Richtlijnen Personeelsreis en afdelingsexcursie
 
 
 
Het college van burgemeester en wethouders van Winsum heeft op 11 november 2014 de richtlijnen personeelsreis en afdelingsexcursies vastgesteld. De regeling treedt in werking op 1 januari 2015.
 
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Winsum;
-Gehoord de Ondernemingsraad;
Besluit:
Tot vaststelling van de richtlijnen voor personeelsreis en afdelingsexcursies.
Artikel 1 Begripsbepalingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
  • a.
    College: burgemeester en wethouders van de gemeente Winsum;
  • b.
    Medewerker: de ambtenaar, als bedoeld in artikel 1:1, lid 1, sub a van de CAR-UWO;
  • c.
    Personeelsreis: een jaarlijks door de personeelsvereniging georganiseerde personeelsreis met een recreatief karakter, ter binding en versterking van de onderlinge verhoudingen;
  • d.
    Afdelingsexcursie: een door de afdeling georganiseerde excursie ter versterking van de onderlinge relaties met een werkgerelateerd doel of een educatief of een cultureel karakter;
Artikel 2 Personeelsreis
  • 1.
    Personeelsleden die deelnemen aan de personeelsreis krijgen op deze dag buitengewoon verlof toegekend;
  • 2.
    Wanneer de personeelsreis op een niet-werkdag van de medewerker valt, wordt deze dag niet gecompenseerd en vindt de reis plaats in eigen tijd;
  • 3.
    Personeelsleden die niet deelnemen aan de personeelsreis, dienen op deze dag hun normale werkzaamheden uit te oefenen, dan wel een verlofdag op te nemen.
Artikel 3 Afdelingsexcursies
  • 1.
    Afdelingen kunnen éénmaal per kalenderjaar een excursie organiseren.
  • 2.
    Het college verleent de medewerkers die deelnemen aan de excursie een halve dag buitengewoon verlof.
  • 3.
    Wanneer de afdelingsexcursie op een niet-werkdag van de medewerker valt, worden deze uren gecompenseerd;
  • 1.
    Het college verstrekt een bedrag van € 30,- per deelnemer.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Winsum, van 11 november 2014.
Burgemeester.Secretaris.
Naar boven