24-4-2015 (incl. onder- mandaat)
|
|
I.30
|
Gemeente-secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie
|
Afdelings-hoofden en Teamleiders
|
De bevoegdheid tot het behandelen van en het beslissen op verzoeken om hergebruik in het kader van de Wet hergebruik van overheidsinformatie, inclusief de bevoegdheid tot het verrichten van de eventueel in dit kader benodigde uitvoeringshandelingen op grond van de Algemene wet bestuursrecht of de Wet hergebruik van overheidsinformatie
|
31-mei-2016 (inc. onder- mandaat)
|
3-jun-2016 (incl. onder- mandaat)
|
|
I.31
|
Gemeente-secretaris/Algemeen Directeur en Directeur Organisatie
|
Afdelings-hoofden
|
Aangaan van verwerkingsovereenkomsten conform de door het college vastgestelde modelverwerkingsovereenkomst. Afwijking is toegestaan mits de overeenkomst blijft voldoen aan de normen die de AVG hieraan stelt.
|
5-dec-18
|
5-dec-18
|
Afdelings-hoofden en teamleiders
|
|
** Functionaris aangeduid met HR21 aanduiding danwel conform collegebesluit van 15 maart 2016
|
* De gemeente-secretaris heeft op 10-jun-13 onder-mandaat verleend aan de Directeur Organisatie van de nrs I.1 t/m I.7, I.9 t/m I.19 en I.21 t/m 25 In werkingtreding per 14-jun-13
|
|
|
|
|