Gemeenteblad van Deurne
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Deurne | Gemeenteblad 2018, 258333 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Deurne | Gemeenteblad 2018, 258333 | Overige besluiten van algemene strekking |
Rectificatie: Mandaatreglement gemeente Deurne 2016
[Deze bekendmaking betreft een rectificatie omdat bij de oorspronkelijke bekendmaking een aantal tabellen misten. De oorspronkelijke bekendmaking is op 29 november 2018 beschikbaar via Gemeenteblad 2018, 254921.]
Burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester van de gemeente Deurne, ieder voorzover het zijn bevoegdheden betreft:
Gelet op de Gemeentewet en titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
Overwegende dat het voor een goede en efficiënte organisatie van de gemeentelijke administratie gewenst is nadere regels te stellen in het kader van op grond van artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht verleende mandaten;
Overwegende dat daar waar van mandaat gesproken wordt hetzelfde geldt voor vertegenwoordiging en volmachten;
Vast te stellen het navolgende mandaatreglement gemeente Deurne 2016:
Vervanging ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden vindt naar “boven” toe plaats door de leidinggevende van de betreffende medewerker, met dien verstande dat afdelingshoofden elkaar onderling vervangen. Bevoegdheden kunnen niet worden uitgeoefend door personen die ondergeschikt zijn aan de gemandateerde of de subgemandateerde.
Bij de uitoefening van het mandaat houdt de gemandateerde rekening met de wens van het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester om indien er sprake is van één van de volgende gevallen, geen gebruik te van het mandaat maar de beslissing aan het college danwel de burgemeester voor te leggen:
Mandaat wordt niet verleend aan met naam en toenaam genoemde personen, maar aan de betreffende functie conform het functieboek HR21, zodat iedere persoon die deze functie vervult de gemandateerde bevoegdheid kan uitoefenen. Het college en de burgemeester kunnen aan de HR21 functieaanduiding waaraan mandaat is verleend een meer aansprekende functieaanduiding verbinden.
3. Ondertekening en vervanging
Ondertekening van in mandaat genomen besluiten gebeurt als volgt:
Bij afwezigheid van de gemandateerde vindt ondertekening plaats volgens de algemeen geldende vervangingsregels zoals genoemd onder punt 1.4. Degene die aldus ondertekent, tekent i.a met zijn of haar handtekening terwijl de functiebenaming en naam van de eigenlijk gemandateerde blijven staan. Ten behoeve van de controle van deze wijze van ondertekening zal een ondertekeningslijst worden aangelegd.
Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester, ieder voorzover het hun bevoegdheden betreft in hun vergadering van 15 maart 2016,
Deurne, 15 maart 2016,
De secretaris,
(Mr. G.J.C. Kusters)
De burgemeester,
(H.J. Mak)
Voor zover het de bevoegdheid van de burgemeester betreft:
Deurne, 15 maart 2016,
De burgemeester,
(H.J. Mak)
MANDAATREGISTER VAN DOOR HET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN |
||||||
Functionaris ** aan wie mandaat verleend is |
Door Gemeente secretaris / Directeur Organisatie is ondermandaat verleend aan * |
Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht |
||||
De bevoegdheid om personeel te benoemen alsmede om personeel te ontslaan met uitzondering van de Directeur Organisatie, afdelingshoofden en teamleiders inclusief het inhuren van tijdelijk personeel ten behoeve van vervanging wegens ziekte, zwangerschapsverlof etc. en het beslissen in alle individuele personele aangelegenheden |
||||||
Correspondentie m.b.t. werving- en selectieprocedure afdelingshoofd |
||||||
Het voeren van correspondentie en het verstrekken van informatie m.b.t. werving- en selectieprocedure teamleiders en medewerkers en het afwijzen van sollicitanten |
||||||
Het verlenen van studiefaciliteiten op grond van de CAR/UWO binnen het gedecentraliseerde budget |
||||||
Het verstrekken van een opdracht tot het volledig waarnemen van een hogere functie |
||||||
Het inwinnen van extern advies en inroepen van externe deskundigen indien daarvoor budget is en indien de kosten het bedrag ad. € 10.000,-- niet te boven gaan, met uitzondering van extern juridisch advies (zie hiervoor II.3) |
||||||
Een uitspraak doen over een ingediende klacht zoals bedoeld in titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht na ontvangst van een rapport van bevindingen door de klachtbehandelaar |
||||||
Een uitspraak doen over een ingediende klacht zoals bedoeld in titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht na ontvangst van een rapport van bevindingen door de directeur als klachtbehandelaar |
||||||
Het behandelen van klachten conform het Klachtenprotocol Deurne 6 maart 2007 |
||||||
Het voeren van correspondentie en verstrekken van informatie niet gericht op enig rechtsgevolg met uitzondering van correspondentie op beleidsniveau met de Kroon, Raad van State, Minister, Staatssecretaris, Commissaris van de Koningin, Gedeputeerde staten en de Rechterlijke macht |
||||||
Het behandelen van en beslissen op verzoeken om informatie in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur. Inclusief de eventueel in dit kader benodigde uitvoeringshandelingen op grond van de Algemene wet bestuursrecht of de Wet openbaarheid van bestuur. |
||||||
In het kader van het inkopen en aanbesteden van werken, leveringen en diensten op basis van en conform het vastgestelde inkoopbeleid en het ’Handboek inkopen gemeente Deurne’: 1. Het vormvrij verstrekken van opdrachten/aangaan van overeenkomsten met een waarde van minder dan € 10.000,-; 2. Het vaststellen van de inkoopstrategie en het beslissen tot en uitvoeren van de inkoopprocedure:a. bij kleine opdrachten met een waarde van minder dan € 30.000,- voor leveringen en diensten enb. bij kleine opdrachten met een waarde van minder dan € 150.000,- voor werken en c. bij de inhuur van personeel, indien er budget is,inclusief het verstrekken van de opdracht/aangaan van de overeenkomst; 3. Het vaststellen van de inkoopstrategie en het beslissen tot en uitvoeren van de daaruit volgende aanbestedingsprocedure nadat het college voor opdrachten met een waarde van meer dan € 30.000,- voor leveringen en diensten en meer dan € 150.000,- voor werken met de plannen heeft ingestemd en er budget is, inclusief het gunnen en verstrekken van de opdracht/aangaan van de overeenkomst; 4. Over de gunning onder punt 3 wordt het college desgewenst geïnformeerd. |
28-mei-13 14-jan-14 Uitbreiding van het mandaat voor personele inhuur ook boven € 30.000 |
1-jun-13 7-febr-14 Uitbreiding van het mandaat voor personele inhuur ook boven € 30.000 |
||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
De bevoegdheid te besluiten om af te wijken van de Algemene inkoopvoorwaarden en in te stemmen met (een deel van) de Algemene voorwaarden van de leverancier als ten aanzien van het aangaan van de overeenkomst zelf een mandaat is verleend. |
|||||
Het verstrekken van opdrachten voor leveringen, diensten en werken voor zover toegewezen binnen jaarlijkse (project)budgetten. |
||||||
De beslissing om (gemotiveerd) af te wijken van de Raamovereenkomst 1 “dienstverlening SRE Milieudienst” en de dienst uit te besteden aan een derde |
||||||
Het namens de burgemeester ondertekenen van overeenkomsten en opdrachten, voorzover de betreffende functionaris bevoegd is tot het aangaan van die overeenkomst |
||||||
Het verzenden van facturen op basis van de Verordening vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening. |
||||||
Het opstellen van pleitnotities namens het college of de burgemeester ten behoeve van een in het kader van een ingediend bezwaarschrift te houden hoorzitting van de externe bezwaarschriftencommissie tenzij de Portefeuillehouder aangeeft pleitnotities vooraf te willen zien |
Teamleiders en medewerkers van de vertegenwoor- digingslijst |
|||||
De bevoegdheid om namens het college, de burgemeester of de raad te besluiten tot het instellen van bezwaar of (hoger) beroep, beslissen tot het voeren van verweer en het opstellen en indienen van bezwaar- beroeps- en verweerschriften en andere processtukken in bestuursrechtelijke procedures |
Teamleiders en medewerkers van de vertegenwoor- digingslijst voor zover het betreft het opstellen van pleitnotities |
|||||
De bevoegdheid te besluiten tot het dagvaarden en instellen van (hoger) beroep en te besluiten tot het voeren van verweer en het opstellen en indienen van een dagvaarding, beroeps- en verweerschriften en andere processtukken in privaatrechterlijke procedures aan de burgemeester. |
||||||
Directeur Organisatie Afdelings hoofden Teamleiders Secretarissen van de bezwaarschriften- commissie |
Het verdagen van de beslissing op bezwaar op grond van artikel 7:10, derde lid Algemene wet bestuursrecht (standaard met 6 weken) |
|||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
Afdelingshoofden, Teamleiders en de secretarissen van de bezwaarschriften commissie |
De bevoegdheid tot het aan de indiener van een bezwaarschrift stellen van een termijn om een geconstateerd verzuim te herstellen |
||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
Afdelingshoofden, teamleiders en de secretaris van de bezwaarschriften commissie |
De bevoegdheid tot het opschorten van de beslissing op bezwaar op grond van artikel 7:10, tweede lid, van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) |
||||
Directeur Organisatie Afdelings hoofden Teamleiders Secretaris van de bezwaarschriften- commissie |
Het verdagen van de beslissing op bezwaar op grond van artikel 7:10, vierde lid Algemene wet bestuursrecht (uitstel in overleg met belanghebbenden) |
|||||
Het verlengen of opschorten van de termijn op grond van artikel 4:14 en 4:15 van de Algemene wet bestuursrecht en te besluiten tot de geboden mogelijkheden tot verdaging op grond van andere wet- en regelgeving |
||||||
Het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van een dwangsom op grond van artikel 4:18 Algemene wet bestuursrecht |
||||||
De bevoegdheid te beslissen op een bezwaarschrift indien het advies van de externe adviescommissie volledig wordt gevolgd en het dictum van het primaire besluit in stand blijft. Dit mandaat is uitgebreid voor de gevallen waarin toepassing wordt gegeven aan artikel 7:3 aanhef en onder sub c, d of e van de Algemene wet bestuursrecht. Van dit mandaat mag geen ondermandaat verleend worden. |
||||||
De bevoegdheid tot het machtigen van ambtenaren die de raad, het college en de burgemeester kunnen vertegenwoordigen in publiekrechtelijke procedures bij de bezwaarschriftencommissie en rechtscolleges |
||||||
De bevoegdheid tot het machtigen van ambtenaren die het college kunnen vertegenwoordigen in geval van een oproeping inzake een procedure op grond van de Faillissementwet en/of de Wet sanering natuurlijke personen door de rechtbank, sector Privaatrecht, |
||||||
De individuele leden van het college zijn gemachtigd om het college te kunnen vertegenwoordigen in publiekrechtelijke procedures bij de bezwaarschriftencommissie en rechtscolleges |
||||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
Een machtiging tot het aanvragen van subsidie aan Provincie en het Rijk, daar waar het college heeft ingestemd met het plan/project ter uitvoering waarvan subsidie wordt aangevraagd |
|||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
De bevoegdheid tot het behandelen van en het beslissen op verzoeken om hergebruik in het kader van de Wet hergebruik van overheidsinformatie, inclusief de bevoegdheid tot het verrichten van de eventueel in dit kader benodigde uitvoeringshandelingen op grond van de Algemene wet bestuursrecht of de Wet hergebruik van overheidsinformatie |
|||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
Aangaan van verwerkingsovereenkomsten conform de door het college vastgestelde modelverwerkingsovereenkomst. Afwijking is toegestaan mits de overeenkomst blijft voldoen aan de normen die de AVG hieraan stelt. |
MANDAATREGISTER VAN DOOR COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN |
||||||
Door Gemeente secretaris / Directeur Organisatie is ondermandaat verleend aan * |
Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht |
|||||
Adviseur Personeel en Organisatie en Administratief medewerker P&O van het team Financiën & Communicatie |
||||||
Adviseur Personeel en Organisatie en Administratief medewerker P&O van het team Financiën & Communicatie |
||||||
Het namens de burgemeester verstrekken van opdrachten aan AKD en andere adviesbureaus voor juridisch advies als hiertoe een besluit door of namens het college is genomen |
||||||
Het namens de burgemeester verstrekken van opdrachten aan Capra als hiertoe een besluit door of namens het college is genomen |
||||||
Directeur Organisatie Beleidsondersteuner secretariaat commissie bezwaar en beroep |
Coördinatie afhandeling klachten als bedoeld in titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht |
|||||
Het toezenden van gegevens voor de Algemene uitkering alsmede het inzenden van gegevens aan Rijk, Provincie, CBS in het kader van begroting en jaarrekening |
||||||
Het verlenen van gemeentegarantie inzake financiering van de verwervingskosten van woningen in geval van oversluiting. |
||||||
Het opleggen van aanmaningen en het uit laten gaan van dwangbevelen. |
||||||
Het kwijtschelden van boetes op basis van artikel 66 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen. Na afloop van ieder kalenderkwartaal wordt aan het college een overzicht verstrekt van de gevallen waarin de gemandateerde de bevoegdheid heeft uitgeoefend. |
||||||
Het uitvoeren van de pensioenwetgeving en overige (sociale) verzekeringswetten voor zover betrekking hebbend op het personeel van de gemeente Deurne. |
||||||
Het afgeven van werkgeversverklaringen voor diverse doeleinden (studiebeurzen en hypotheken) |
||||||
Het voeren van correspondentie met betrekking tot de salarisadministratie. |
||||||
Het uitoefenen van de bevoegdheden van titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht |
||||||
Oninbaar verklaren van een vordering tot een bedrag van € 25.000 (artikel 255 5e lid Gemeentewet) |
||||||
De bevoegdheid tot het afhandelen van aansprakelijkstellingen door derden |
Afdelingshoofd Bedrijfsvoering en Teamleider Financiën & Communicatie |
|||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
Afdelingshoofd Bedrijfsvoering en Teamleider Financiën & Communicatie |
De bevoegdheid te besluiten tot het aangaan van overeenkomst en verplichtingen tegenover derden ter uitvoering van de Overeenkomst samenwerking Deurne Leszno 2014-2018 |
||||
Het uitvoeren van taken en bevoegdheden uit de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Wet BAG): a) het opstellen van de ‘ambtelijke verklaringen’ behalve als genoemd onder d; b) het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers; c) het ingevolge artikel 9 van de Wet BAG verzorgen van een zodanige opzet van de basisregistratie, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is; d) het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet BAG, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet BAG aangewezen brondocumenten in de basisregistratie; e) het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet BAG; f) het, ingevolge artikel 14 van de Wet BAG, zorgdragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de basisregistratie; g) het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet BAG; h) het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in de basisregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de basisregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet BAG; i) het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet BAG, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet BAG; j) het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet BAG, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders. |
||||||
Het aanwijzen van een (plaatsvervangend) beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen. |
||||||
Het aanwijzen van de ambtenaren die zorgdragen voor een correcte vulling als bedoeld in artikel 2 van de Wet BAG |
||||||
Het aanwijzen van de ambtenaren die de geometrische gegevens van panden en verblijfsobjecten mogen vaststellen zoals bedoeld in artikel 2 van de Wet BAG, en brondocumenten voor de Wet BAG mogen opstellen. |
||||||
Het aanwijzen van een ambtenaar voor de vaststelling van de geometrische gegevens van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet BAG. |
||||||
Het aanwijzen van bevoegde ambtenaren tot het opmaken van:- ambtelijke verklaringen als bedoeld in artikel 7, onder m, van het Besluit BAG, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de basisregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet BAG aangewezen brondocument;- verklaringen constatering object, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet BAG strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet BAG aangewezen brondocument. |
||||||
Het uitvoeren van taken en bevoegdheden uit de Wet basisregistratie grootschalige topografie (Wet BGT): a) het aanwijzen van personen belast met het verzamelen en geometrisch vastleggen van geografische gegevens ten behoeve van de Wet BGT zoals bedoeld in artikel 6 van die wet; b) het bijhouden van de geografische gegevens in de basisregistratie grootschalige topografie door levering van de gegevens, bedoeld in artikel 7 en 8 van de Wet BGT, aan het Kadaster; c) het zorgdragen voor het bijhouden van geografische gegevens in de BGT en levering aan de Dienst voor het Kadaster en de openbare registers, als bedoeld in artikel 2 van de Organisatiewet Kadaster en artikel 11 Wet BGT; d) het zorgdragen voor het afstemmen met een andere bronhouder over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, voor zover dat nodig is om overlap van die objecten te voorkomen en om een landsdekkend topografisch bestand te waarborgen zoals bedoeld in artikel 12 Wet BGT; e) het zorgdragen dat bij het leveren van een geografisch gegevens, als bedoeld in artikel 11, het geografische gegeven voldoet aan de kwaliteitseisen, gesteld in de catalogus zoals bedoeld in artikel 13 Wet BGT; f) het zorgdragen dat een in de basisregistratie grootschalige topografie weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus wordt gesteld al sbedoeld in artikel 14 van de Wet BGT; g) het zorgdragen dat een geografisch gegevens langs elektronische weg naar de Landelijke Voorziening geleverd wordt zoals bedoeld in artikel 15 van de Wet BGT; h) het zorgdragen dat het na ontvangst van een melding beslissen over de wijziging dan wel opneming van het betreffende authentieke gegeven zoals bedoel in artikel 25 van de Wet BGT; i) het zorgdragen voor het in onderzoek zetten van een geografisch object waarop het authentieke gegeven betrekking heeft zoals bedoel in artikel 27 van de Wet BGT; j) het zorgdragen voor het beslissen over de wijziging dan wel opneming van het betreffende authentieke gegeven na onderzoek van het gegeven zoals bedoeld in artikel 27 van de Wet BGT. |
MANDAATREGISTER VAN DOOR COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN |
||||||
Door Gemeente secretaris / Directeur Organisatie is ondermandaat verleend aan * |
Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht |
|||||
Het ondertekenen van brieven namens het college mits bij besluit expliciet is ingestemd met de conceptbrief |
||||||
Het beschikbaar stellen van gelden aan besturen van scholen voor primair onderwijs voorzover de raad krediet heeft gevoteerd. |
||||||
Uitvoeren van het huisvestingsprogramma op grond van art. 16 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Deurne |
||||||
MANDAATREGISTER VAN DOOR COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN |
||||||
Door Gemeente secretaris / Directeur Organisatie is ondermandaat verleend aan * |
Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht |
|||||
Subsidieverlening en- vaststelling en (gedeeltelijke) weigering op aanvragen van professionele instelling op grond van de Algemene Subsidieverordeningen en het gemeentelijk beleid conform de in de begoting vastgestelde bedragen |
||||||
Aanvraag en administratieve afhandeling hogere grenswaarde Wet geluidshinder |
||||||
Besluiten tot vaststelling van de hogere grenswaarde geluid als er geen zienswijzen zijn ingediend tegen het ontwerp |
||||||
Ondertekening van het door het college te nemen besluit tot vaststellen van de hogere grenswaarde geluid inclusief de reactie op ingediende zienswijze. Het conceptbesluit en brief hoeven niet bij college voorstel te worden gevoegd. (ondertekeningsmandaat) |
||||||
Ondertekening van het door het college te nemen besluit tot weigering vaststellen van de hogere grenswaarde geluid inclusief de reactie op ingediende zienswijze. Het conceptbesluit en brief hoeven niet bij college voorstel te worden gevoegd. (ondertekeningsmandaat) |
||||||
Administratieve handelingen ten behoeve van bestemmingsplannen, indien het college met het ontwerp heeft ingestemd, nadat het ontwerp ter visie heeft gelegen en er geen bedenkingen zijn ingediend. (betreffende WRO van vóór 1 juli 2008) |
||||||
Administratieve handelingen ten behoeve van bestemmingsplannen, indien het college met de inhoud daarvan heeft ingestemd ( nieuwe Wro) |
||||||
Behandelen van en besluiten op aanvragen op grond van artikel 15 van de Leegstandwet |
||||||
Het feitelijk waarmerken en publiceren van digitale Wro-instrumenten zoals bedoeld in het Besluit ruimtelijke ordening. |
Teamleider Leefomgeving Beleids-medewerker Beleidsontwikke- laar Stedenbouwkundig adviseurJurist RO van het team Leefomgeving |
|||||
Besluiten tot de start van een procedure zijnde de terinzagelegging van het ontwerpbesluit op basis van de planologische procedure waarmee het college in een eerder stadium heeft ingestemd |
||||||
De uitvoering van principeverzoeken of verzoek om kavelsplitsing door de behandelend ambtenaar nadat het college heeft besloten in te stemmen met het principeverzoek of verzoek om kavelsplitsing en het aangaan van een standaardkostenverhaal- en planschadeovereenkomst |
||||||
Bevoegdheden van toezicht en handhaving conform de Algemene wet bestuursrecht en de Gemeentewet op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo) b. legalisaties /principeverzoeken/meldingen met uitzondering van het nemen van tijdelijke gedoogbesluiten |
||||||
Bevoegdheden van toezicht en handhaving conform de Algemene wet bestuursrecht en de Gemeentewet op het gebied van onder ander de Algemene Plaatselijke Verordening, Bijzondere wetten waaronder de Drank- en Horecawet (bevoegdheden namens de burgemeester), Wet Gemeentelijke Basis Administratie (toezicht), Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen (Wkkp), gemeentelijke belastingen (bijvoorbeeld controle toeristenbelasting) |
||||||
Het namens de burgemeester uitvoeren van toezicht en handhaving betreffende eigendom van de gemeente (revindicatie) |
||||||
Het beslissen omtrent de aanschrijving bij het oprichten, het veranderen of veranderen van de werking of het in werking hebben van een inrichting zonder of in afwijking van een omgevingsvergunning. |
||||||
In het kader van de Wet op de archeologische monumentenzorg: a. Het toetsen en goedkeuren van archeologische rapportages |
Teamleider Leefomgeving en Adviseur Stedenbouw, Monumentenzorg en Archeologie |
|||||
Instemmen met en het ondertekenen van de jaarlijks door de GGD opgestelde overeenkomst inspectie kinderopvang |
||||||
Het nemen van besluiten op aanvragen tot registratie peuterspeelzalen op grond van de Wet kinderopvang en kwalitetiseisen peuterspeelzalen (Wkkp) |
||||||
Het aanschrijven van derden om zonder toestemming in gebruik genomen gemeentegrond vrij te maken van de opslag van bouwmaterialen. |
||||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
Afdelingshoofd Ruimte & Samenleving en Teamleider Leefomgeving |
De bevoegdheid tot de procedurele afhandeling van tegemoetkoming in planschade met bijbehorende besluiten (inhoudende de kennelijke ongegrondheid van de aanvraag, de kennelijke niet-ontvankelijkheid van de aanvraag, het verlengen van de termijn voor aanvulling van de aanvraag en het oordeel op een door de aanvrager of belanghebbende ingediend wrakingsverzoek van de adviseur). De bevoegdheid te besluiten over verzoeken om planschade blijft voorbehouden aan het college, tenzij het mandaat onder punt IV.23 van toepassing is. |
||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
Afdelingshoofd Ruimte & Samenleving en Teamleider Leefomgeving |
De bevoegdheid te besluiten over verzoeken om planschade tot een bedrag van € 15.000, mits het besluit conform het advies van de wettelijk adviseur is. |
||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
Afdelingshoofd Ruimte & Samenleving en Teamleider Leefomgeving |
De bevoegdheid te besluiten tot het aangaan van overeenkomsten en verplichtingen tegenover derden ter uitvoering het Convenant veilig ondernemen bedrijventerreinen gemeente Deurne. |
||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
Afdelingshoofd Ruimte & Samenleving en Teamleider Leefomgeving |
De bevoegdheid tot het behandelen van meldingen afkomstig van het Meldpunt Bodemkwaliteit. |
||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en Directeur Organisatie |
De bevoegheid om op grond van artikel 2:59 APV te beslissen over het opleggen van een aanlijngebod en/of een aanlijn- en muilkorfgebod aan de eigenaar of houder van een gevaaarlijke of hinderlijke hond |
MANDAATREGISTER VAN DOOR COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN |
||||||
Door Gemeente secretaris / Directeur Organisatie is ondermandaat verleend aan * |
Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht |
Verder ondermandaat is verleend aan ** |
||||
Met betrekking tot de Paspoortwet en uitvoeringvoorschriften: Het behandelen van en beslissen op aanvragen en wijzigen van een reisdocument. |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
Met betrekking tot de rijbewijzenwetgeving: Het behandelen van en beslissen op de aanvraag van een rijbewijs, tenzij de bevoegdheid daartoe is opgedragen aan de Dienst Wegverkeer te Veendam. |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
Met betrekking tot de rijbewijzenwetgeving: De bevoegdheid tot het bestellen en in ontvangst nemen van blanco rijbewijzen. |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
Met betrekking tot de Wet BRP*. Alle handelingen m.b.t. de uitvoering van de Wet BRP* inclusief het verstrekken van uittreksels, afschriften , verklaringen en inlichtingen uit de GBA. *Sinds 6 januari 2014 is de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) vervangen door de Wet basisregistratie personen (BRP) |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op verzoeken tot legaliseren van documenten handtekeningen en foto’s. |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op verzoeken tot het verstrekken van verklaringen inzake Nederlanderschap en nationaliteit. |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op verzoeken tot het verstrekken van attestatie de vita. |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
Het (namens de burgemeester) uitvoeren van het bepaalde in de machtigingsregeling Naturalisatie en Naturalisatiegelden 1998 |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
||||||
Het behandelen van en beslissen op verzoeken tot het plaatsen van voorwerpen op of boven de openbare weg, waaronder het verlenen of weigeren van ontheffing op grond van de APV voor het plaatsen en hebben van containers op gemeentelijke wegen en weggedeelten. |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op aanvragen om vergunning ingevolge de APV voor zover behorende tot het taakgebied van de afdeling en het doen van mededelingen ten aanzien van de betreffende vergunningen (bijv. standplaatsenvergunning) |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op aanvragen om vergunning voor de aansluiting van panden op het gemeentelijke rioolstelsel. |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
||||||
Het nemen van besluiten op aanvragen tot registratie gastouderopvang op grond van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen (Wkkp) |
Teamleiders en Kwaliteitsmedewerker Klantcontactcentrum en Medewerker Klantcontactcentrum 1e lijn |
|||||
1. Het behandelen van en beslissen op subsidieaanvragen van vrijwilligersorganisaties tot basissubsidie en eenmalige subsidie conform de Algemene Subsidieverordening gemeente Deurne en het Subsidiebesluit Vrijwilligersorganisaties binnen het budget; 2. Het behandelen van en beslissen op subsidieaanvragen van vrijwilligersorganisaties om huisvestingssubsidie en conform de Algemene Subsidieverordening gemeente Deurne en het Subsidiebesluit Huisvestingsubsidies binnen het budget; 3. Het beslissen over de uitbetaling van voorschotten en het vaststellen van verleende subsidies aan vrijwilligersorganisaties |
MANDAATREGISTER VAN DOOR COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN |
||||||
Door Gemeente secretaris / Directeur Organisatie is ondermandaat verleend aan * |
Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht |
Verder ondermandaat is verleend aan ** |
||||
Het beslissen omtrent wijzigingen in ophaaldagen en routes binnen het vuilnisophaalcontract. |
||||||
Het voeren van correspondentie en doen van mededelingen m.b.t. preventie, inzameling en hergebruik van afvalstoffen. |
||||||
Het versturen van mailings ten behoeve van enquêtes, onderzoeken en mededelingen aan inwoners inzake de bedrijfsvoering huishoudelijke afvalstoffen |
||||||
Het behandelen van en beslissen op verzoeken tot het plaatsen van voorwerpen op of boven de openbare weg, waaronder het plaatsen en hebben van containers op gemeentelijke wegen en weggedeelten en het plaatsen van een tent op gemeentegrond |
Teamleiders, Klantregisseur en Medewerker Klantcontact centrum van het team 2e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op aanvragen om vergunning en ingediende meldingen ingevolge de APV voor zover behorende tot het taakgebied van de afdeling en het doen van mededelingen ten aanzien van de betreffende vergunningen en meldingen |
Teamleiders, Klantregisseur en Medewerker Klantcontact centrum van het team 2e lijn |
|||||
Het namens de burgemeester behandelen van en beslissen op aanvragen om aanwezigheidsvergunning voor speelautomaten op basis van de Wet op de Kansspelen. |
Teamleiders, Klantregisseur en Medewerker Klantcontact centrum van het team 2e lijn |
|||||
Het namens de burgemeester behandelen van en beslissen op aanvragen op grond van de Wet op de Kansspelen (loterij, kienen). |
Teamleiders, Klantregisseur en Medewerker Klantcontact centrum van het team 2e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op aanvragen om vergunning en ontheffing ingevolge de Drank- en Horecawet, mits terzake gunstige adviezen zijn verkregen. |
Teamleiders, Klantregisseur en Medewerker Klantcontact centrum van het team 2e lijn |
|||||
Het namens de burgemeester behandelen van en beslissen op verzoeken tot ontheffing van het sluitingsuur nadat overleg heeft plaatsgevonden met de Burgemeester. |
Teamleiders, Klantregisseur en Medewerker Klantcontact centrum van het team 2e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op verzoeken tot ontheffing ingevolge artikel 3 van de Zondagswet |
Teamleiders, Klantregisseur en Medewerker Klantcontact centrum van het team 2e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op een verzoek tot afgifte van een verklaring van geen bezwaar op grond van de Luchtvaartwet voor Luchtballonvaart, zweefvliegtuigen en helikopters. |
Teamleiders, Klantregisseur en Medewerker Klantcontact centrum van het team 2e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op verzoeken om toestemming voor het houden van wielerrondes op grond van de Wegenverkeerswet. 1. Beslissen op verzoeken om ontheffing op grond van artikel 148 van de Wegenverkeerswet van het in artikel 10, eerste lid opgenomen verbod om wedstrijden met voertuigen te houden op de weg; 2. Beslissen op verzoeken om ontheffing op grond van artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 van het in artikel 61b opgenomen verbod; 3. Beslissen op verzoeken om ontheffing op grond van artikel 149 Wegenverkeerswet 1994 van de bepalingen van de Regeling Voertuigen; 4. Beslissen op verzoeken om toestemming voor het laden en lossen van vuurwerk op basis van hoofdstuk 7.5, aanvullend voorschrift 7.5.11, bepaling CV(1) van het ADR; 1. Beslissen op verzoeken tot het aanwijzen van verkeersregelaars op grond van artikel 56 BABW conform de 'Regeling Verkeersregelaars 2009' |
Teamleiders, Klantregisseur en Medewerker Klantcontact centrum van het team 2e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op aanvragen om bouwvergunning conform het vigerende bestemmingsplan en het voeren van de daarbij behorende correspondentie. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het vaststellen van ontwerpbeschikkingen Wet Milieubeheer en het voeren van de daarbij behorende correspondentie. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op een verzoek om vrijstelling ex artikel 19 derde lid WRO. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het vaststellen van de definitieve beschikking Wet Milieubeheer indien geen bedenkingen tegen de ontwerpbeschikking zijn ingediend. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op een aanvraag om sloopvergunning c.q. het geven van een reactie op een melding |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het aanhouden van de beslissing omtrent een aanvraag om bouwvergunning op wettelijke grondslag. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op een verzoek om vrijstelling ex artikel 15 WRO. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Directeur Organisatie Kwaliteitsmedewerker Klantcontact-centrum |
Het verstrekken van opdrachten aan adviesbureau Tonnaer te Maastricht op basis van de met hen afgesloten overeenkomst |
|||||
Het behandelen van en beslissen op een verzoek om ontheffing ex artikel 3.23 Wro. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op een verzoek om ontheffing ex artikel 3.6 onder c Wro. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
||||||
Het afhandelen van meldingen ex artikel 8.40 van de Wet Milieubeheer. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het afhandelen van meldingen ex artikel 8.19 van de Wet Milieubeheer |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Administratieve handelingen t.b.v. bouwplannen in het kader van vrijstellingen op basis van de Wet Ruimtelijke Ordening. (betreft WRO van vóór 1 juli 2008) |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Administratieve handelingen t.b.v. bouwplannen in het kader van ontheffingen op basis van de Wet ruimtelijke ordening. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Schriftelijke beantwoording van verzoeken om informatie over bestemmingsplannen, bouw- en milieuvergunningen. Schriftelijke beantwoording van verzoeken om informatie over omgevingsvergunningen |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het geven van adviezen aan gedeputeerde staten inzake ontgrondingvergunningen. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Na overleg met de portefeuillehouder met het oog op een voor een bepaalde termijn voorgenomen afwijking van een bestemmingsplan voor die termijn te beslissen op verzoeken om ontheffing van dat plan voor de duur van maximaal 5 jaar. ( artikel 3.22 Wro ) |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het gelijktijdig met de bouwvergunning verlenen van vrijstelling ex artikel 19 tweede lid WRO nadat het college principemedewerking heeft toegezegd, de vrijstellingsprocedure gevolgd is en er geen zienswijzen zijn ingediend. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het toekennen van huisnummers met uitzondering van vernummering. |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Op grond van de Wet Basisregistraties adressen en gebouwen (Wet BAG): vaststellen van van standplaatsen en ligplaatsen; toekennen van nummeraanduidingen (nummering alsook vernummering) aan verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen en vaststellen van de afbakening van panden, verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het behandelen van en beslissen op aanvragen om een omgevingsvergunning als bedoeld in art. 2.1, eerste lid en art. 2.2 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) met uitzondering van het beslissen op aanvragen die betrekking hebben op een activiteit die behoort tot de categorieën activiteiten als bedoeld in: - art. 2.1, eerste lid onder c waarvoor toepassing moet worden gegeven aan art. 2.12, eerste lid, onder a, onder 3°, tenzij het college principemedewerking heeft toegezegd en er geen zienswijzen tegen het ontwerpbesluit zijn ingediend of tenzij er sprake is van een met het oog op een voor een bepaalde termijn voorgenomen afwijking van een bestemmingsplan van maximaal 5 jaar zoals bedoeld in art. 2.12, tweede lid, mits er overleg is geweest met de Portefeuillehouder en er geen zienswijzen zijn ingediend; - art. 2.1, eerste lid, onder d; - art. 2.1, eerste lid, onder e als er zienswijzen tegen het ontwerpbesluit zijn ingediend |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregisseur van het team 2e lijn |
|||||
Het intrekken van bouw- en sloopvergunningen, omgevingsvergunningen en vergunningen op grond van de APV en Drank- en Horecawetgeving |
14-mei-13 Uitbreiding onder mandaat aan Afdelings hoofd KCC op 17-febr-14 |
1-jun-2013 Uitbreiding onder mandaat in werking op 21-febr-14 |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en alleen intrekken bij aangevraagde gewijzigde vergunning: Klantregisseur, Vakspecialist Omgevings vergunningen en Medewerker Klantcontact centrum van het team 2e lijn |
|||
Het opvragen van aanvullende gegevens en het niet-ontvankelijk verklaren van een aanvraag om omgevingsvergunning |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het uitvoeren van administratieve handelingen ten behoeve van ingediende aanvragen om een omgevingsvergunning |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het aanhouden van de beslissing op een aanvraag om omgevingsvergunning op wettelijke grondslag |
Teamleiders en Kwaliteits medewerker Klantcontact centrum en Klantregiseur van het team 2e lijn |
|||||
Het in ontvangst nemen, behandelen van en beslissen op aanvragen in het kader van het Leerlingenvervoer. |
||||||
Het namens het college behandelen van en beslissen op verzoeken tot het tijdelijk aanwijzen van een locatie als ”gemeentehuis” ten behoeve van een huwelijkssluiting en partnerschapsregistratie |
||||||
Het namens het college bepalen van de openingstijden van het bureau van de burgerlijke stand |
||||||
Het namens het college behandelen van en beslissen op verzoeken tot het benoemen van een (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand (voor 1 dag) |
||||||
Het namens de burgemeester behandelen van en beslissen op verzoeken om een vergunning tot opgraven en herbegraven/cremeren |
||||||
Het namens de burgemeester behandelen en beslissen op verzoeken tot lijkschouwing en lijkbezorging, indien niemand daarin voorziet overeenkomstig de wet |
||||||
Uitvoeren van de instructie van het college in het kader van de Leerplichtwetgeving inclusief het beslissen omtrent aanvragen van toestemming en vrijstelling zoals genoemd in deze instructie |
||||||
1. Het behandelen van en beslissen op subsidieaanvragen van vrijwilligersorganisaties tot basissubsidie en eenmalige subsidie conform de Algemene Subsidieverordening gemeente Deurne en het Subsidiebesluit Vrijwilligersorganisaties binnen het budget; 2. Het behandelen van en beslissen op subsidieaanvragen van vrijwilligersorganisaties om huisvestingssubsidie en conform de Algemene Subsidieverordening gemeente Deurne en het Subsidiebesluit Huisvestingsubsidies binnen het budget; 3. Het beslissen over de uitbetaling van voorschotten en het vaststellen van verleende subsidies aan vrijwilligersorganisaties |
||||||
Het opstellen van ambtelijke verklaringen als bedoeld in artikel 7, onder m, van het Besluit BAG, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de basisregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet BAG aangewezen brondocument. |
||||||
Het nemen van een besluit over de aanvraag van een individuele ontheffing in het geval van stoken van snoeihout als bestrijding van besmettelijke plantenziektes. |
||||||
Besluiten op een m.e.r.-beoordeling van een aanmeldingsnotitie. Voorwaarde: college wil driemaandelijks geïnformeerd worden over lopende MER-procedures incl. kaartje en aantallen |
||||||
de bevoegdheid om op grond van de Wet op de lijkbezorging en het Besluit op de lijkbezorging tot het behandelen van en beslissen op verzoeken van verlof tot ontleding, vergunning tot uitstel van begraving of crematie en voor de afgifte van een Laissez-Passer (= besluit burgemeester) |
Teamleiders en kwaliteits mederker van de afdeling Klantcontac tcentrum |
|||||
De bevoegdheid tot het benoemen en herbenoemen van een ambtenaar burgerlijke stand (ABS) en buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand (BABS), met inachtneming van artikel 2 van het Reglement burgerlijke stand van de gemeente Deurne 2014. |
MANDAATREGISTER VAN DOOR COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN |
Door Gemeente secretaris / Directeur Organisatie is ondermandaat verleend aan * |
Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het aanvragen van subsidie voor bosbouwwerkzaamheden alsmede het gereedmelden van gesubsidieerde bosbouwwerkzaamheden. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Exploitatie, huur en verkoop, koop van bedrijfs- en vervoersmiddelen binnen de begrotingspost. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen als bedoeld in het Regelement Verkeersregels en Verkeerstekens en het nemen van verkeersbesluiten indien deze vortvloeien uit door het college geaccoordeerde plannen. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het behandelen en beslissen op verzoeken om ontheffing van parkeerverboden ingevolge het Regelement Verkeersregels en Verkeerstekens. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het aanwijzen en opheffen van individuele gehandicaptenparkeerplaatsen |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het opmaken van een werkplan m.bt. prunusbestrijding herbebossing. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het verlenen van parkeerabonnementen en belangenhebbendenvergunningen. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Incidentele subsidieverlening Brigadiergroepen in Deurne t.b.v. jubilea e.d. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Subsidieverlening VVN afdeling Deurne t.b.v. de verkeersbrigadiers |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Subsidieverlening buurtbusproject Boekel-Gemert-Bakel en Deurne |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het verlenen en weigeren van vergunningen voor het leggen van kabels, buizen en leidingen. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het aanvragen en ondertekenen van een aanvraag om omgevingsvergunning voor het vellen of te doen vellen van gemeentelijke houtopstanden. |
Teamleider Beheer & Realisatie Medewerker beleidsuitvoering I en II van het team Beheer & Realisatie met dien verstande dat de medewerker die de aanvraag namens de gemeente aanvraagt niet dezelfde medewerker is die de aanvraag inhoudelijk zal beoordelen |
||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het uitvoeren van administratieve handelingen ten behoeve van ingediende aanvragen om een omgevingsvergunning voorzover behorende tot het taakgebied van de afdeling |
Teamleider Beheer & Realisatie en Medewerker Beleidsuitvoering I van het team Beheer & Realisatie |
||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het verstrekken van opdrachten tot meer- en minderwerk, kapitaals- en onderhouds-werken binnen het beschikbare budget en stelpost onvoorzien. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het verlenen van parkeerabonnementen en belangenhebbendenvergunningen. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het verstrekken van opdrachten tot het afvoeren van uit ontruimde panden verwijderde goederen. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Besluiten tot het verlenen of weigeren van een vergunning tot het plaatsen van een grafmonument |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
De besluitvorming en uitvoering van fase 1, 2 en 4 van het format projecten afdeling Beheer Onderhoud & Realisatie** conform het uitvoeringsplan en vastgestelde budget van fase 0 |
|||||||||||
Het ondertekenen van soortgelijke onderhoudsafspraken openbare ruimte in kader van Deurne KOEKals als waarmee het college op 20 augustus 2015 heeft ingestemd |
||||||||||||
De bevoegdheid om de op 14 juni 2016 door het college vastgestelde strooiroute jaarlijks te actualiseren en in incidentele gevallen af te wijken van de vastgestelde strooiroute |
||||||||||||
Om de uitvoering van een project te kunnen volgen en verantwoorden wordt ieder project opgedeeld in 5 fases: |
||||||||||||
- Fase 4: Voor een bedrag van € X gunnen aan aannemer Y en het totale budget bij- / vaststellen op € Z; |
||||||||||||
- Fase 5: Kennisnemen van de realisatie en instemmen met het (financieel) afsluiten van het project; |
||||||||||||
Om de gang van zaken van een project te kunnen volgen en (financiële) afwijkingen tijdig te signaleren, moet de aanvang van de verschillende fases van een project door het college worden goedgekeurd. Hiervoor is een format projecten afdeling BOR opgesteld. Om deze besluitvorming eenduidig te laten verlopen is er een format voor de verschillende fases gemaakt waarbinnen alle verantwoordingen kunnen plaatsvinden en het college de gang van zaken zo op de voet kan volgen. Bij de laatste fase wordt het project afgerond en financieel afgesloten. |
||||||||||||
MANDAATREGISTER VAN DOOR COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN |
||||||||||||
Door Gemeente secretaris / Directeur Organisatie is ondermandaat verleend aan * |
Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht |
|||||||||||
VIII AFDELING BEHEER, ONDERHOUD & REALISATIE TEAM ONDERHOUD & TOEZICHT |
||||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Exploitatie, huur en verkoop, koop van bedrijfs- en vervoersmiddelen binnen de begrotingspost. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
||||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
||||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het opdragen van een storingsdienst aan een of meerdere ambtenaren. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het verstrekken van opdrachten tot meer- en minderwerk, kapitaals- en onderhouds-werken binnen het beschikbare budget en stelpost onvoorzien. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
||||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het aanwijzen van personen als toezichthouder op grond van artikel 5:11 van de Algemene wet bestuursrecht |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
De BOA's machtigen tot overdracht en informatie-uitwisseling met politie/justitie |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het onmiddellijk stilleggen van bouw- dan wel sloopactiviteiten zonder de daarvoor vereiste bouw- of sloopvergunning of omgevingsvergunning, dan wel in afwijking van een verleende vergunning. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Besluiten tot stillegging gebruik en/of sluiting wegens acuut gevaar in het kader van de gebruiksvergunning |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het onmiddellijk stilleggen van een illegale, of van de omgevingsvergunning afwijkende inrichting waarbij sprake is van acuut milieugevaar en er sprake is van onomkeerbare gevolgen |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het doen of het laten uitvoeren van controles in het kader van de Milieuwetgeving. |
|||||||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het afhandelen van aansprakelijkheidsstellingen door derden. |
14-mei-13 Ondermandaat door Directeur Organisatie op 20-aug-13 |
||||||||||
a. De medewerkers Handhaving III en b. de medewerker Gegevens IVvan de afdeling Beheer, Onderhoud en Realisatie |
Het opmaken van een verklaring van constatering object, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet BAG |
|||||||||||
a. De medewerkers Handhaving III en b. de medewerker Gegevens IVvan de afdeling Beheer, Onderhoud en Realisatie |
Het opmaken van een ambtelijk verklaring, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet BAG |
|||||||||||
Gemeente secretaris/ Algemeen Directeur en de Directeur Organisatie |
Op grond van artikel 2:10, derde lid van de APV binnen de bebouwde kom (met uitzondering van Helenaveen) plaatsen aan te wijzen (en in te trekken) waar het plaatsen van tijdelijke aankondigingsborden is toegestaan en deze bij te houden op het meest recente aanwijzingsbesluit van 7 januari 2014. Als criteria voor het aanwijzen gelden de verkeersveiligheid, een goede spreiding van dergelijke aankondigingsborden en een minimum aantal van 40 en maximaal 50 aangewezen lichtmasten. |
MANDAATREGISTER VAN DOOR COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN |
||||||
Door Gemeente secretaris is ondermandaat verleend aan * |
Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht |
|||||
Het beslissen op verzoeken om informatie in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur |
||||||
Het uitvoeren van de Wet inburgering, het nemen van besluiten op grond van deze wet en de verordening Wet inburgering 2007 van de gemeente Deurne en het sluiten van inburgeringscontracten |
||||||
Het uitvoeren van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen, het nemen van besluiten op grond van deze wet en de Verordening Kinderopvang gemeente Deurne 2010 |
||||||
Alle beslissingen te nemen op het terrein van Werk en Inkomen, Minimaregelingen, Schulddienstverlening, Wet Educatie Beroepsonderwijs en taakstelling huisvesting Statushouders met betrekking tot klanten van de gemeente Deurne, conform het door de gemeente Deurne op dit terrein vastgestelde beleid en verordeningen. (mandaten betreffende doorgehaalde beleidsgebieden/regelgeving zijn vervallen per 25 december 2014) |
||||||
Het ten behoeve van klanten van de gemeente Deurne doen van een verzoek aan de rechtbank om de toepassing van de schuldsaneringsregeling uit te spreken |
||||||
Het indienen van verweerschriften namens en het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Deurne tijdens hoorzittingen van de daartoe ingestelde bezwaarschriftencommissie en in procedures bij de bestuursrechter voor zover nodig in verband met ingediende bezwaar- en beroepschriften in verband met de uitvoering van de bevoegdheden als hieboven genoemd door of namens klanten van de gemeente Deurne |
||||||
Verlenen van ondermandaat met betrekking tot de uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld onder Xb.19, Xb.20, en Xb.21, onder overeenkomstige toepassing van de Algemene Mandaatregeling Helmond |
||||||
De bevoegdheid tot het uitoefenen van de Wet koopkrachttegemoetkoming lage inkomens met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-258333.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.