Gemeenteblad van Rhenen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rhenen | Gemeenteblad 2016, 176091 | Beleidsregels |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rhenen | Gemeenteblad 2016, 176091 | Beleidsregels |
Gemeente Rhenen - Bekendmaking Mandaat-, volmacht- en machtigingsregeling Gemeente Rhenen 2017
Op 6 december 2016 heeft het college van burgemeester en wethouders de Mandaat-, volmacht- en machtigingsregeling Gemeente Rhenen 2017 vastgesteld. In deze regeling is vastgelegd welke personen namens het college van burgemeester en wethouders bepaalde besluiten mogen nemen. Het besluit voorziet tevens in de mogelijkheid van ondermandaat..
De nieuwe regeling en het ondermandaat treden in werking vanaf de dag na plaatsing op het digitale gemeenteblad (www.overheid.nl). Beide besluiten liggen vanaf heden gedurende 6 weken ter inzage in de hal van het gemeentehuis.
Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na deze publicatie een bezwaarschrift indienen bij ons college, Postbus 201, 3910 AE RHENEN, ter attentie van de commissie bezwaarschriften. Het bezwaarschrift dient te worden ondertekend en ten minste de naam en het adres van de indiener, de verzenddatum, een omschrijving van het besluit waartegen het besluit is gericht en uw bezwaren te bevatten.
Wanneer u hierover nog vragen heeft, kunt u contact opnemen met het team Advies, heer Florissen of de heer Altena, telefoon 0317-681619 of 681697.
gelet op de Mandaat-, volmacht- en machtigingregeling Gemeente Rhenen 2017;
I aan de managers ondermandaat te verlenen (inclusief machtiging en volmacht) van de bevoegdheden opgenomen in bijgaand overzicht;
II te bepalen dat degenen aan wie ondermandaat is verleend de instructies, zoals vermeld in de Mandaat-, volmacht- en machtigingregeling Gemeente Rhenen 2017, in acht nemen;
III te bepalen dat dit besluit algemeen bekend wordt gemaakt;
IV te bepalen dat dit besluit in werking treedt op de dag na bekendmaking;
Ondermandaat gemeente secretaris aan de overige IMT leden (managers)
Het college heeft in de Mandaatregeling 2017 diverse bevoegdheden over besluiten met betrekking tot personele aangelegenheden gemandateerd aan de gemeentesecretaris. Bij de gemeentesecretaris bestaat de behoefte deze mandatering deels door te mandateren aan de managers. Dit komt de bedrijfsvoering ten goede.
Bij mandaat gaat het om vertrouwen. De mandaatgever moet er op kunnen vertrouwen dat een besluit wordt genomen dat hij zelf ook zou hebben genomen. Daarnaast vindt er goede afstemming in het IMT plaats tussen de managers onderling en de gemeentesecretaris. De gemeentesecretaris waakt daarbij voor een eenduidige uitvoering.
De managers koppelen terug naar de gemeentesecretaris als er met een zaak iets aan de hand is wat van betekenis kan worden voor de gemeentesecretaris. Een dergelijke houding past bij mandatering omdat de gemeentesecretaris verantwoordelijk blijft voor de genomen beslissing. Door de ondermandatering in deze regeling wordt aansluiting gezocht bij zelfstandigheid en verantwoordelijkheid laag in de organisatie.
Voorwaarde voor de binding van het in mandaat genomen besluit is dat het besluit genomen is binnen de grenzen van de gemandateerde bevoegdheid. De grenzen worden bepaald door de rechtspositieregeling (car/uwo) , het vastgestelde beleid, de opgestelde visies en de ongeschreven regels.
Uitzonderingen op het verleende mandaat
Het verleende mandaat geldt niet in de volgende gevallen:
De gemandateerden informeren de gemeentesecretaris desgevraagd via een maandrapportage over de wijze waarop zij van hun mandaat gebruik hebben gemaakt (besluitenlijst). Het blijft noodzakelijk om onderbouwde memo mandaten te maken. Dit vanwege eventuele juridische procedures, ter onderbouwing van salarismutaties en completering van personeelsdossiers. Deze memo’s gaan na ondertekening door de manager naar P&O die zorgt voor correspondentie en verwerking in de salarisadministratie.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-176091.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.