Kamerstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2021-2022 | 36120-VII nr. 5 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2021-2022 | 36120-VII nr. 5 |
Ontvangen 28 juni 2022
Het voorstel van wet wordt als volgt gewijzigd:
A
De begrotingsstaat van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (VII) voor het jaar 2022 komt te luiden:
Vastgestelde begroting1 |
Mutaties 1e suppletoire begroting |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Art. |
Omschrijving |
Verplichtingen |
Uitgaven |
Ontvangsten |
Verplichtingen |
Uitgaven |
Ontvangsten |
Totaal |
8.655.062 |
8.888.902 |
1.097.581 |
– 1.022.302 |
– 998.036 |
– 458.668 |
|
Beleidsartikelen |
|||||||
1 |
Openbaar bestuur en democratie |
96.576 |
96.576 |
24.765 |
– 11.224 |
– 9.066 |
– 10.000 |
2 |
Nationale Veiligheid |
344.621 |
344.621 |
14.714 |
13.450 |
13.450 |
0 |
3 |
Woningmarkt |
4.592.084 |
4.662.089 |
354.100 |
449.142 |
449.142 |
12.900 |
4 |
Energietransitie gebouwde omgeving en bouwkwaliteit |
809.083 |
812.918 |
91 |
– 49.003 |
– 29.395 |
0 |
5 |
Ruimtelijke ordening en omgevingswet |
122.548 |
122.548 |
3.824 |
1.955 |
1.955 |
0 |
6 |
Overheidsdienstverlening en informatiesamenleving |
242.684 |
242.684 |
448 |
– 20.367 |
– 20.367 |
0 |
7 |
Werkgevers- en bedrijfsvoeringsbeleid |
193.597 |
193.597 |
64 |
– 116.492 |
– 113.992 |
78 |
9 |
Uitvoering Rijksvastgoedbeleid |
137.948 |
137.948 |
120.282 |
21.413 |
21.413 |
– 6.561 |
10 |
Groningen versterken en perspectief |
1.520.108 |
1.520.108 |
490.000 |
– 1.520.108 |
– 1.520.108 |
– 490.000 |
Niet-beleidsartikelen |
|||||||
11 |
Centraal apparaat |
584.253 |
584.253 |
89.293 |
9.315 |
9.315 |
741 |
12 |
Algemeen |
11.560 |
171.560 |
0 |
34.248 |
34.248 |
34.174 |
13 |
Nog onverdeeld |
0 |
0 |
0 |
165.369 |
165.369 |
0 |
Inclusief de ontwerpbegroting (Kamerstukken II 2021/22, 35 925 VII, nr. 1), de nota van wijziging op de ontwerpbegroting (Kamerstukken II 2021/22, 35 925 VII, nr. 50), de amendementen op de ontwerpbegroting (Kamerstukken II 2021/22, 35 925 VII, nr. 12; Kamerstukken II 2021/22,35 925 VII, nr. 52) en de eerste incidentele suppletoire begroting (Kamerstukken II 2021/22, 36 018 VII, nr. 1).
Toelichting
Algemeen
In het Coalitieakkoord is vastgelegd dat het Kabinet werkt aan een overheid die betrouwbaar, dienstbaar, dichtbij en rechtvaardig is en het programma Werk aan Uitvoering (WaU) (Kamerstukken 2021/22, 29362, nr. 295) voortzet. Voor dit programma worden middelen overgeboekt van de Aanvullende Post bij het Ministerie van Financiën naar de begroting van BZK op meerdere begrotingsartikelen. De middelen worden ingezet op de afgesproken handelingsperspectieven Toekomstbestendige dienstverlening, Versnelling digitale agenda en Statuur en aantrekkelijkheid.
Op de begroting van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties stonden middelen voor de Wet kwaliteitsborging bouw (WKB) en voor de invoeringskosten van de Omgevingswet. Deze middelen worden nu overgeboekt naar het gemeentefonds (B).
Als gevolg van de oorlog in Oekraïne is een tijdelijke uitvoeringsorganisatie voor de huisvestingsopgave van Oekraïense ontheemden opgezet om hen op zeer kort termijn op te vangen. Voor de uitvoering hiervan is in totaal € 112 mln. aan extra middelen benodigd in 2022 en 2023, waarvan € 104 mln. in 2022.
Artikelsgewijze toelichting bij de begrotingsartikelen
Artikel 3. Woningmarkt
Voor het programma WaU heeft het kabinet in het Coalitieakkoord middelen gereserveerd. Aan de Huurcommissie worden ten behoeve van de uitvoering van het programma WaU middelen van € 2,3 mln. toegevoegd aan de begroting van BZK ter versterking van de voorlichtingsfunctie, een beter werkend zaaksysteem met een interactief klantportaal en de vorming van een projectbureau.
In het Coalitieakkoord heeft het kabinet extra middelen (€ 24,6 mln.) gereserveerd om bij te dragen aan de kosten die gemeenten maken voor de implementatie en uitvoering van de Wet kwaliteitsborging bouw (Wkb). Deze middelen voor 2022 stonden tijdelijk op de begroting van het Ministerie van BZK en hiervan wordt nu € 5 mln. overgeheveld van artikel 3. naar het gemeentefonds (B). De overige middelen van € 19,6 mln. worden nu overgeheveld vanaf artikel 4.
Voor de huisvestingsproblematiek van Oekraïense ontheemden en voor andere aandachtsgroepen, wordt € 100 mln. van de middelen voor de Woningbouwimpuls, die op de Aanvullende Post bij het Ministerie van Financiën in 2026 staan, naar de begroting van het Ministerie van BZK in 2022 overgeboekt. Tevens worden generale middelen toegevoegd aan de begroting van BZK voor de uitvoering van de Taskforce, te weten € 4 mln. in 2022 en € 8 mln. in 2023.
Hiermee is een beroep gedaan op artikel 2.27, tweede lid, van de Comptabiliteitswet 2016, die op 23 juni 2022 verzonden is naar de Tweede en Eerste Kamer.
Omdat het kabinet zo snel mogelijk de huisvestingsproblematiek voor Oekraïners en de andere aandachtsgroepen wil oplossen achtte het kabinet het wenselijk en in het belang van het Rijk om – vooruitlopend op formele autorisatie door beide Kamers – uitvoering te geven aan het besluit tot het verstrekken van de middelen.
Tot slot zijn in de eerste suppletoire begroting 2022 middelen overgeboekt vanaf de Aanvullende Post van het Ministerie van Financiën voor flexpools (ad. € 40 mln.). De middelen zullen aan medeoverheden worden verstrekt in de vorm van een specifieke uitkering (SPUK). Hiermee zorgt het Rijk voor flexibele capaciteit die regionaal ingezet kunnen worden, voorwaardelijk voor het versnellen van woningbouw en herstructurering. Ten behoeve van de huisvestingsproblematiek is er ook op deze middelen een beroep gedaan op artikel 2.27, tweede lid, van de Comptabiliteitswet 2016, die op 23 juni 2022 verzonden is naar de Kamer.
Artikel 4. Energietransitie gebouwde omgeving en bouwkwaliteit
In het Coalitieakkoord heeft het kabinet middelen (€ 24,6 mln.) in 2022 gereserveerd om bij te dragen aan de kosten die gemeenten maken voor de implementatie en uitvoering van de Wet kwaliteitsborging bouw (Wkb). Hiervan wordt € 19,6 mln. overgeboekt van de begroting van het Ministerie van BZK naar het gemeentefonds (B). Daarnaast is er voor de jaren 2023–2026 jaarlijks € 10 mln. beschikbaar.
Artikel 5. Ruimtelijke ordening en omgevingswet
In het Coalitieakkoord (CA) heeft het kabinet middelen (€ 150 mln.) gereserveerd om gemeenten te compenseren voor de invoeringskosten van de Omgevingswet. Deze worden overgeboekt naar het gemeentefonds (B).
Voor het programma WaU heeft het kabinet in het Coalitieakkoord middelen gereserveerd. Er worden middelen toegevoegd aan de begroting van BZK (€ 6,5 mln. voor 2022 en € 3,6 mln. voor 2023) als bijdrage aan het Kadaster voor de uitvoering van het programma Werk aan Uitvoering waarmee een 3D informatiebasis kan worden gelegd voor datagedreven volkshuisvesting- en ruimtelijke ordeningsbeleid.
Artikel 6. Overheidsdienstverlening en informatiesamenleving
Voor het programma WaU heeft het kabinet in het Coalitieakkoord middelen gereserveerd. Er worden middelen toegevoegd aan de begroting van BZK, € 4,6 mln. voor 2022, in het kader van het handelingsperspectief «Versnelling digitale agenda». Hiermee wordt ingezet op het meer grip geven aan burgers en bedrijven op hun persoonlijke gegevens in beheer van de overheid. Daarnaast wordt langs het handelingsperspectief «Toekomstbestendige dienstverlening» gewerkt aan de digitale identiteit, waar burgers en dienstverleners met behulp van wallets (digitale portemonnees) informatie uitwisselen.
Artikel 7. Werkgevers- en bedrijfsvoeringsbeleid
Voor het programma WaU heeft het kabinet in het Coalitieakkoord middelen gereserveerd. Er worden middelen toegevoegd aan de BZK begroting voor het handelingsperspectief «Versnelling digitale agenda» met als primaire focus, het ontwikkelen en aantrekken van ICT- en data-expertise, zoals opgenomen in rapport Kwantificering Werk aan Uitvoering (Kamerstukken II 2020/21, 29362, nr. 292). BZK richt zich op overheidsbrede initiatieven die leiden tot versterking en ontwikkeling van de (personeels)capaciteit binnen het i-domein. Voor de gezamenlijke veranderopgave in het digitale domein zijn voldoende kennis, capaciteit en de juiste mensen randvoorwaardelijk.
Artikel 11. Centraal apparaat
In het Coalitieakkoord heeft het kabinet middelen gereserveerd voor de uitvoering van het programma Werk aan Uitvoering. Ter uitvoering van het programma WaU worden er in 2022 (ad. € 0,4 mln.) en 2023 (ad. € 2,6 mln.) middelen toegevoegd aan de begroting van BZK.
Voor 2022 wordt € 0,1 mln. toegevoegd in het kader van het wetsvoorstel Maatwerk in de Algemene wet bestuursrecht. Het budget is onder andere voor het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoeken naar de betekenis van het gelijkheidsbeginsel bij het toepassen van maatwerk door bestuursorganen, de verhouding tussen privacy en maatwerk en het meer responsief maken van de bezwaarfase. Daarnaast wordt een gemeenschappelijk kader ontwikkeld voor de uitvoeringstoetsen.
Aan de Toelatingsorganisatie Kwaliteitsborging Bouw (TloKB) wordt vanuit hetzelfde programma € 0,3 mln. beschikbaar gesteld voor 2022 waarmee de TloKB de stap kan maken naar een verdere digitalisering van het klantportaal en het versterken van de communicatiefunctie.
Meerjarige doorwerking
In de onderstaande tabellen zijn per artikel de standen eerste suppletoire begroting 2022 vóór nota van wijziging, de mutaties en de standen suppletoire begroting 2022 na nota van wijziging meerjarig opgenomen.
Art. |
Omschrijving |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Openbaar bestuur en democratie |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
85.352 |
91.334 |
95.541 |
81.826 |
82.277 |
|
Stand na nota van wijziging |
85.352 |
91.334 |
95.541 |
81.826 |
82.277 |
|
2 |
Nationale Veiligheid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
358.071 |
387.276 |
418.426 |
416.873 |
416.858 |
|
Stand na nota van wijziging |
358.071 |
387.276 |
418.426 |
416.873 |
416.858 |
|
3 |
Woningmarkt |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
4.939.917 |
5.455.510 |
5.121.110 |
5.248.925 |
5.408.090 |
|
Werk aan uitvoering |
2.309 |
1.050 |
1.050 |
1.050 |
800 |
|
Wet Kwaliteitsborging Bouw |
– 5.000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Huisvesting Oekraïense ontheemden |
104.000 |
8.000 |
||||
Stand na nota van wijziging |
5.041.226 |
5.464.560 |
5.122.160 |
5.249.975 |
5.408.890 |
|
4 |
Energietransitie gebouwde omgeving en bouwkwaliteit |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
779.647 |
596.094 |
493.426 |
228.790 |
141.366 |
|
Wet Kwaliteitsborging Bouw |
– 19.567 |
– 10.000 |
– 10.000 |
– 10.000 |
– 10.000 |
|
Stand na nota van wijziging |
760.080 |
586.094 |
483.426 |
218.790 |
131.366 |
|
5 |
Ruimtelijke ordening en omgevingswet |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
268.003 |
110.538 |
84.596 |
81.757 |
76.693 |
|
Werk aan uitvoering |
6.500 |
3.600 |
0 |
0 |
0 |
|
Invoeringskosten Omgevingswet |
– 150.000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
124.503 |
114.138 |
84.596 |
81.757 |
76.693 |
|
6 |
Overheidsdienstverlening en informatiesamenleving |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
217.711 |
173.519 |
166.120 |
166.630 |
164.532 |
|
Werk aan uitvoering |
4.606 |
14.108 |
16.342 |
16.342 |
16.342 |
|
Stand na nota van wijziging |
222.317 |
187.627 |
182.462 |
182.972 |
180.874 |
|
7 |
Werkgevers- en bedrijfsvoeringsbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
76.220 |
123.454 |
104.129 |
103.737 |
99.888 |
|
Werk aan uitvoering |
885 |
3.883 |
4.568 |
4.568 |
4.568 |
|
Stand na nota van wijziging |
77.105 |
127.337 |
108.697 |
108.305 |
104.456 |
|
9 |
Uitvoering Rijksvastgoedbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
159.361 |
139.725 |
143.557 |
144.566 |
165.955 |
|
Stand na nota van wijziging |
159.361 |
139.725 |
143.557 |
144.566 |
165.955 |
|
10 |
Groningen versterken en perspectief |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
11 |
Centraal apparaat |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
592.858 |
491.085 |
483.116 |
471.259 |
465.570 |
|
Werk aan uitvoering |
710 |
2.726 |
190 |
1.590 |
1.590 |
|
Stand na nota van wijziging |
593.568 |
493.811 |
483.306 |
472.849 |
467.160 |
|
12 |
Algemeen |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
45.808 |
23.842 |
12.320 |
12.228 |
12.227 |
|
Stand na nota van wijziging |
45.808 |
23.842 |
12.320 |
12.228 |
12.227 |
|
13 |
Nog onverdeeld |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
165.369 |
117.419 |
108.262 |
107.550 |
104.590 |
|
Stand na nota van wijziging |
165.369 |
117.419 |
108.262 |
107.550 |
104.590 |
|
Totaal Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties |
||||||
Stand voor nota van wijziging |
7.688.317 |
7.709.796 |
7.230.603 |
7.064.141 |
7.138.046 |
|
Werk aan uitvoering |
15.010 |
25.367 |
22.150 |
23.550 |
23.300 |
|
Wet Kwaliteitsborging Bouw |
– 5.000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Huisvesting Oekraïense ontheemden |
104.000 |
8.000 |
0 |
0 |
0 |
|
Wet Kwaliteitsborging Bouw |
– 19.567 |
– 10.000 |
– 10.000 |
– 10.000 |
– 10.000 |
|
Invoeringskosten Omgevingswet |
– 150.000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
7.632.760 |
7.733.163 |
7.242.753 |
7.077.691 |
7.151.346 |
Art. |
Omschrijving |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Openbaar bestuur en democratie |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
87.510 |
93.492 |
97.699 |
81.826 |
82.277 |
|
Stand na nota van wijziging |
87.510 |
93.492 |
97.699 |
81.826 |
82.277 |
|
2 |
Nationale Veiligheid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
358.071 |
387.276 |
418.426 |
416.873 |
416.858 |
|
Stand na nota van wijziging |
358.071 |
387.276 |
418.426 |
416.873 |
416.858 |
|
3 |
Woningmarkt |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
5.009.922 |
5.485.515 |
5.121.110 |
5.248.925 |
5.408.090 |
|
Werk aan uitvoering |
2.309 |
1.050 |
1.050 |
1.050 |
800 |
|
Wet Kwaliteitsborging Bouw |
– 5.000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Huisvesting Oekraïense ontheemden |
104.000 |
8.000 |
||||
Stand na nota van wijziging |
5.111.231 |
5.494.565 |
5.122.160 |
5.249.975 |
5.408.890 |
|
4 |
Energietransitie gebouwde omgeving en bouwkwaliteit |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
803.090 |
556.484 |
513.239 |
256.310 |
183.776 |
|
Wet Kwaliteitsborging Bouw |
– 19.567 |
– 10.000 |
– 10.000 |
– 10.000 |
– 10.000 |
|
Stand na nota van wijziging |
783.523 |
546.484 |
503.239 |
246.310 |
173.776 |
|
5 |
Ruimtelijke ordening en omgevingswet |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
268.003 |
110.538 |
84.596 |
81.757 |
76.693 |
|
Werk aan uitvoering |
6.500 |
3.600 |
0 |
0 |
0 |
|
Invoeringskosten Omgevingswet |
– 150.000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
124.503 |
114.138 |
84.596 |
81.757 |
76.693 |
|
6 |
Overheidsdienstverlening en informatiesamenleving |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
217.711 |
173.519 |
166.120 |
166.630 |
164.532 |
|
Werk aan uitvoering |
4.606 |
14.108 |
16.342 |
16.342 |
16.342 |
|
Stand na nota van wijziging |
222.317 |
187.627 |
182.462 |
182.972 |
180.874 |
|
7 |
Werkgevers- en bedrijfsvoeringsbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
78.720 |
123.454 |
104.129 |
103.737 |
99.888 |
|
Werk aan uitvoering |
885 |
3.883 |
4.568 |
4.568 |
4.568 |
|
Stand na nota van wijziging |
79.605 |
127.337 |
108.697 |
108.305 |
104.456 |
|
9 |
Uitvoering Rijksvastgoedbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
159.361 |
139.725 |
143.557 |
144.566 |
165.955 |
|
Stand na nota van wijziging |
159.361 |
139.725 |
143.557 |
144.566 |
165.955 |
|
10 |
Groningen versterken en perspectief |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
11 |
Centraal apparaat |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
592.858 |
491.085 |
483.116 |
471.259 |
465.570 |
|
Werk aan uitvoering |
710 |
2.726 |
190 |
1.590 |
1.590 |
|
Stand na nota van wijziging |
593.568 |
493.811 |
483.306 |
472.849 |
467.160 |
|
12 |
Algemeen |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
205.808 |
93.842 |
12.320 |
12.228 |
12.227 |
|
Stand na nota van wijziging |
205.808 |
93.842 |
12.320 |
12.228 |
12.227 |
|
13 |
Nog onverdeeld |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
165.369 |
117.419 |
108.262 |
107.550 |
104.590 |
|
Stand na nota van wijziging |
165.369 |
117.419 |
108.262 |
107.550 |
104.590 |
|
Totaal Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties |
||||||
Stand voor nota van wijziging |
7.946.423 |
7.772.349 |
7.252.574 |
7.091.661 |
7.180.456 |
|
Werk aan uitvoering |
15.010 |
25.367 |
22.150 |
23.550 |
23.300 |
|
Wet Kwaliteitsborging Bouw |
– 5.000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Huisvesting Oekraïense ontheemden |
104.000 |
8.000 |
0 |
0 |
0 |
|
Wet Kwaliteitsborging Bouw |
– 19.567 |
– 10.000 |
– 10.000 |
– 10.000 |
– 10.000 |
|
Invoeringskosten Omgevingswet |
– 150.000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
7.890.866 |
7.795.716 |
7.264.724 |
7.105.211 |
7.193.756 |
Art. |
Omschrijving |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Openbaar bestuur en democratie |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
14.765 |
14.765 |
14.765 |
14.765 |
24.765 |
|
Stand na nota van wijziging |
14.765 |
14.765 |
14.765 |
14.765 |
24.765 |
|
2 |
Nationale Veiligheid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
|
Stand na nota van wijziging |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
|
3 |
Woningmarkt |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
367.000 |
359.400 |
354.500 |
348.500 |
335.900 |
|
Stand na nota van wijziging |
367.000 |
359.400 |
354.500 |
348.500 |
335.900 |
|
4 |
Energietransitie gebouwde omgeving en bouwkwaliteit |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
91 |
91 |
91 |
91 |
91 |
|
Stand na nota van wijziging |
91 |
91 |
91 |
91 |
91 |
|
5 |
Ruimtelijke ordening en omgevingswet |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
3.824 |
3.824 |
3.824 |
3.824 |
3.824 |
|
Stand na nota van wijziging |
3.824 |
3.824 |
3.824 |
3.824 |
3.824 |
|
6 |
Overheidsdienstverlening en informatiesamenleving |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
448 |
423 |
423 |
423 |
423 |
|
Stand na nota van wijziging |
448 |
423 |
423 |
423 |
423 |
|
7 |
Werkgevers- en bedrijfsvoeringsbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
142 |
64 |
64 |
64 |
64 |
|
Stand na nota van wijziging |
142 |
64 |
64 |
64 |
64 |
|
9 |
Uitvoering Rijksvastgoedbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
113.721 |
120.282 |
102.984 |
102.984 |
92.820 |
|
Stand na nota van wijziging |
113.721 |
120.282 |
102.984 |
102.984 |
92.820 |
|
10 |
Groningen versterken en perspectief |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
11 |
Centraal apparaat |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
90.034 |
19.293 |
19.293 |
19.293 |
19.293 |
|
Stand na nota van wijziging |
90.034 |
19.293 |
19.293 |
19.293 |
19.293 |
|
12 |
Algemeen |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
34.174 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
34.174 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
13 |
Nog onverdeeld |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Totaal Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties |
||||||
Stand voor nota van wijziging |
638.913 |
532.856 |
510.658 |
504.658 |
491.894 |
|
Stand na nota van wijziging |
638.913 |
532.856 |
510.658 |
504.658 |
491.894 |
Gegeven
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, H.G.J. Bruins Slot
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-36120-VII-5.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.