Mandaat- en volmachtstatuut 2014 gemeente Olst-Wijhe
Inleiding
Eén van de uitgangspunten van de gemeentelijke organisatie is het zo laag mogelijk in de organisatie neerleggen van verantwoordelijkheden en bevoegdheden. De bevoegdheid tot het afdoen van zaken bij mandaat is daarvoor een basisvoorwaarde. Bij mandaat gaat het om het uit naam van het college of uit naam van de burgemeester uitoefenen van bepaalde bevoegdheden (bestuursrechtelijk); formeel blijven het college c.q. de burgemeester dus verantwoordelijk. Daarnaast wordt bij het uitoefenen van privaatrechtelijke bevoegdheden gesproken van volmacht; ook hier blijven het college c.q. de burgemeester formeel verantwoordelijk.
Als kader voor de uitoefening van mandaat/volmacht gelden het door het gemeentebestuur geformaliseerde beleid, dan wel afzonderlijke instructies. In het mandaat- en volmachtstatuut zijn deze aanvullende voorwaarden voor het uitoefenen van mandaat/volmacht vermeld.
In de notitie ‘Zo werkt de directie’ is vastgelegd dat de directie naar het college volledig verantwoordelijk is voor de werking en het functioneren van de ambtelijke organisatie in al zijn aspecten. Het college heeft daartoe de verantwoordelijkheid voor de bedrijfsvoering van de gemeentelijke organisatie gemandateerd aan de directie. Naast mandatering door de burgemeester en het college, is ook de ondermandatering van de directie naar de ambtelijke organisatie in dit statuut opgenomen.
Spelregels
Algemeen gelden de volgende ‘spelregels’:
  • 1.
    Bij de uitoefening van een bevoegdheid moet met het bestaande beleidskader (nota’s, verordeningen, regelingen, plannen, richtlijnen) rekening worden gehouden.
  • 2.
    Brieven waarin informatie wordt verstrekt, worden getekend namens het college van burgemeester en wethouders, dan wel namens de burgemeester; hiervoor is geen afzonderlijk mandaat of volmacht nodig.
  • 3.
    Als de bestaande regelgeving niet voldoende richtinggevend is voor de mandataris, moet deze zelf voorstellen aan het college, dan wel de burgemeester, dan wel de directie doen. In de volgende situaties blijft de bevoegdheid voorbehouden aan het bestuursorgaan/de directie:
    • indien een beleidskader of een gangbare praktijk ontbreekt;
    • indien de afdoening niet als routinematig kan worden aangeduid, waardoor aparte beoordeling en besluitvorming nodig zijn;
    • indien inwilliging van een verzoek zal leiden tot strijdigheid met of afwijking van het beleid, voorschriften of richtlijnen.
Regeling budgethouders
Voor het uitoefenen van gemandateerde bevoegdheden die van invloed zijn op toegekende budgetten geldt dat de bepalingen van de Regeling budgethouders in acht moeten worden genomen.
Vervangingsregeling
  • De behandelend medewerker wordt vervangen door zijn/haar teamleider.
  • De teamleider wordt vervangen door het directielid dat het betreffende onderwerp in zijn portefeuille heeft. Bij afwezigheid van het betreffende directielid zijn de andere directieleden bevoegd.
Juridisch gezien is het niet mogelijk om als ‘spelregel’ op te nemen dat geen mandaat wordt verleend ‘indien naar redelijkheid mag worden aangenomen, dat de afdoening politieke consequenties heeft dan wel zal oproepen’. Door een dergelijke bepaling op te nemen, is het onvoldoende duidelijk wat de grenzen van het mandaat zijn. Wel wordt van de medewerkers verwacht dat men zich telkens bewust is van mogelijke consequenties van een handeling. Als politieke consequenties worden voorzien of daarover twijfel bestaat worden medewerkers dan ook dringend verzocht het besluit door het college, de burgemeester, dan wel de directie te laten nemen.
Manda a t en volmacht aan functies
Bevoegdheden worden gemandateerd aan/volmacht wordt verleend aan functies en niet aan met name genoemde personen. Gebruik is gemaakt van de functienamen van HR21. Omdat dit generieke functienamen zijn, geldt voor ieder mandaat de randvoorwaarde dat mandaat wordt verleend voor zover het een aangelegenheid betreft waarvoor de betreffende medewerker binnen zijn reguliere werkzaamheden verantwoordelijk is.
De mandatering van personeel dat via externe bureaus wordt ingehuurd wordt een en ander geregeld via de contracten. Hierin wordt opgenomen dat een externe wordt ingehuurd voor het uitvoeren van werkzaamheden behorend bij een bepaalde functienaam. Bij afwezigheid geldt dan de gebruikelijke vervangingsregeling.
Wijhe, 2014
Besluit vaststelling Mandaat- en volmachtstatuut gemeente Olst-Wijhe
Burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester, van Olst-Wijhe, elk voor zover hun bevoegdheden betreft;
overwegende:
  • 1.
    dat met besturen op hoofdlijnen invulling wordt gegeven aan één van de uitgangspunten waarop de besturingsfilosofie is gebaseerd van de gemeente Olst-Wijhe;
  • 2.
    dat in de notitie ‘Zo werkt de directie’ is vastgelegd dat de directie naar het college volledig verantwoordelijk is voor de werking en het functioneren van de ambtelijke organisatie in al zijn aspecten;
  • 3.
    dat de mogelijkheid tot het afdoen van daarvoor in aanmerking komende zaken door de ambtelijke organisatie ertoe bijdraagt, dat:
    • er slagvaardiger kan worden gehandeld waardoor burgers, bedrijven en instellingen sneller en doeltreffender kunnen worden geholpen;
    • de bestuursorganen minder uitvoerend bezig hoeven te zijn, waardoor de werklast van de bestuurders wordt verlicht en er meer tijd beschikbaar komt voor het uitzetten van de hoofdlijnen van beleid;
    • de deskundigheid in de ambtelijke organisatie optimaal kan worden benut, hetgeen de motivatie en de ontplooiing van het personeel ten goede zal komen;
gelet op artikel 171 van de Gemeentewet en het bepaalde in afdeling 10.1.1 van titel 10.1 van hoofdstuk 10 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluiten:
  • 1.
    de bevoegdheden op het gebied van de bedrijfsvoering en het functioneren van de ambtelijke organisatie op te dragen aan de directie;
  • 2.
    te bepalen dat de directie ondermandaat/-volmacht kan verlenen;
  • 3.
    de bevoegdheid tot het afdoen van zaken (inclusief het ondertekenen van de daarop betrekking hebbende stukken), zoals vermeld op de bij dit besluit behorende overzicht van bevoegdheden, bij mandaat/volmacht op te dragen aan de op die bijlage bij de betreffende bevoegdheden vermelde functienamen;
  • 4.
    te bepalen, dat op de onder 3 bedoelde opdrachten de volgende algemene regels van toepassing zijn:
    • a.
      de beslissings- en tekenbevoegdheid wordt voorbehouden aan het college van burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester, indien:
      • inwilliging van een verzoek zou leiden tot strijdigheid casu quo afwijking met ingezet beleid, met richtlijnen of met voorschriften;
      • de afdoening van een zaak niet als een routineaangelegenheid kan worden gekwalificeerd, waaronder wordt verstaan een aangelegenheid waarvoor aparte beoordeling en besluitvorming noodzakelijk zijn;
    • a.
      bij afwezigheid van de mandataris treden de volgende functionarissen als zodanig op:
      • De behandelend medewerker wordt vervangen door zijn/haar teamleider.
      • De teamleider wordt vervangen door het directielid dat het betreffende onderwerp in zijn portefeuille heeft. Bij afwezigheid van het betreffende directielid zijn de andere directieleden bevoegd.
Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na publicatie. Op die datum wordt het Mandaat- en volmachtstatuut 2013, vastgesteld door het college en de burgemeester op 5 februari 2013 (en nadien gewijzigd), ingetrokken.
Burgemeester en wethouders van Olst-Wijhe,
de secretaris,
de burgemeester,
 
 
A.(Arie) Oeseburg.
A.G.J. (Ton) Strien.
De burgemeester van Olst-Wijhe,
A.G.J. (Ton) Strien.
Mand aat- en volmachtstatuut gemeente Olst-Wijhe
De directie van Olst-Wijhe;
overwegende:
  • 1.
    dat het college de directie volledig verantwoordelijk heeft gesteld voor de werking en het functioneren van de ambtelijke organisatie in al zijn aspecten en dat college daartoe de verantwoordelijkheid voor de bedrijfsvoering van de gemeentelijke organisatie gemandateerd heeft aan de directie;
  • 2.
    dat het college daarbij heeft bepaald dat ondermandaat kan worden verleend;
gelet op artikel 171 van de Gemeentewet en het bepaalde in afdeling 10.1.1 van titel 10.1 van hoofdstuk 10 van de Algemene wet bestuursrecht;
Besluiten:
  • 1.
    de bevoegdheid tot het afdoen van zaken (inclusief het ondertekenen van de daarop betrekking hebbende stukken), zoals vermeld op de bij dit besluit behorende overzicht van bevoegdheden, bij mandaat/volmacht op te dragen aan de op die bijlage bij de betreffende bevoegdheden vermelde functienamen;
  • 2.
    te bepalen, dat op de onder 1 bedoelde opdrachten de volgende algemene regels van toepassing zijn:
    a.de beslissings- en tekenbevoegdheid wordt voorbehouden aan de directie, indien:
    • inwilliging van een verzoek zou leiden tot strijdigheid casu quo afwijking met ingezet beleid, met richtlijnen of met voorschriften;
    • de afdoening van een zaak niet als een routineaangelegenheid kan worden gekwalificeerd, waaronder wordt verstaan een aangelegenheid waarvoor aparte beoordeling en besluitvorming noodzakelijk zijn;
      b.bij afwezigheid van de mandataris treden de volgende functionarissen als zodanig op:
    • De behandelend medewerker wordt vervangen door zijn/haar teamleider.
    • De teamleider wordt vervangen door het directielid dat het betreffende onderwerp in zijn portefeuille heeft. Bij afwezigheid van het betreffende directielid zijn de andere directieleden bevoegd.
Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na publicatie. Op die datum wordt het Mandaat- en volmachtstatuut 2013, vastgesteld door de directie op 27 februari 2013 (en nadien gewijzigd), ingetrokken.
De directie van Olst-Wijhe
namens deze
 
 
 
A.(Arie) Oeseburg
secretaris/algemeen-directeur gemeente Olst-Wijhe
 
Voor een toelichting op de generieke functienamen: zie Corsa 13.021087
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het voeren van algemene correspondentie, niet gericht op rechtsgevolgen, zoals het verstrekken van feitelijke mededelingen, inlichtingen of informatie.
B&W, B, D
Alle medewerkers
Voor zover het een aangelegenheid betreft die valt binnen de reguliere werkzaamheden.
2.
Het voeren van correspondentie ter voorbereiding of uitvoering van besluiten.
B&W, B, D
Alle medewerkers
Voor zover het een aangelegenheid betreft die valt binnen de reguliere werkzaamheden.
3.
Het verrichten van alle handelingen van procedurele, voorbereidende of uitvoerende aard:
-het doen van bekendmakingen,
-het beleggen van en uitnodigen voor hoorzittingen,
-het inwinnen van zienswijzen,
-het opschorten (ivm onvolledigheid) en verdagen van aanvragen.
B&W, B, D
Alle medewerkers
Voor zover het een aangelegenheid betreft die valt binnen de reguliere werkzaamheden.
4.
Het op grond van artikel 4:5 van de Awb buiten behandeling laten van een aanvraag om een vergunning/ontheffing.
B&W, B, D
Alle medewerkers
Voor zover mandaat is verleend voor het besluiten op die betreffende aanvraag om een vergunning/ontheffing.
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het doorzenden van geschriften tot behandeling waarvan kennelijk een ander bestuursorgaan bevoegd is (art. 2:3, lid 1 Awb).
B&W, B
Teammanager
Voor zover het een aangelegenheid betreft die valt binnen de reguliere werkzaamheden van het team.
2.
Het terugzenden van geschriften die niet voor het betreffende bestuursorgaan bestemd zijn en die ook niet aan een ander bestuursorgaan kunnen worden doorgezonden (art. 2:3, lid 2 Awb).
B&W, B
Teammanager
Voor zover het een aangelegenheid betreft die valt binnen de reguliere werkzaamheden van het team.
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het aanwijzen van medewerkers, voor zover zij in dienst zijn van de genoemde gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio IJsselland, belast met het toezicht op de naleving van de bij of krachtens de:
a.Woningwet en de daarmee samenhangende regelgeving zoals het Bouwbesluit en ministeriële regelingen voor zover betrekking hebbend op de brandveiligheid en Bouwverordening;
b.Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;
c.Artikel 6.2 van de Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Olst-Wijhe;
d.Brandbeveiligingsverordening gemeente Olst-Wijhe 2012.
B&W
Commandant van de Veiligheidsregio IJsselland
 
AFVALSTOFFENVERORDE NING
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op aanvragen om een inzamelingsvergunning op basis van de Afvalstoffenverordening.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering III Medewerker Beleidsuitvoering IV
 
ALGEMENE PLAATSELIJKE VERORDENING (APV) EN BIJZONDERE WETTEN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op verzoeken om ontheffing als bedoeld in artikel 2:10 APV (voorwerpen op of aan de weg).
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Op basis van de ‘Beleidsregels voor de aankondiging van evenementen en andere activiteiten’.
2.
Het besluiten op aanvragen als bedoeld in artikel 2:25 APV (evenement).
B
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Toetsingskader:
‘Geluidbeleid bij horeca en evenementen’ en overeenkomstig advies van politie en brandweer.
Afstandseisen standplaats-vergunningen
‘Beleidsregels voor de aankondiging van evenementen en andere activiteiten’.
Overeenkomstig advies van politie, brandweer en medewerker verkeer.
3.
Het weigeren en accepteren van meldingen als bedoeld in artikel 2:25 APV (kleine evenementen).
B
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
 
4.
Het besluiten op aanvragen als bedoeld in artikel 2:29 APV (sluitingsuur).
B
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Overeenkomstig advies politie
5.
Het opleggen van een kort aanlijngebod al dan niet met een muilkorfgebod als bedoeld in artikel 2:59 APV (gevaarlijke hond) .
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Na overleg met de portefeuillehouder
Advisering politie vereist
6.
Het besluiten op aanvragen om ontheffing als bedoeld in artikel 2:73a APV(carbid schieten).
B&W/B
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Overeenkomstig advies van politie en brandweer.
7.
Het accepteren/weigeren van een melding en het stellen van nadere voorwaarden als bedoeld in artikel 4:3 van de APV (incidentele festiviteiten).
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
 
8.
Het besluiten op aanvragen om ontheffing als bedoeld in artikel 4:6a APV ((geluid)hinder in de openlucht).
 
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Overeenkomstig advies van milieu en verkeer.
9.
Het besluiten op aanvragen als bedoeld in artikel 5:13 APV (collectes).
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Publiek II
 
10.
Het accepteren van meldingen van plaatselijke collectes en verkoopacties (incl. het vaststellen van de agenda van deze acties).
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Publiek II
Conform B&W-besluit van 19-9-2006.
11.
Het besluiten op aanvragen als bedoeld in artikel 5:18 APV (standplaatsvergunning).
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Toetsingskader ‘Standplaatsenbeleid’ en afstandseisen standplaatsvergunningen.
12.
Het besluiten op aanvragen om ontheffing en het accepteren van meldingen als bedoeld in artikel 5:34 APV (stookverbod) .
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Publiek II
Passend binnen de beleidsegels voor het verbranden van afvalstoffen.
13.
Het besluiten op aanvragen ex. art. 3, 4, 30, 30a en 35 Drank- en Horecawet.
B
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Beleidslijn Wet Bibob
Bij voornemen tot weigeren portefeuillehouder informeren.
14.
Het besluiten op aanvragen om ontheffing o.g.v. artikel 7 Winkeltijdenverordening.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
 
15.
Het besluiten op verzoeken om toepassing van artikel 5 van de Winkeltijdenverordening.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
 
16.
Het besluiten op aanvragen om ontheffing o.g.v. Zondagswet.
B
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Overeenkomstig advies van politie.
Bij afwijking advies politie is collegebesluit nodig
17.
Het besluiten op aanvragen om
toestemming/ontheffing m.b.t. luchtvaartwetgeving (helikopters, parachutes, luchtballonnen).
B
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Overeenkomstig advies van politie en brandweer.
18.
Besluiten op aanvragen als bedoeld in artikel 7c, 7d en paragraaf 2 Wet op de kansspelen (loterij, speelautomaten).
B&W, B
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Toetsingskader: artikel 2:40 APV voor wat betreft de speelautomaten.
ARCHIVERING
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Vernietiging van archiefbescheiden, welke niet naar een archiefbewaarplaats zijn overgebracht.
B&W
Gemeentesecretaris/algemeen directeur
Bescheiden dienen te zijn opgenomen in de vernietigingslijsten, als bedoeld in art. 3, 3e lid onder e van het Archiefbesluit; voor de vernietiging van niet in de lijsten omschreven bescheiden moet gunstig geadviseerd c.q. machtiging zijn verkregen overeenkomstig art. 3, 4e lid onder e van het Archiefbesluit.
2.
Vernietiging van archiefbescheiden, welke naar de archiefbewaarplaats zijn overgebracht.
B&W
Gemeentesecretaris/algemeen directeur
Bescheiden dienen te zijn opgenomen in de vernietigingslijsten, als bedoeld in art. 3, 3e lid onder e van het Archiefbesluit; voor de vernietiging van niet in de lijsten omschreven bescheiden moet gunstig geadviseerd c.q. machtiging zijn verkregen overeenkomstig art. 3, 4e lid onder e van het Archiefbesluit.
BEGRAVEN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het uitgeven en verlengen van algemene en eigen graven en het ondertekenen van bijbehorende grafakte en het geven van toestemming voor het uitstrooien van as.
B&W
Medewerker Gegevens III
 
2.
Het overschrijven van grafrechten.
B&W
Medewerker Gegevens III
 
3.
Het behandelen van verzoeken op grond van artikel 13, lid 3 van de Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen Olst-Wijhe 2003.
B&W
Ontwikkeling III + coördinatie
Besluit B&W 01-04-2003
BELASTINGEN/LEGES
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het heffen van leges op grond van hoofdstuk 1, 6 en 8 van de tarieventabel behorende bij de verordening op de heffing en invordering van leges.
 
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
 
2.
Het heffen van leges op basis van hoofdstuk 3, 4,6, 7 en 15 van de tarieventabel en het heffen en innen van leges op basis van hoofdstuk 9 en 10 van de tarieventabel behorende bij de verordening op de heffing en invordering van leges.
coördinator belastingen*
Medewerker Publiek II
 
3.
Het opvragen van inlichtingen ten behoeve van de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen alsmede Wet waardering onroerende zaken.
B&W
Adviseur V + coördinatie
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
dhr. H. van Norel (belastingdeurwaarder)
dhr. J.G.J. van der Fels (belastingdeurwaarder)
besluit d.d. 15 januari 2001
4.
Het toepassen van de hardheidsclausule ex. artikel 63 Algemene wet inzake rijksbelastingen en het instellen van cassatie bij de Hoge Raad in belastingprocedures.
B&W
Heffingsambtenaar
Elk kwartaal overzicht naar college indien bevoegdheid is toegepast.
5.
Het geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van een belasting als bedoeld in artikel 255, lid 5, Gemeentewet.
B&W
Invorderingsambtenaar
Elk kwartaal overzicht naar college indien bevoegdheid is toegepast.
6.
Het aanwijzen van een andere gemeenteambtenaar dan de invorderingsambtenaar voor de toezending of uitreiking van aanslagbiljetten (artikel 232, lid 1, Gemeentewet).
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Beleidsuitvoering V
 
7.
Het verschuldigde bedrag vast te stellen, bekend te maken en in eerste aanleg op te leggen.
coördinator belastingen*
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
 
8.
Beslissingen nemen over ambtshalve
verminderingen, teruggaaf en ontheffing.
coördinator belastingen*
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Beleidsuitvoering V
 
9.
Het uitnodigen en aanmanen tot het doen van aangifte.
coördinator belastingen*
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Beleidsuitvoering V
 
10.
Het afhandelen van en het doen van uitspraak op een bezwaarschrift tegen een aanslag/WOZ-beschikking.
coördinator belastingen*
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Beleidsuitvoering V
 
11.
Het verstrekken van gegevens aan belanghebbende op basis van artikel 40 Wet WOZ.
coördinator belastingen*
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
 
12.
Het afhandelen van een verzoek om kwijtschelding en het doen en ondertekenen van een uitspraak hierop.
coördinator belastingen*
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Beleidsuitvoering V
 
13.
Het beslissen tot restitutie bij teveel betaalde belasting en ondertekening financieel overzicht.
coördinator belastingen*
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Beleidsuitvoering V
 
14.
Het afhandelen van een verzoek om uitstel van betaling en het nemen van een besluit hierover.
coördinator belastingen*
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Beleidsuitvoering V
Medewerkers Cannock Chase Public
 
15.
Dwanginvordering: o.a. het herinneren, aanmanen, het uitvaardigen en ondertekenen van een dwangbevel, het ten uitvoer leggen van het dwangbevel, het ondertekenen van de brief aan de werkgever, bij het doen van loonbeslag, het treffen van een betalingsregeling en het ondertekenen van de schriftelijke bevestiging hiervan en verdere (dwang)invorderingsacties (zoals beslaglegging).
coördinator belastingen*
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Beleidsuitvoering V
Medewerkers Cannock Chase Public
 
BESLUIT BRANDVEILIG GEBRUIK BOUWWERKEN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het verzenden van een ontvangstbewijs van een gebruiksmelding als bedoel in artikel 2.12.3. van het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Handhaving II
Overeenkomstig advies brandweer.
2.
Het besluiten tot het opleggen van nadere voorwaarden aan een gebruiksmelding als bedoeld in artikel 2.12.4. van het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken of het wijzigen van nadere voorwaarden als bedoeld in artikel 2.12.5. van dit besluit.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Overeenkomstig advies brandweer.
BEZWAAR EN BEROEP
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
De administratieve voorbereiding voor de behandeling van bezwaarschriften bij de Commissie van advies voor de bezwaarschriften, inclusief het uitnodigen van personen en instanties om door de commissie gehoord te worden en het verdagen van de behandeling.
B&W, B
Adviseur I
Adviseur IV
Medewerker Ontwikkeling II
 
2.
Het geven van een reactie op een bezwaarschrift aan de Commissie van advies voor de bezwaarschriften.
B&W, B
Teammanager
Voor wat betreft (hoger) beroep ligt deze bevoegdheid bij B&W/B.
3.
Het aan externen verzoeken om advies m.b.t. bezwaarschriften.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
 
BRANDBEVEILIG INGSVERORDENING
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op aanvragen om een vergunning/ontheffing in het kader van de Brandbeveiligingsverordening alsmede de uitvoering van deze verordening.
B
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Na advisering door de brandweer
BURGERLIJKE STAND
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het benoemen van buitengewone ambtenaren van de burgerlijke stand voor één dag, voor een bepaald huwelijk of partnerregistratie, als buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente Olst-Wijhe.
B&W
Medewerker gegevens III
De buitengewoon ambtenaar dient een geldige benoeming als buitengewoon ambtenaar te hebben in een andere gemeente.
DUURZAAMHEIDSLENING
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Besluiten om aanvragen om een Duurzaamheidslening.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Toetsingskader: Verordening Duurzaamheidslening.
FACILITAIRE AANGELEGENHEDEN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het ‘clicken’ op prijzen van elektriciteit
B&W
dhr. P. Kroes
dhr. J.T. Hartgers
dhr. H.L. Kattenmölle
dhr. F. Cent
dhr. W.A.J. Naberman
volmacht verleend gedurende looptijd van de overeenkomst voor de Inkoop en Levering van elektriciteit (bestek nr. EU ID: 2007/S 84- 103079 d.d. mei 2007)
2.
Het ‘clicken ‘ op prijzen van gas.
B&W
dhr. P. Kroes
dhr. J.T. Hartgers
dhr. H.L. Kattenmölle
dhr. F. Cent
dhr. W.A.J. Naberman
volmacht verleend gedurende looptijd van de overeenkomst Inkoop en Levering van aardgas (bestek nr. EU ID: 2007/S 86- 105405 d.d. mei 2007)
FINANCIËN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het opstellen van declaraties, voorschotaanvragen etc.
B&W
Adviseur IV
Medewerker Bedrijfsvoering III
 
2.
Opgaven aan de rijksbelastingdienst.
B&W
Adviseur IV
Medewerker Bedrijfsvoering II
 
3.
Het ondertekenen van betalingsopdrachten.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering II Medewerker Bedrijfsvoering III
Met medeondertekening van functiecode Adviseur IV en Adviseur III + coördinatie
4.
Het medeondertekenen van betalingsopdrachten.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering II Medewerker Bedrijfsvoering III
Met medeondertekening van functiecode Adviseur IV, of Adviseur III + coördinatie
5.
Het goedkeuren en verwerken van inkomstengegevens in financiële administratie.
B&W
Adviseur IV
Adviseur III + coördinatie
 
6.
Het afdoen van maandelijkse overzichten positie openstaande posten.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering III
Ter inzage voor Adviseur IV en melding bijzondere situaties aan Adviseur III + coördinatie
7.
Het afschrijven van oninbare vorderingen.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering III
In afschrift aan Adviseur IV/periodieke rapportage aan het college
8.
Het aanschrijven i.v.m. verrekening van bedragen en openstaande posten.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering III
 
9.
Het treffen van betalingsregelingen (exclusief belastingen/heffingen).
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering III
Medewerker Bedrijfsvoering V
In afschrift aan functiecode Adviseur IV
10.
Correspondentie met gerechtsdeurwaarders over de procedure/resultaten van invorderingsprocedures.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering III
Medewerker Bedrijfsvoering V
In afschrift aan functiecode Adviseur IV
11.
Het behandelen van aanvragen om toestemming tot het wijzigen van de leningsvoorwaarden i.v.m. in het verleden verstrekte gemeentegaranties voor aankoop van een eigen woning door particulieren.
B&W
Adviseur IV
In overleg met Adviseur III + coördinatie
12.
Het besluiten op een verzoek om uitstel van betaling als bedoeld in artikel 4:94 van de Awb.
B&W / B
Adviseur III + coördinatie
 
13.
Het opmaken van de kas.
B&W
Medewerker Publiek II
Controle door een kassier
14.
Het vaststellen van een kasverschil.
B&W
Ontwikkeling III + coördinatie
 
FYSIEKE INFRASTRUCTUUR
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op aanvragen om vergunning voor het aanleggen van kabels en/of leidingen.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding III
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
 
2.
Het afhandelen van meldklachten.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding III
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
Medewerker Toezicht IV
Medewerker Toezicht IV + coördinatie
 
3.
Het ondertekenen van een procesverbaal van aanbesteding/inlichtingen en aanwijs.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding III
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
Medewerker Toezicht IV
 
4.
Het besluiten op aanvragen om bijdragen aan particulieren voor het opschonen van sloten.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
Medewerker Toezicht IV
 
5.
Het ondertekenen en/of goedkeuren van de RAW-bestekshoeveelheden.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding III
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
Medewerker Toezicht IV
 
6.
Het ondertekenen van het procesverbaal van oplevering bij de oplevering van het werk.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding III
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
 
7.
Het verlenen van opdrachten binnen stelposten van een bestek.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding III
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
Medewerker Toezicht IV
 
8.
Besluiten nemen omtrent het instellen en opheffen veerdienst en omtrent het afwijken van vastgestelde vaartijden.
B&W
Teamleider Fysieke Infrastructuur en Vastgoed
Conform ‘Draaiboek varen Fortmond’.
GRIFFIE
 
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het uitvoeren van rechtspositionele besluiten, inclusief het voeren van HRM-gesprekken met de griffiemedewerker.
raad
griffier
 
2.
Het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen
college
griffier
Voorzover het het werkgeverschap van de raad (inzake de griffie) betreft
3.
Het ondertekenen van overeenkomsten
burgemeester
griffier
Voorzover het het werkgeverschap van de raad (inzake de griffie) betreft
GEVONDEN EN VERLOREN VOORWERPEN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het uitoefenen van de bevoegdheden: in bewaring gegeven zaken te verkopen, over te dragen of te vernietigen (artikel 6, tweede en derde lid, artikel 8 en artikel 11 BW) en in bewaring gegeven geld uit te keren (artikel 9 BW) en de bijbehorende overeenkomsten te tekenen.
B
Medewerker Publiek II
 
GEO-INFORMATIE
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het leveren van digitale geografische gegevens met bijbehorende overeenkomst.
B&W
Landmeetkundig Coördinator I-Werkorganisatie DOWR
 
GRONDZAKEN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het aanschrijven van particulieren t.b.v. het verrichten van terreinmetingen.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Ontwikkeling III
 
2.
Optieverlening bouwkavels bedrijventerrein.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Ontwikkeling III
Toetsingskader: Algemene gronduitgiftevoorwaarden Olst-Wijhe, verkoop van onroerende zaken
3.
Het vastleggen van onderhandelingsresultaten bij de verwerving van gronden in een conceptovereenkomst en het ondertekenen van die overeenkomst.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Ontwikkeling III
In de conceptovereenkomst dient als ontbindende bepaling te worden opgenomen dat de overeenkomst onder voorbehoud van goedkeuring van B&W wordt aangegaan.
4.
Het in ontvangst nemen van de aanwijs door het
Rijkskadaster uitgezette perceelsgrenzen (het ter plaatse aanwezig zijn).
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Ontwikkeling III
De ambtenaar kan zich laten vertegenwoordigen door een (externe) landmeter.
5.
Het in het terrein aanwijzen aan derden en het Rijkskadaster van nieuw gevormde perceelsgrenzen (kavels).
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Ontwikkeling III
De ambtenaar kan zich laten vertegenwoordigen door een (externe) landmeter.
6.
Het accepteren/weigeren van het inschrijven van bouwkavels.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Ontwikkeling III
Afwegingskader: ‘Kaveluitgiftebeleid gemeente Olst-Wijhe’.
7.
Het verkopen van groenstroken/overhoeken.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Ontwikkeling III
Afwegingskader: ‘Beleidsregels ten aanzien van groenstroken’.
8.
Het ondertekenen van de akkoordverklaring uitzetten van bouwkavels.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Ontwikkeling III
De ambtenaar kan zich laten vertegenwoordigen door een externe landmeter.
9.
Het verhuren en verpachten van gemeentelijke gronden.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Ontwikkeling III
Afwegingskader: Groenbeleidsplan
10.
De administratieve afhandeling toewijzing bouwkavels.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Ontwikkeling III
Na besluitvorming kaveluitgifte en toewijzing B&W.
HANDHAVING
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het toepassen van last onder bestuursdwang dan wel het opleggen van een last onder dwangsom op grond van artikel 125 van de Gemeentewet, jo. artikel 4:8 en de afdelingen 5.3 en 5.4 van de Algemene wet bestuursrecht, ook indien er sprake is van ingediende zienswijzen. Het betreft hier zowel het sturen van het voornemen als de definitieve beschikking alsmede het afwijzen van een verzoek om handhavend op te treden.
B&W
Medewerker Handhaving II
Medewerker Beleidsuitvoering III
Voor zover het het werkveld Milieu betreft.
Op basis van het vastgestelde handhavingsprotocol.
Indien mogelijk van tevoren de portefeuillehouder informeren.
Toetsing conceptbesluit door Medewerker Ontwikkeling III of 3.1.9a.
Indien geen zienswijzen tegen het voornemen zijn ingediend.
2.
Het toepassen van een last onder bestuursdwang dan wel het opleggen van een last onder dwangsom op grond van artikelen 125 van de Gemeentewet jo. artikel 4:8 en de afdelingen 5.3 en 5.4 van de Algemene wet bestuursrecht, ook indien er sprake is van ingediende zienswijzen. Het betreft hier zowel het sturen van het voornemen als de definitieve beschikking alsmede het afwijzen van een verzoek om handhavend op te treden.
B&W, B
Medewerker Ontwikkeling III
Voor zover het het werkveld APV en Bijzondere wetten betreft.
Indien mogelijk van tevoren portefeuillehouder informeren.
Indien geen zienswijzen tegen het voornemen zijn ingediend.
3.
Het toepassen van last onder bestuursdwang dan wel het opleggen van een last onder dwangsom op grond van artikelen 125 van de Gemeentewet jo. artikel 4:8 en de afdelingen 5.3 en 5.4 van de Algemene wet bestuursrecht, ook indien er sprake is van ingediende zienswijzen. Het betreft hier zowel het sturen van het voornemen als de definitieve beschikking alsmede het afwijzen van een verzoek om handhavend op te treden.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Voor zover het het werkveld Wabo betreft.
Op basis van het vastgestelde uitvoeringsprogramma.
Indien mogelijk portefeuillehouder van tevoren informeren.
Indien geen zienswijzen tegen het voornemen zijn ingediend.
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het aanwijzen van toezichthouders als bedoeld in titel 5.3 Awb.
B&W
RUD-directeuren
Geldt ten aanzien van de toezichthoudende bevoegdheden in de Wabo (inclusief de wetten die krachtens artikel 5.1 Wabo worden aangewezen), de Wet bodembescherming, de APV en de Drank- en Horecawet.
HUISNUMMERING EN STRAATNAAMGEVING
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op aanvragen om en ambtshalve besluiten tot toekenning, wijziging en intrekking van een huisnummer.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Toetsingskader: Verordening op de straatnaamgeving en nummering.
HUIS VERBOD
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het nemen van het besluit tot het opleggen van een huisverbod.
Het verrichten van de handelingen:
-ingeval van kindermishandeling of een ernstig vermoeden daarvan, overleg plegen met Bureau Jeugdzorg (art. 3, lid 1, jo art. 2, lid 3, Wth);
-in een dermate spoedeisende situatie dat het huisverbod niet tevoren op schrift kan worden gesteld, het huisverbod mondeling aan te zeggen aan de uit huis te plaatsen persoon (art 3, lid 1, jo art 2, lid 7, Wth)
-het mededelen van het huisverbod en de consequenties van niet naleven aan de huisgenoten van de uithuisgeplaatste, de aangewezen instantie voor advies en/of hulpverlening en Bureau Jeugdzorg (ingeval van kindermishandeling of een vermoeden daarvan) (art. 3, lid 1, jo art 2, lid 8, Wth);
-het binnen 24 uur regelen van juridische bijstand voor de uithuisgeplaatste nadat hij/zij hiertoe de eventuele wens te kennen heeft gegeven en wel voor de duur van de behandeling van het verzoek voor een voorlopige voorziening bij de rechtbank (art. 3, lid 1, jo, art 5, lid 1, Wth)
B
Hulpofficier van justitie belast met de uitvoering van een huisverbod
Zie besluit burgemeester van 25 april 2012.
Elk kwartaal wordt aan de lokale driehoek verslag uitgebracht over de uitvoering van het mandaat.
INKOOP, AANBESTEDING EN OPDRACHTVERLENING
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Besluiten tot het aangaan van een overeenkomst en het tekenen van deze overeenkomst:
-in geval van werken tot een bedrag van € 500.000,--
-in geval van diensten en leveringen tot een bedrag van
€ 100.000,--.
B&W, B, D
Gemeentesecretaris/algemeen directeur
In aansluiting op de drempelbedragen en met inachtname van de te volgen procedures bij het Inkoop- en aanbestedingsproces.
Binnen de voorwaarden van de Nota inkoop- en aanbestedingsbeleid gemeente Olst-Wijhe.
Indien een overeenkomst ingrijpende gevolgen kan hebben, zoals genoemd in de Nota inkoop- en aanbestedingsbeleid, moet de raad in de gelegenheid worden gesteld zijn wensen en bedenkingen kenbaar te maken.
2.
Het aangaan van overeenkomst en het tekenen van deze overeenkomst die beschouwd kan worden als uitvoering van een raadsbesluit of waarvan de daaruit voortvloeiende financiële rechten en verplichtingen een bedrag van € 100.000 niet te boven gaan en budgettair gedekt zijn.
B&W, B, D
Gemeentesecretaris/algemeen directeur
 
3.
Het besluiten tot het aangaan van een overeenkomst en de ondertekening daarvan voor zover deze overeenkomst inhoudt de besteding van toegekende budgetten ter realisatie van de aan het budget verbonden taakstelling als bedoeld in de Budgethoudersregeling.
B&W, B, D
Budgethouder
Passend binnen de Nota inkoop- en aanbestedingsbeleid.
Passend binnen de Budgethoudersregeling.
4.
Het afsluiten en opzeggen van service/onderhoudscontracten voor ICT producten en de initiële aanschaf van hard- en software.
B&W, D
Teammanager ICT Beheer DOWR
 
5.
Het afsluiten en opzeggen van abonnementen voor mobiele telefonie
B&W, D
Teammanager ICT Beheer DOWR en Functioneel Beheer DOWR
 
LEEGSTANDSWET
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op verzoeken om vergunningen tot tijdelijke verhuur ex artikel 15 Leegstandswet.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
 
LEERLINGEN VERVOER
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op aanvragen om reiskostenvergoeding op grond van de Verordening leerlingenvervoer.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
 
LEERPLICHT
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op aanvragen om vervangend onderwijs voor jongeren van tenminste 14 jaar.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Leerplichtambtenaar
 
2.
Het controleren op inschrijving als (partieel) leerplichtige.
B&W
Leerplichtambtenaar
 
3.
Het zorgdragen voor de leerlingenadministratie.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
 
4.
Het besluiten op aanvragen om vervangend onderwijs voor het laatste schooljaar.
B&W
Leerplichtambtenaar
Medewerker Beleidsuitvoering II
 
MIL IEU
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het ondertekenen van ontwerpbeschikkingen milieuvergunningen.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Nadat het college met het ontwerpbesluit heeft ingestemd.
2.
Het besluiten op aanvragen om een milieuvergunning.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Indien er geen zienswijzen tegen het ontwerpbesluit zijn ingediend.
3.
Het inschakelen van externe deskundigen.
B&W
Teamleider V&H
 
4.
Het verlenen van opdracht tot het verrichten van bodemonderzoek.
B&W
Teamleider V&H
 
5.
Het verlenen van opdracht tot uitvoering onderzoek Wet geluidhinder.
B&W
Teamleider V&H
 
6.
Het ondertekenen van ontwerpbeschikkingen vaststelling hogere grenswaarden op basis van de Wet geluidhinder.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Nadat het college met het ontwerpbesluit heeft ingestemd.
7.
Het besluiten (op aanvragen) tot vaststelling van een hogere grenswaarde op grond van de Wet Geluidhinder.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Indien er geen zienswijzen tegen het ontwerpbesluit zijn ingediend.
8.
Het afwerken van de toetsing m.b.t. de historische onderzoeken/bodemonderzoeken.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering III
Voor zover geconcludeerd wordt dat er geen belemmerende verontreiniging aanwezig is.
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het aanwijzen van toezichthouders die buiten kantooruren reageren op milieuklachten.
B&W
Teamleider team handhaving van de Eenheid Milieu en Toerisme van de Provincie Overijssel
 
ONDERWIJS
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het uitvoeren van de Verordening huisvesting onderwijs.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
 
2.
Het vaststellen van gymnastiekroosters voor het basisonderwijs incl. vervoer.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering III
 
3.
Schaderegeling openbaar en bijzonder onderwijs t.b.v. vergoeding kosten i.v.m. vandalisme.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering III
 
OPENBARE ORDE EN VEILIGHEID
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het afdoen van meldingen inzake overlast op het gebied van openbare orde en veiligheid
B
Medewerker Ontwikkeling III
 
PERSONELE AANGELEGENHEDEN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het ontzeggen van de toegang tot het gebouw
B&W
Teamleider
Vooraf wordt mondeling afgestemd met de burgemeester en de medewerker integrale veiligheid
2.
Het openstellen van een vacature.
B&W
Directeur
Directeur RUD
Na afstemming met directie(lid) en in overleg met P&O binnen vastgesteld budget en de Nota werving en selectie.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
3.
Het opstellen van een personeelsadvertentie voor medewerkers.
B&W
Medewerker adm/secr III
In overleg met betreffende teamleider en met P&O
4.
Het opstellen van een personeelsadvertentie voor een directeur.
B&W
Medewerker adm/secr III
In overleg met de directie en de Teamleider Bedrijfsvoering
5.
Het uitnodigen van sollicitanten.
B&W
Medewerker adm/secr III
In opdracht van de selectiecommissie.
6.
Het versturen van een ontvangstbevestiging van een sollicitatiebrief en afwijzing van sollicitanten.
B&W
Medewerker adm/secr III
In opdracht van de selectiecommissie.
7.
Het afdoen van spontane sollicitaties.
B&W
Medewerker adm/secr III
In opdracht van de Teamleider Bedrijfsvoering
8.
Het benoemen en vrijwillig ontslaan van personeel, incl. uitbreiding/vermindering van uren en het bepalen van het salarisniveau, m.u.v. GS.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
Na afstemming met betreffend directielid. In overleg met P&O en binnen vastgestelde formatie en vastgesteld budget.
Conform het wervingsbeleid.
De teamleider Bedrijfsvoering is bevoegd bij afwezigheid van de direct leidinggevende, mits de inhoud van de beschikking is afgestemd met de direct leidinggevende.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
9.
Het ontslaan wegens onbekwaamheid of ongeschiktheid (artikel 8:6 CAR) en het ontslaan op overige gronden (artikel 8:8 CAR).
B&W
Teamleider
Directeur RUD
Na afstemming met betrokken directielid en in overleg met P&O
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
10.
Het aangaan van arbeidsovereenkomsten/
het inhuren tijdelijk personeel.
Detacheringsovereenkomsten/uitzendcontracten.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
In overleg met betreffend directielid en P&O. Toestemming van directieraad is nodig voordat tijdelijk personeel wordt ingehuurd en conform opgestelde procesbeschrijving en de notitie beheersingskosten.
De teamleider Bedrijfsvoering is bevoegd bij afwezigheid van de direct leidinggevende, mits de inhoud van de beschikking is afgestemd met de direct leidinggevende.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
11.
Het aangaan van stageovereenkomsten en overeenkomsten werkervaringsplaatsen.
B&W
Teamleider Bedrijfsvoering
Directeur RUD
In overleg met Medewerker adm/secr III.
De teamleider Bedrijfsvoering is bevoegd bij afwezigheid van de direct leidinggevende, mits de inhoud van de beschikking is afgestemd met de direct leidinggevende.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
12.
Het uitvoeren van de Bezoldigingsverordening en het beloningsbeleid, met uitzondering van de GS.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
In overleg met P&O. Directiebesluit over voorstellen flexibele beloningen binnen het vastgesteld beleid. Eindverantwoordelijkheid voor organisatiebreed beloningsbeleid ligt bij de directie.
De teamleider Bedrijfsvoering is bevoegd bij afwezigheid van de direct leidinggevende, mits de inhoud van de beschikking is afgestemd met de direct leidinggevende.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
13.
Het verlenen van voorschotten op salaris, vakantie- of andere toelagen of uitkeringen.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
Na overleg met de teamleider Bedrijfsvoering
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
14.
Het wijzigen van de inhoud van de functie.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
In overleg met P&O en de directie, gehoord de betrokken functionaris en op basis van een nieuw concept functiebeschrijving.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
15.
Vrijwillige overplaatsing van een functionaris.
B&W
Directeur
Directeur RUD
In overleg met de betrokken functionaris en P&O.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
16.
Het opgeven, toetsen en registreren van nevenwerkzaamheden.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
In overleg met de teamleider Bedrijfsvoering
Registratie door Medewerker adm/secr III
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
17.
Het uitvoeren van hoofdstuk 10 CAR/UWO (wachtgeld), 10a (bovenwettelijke werkloosheidsuitkering) en hoofdstuk 11 CAR/UWO (uitkeringsregeling ontslag).
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering II
Medewerker adm/secr III
Medewerker Beleidsuitvoering III
Daar waar het gaat om strikt formele uitvoering van de regelingen.
De teamleider Bedrijfsvoering is bevoegd bij afwezigheid van de direct leidinggevende, mits de inhoud van de beschikking is afgestemd met de direct leidinggevende.
18.
Het aanvragen/afgeven van loonopgaven/
werkgeversverklaring.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering II Medewerker adm/secr III
Medewerker Beleidsuitvoering III
 
19.
Het behandelen van verzoeken voor het toekennen van een schadeloosstelling UWO.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
In overleg met P&O.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
20.
Het toekennen van een verhuiskostenvergoeding, het uitvoeren van Richtlijnen voor reiskostenvergoeding woon-/werkverkeer.
B&W
Bedrijfsvoering II Medewerker adm/secr III
Medewerker Beleidsuitvoering III
In overleg met de teamleider Bedrijfsvoering en na overleg met de betrokken teamleider.
Passend binnen de richtlijn reiskostenvergoeding dienstreizen
21.
Het toekennen van studiefaciliteiten.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
Binnen het kader van het persoonlijk ontwikkelingsplan en het opleidingsplan en de ter zake beschikbare budgetten. In overleg met P&O
Binnen de daarvoor geldende regeling
De teamleider Bedrijfsvoering is bevoegd bij afwezigheid van de direct leidinggevende, mits de inhoud van de beschikking is afgestemd met de direct leidinggevende.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
22.
Het verlenen van toestemming voor het volgen van seminars en congressen.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
Binnen de kaders van het Opleidingsplan/eenheidsbudgetopleidings-plan
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
23.
Het toekennen van een gratificatie ambtsjubileum.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering II Medewerker adm/secr III
Medewerker Beleidsuitvoering III
In overleg met EM / coördinator uitzonderingsvariant.
24.
Het aanpassen van bedragen onkostenvergoedingen op basis van indexering en Reisbesluit en –regeling Binnenland.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering II
 
25.
Het toekennen van een waarnemingsvergoeding.
B&W
Directielid
Directeur RUD
In overleg met de directie en met de teamleider Bedrijfsvoering
Mandaatvoorstel noodzakelijk.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
26.
Het verlenen van zwangerschaps-, bevallings- en ouderschapsverlof, zorgverlof en buitengewoon verlof.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
In overleg met P&O.
De teamleider Bedrijfsvoering is bevoegd bij afwezigheid van de direct leidinggevende, mits de inhoud van de beschikking is afgestemd met de direct leidinggevende.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
27.
Het overschrijven van extra verlofuren.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
In overleg met Medewerker adm/secr III of Medewerker Beleidsuitvoering II
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
28.
Het invullen van statistieken personeels- en bezoldigingsgegevens
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering II
Medewerker adm/secr III
 
29.
Het uitvoeren van rechtspositieregelingen voor burgemeester en wethouders.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering II
In overleg met de teamleider Bedrijfsvoering
30.
Het verlenen van toestemming voor het verrichten van overwerk.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
Passend binnen de nadere regeling overwerk
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
31.
Het tekenen voor akkoord van declaraties dienstreizen.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
32.
Het geven van een reactie op een bezwaarschrift aan de bezwarenadviescommissie personele aangelegenheden.
B&W /B
Teamleider Bedrijfsvoering
Voor zover het het eigen vakgebied betreft.
33.
Het voeren van personeelsbeoordelingsgesprekken.
B&W
Teamleider
Directeur RUD
PBO-gesprekken voeren op basis van ter zake geldend PBO-systeem. Naasthogere leidinggevende stelt pbo vast.
Voorzover het het personeel van de RUD betreft.
34.
Besluiten op aanvragen cafetariamodel (o.a. uitbetaling leeftijdsverlofdagen + aankoop/verkoop verlofuren).
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering III
Afstemming met leidinggevende en binnen het vastgestelde budget. Totaaloverzicht aan directie en OR (cafetariamodel).
35.
Uitvoering Arbobeleid.
B&W
Adviseur IV
Medewerker Beleidsuitvoering III
In overleg met teamleiders en tamleider Bedrijfsvoering.
Binnen het vastgestelde budget.
Directie is verantwoordelijk voor arbo-beleid.
36.
Het vaststellen van een Plan van aanpak Arbo
B&W
Directie
Instemming OR vereist.
37.
Het uitvoeren van de Levensloop-/spaarloonregeling.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering III Medewerker adm/secr III
 
38.
Het uitvoeren van de regeling kledingverstrekking en kledingtoelage.
B&W
Medewerker Bedrijfsvoering II
In overleg met de teamleider en P&O.
39.
Het aanwijzen van verplichte compensatie-uren
B&W
Teamleider Bedrijfsvoering
Algemene lijn: de dag na Hemelvaart. Bij afwijking van de algemene lijn is toestemming vereist van OR en directie.
40.
Het vaststellen van functiebeschrijvingen en functiewaarderingen
B&W
Directie
Opstellen van functiebeschrijving door de teamleider en toets door de teamleider Bedrijfsvoering. Vaststelling van functiewaardering op advies van de Toetsingscommissie functiewaardering (met uitzondering van zogenaamde ‘technische’ aanpassingen).
41.
Het uitvoeren van de  notitie "Inzetbaarheid  62+ medewerkers
Directie
Medewerker Beleidsuitvoering III
In afstemming met de betreffende teamledier
PLANSCHADE
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten tot het inschakelen van de planschadeadviescommissie.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Als bedoeld in artikel 3 van de Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming in planschade gemeente Olst-Wijhe 2008.
2.
Het geven van een reactie op het conceptadvies van de planschadeadviescommissie.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Als bedoeld in artikel 6 van de Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming in planschade gemeente Olst-Wijhe 2008.
Mits ambtelijk kan worden ingestemd met het conceptadvies.
3.
Het besluiten tot het aangaan van een planschadeovereenkomst.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Ontwikkeling III
 
4.
Het ondertekenen van een planschadeovereenkomst.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Ontwikkeling III
 
PROJECTEN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het plannen en sturen van de dagelijkse gang van zaken van projecten als beschreven in de notitie projectmatig werken.
B&W
projectleider
-de daartoe benodigde bevoegdheden worden aan het begin van het project vastgelegd in de projectstartnotitie
-met inachtname van de Notitie projectmatig werken
REGLEMENT ELEKTRONISCH BESTUURLIJK VERKEER
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het meedelen dat een bericht wordt geweigerd op grond van artikel 4 of 5 van het Reglement elektronisch bestuurlijk verkeer.
B&W, B
Medewerker Publiek II
 
2.
Het bieden van een mogelijkheid tot herstel op grond van artikel 4:2 van de Awb.
B&W, B
Medewerker Publiek II
 
3.
Het meedelen dat een bericht op grond van artikel 5 van het Reglement elektronisch bestuurlijk verkeer en artikel 4:5 Awb niet in behandeling wordt genomen.
B&W, B
Medewerker Publiek II
 
RIJBEWIJZEN EN REISDOCUMENTEN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het controleren en verantwoorden van rijbewijzen en reisdocumenten t.b.v. de financiële administratie.
B
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
 
2.
Het in ontvangst nemen van rijbewijzen en reisdocumenten.
B
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
 
3.
Het afgeven van reisdocumenten.
B
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
Nadere uitwerking lees verantwoordelijke personen omschreven in Handboek reisdocumenten.
4.
Het afgeven van rijbewijzen.
B
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
 
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het afgeven van internationale rijbewijzen
B
ANWB
 
SPORTACCOMMODATIES
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het in gebruik geven en factureren van de (on)overdekte sportaccommodaties.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Locatie II + coördinatie
 
2.
Het vaststellen van gebruiksroosters voor overdekte sportaccommodaties .
B&W
Medewerker Locatie II + coördinatie
 
3.
Het vaststellen sluitingsperiode voor:
a.Sportvelden
b.overdekte sportaccommodaties
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Locatie II + coördinatie
In overleg met team Fysieke Infrastructuur en Vastgoed
START ERSLENING
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Besluiten op aanvragen om een Starterslening.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Conform de ‘Procedures en Gemeentelijke Uitvoeringsregels VROM Starterslening’.
Beoordeling van de aanvraag door Bemiddelend Orgaan (onderdeel SVn).
SUBSIDIE
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op verzoeken om structurele subsidie m.b.t. recreatie en toerisme.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Op basis van de ‘Beleidsregels subsidieverstrekking’ en passend binnen het budget.
2.
Het aanvragen van subsidie op het gebied van verkeer, waterhuishouding, riolering of landschapsbeheer.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding III
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
 
3.
Het indienen van declaraties na afronding van het werk bij subsidiënt.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding III
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
 
4.
Afdoening jaarlijkse subsidieverzoeken inclusief definitieve vaststelling
 
Medewerker Beleidsuitvoering III
Teamleider MO
Op basis van de door de gemeenteraad vastgestelde begroting.
Subsidieverzoeken < € 15.000,- door medewerker.
Subsidieverzoeken > € 15.000,- door teamleider.
5.
Afdoening incidentele subsidieverzoeken
 
Teamleider MO
Binnen vastgestelde beleidskaders
6.
Het besluiten op aanvragen voor subsidie in het kader van het Welzijnsfonds
 
Teamleider MO
 
7.
Het vaststellen van subsidie in het kader van het Welzijnsfonds
 
Medewerker Beleidsuitvoering III
 
8.
Uitvoering geven aan het Reclamefonds
 
Teamleider MO
Subsidieverzoeken < € 5.000,-- door teamleider.
Subsidieverzoeken > € 5.000,-- door het college.
VERKIEZINGEN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het afgeven van een volmachtbewijs en kiezerspas in het kader van verkiezingen
B
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
 
2.
Correspondentie inzake verkiezingen
B&W
Medewerker Gegevens III
 
3.
De bevoegdheid tot het in ontvangst nemen van de ondersteuningsverklaringen en kandidatenlijsten ten behoeve van verkiezingen
B
Medewerker Gegevens III
 
VERZEKEREN EN SCHADEAFWIKKELING
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het afwikkeling van schade aan gemeentelijke eigendommen.
B&W
D
Medewerker verzekeren en risicomanagement gemeente Deventer
Passend binnen de samenwerkingsovereenkomst d.d. 22 november 2010.
2.
Het afwikkelen van schadeclaims van derden.
B&W
D
Medewerker verzekeren en risicomanagement gemeente Deventer
Tot een maximum van het eigen risico (alleen indien er geen polisdekking is. Bij polisdekking behandelt de verzekeringsmaatschappij de claim)
Passend binnen de samenwerkingsovereenkomst d.d. 22 november 2010.
3.
Mutaties in het verzekeringspakket doorgeven.
B&W
Medewerker verzekeren en risicomanagement gemeente Deventer
Passend binnen de samenwerkingsovereenkomst d.d. 22 november 2010.
WEGENWET, WEGENVERKEERSWET, BESLUIT ADOMINISTRATIEVE BEPALINGEN INZAKE HET WEGVERKEER (BABW), REGLEMENT VERKEERSREGELS EN VERKEERSTEKENS (RVV)
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op aanvragen om toestemming bijzondere transporten.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
Voor zover niet gemandateerd aan de RDW en na advies van politie. In geval van het vervoer van gevaarlijke stoffen is ook advies van milieu noodzakelijk.
2.
Het instellen van tijdelijke verkeersmaatregelen.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding III
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
Medewerker Toezicht IV + coördinatie
Na afstemming met politie en brandweer
3.
Het nemen van verkeersbesluiten als bedoeld in artikel 15 Wegenverkeerswet jo artikel 12 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer.
B&W
Wethouder belast met openbare werken, verkeer en vervoerbeleid
 
4.
Het nemen van een verkeersbesluit als bedoeld in artikel 15 Wegenverkeerswet jo artikel 12 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer tot plaatsing van verkeersbord E6 (gehandicaptenparkeerplaats).
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
 
5.
Het besluiten op aanvragen om ontheffing vervoer gevaarlijke stoffen.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Overeenkomstig advies van milieu, brandweer en politie.
6.
Het besluiten op aanvragen om toestemming voor het houden van wegevenementen en wielerwedstrijden e.d. (Wegenverkeerswet).
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Overeenkomstig advies van medewerker verkeer.
7.
Het aanstellen van verkeersregelaars bij evenementen obv de Regeling Verkeersregelaars.
B
Medewerker Publiek II
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Gegevens V
Alleen de personen aanstellen waarvan de politie heeft doorgegeven dat deze een verkeersinstructie hebben gevolgd.
8.
Het instellen van tijdelijke verkeersmaatregelen in verband met evenementen als bedoeld in de Wegenverkeerswet en het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Overeenkomstig advies van medewerker verkeer.
9.
Het verlenen van een ontheffing op grond van artikel 87 Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwikkeling III
Na advisering door politie
10.
Het verstrekken van kaarten voor een tijdelijke parkeerontheffing op het A. Jacobsplein bij bijzondere gelegenheden in het Kulturhus.
B&W
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
-Alleen voor groepen bij bijzondere activiteiten
-Maximaal 20 kaarten per activiteit
-De kaart moet worden voorzien van dagstempel
11.
Het benoemen van verkeersbrigadiers.
B
Medewerker Publiek II
Alleen nadat opleiding bij politie is gevolgd
12.
Het besluiten op aanvragen om een gehandicaptenparkeerkaart.
B&W
Medewerker Publiek II
Advies indicatieorgaan opvragen. Bij afwijking advies indicatieorgaan is een collegebesluit noodzakelijk.
13.
Het bestellen van beveiligd papier in het kader van gehandicaptenparkeerkaarten
B&W
Medewerker Publiek II
 
14.
Het toepassen van bestuursdwang krachtens de Wegenverkeerswet bestaande uit de beslisbevoegdheid om over te gaan tot het laten wegslepen van een voertuig door een sleepbedrijf.
B&W
Marktmeester
 
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het aanstellen van verkeersregelaars.
B
Korpschef regiopolitie IJsselland
De korpschef heeft de mogelijkheid deze bevoegdheid onder te mandateren.
2.
Het aanstellen van kantonniers als verkeersregelaars.
B
Korpschef regiopolitie IJsselland
 
3.
-het toepassen van artikel 170 van de Wegenverkeerswet 1994 i.c. het feitelijk uitoefenen van bestuursdwang met betrekking tot het doen overbrengen en in bewaring stellen van een op de weg staand voertuig in gevallen als genoemd in dit artikel;
-het op schrift stellen van de bestuursdwangaanschrijvingen als bedoeld in artikel 171 van de Wegenverkeerswet 1994 en uit te reiken aan de in dat artikel genoemde personen;
-het innen van de verschuldigde kosten op basis van artikel 4 van de Wegsleepverordening gemeente Olst-Wijhe;
-het op grond van artikel 5:29 tweede lid van de Algemene wet bestuursrecht juncto artikel 5 van het Besluit wegslepen van voertuigen, proces verbaal op te maken inzake het meevoeren en opslaan van het voertuig alsmede van de aangetroffen toestand van het weg te slepen voertuig.
B&W
Directie van Autoberging Leerentveld Zwolle BV en door deze aangewezen personen
 
4.
-het toepassen van artikel 170 van de Wegenverkeerswet 1994 i.c. het feitelijk uitoefenen van bestuursdwang met betrekking tot het doen overbrengen en in bewaring stellen van een op de weg staand voertuig in gevallen als genoemd in dit artikel;
-het toepassen van artikel 170 van de Wegenverkeerswet 1994 i.c. het feitelijk uitoefenen van bestuursdwang met betrekking tot het door een daartoe aangewezen sleepbedrijf laten overbrengen en in bewaring stellen van een op de weg staand voertuig in gevallen als genoemd in dit artikel.
B&W
Teamchef van de Regiopolitie IJsselland, team Salland
 
WERK, INKOMEN EN ZORG
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op aanvragen voor (individuele) voorzieningen in het kader van de Wmo.
B&W
Medewerker Publiek II
Medewerker Beleidsuitvoering II
Voor zover sprake is van uitvoering van vastgestelde regelgeving c.q. uitvoering van bestaand beleid.
2.
Het besluiten tot beëindiging van voorzieningen in het kader van de Wmo.
B&W
Medewerker Publiek II
Medewerker Beleidsuitvoering II
Passend binnen het Verstrekkingenbeleid Wmo en Besluit voorzieningen maatschappelijke ondersteuning.
3.
Het geven van periodieke betaalopdrachten in het kader van de Wmo.
B&W
Medewerker Publiek II
Medewerker Beleidsuitvoering II
 
4.
Het inwinnen van deskundigenadvies i.v.m. een aanvraag voor een voorziening.
B&W
Medewerker Publiek II
Medewerker Beleidsuitvoering II
 
5.
Het nemen van besluiten m.b.t. terugvordering in het kader van de Wmo.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Passend binnen het Verstrekkingenbeleid Wmo en Besluit voorzieningen maatschappelijke ondersteuning.
6.
Het ondertekenen van een bruikleenovereenkomst voor hulpmiddelen Wmo.
B&W
Medewerker Publiek II
Medewerker Beleidsuitvoering II
 
7.
Het nemen van besluiten in het kader van de WWB, IOAW, IOAZ, ROA, Bbz en de Wet kinderopvang.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Voor zover sprake is van uitvoering van vastgestelde regelgeving c.q. uitvoering van bestaand beleid en m.u.v. van besluiten op aanvragen van leningen in het kader van het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen.
8.
Het geven van periodieke betaalopdrachten in het kader van de uitkeringsregelingen als genoemd onder 7.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
 
9.
Het inwinnen van deskundigenadvies i.v.m. een aanvraag voor een voorziening.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
 
10.
Het verlenen van voorschotten op formeel nog toe te kennen uitkeringen en het verlenen van voorschotten op lopende en incidentele uitkeringen.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Wet Werk en Bijstand
11.
Het verstrekken en opvragen van jaaropgaven aan het Ministerie, het UWV en de Belastingdienst.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Het college van B&W van Deventer
Dit vloeit voort uit de samenwerkingsovereenkomst van 01-09-2005, ondertekend op 26-10-2005.
12.
Het nemen van besluiten m.b.t. aan te vangen fraudeonderzoeken.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
2.2.2b
Wet Werk en Bijstand
13.
Verwijzingen aanvragen inzake schuldhulpverlening.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
 
14.
Besluiten m.b.t. terugvordering en verhaal WWB, IOAW, IOAZ en Bbz.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
 
15.
Het besluiten op aanvragen om een bijdrage op grond van de Reductieregeling.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Passend binnen het Minimabeleid
16.
Het uitvoeren van besluiten in het kader van de WWB, IOAW, IOAZ, ROA en Bbz.
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Het college van B&W van Deventer
Dit vloeit voort uit de samenwerkingsovereenkomst van 01-09-2005, ondertekend op 26-10-2005.
17.
Het ondertekenen van WIN-beschikkingen en WIN-certificaten.
B&W
Directeur I
Medewerker Ontwikkeling III
 
18.
Het indienen van de gegevens in het kader van het Digitaal verantwoordingssysteem (DVS)
B&W
Medewerker Ontwikkeling III
 
WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSVERGUNNING (WABO)
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het besluiten op aanvragen om een omgevingsvergunning (inclusief alle voorbereidende handelingen).
B&W
Medewerker Ontwikkeling II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
Voor het verlenen van een omgevingsvergunning, onderdeel kappen is advies van de vakgroep Fysieke infrastructuur noodzakelijk.
Ingeval van zienswijzen wordt het vierogenprincipe door de teamleider toegepast.
Voor het onderdeel monumenten geldt de voorwaarde: conform de advisering door de betreffende monumentencommissie(s) en indien geen zienswijzen zijn ingediend.
2.
Het besluiten tot het intrekken van een omgevingsvergunning (inclusief alle voorbereidende handelingen).
B&W
Medewerker Ontwikkeling II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
Indien er geen zienswijzen zijn ingediend
3.
Het besluiten tot het (ambtshalve) wijzigen van een omgevingsvergunning (inclusief alle voorbereidende handelingen).
B&W
Medewerker Ontwikkeling II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
Ingeval van zienswijzen wordt het vierogenprincipe door de teamleider toegepast.
4.
Het overschrijven van een omgevingsvergunning (inclusief alle voorbereidende handelingen).
B&W
Medewerker Ontwikkeling II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
Ingeval van zienswijzen wordt het vierogenprincipe door de teamleider toegepast.
5.
Het aanvragen van een omgevingsvergunning voor het vellen van een houtopstand.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding II
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding III
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
Medewerker Toezicht IV
 
6.
Het aanvragen van een omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo.
B&W
Directeur
De directeur kan voor deze bevoegdheid ondermandaat verlenen
7.
Het ondertekenen van uitgaande brieven waarbij een bestemmingsplan ter kennisgeving naar GS en/of een bestemmingsplan naar de VROM-Inspectie Oost wordt gezonden.
B&W
Medewerker Ontwikkeling II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
 
8.
Het vragen van een advies aan de monumentencommissie of de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
 
9.
Het ondertekening van de akkoordverklaring m.b.t. het uitzetten van rooilijnen.
B&W
Medewerker Handhaving II
De ambtenaar kan zich laten vertegenwoordigen door een externe landmeter.
WET BASISREGISTRATIES ADRESSEN EN GEBOUWEN (BAG)
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen.
B&W
Adviseur V
Medewerker Beleidsuitvoering IV
 
2.
Werkzaamheden ikv Bag:
a.het opstellen van de ‘ambtelijke verklaringen’;
b.het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
c.het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;
d.het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister;
e.het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is;
f.het, ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie;
g.het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
h.het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
i.het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
j.het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
k.het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders.
B&W
Beheerder Bag en diens plaatsvervanger
 
3.
Vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet bag.
B&W
Adviseur V
Bag beheerder gemeente Deventer
 
4.
Het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet bag aangewezen brondocument.
B&W
Adviseur V
Adviseur V + coördinatie
Medewerker Beleidsuitvoering III
 
WET BASISREGISTRATIE PERSONEN (BRP)
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het bestellen van beveiligd papier.
B&W
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
 
2.
Het verstrekken van bewijzen van in leven zijn.
B
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
 
3.
Het verstrekken van bewijzen van Nederlanderschap.
B
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
 
4.
Het verstrekken van verklaringen omtrent het gedrag.
B
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
 
5.
Het verstrekken van uittreksels uit de basisregistratie.
B&W
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
 
6.
Het verstrekken van inlichtingen uit de BRP.
B&W
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
 
7.
Het legaliseren van handtekeningen en documenten.
B
Medewerker Gegevens III
Medewerker Publiek II
 
8.
Het weigeren en vervallen verklaren van reisdocumenten.
B
Medewerker Gegevens III
 
9.
Correspondentie inzake naturalisaties en geslachtsnaamwijzigingen.
B
Medewerker Gegevens III
Inclusief het opvragen van gegevens uit justitiële documentatieregister en politieregister
10.
Kennis geven van een voornemen als bedoeld in artikel 2.60 van de Wet BRP (weigering aangiftes c.q. documenten).
B&W
Medewerker Gegevens III
 
11.
Besluitvorming, voortvloeiende uit art. 2,55, 2.58, 2.60 Wet BRP.
B&W
Medewerker Gegevens III
 
12.
(Her)inschrijving in de BRP vanuit het buitenland.
B&W
Medewerker Gegevens III
 
13.
Het afnemen van een verklaring onder ede (art. 2.8 Wet BRP).
B&W
Medewerker Gegevens III
B&W besluit 12-03-2001
14.
Het weigeren inlichtingen te verstrekken uit de BRP.
B&W
Medewerker Gegevens III
 
15.
Het uitwerking van de bijlagen behorende bij het Beveiligingsplan reisdocumenten.
B&W
Directeur
Besluit B&W 14-12-2004
16.
Het vaststellen van de bijlagen 8,10 en 12 van het Beveiligingshandboek BRP.
B&W
Directie
Besluit B&W 23-08-2005
17.
Het vaststellen van de overige bijlagen die niet zijn genoemd in Bz26 van het Beveiligingshandboek BRP.
B&W
Directeur
 
18.
Het vaststellen van de actieplannen behorende bij het beveiligingsbeleid.
B&W
Directie
collegebesluit 26-07-2005
WET BESCHERMING PERSOONSGEGEVENS
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Melding doen bij het College bescherming persoonsgegevens op basis van artikel 27 van de Wet bescherming persoonsgegevens (verwerking persoonsgegevens).
B&W
Adviseur IV
 
2.
Het registreren van verwerkingen van persoonsgegevens die zijn vrijgesteld van de meldingsplicht (artikel 27 en 29 Wet bescherming persoonsgegevens).
B&W
Adviseur IV
 
WET DWANGSOM
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het beslissen op verzoeken om een dwangsom als bedoeld in paragraaf 4.1.3.2 van de Awb.
B&W, B
Adviseur IV
Medewerker Ontwikkeling III
Teammanager
 
WET INFORMATIE UITWISSELING ONDERGRONDSE NETTEN (WION)
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Informatie-uitwisseling als bedoeld in de Wet informatie uitwisseling ondergrondse netten.
B&W
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding III
Medewerker Ontwerp en Voorbereiding IV
 
WET KENBAARHEID PUBLIEKRECHTELIJKE BEPERKINGEN (WKPB)
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register met betrekking tot de Wkpb.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
 
2.
Het verstrekken van een bewijs van inschrijving in de landelijke voorziening inzake de Wkpb.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering IV
 
3.
Het uitvoeren van de volgende werkzaamheden op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (Wkpb)
-het toetsen van brondocumenten aan vereisten voor inschrijving;
-het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;
-het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie;
-het plaatsen van aantekeningen op het brondocument;
-het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie;
-het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd;
-het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties;
-het (doen) verstrekken van berichten aan de landelijke voorziening.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering III
1.jaarlijks wordt voor 1 mei verslag gedaan aan het college van de wijze waarop van de bevoegdheid gebruik is gemaakt;
2.de bevoegdheid mag worden doorgemandateerd aan de waarnemend beheerder.
4.
Het verstrekken van verklaringen op grond van de Wkpb, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen gemeentelijke publiekrechtelijke beperkingen van toepassing zijn.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering III
Medewerker Publiek II
 
WET KINDEROPVANG EN KWALITEITSEISEN PEUTERSPEELZAALWERK
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Uitvoering Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering III
 
WET OP DE LIJKBEZORGING
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Correspondentie inzake uitvoering van de Wet op de lijkbezorging.
B&W
Medewerker Gegevens III
 
2.
Het afgeven van verklaringen inzake Wet op de lijkbezorging.
B
Medewerker Gegevens III
 
WET OPENBAARHEID VAN BESTUUR (WOB)
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur.
B&W, B
Adviseur I
Adviseur IV
Medewerker Ontwikkeling III
De burgemeester wordt op de hoogte gesteld van de verzonden beschikking.
WET RUIMTELIJKE ORDENING ( WRO)
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Bevoegdheden inzake de uitvoering van procedures ex artikel 3.6 van de Wet ruimtelijke ordening bij het ontbreken van inspraakreacties en zienswijzen.
B&W
Medewerker Ontwikkeling II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Onder voorwaarde dat het plan in de procedure tenminste éénmaal aan B&W wordt voorgelegd.
2.
De bevoegdheid tot het elektronisch waarmerken en publiceren van Wro-instrumenten conform Bro artikel 1.2.1 lid 1, Bro artikel 1.2.2 lid 2 en de Regeling standaarden ruimtelijke ordening 2008.
B&W
Medewerker Ontwikkeling II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
 
3.
Het publiceren van openbare kennisgevingen in het kader van een procedure ex artikel 3.6 eerste lid onder c of d, 3.22 of 3.23 Wro.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Beleidsuitvoering IV Medewerker Ontwikkeling III
 
4.
Het besluiten op aanvragen om ontheffing ex art. 3.6 eerste lid onder c of d, 3.22 of 3.23 Wro.
B&W
Medewerker Beleidsuitvoering II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering IV
Indien er geen zienswijzen tegen het ontwerpbesluit zijn ingediend.
Indien van toepassing op basis van de vastgestelde beleidsregels.
5.
Het verlenen van opdrachten tot het leveren van adviesdiensten ter voorbereiding of ter uitvoering van een raads- of collegebesluit.
 
Medewerker Ontwikkeling II
Medewerker Ontwikkeling III
Medewerker Beleidsuitvoering II
Voor zover passend binnen de voorwaarden van de overeenkomsten adviesdiensten ruimtelijke ontwikkeling.
ZWEMABONNEMENTEN
Nr.
Bevoegdheid
Mandaatgever
Mandataris
Voorwaarden/beperkingen
1.
Het verstrekken van zwembadabonnementen.
B&W
Medewerker Publiek II
 
Bijlage: Mandaatbesluit uitvoering Wet WOZ en heffing en invordering gemeentelijke belastingen 2008
De coördinator belastingen (functienummer Adviseur V + coördinatie);
gelet op: het aanwijzingsbesluit tot heffings-, invorderings- en WOZ-ambtenaar van 26 februari 2008, de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht
besluit:
I de uitoefening van de bevoegdheden en feitelijke handelingen, genoemd in het bij dit besluit behorende overzicht in de kolom
“omschrijving bevoegdheid en feitelijke handeling” bij wijze van mandaat, volmacht en/of machtiging met inbegrip van de
ondertekening van stukken op te dragen aan de functionarissen genoemd in het bij dit besluit behorende overzicht in de kolom “gemandateerde”.
II aan de uitoefening van bevoegdheden en feitelijke handelingen, de volgende voorschriften te verbinden:
1.de gemandateerde ofwel gemachtigde is gehouden met alle stukken die ter uitvoering van dit besluit uitgaan, op te maken in een vorm waaruit blijkt dat het gaat om mandaat ofwel machtiging. Dit gebeurt in beide vormen door het een ondertekening die luidt:
Namens de coördinator belastingen van de gemeente Olst-Wijhe,
Functiebenaming medewerker uit functieboek
(handtekening)
(naam)
  • 1.
    bij afwezigheid van de tot tekenen aangewezen functionarissen zal uitsluitend degene tekenen die daartoe in het kader van de mandatering formeel toe is aangewezen;
  • 2.
    ondermandaat van de bevoegdheden is niet mogelijk.
III slotbepaling
Dit besluit, dat kan worden aangehaald als “Mandaatbesluit uitvoering Wet WOZ en heffing en invordering gemeentelijke belastingen 2008”, treedt in werking op de dag na bekendmaking van dit besluit .
Vastgesteld door de coördinator belastingen op 18 maart 2008,
J.W. Hanekamp
Overzicht behorende bij het mandaatbesluit uitvoering Wet WOZ en heffing en invordering gemeentelijke belastingen van 18 maart 2008
Omschrijving bevoegdheid en feitelijke handeling
naar aanleiding van
Mandaterende functionaris
Gemandateerde c.q. gemachtigde
Het verschuldigde bedrag vast te stellen, bekend te maken en in eerste aanleg op te leggen
verordeningen
coördinator belastingen
medewerkers belastingen met functienummer Medewerker Beleidsuitvoering III en Medewerker Beleidsuitvoering IV
beslissingen over ambtshalve
verminderingen, teruggaaf en ontheffing
verordeningen
coördinator belastingen
medewerkers belastingen met functienummer Medewerker Beleidsuitvoering III en Medewerker Beleidsuitvoering IV
Het uitnodigen en aanmanen tot het doen van aangifte
verordeningen
coördinator belastingen
medewerkers belastingen met functienummer Medewerker Beleidsuitvoering III en Medewerker Beleidsuitvoering IV
het heffen van leges op grond van hoofdstuk 1, 6 en 8 van de tarieventabel behorende bij de verordening op de heffing en invordering van leges.
verordeningen
coördinator belastingen
medewerker bouw- en woningtoezicht met functienummer Medewerker Beleidsuitvoering II en Medewerker Ontwikkeling III
administratief medewerker VROM met functienummer 3.1.12
het heffen van leges op basis van hoofdstuk 3, 4,6, 7 en 15 van de tarieventabel en het heffen en innen van leges op basis van hoofdstuk 9 en 10 van de tarieventabel behorende bij de verordening op de heffing en invordering van leges.
verordeningen
coördinator belastingen
coördinator en medewerkers front-Office publiekszaken met functienummer 2.1.2 en Medewerker Publiek II en 2.1.2b
het heffen en innen van marktgelden
verordeningen
coördinator belastingen
marktmeester
het afhandelen van en het doen van uitspraak op een bezwaarschrift tegen een aanslag/WOZ-beschikking
verordeningen/
Wet WOZ
coördinator belastingen
medewerkers belastingen met functienummer Medewerker Beleidsuitvoering III en Medewerker Beleidsuitvoering IV
het verstrekken van gegevens aan belanghebbende op basis van artikel 40 Wet WOZ
Wet WOZ
coördinator belastingen
medewerkers belastingen met functienummer Medewerker Beleidsuitvoering III en Medewerker Beleidsuitvoering IV
het afhandelen van een verzoek om kwijtschelding en het doen en ondertekenen van een uitspraak hierop
verordeningen
coördinator belastingen
medewerkers belastingen met functienummer Medewerker Beleidsuitvoering III en Medewerker Beleidsuitvoering IV
het beslissen tot restitutie bij teveel betaalde belasting en ondertekening financieel overzicht
verordeningen
coördinator belastingen
medewerkers belastingen met functienummer Medewerker Beleidsuitvoering III en Medewerker Beleidsuitvoering IV
het afhandelen van een verzoek om uitstel van een verzoek om uitstel van betaling en het nemen van een besluit hierover
verordeningen
coördinator belastingen
medewerkers belastingen met functienummer Medewerker Beleidsuitvoering III en Medewerker Beleidsuitvoering IV
medewerkers Cannock Chase Public
Dwanginvordering: o.a. het herinneren, aanmanen, het uitvaardigen en ondertekenen van een dwangbevel, het ten uitvoer leggen van het dwangbevel, het ondertekenen van de brief aan de werkgever, bij het doen van loonbeslag, het treffen van een betalingsregeling en het ondertekenen van de schriftelijke bevestiging hiervan en verdere (dwang)invorderingsacties (zoals beslaglegging)
verordeningen
coördinator belastingen
medewerkers belastingen met functienummer Medewerker Beleidsuitvoering III en Medewerker Beleidsuitvoering IV
medewerkers Cannock Chase Public
Begripsomschrijving
De term verordeningen in het overzicht staat voor de volgende verordeningen:
  • de verordening onroerende-zaakbelastingen
  • de verordening leges, inclusief tarieventabel
  • de verordening hondenbelasting
  • de verordening afvalstoffenheffing, inclusief tarieventabel
  • de verordening rioolrecht
  • de verordening toeristenbelasting
  • de verordening marktgelden
  • de verordening lijkbezorgingsrechten, inclusief tarieventabel
  • de verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen
  • de verordeningen baatbelasting riolering buitengebied
Naar boven