Kamerstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 1998-1999 | 26200-A nr. 3 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 1998-1999 | 26200-A nr. 3 |
1. Projectoverzichten 2
2. Functionele en economische classificaties 27
1. | Verkenningenprogramma |
2a. | Planstudieprogramma Rijkswegen voor tracébesluit |
2b. | Planstudieprogramma Rijkswegen na tracébesluit |
3. | Realisatieprogramma Rijkswegen |
4. | Planstudieprogramma Rijksvaarwegen |
5. | Realisatieprogramma Rijksvaarwegen |
6. | Planstudieprogramma Railwegen (personenvervoer) |
7. | Realisatieprogramma Railwegen (personenvervoer) |
8. | Planstudieprogramma Hogesnelheidslijn |
9. | Realisatieprogramma Hogesnelheidslijn |
10. | Planstudieprogramma Railwegen (goederenvervoer) |
11. | Realisatieprogramma Railwegen (goederenvervoer) |
12. | Planstudieprogramma Multi- en intermodaal vervoer |
13. | Realisatieprogramma Multi- en intermodaal vervoer |
14. | Realisatieprogramma Betuweroute |
15. | Planstudieprogramma Regionale/lokale infrastructuur |
16. | Realisatieprogramma Regionale/lokale infrastructuur |
17. | Realisatieprogramma Duurzaam Veilig |
Lokatie | Probleemomschrijving | Indicatie modaliteit | Referentiekader | Verantwoordelijke | Verkenning gereed |
---|---|---|---|---|---|
Achterlandverbindingen | |||||
Amsterdam-Duitse Grens (Enschede)*1, *2 | Congestie | RW1 | SVVII/SWAB | VenW | 1998 |
Amsterdam-Duitse Grens (Bocholtz)*1, *2 | Congestie | RW2 | SVVII/SWAB | VenW | 1998 |
Amsterdam-Belgische grens*1, *2 | Congestie | RW4/16 | SVVII/SWAB | VenW | 1998 |
Goederenroute Antwerpen – Roergebied (IJzeren Rijn) | Capaciteitstekort | Rail goederen | Afspraken Belgie | VenW | 1999 |
Goederenroute BR-Noord-Nederland | Ontsluiting BR | Rail goederen | Wijziging SVVII | VenW | 2001 |
Goederenroute BR-Venlo (Zuidtak BR) | Onsluiting BR | Rail goederen | Verdrag Warnemunde | VenW | 2000 |
Goederenroute R'dam-Venlo via Brabant | |||||
(Brabantroute) | Capaciteitstekort | Rail goederen | SVVII | VenW | 2000 |
R'dam-Roosendaal-Antwerpen-Sloe | Capaciteitstekort | Rail goederen | SVVII/ov. Belgie | VenW | 1999 |
IJmond-Utrecht-Zevenaar grens | IJmond op BR | Rail goederen | SVVII | VenW | 1999 |
Papendrecht Gorinchem Oost*1, *2 | Congestie | RW15 | SVVII/SWAB | VenW | 1998 |
Interregionaal | |||||
Utrecht-Gorinchem-Breda*1, *2 | Congestie | RW27 | SVVII | VenW | 1998 |
Rotterdam-Gouda-Utrecht*1, *2 | Congestie | RW20/12 | SVVII | VenW | 1999 |
A-dam-Harlingen (incl. sluizen Kornwerderzand) | Vaarwegafmeting en schutcapaciteit | HVW | SVVII | VenW | 1999 |
Groningen, Friesland, Drente | |||||
Leeuwarden | Congestie | RW31 | SNN | VenW | 1999 |
Overige Fries-Groningse kanalen | Capaciteit/ontsluiting | HVW | pl.v.aanpak Frgrkn | VenW/prov.Fr. en Gr. | 1998 |
Leeuwarden-West | Ontsluiting | OWN/OV | structuurschets LW | gemeente | 1998 |
Ontsluiting Goutum (Friesland) | Ontsluiting | OV/OWN | VINEXACT | gemeente | 1999 |
Ontsluiting Delftlanden/Rietlanden Drenthe | Ontsluiting | OWN | VINEXACT | gemeente | 1998 |
Overijssel, Gelderland | |||||
Zwolle*1 | Congestie | HWN/RW35 | SVVII | VenW | 2000 |
Zwolle-Meppel incl. kortsluiting A28/A32 | Congestie | HWN/RW50 | SNN | VenW | 2000 |
Vaarwegen Oost-Nederland (IJssel, Twenthekanaal, Meppel/Ramspol) | Onvoldoende kwaliteit | HVW | SVVII | VenW | 1999 |
Toekomstvisie Nederrijn-Lek | Onvoldoende kwaliteit | HVW | SVVII | VenW | 2000 |
Multimodaal terminal Valburg (Rijksbijdrage)*1 | Ontsluiting regio | HVW | Cie v. Duursen | VenW | |
Arnhem CS | Onvoldoende kwaliteit OV | OV | VenW | 1998 | |
Regionale rail Arnhem-Nijmegen | Onvoldoende kwaliteit OV | OV | VenW | 1999 | |
Nijmegen-Roermond | Onvoldoende kwaliteit OV | OV | TTP | VenW | 2000 |
Nijmegen doortrekking A73 | Ontsluiting | OWN | RVVP | gemeente | 1998 |
Arnhem Stationsomgeving (fase 2) | Onvoldoende kwaliteit, structuurversterking | OWN | TTP/RVVP | gemeente | 1999 |
Almelo Zuid | Verkeersonveiligheid/leefbaarheid | OWN | RVVP | gemeente | 1998 |
Utrecht/Flevoland | |||||
Utrecht-Hoevelaken*1, *2 | Congestie | HWN/RW28 | SVVII | VenW | 1999 |
Utrecht-Eemnes*1 | Congestie | HWN/RW27 | SVVII | VenW | 1998 |
Randstadspoor | Capaciteitstekort, onvol- | OV | TTP | VenW | 1998 |
– Utrecht-Eemland | doende kwaliteit ov | ||||
– Breukelen-Driebergen-Ede Oostflank Utrecht (fase 2 + 3) | Onvoldoende kwaliteit | OV | ISP | BRU | 1998 |
Transferia regio Utrecht | Onvoldoende kwaliteit | OWN | SVV | BRU/Provincie | 1998 |
Utrecht, verkeersproject Oude Stad | Ontsluiting | OWN | RVVP | Gemeente | 1998 |
Westelijke invalsroutes Utrecht | Ontsluiting | OWN | ISP | BRU | 1999 |
Regionale fietsinfrastructuur | Onvoldoende kwaliteit | OWN | ISP | BRU | 1998 |
Utrecht-Amersfoort N 237 | Verkeersonveiligheid | OWN | Provincie | 1999 | |
HOV-Mijdrecht – A2 | Onvoldoende kwaliteit | OV | RVVP | Provincie | 1998 |
OV-Leidsche Rijn-Maarsen | Ontsluiting bouwlocatie | OV | VINEXACT | BRU | 1999 |
OV-Vathorst-Amersfoort CS | Ontsluiting bouwlocatie | OV | VINEXACT | gemeente | 1999 |
Almere Poort | Ontsluiting bouwlocatie | OV | VINEXACT | gemeente | 1999 |
Noord-Holland | |||||
Zaanstad-Purmerend*1 | Congestie | RW7 | SVVII | VenW | 1999 |
Uitgeest-Heiloo*1 | Congestie | RW9 | SVVII | VenW | 1999 |
Alkmaar-Hoorn (Enkhuizen)*1 | Verkeersonveiligheid/Congestie | RW23 | SVVII | VenW | 1998 |
De Zaan | Potentiële Hoofdvaarweg | HVW | SVVII | Provincie NH | 1998 |
Regionet | Capaciteitstekort onvol- | ||||
– corridor Haarlemmermeer-Schiphol-Zuidtak-Almere | doende kwaliteit ov | OV | TTP | VenW | 1999 |
– corridor Zaanlijn, incl. rail/waterkruising Nauernasche Vaart | OV | TTP | VenW | 1999 | |
– rail/waterkruising Vecht bij Weesp | OV/VW | VenW | 1999 | ||
Noordvleugel Randstad (congestiepakket) | Capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | VenW | 1999 | |
– corridor agglo Amsterdam-Waterland | Vervoersketen | OV | ROA | 2002 | |
– Busstation Amsterdam CS | Vervoersketen | OV | ROA | 1998 | |
– NZ lijn: Buikersloot – Purmerend WTC | |||||
Schiphol / Uithoorn | Onvoldoende kwaliteit ov | OV | ROA | 1999 | |
– Zuid-Tangent fase 2*1 | Congestie | OV | P/RVVP's | ROA/Gemeente | 1998 |
Sloten/MAP | Ontsluiting | OV | VINEX | ROA | 1998 |
Oostelijk Havengebied (Java/KNSM-eiland) | Ontsluiting bouwlocatie | OV | ROA | 1998 | |
Zaanstad, Westerwatering, 2e fase | Ontsluiting | OWN | RVVP | ROA | 1998 |
Amsterdam, IJ-Boulevard centraal/west 2e fase | Ontsluiting | OWN | ROA | 1998 | |
Amsterdam Oude Haagseweg | Onvoldoende kwaliteit | OWN | ROA | 1998 | |
Amsterdam, Corn. Lelylaan, verdiepte ligging | Leefbaarheid | OWN | ROA | 1998 | |
Heerhugowaard-Alkmaar, HAL deel c | Onvoldoende kwaliteit | OV/OWN | VINEX | Provincie | 1998 |
Beverwijk, westelijke randweg | Ontsluiting | OWN | RVVP | Gemeente | 1998 |
Hilversum, Buitencircuit | Verkeersonveiligheid/leefbaarheid | OWN | RVVP | Gemeente | 1998 |
Schiphol, Beech Avenue | Ontsluiting | OWN | PKB SPL | ROA | 1998 |
Purmerend Weidevenne | Ontsluiting | OV | VINEX | ROA | 1998 |
Wegenstructuur Haarlemmermeer | Ontsluiting | OWN | ROA | 1998 | |
OV-ontsluiting Broekpolder | Ontsluiting | OV | VINEXACT | provincie | 1998 |
OV-ontsluiting Houthaven/Westerdokseilanden | Ontsluiting | OV | VINEXACT | ROA | 1999 |
Zuid-Holland | |||||
Den Haag-Gouda*1, *2 | Congestie | RW12 | SVVII | VenW | 1998 |
Hartelkanaal | Nauwe passages en doorvaarthoogte | HVW | ROM-Rijnmond | VenW/Gemeente R'dam | 1998 |
Botlekbrug | Nauwe en gevaarlijke passages | HVW | ROM-Rijnmond | VenW | 1998 |
Den Haag CS | Capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | VenW | 1999 | |
Opstelterrein Binckhorst | Capaciteitstekort | OV | VenW | 1998 | |
Rotterdam CS | Capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | VenW | 1999 | |
Schiedam-Rotterdam en aansl. OW-metro | Onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | VenW | 2000 |
Zoetermeer Oost | Onvoldoende kwaliteit ov, Ontsluiting woningbouwlocatie | OV | TTP/VINEX | VenW/Haaglanden | 1998 |
Rijswijk-Schiedam, incl. spoorcorridor Delft | Onvoldoende kwaliteit leefmilieu | OV | VenW | 1999 | |
Regionale rail Gouda-Alphen-Leiden | Onvoldoende kwaliteit ov | OV | VenW | 1998 | |
Rijn-Gouwe West | Bereikbaarheid | OV/OWNRW | P/RVVP | Provincie ZH | 1998 |
Tramplus (streefbeeld 2010) | Upgrading/uitbreiding Ov-netwerk | OV | RVVP | SRR | |
Tramplus – IJsselmondelijn T2 | Onvoldoende kwaliteit ov | OV | RVVP | SRR | 1998 |
Rotterdam Waalhavengebied | Ontsluiting | OWN | ROM-Rijnmond | SRR | 1998 |
Rotterdam, Parklane fase 3, | |||||
Matl.weg./Marconiplein | Ontsluiting | OWN | RVVP | SRR | 2000 |
Rotterdam, IPNR | Ontsluiting | OWN | SRR | 1998 | |
Rotterdam, 2e Maasvlakte | Ontsluiting | OWN | 2e maasvlakte | SRR | 1998 |
Rotterdam, stadsrandtransferpunten | Leefbaarheid/bereikbaarheid | OWN | RVVP | SRR | 1998 |
Agglonet (netwerkstudie) | Upgrading/uitbreiding Ov-netwerk | OV | RVVP | Haaglanden | |
Wateringen (agglonet) | Ontsluiting woningbouw-locatie | OV | VINEX | Haaglanden | 1998 |
Leidschenveen (agglonet) | Ontsluiting woningbouw-locatie | OV | VINEX | Haaglanden | 1998 |
Ypenburg/Nootdorp | Ontsluiting woningbouw-locatie | OWN | VINEX | Haaglanden | 1998 |
Westland | Bereikbaarheid | OWN | RVVP | Haaglanden | 1998 |
HOV-Rotterdam – Drechtsteden | Bereikbaarheid | OV | RVVP | SRR | 1998 |
OV-structuur Drechtsteden | Onvoldoende kwaliteit ov | OV | RVVP | Stuurgr. VINEX Drechtsteden | 1998 |
Dordrecht, Laan der Verenigde Naties | Upgrading | OWN | Gemeente | 1998 | |
N209 (A13 – Bleiswijk) | Onvoldoende kwaliteit | OWN | RVVP | SRR | 1998 |
2e ontsluitingsweg Hoek van Holland | Ontsluiting | OWN | SRR | 1998 | |
Oud Beijerland N217 | Ontsluiting | OWN | Provincie | 1998 | |
Verlenging OV IJsselmonde | Ontsluiting | OV | VINEXACT | SRR | na 2003 |
Verlenging Tramplus naar Maasoever/Vlaardingen | Onvoldoende kwaliteit ov | OV | VINEXACT | SRR | 1999 |
Ontsluiting Noordrand II | Ontsluiting | OV | VINEXACT | SRR | 1998 |
Busontsluiting Noordrand II/III richting R'dam Alexander | Ontsluiting | OV | VINEXACT | SRR | 1998 |
Fietsbruggen Leidschenveen/Ypenburg | Ontsluiting | fiets | VINEXACT | Haaglanden | 1998 |
OV-verbinding Ypenburg/Leidschenveen | Onvoldoende kwaliteit | OV | VINEXACT | Haaglanden | 1998 |
OV-verbinding Ypenburg-Rijswijk-Delft | Onvoldoende kwaliteit | OV | VINEXACT | Haaglanden | 1998 |
Brabant, Zeeland, Limburg | |||||
Roermond-Duitse grens*1, *2 | Structuurversterking | RW68 | SVVII | VenW | 1999 |
Haamstede-Serooskerke-Zierikzee-Grevelingendam*1 | Verkeersonveiligheid | RW57/59 | SVVII | VenW | 1998 |
Oost Zeeuwsch-Vlaanderen*1 | Verkeersonveiligheid | RW60/61 | SVVII | VenW | 1999 |
Waalwijk-Drunen*1 | Congestie | RW59 | SVVII | VenW | 1998 |
Burgemeester Deelenkanaal Oss | Capaciteit, uitbouwen vervoerstroom | HVW | Ruitstudie | Gemeente Oss | 1998 |
3e Kolk Kreekraksluis | Schutcapaciteit | HVW | SVVII | VenW/Belgie | 1997 |
Rolbruggen Terneuzen | Vervanging bestaande brug | HVW | Belgie | Vlaanderen | 1997 |
HOV Breda – Oosterhout | Onvoldoende kwaliteit | OV | Gemeente | 1998 | |
Tilburg Noordwest-tangent | Ontsluiting | OWN | Gemeente | 1998 | |
Bereikbaarheid Oostzijde stadsregio Eindhoven | Ontsluiting | OWN | HWN | Gemeente | 1998 |
Breda, Westtangent | Ontsluiting | OWN | Gemeente | 1998 | |
Breda stationsomgeving | Capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit | OV/OWN | Gemeente | 1999 | |
Helmond-Beek en Donk | Bereikbaarheid/veiligheid | OWN | SRE | 1998 | |
Den Bosch-Veghel (N266) | Bereikbaarheid/veiligheid | OWN | Provincie | 1999 | |
Helmond, Westtangent | Ontsluiting | OWN | Gemeente | 1998 | |
Maastricht, Maaskruisend verkeer | Ontsluiting | OWN | Gemeente | 1998 | |
Light rail Zuid Limburg | Onvoldoende kwaliteit ov | OV | VenW/Prov. Limburg | 1998 | |
Rosmalen Noord | Ontsluiting | OV/OWN | VINEXACT | Provincie | 1999 |
Scheldeterrein | Ontsluiting | OV | VINEXACT | gemeente/provincie | 1999 |
Overig | |||||
Schiphol | Intermodal Freightport | Intermodaal | PvA intermodaal vv | VenW | 1998 |
Schiphol, Aalsmeer, RSC Hoofddorp | Ontsluiting | Intermodaal | TIB | VenW | 1998 |
Beveiliging en beheersing 21 | Onvoldoende kwaliteit | Landelijk rail | Rail 21/TTP | VenW | 1998 |
treindienst | |||||
Toekomstige energievoorziening | Capaciteitstekort | Landelijk rail | Rail 21/TTP | VenW | 1998 |
energievoorziening | |||||
Opstelterreinen | Capaciteitstekort | OV | VenW | 2000 | |
Verhoging rijsnelheid bestaand net | Onvoldoende kwaliteit treindienst | OV | SVVII | VenW | 1998/1999 |
*1 Over de met een *1 gemerkte projecten vindt een gemeenschappelijk besluit van V&W en VROM plaats, vanwege de relatie met de Tracéwet.
*2 Projecten behorend tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in Beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996.
*3 Zuid-Tangent fase 2: IJmuiden – Haarlem «(inclusief noordzijde station Haarlem); Schiphol-Weesp».
2a. Planstudieprogramma Rijkswegen (voor tracébesluit) (art. ond. 01.01.01)
Weg | Project | Kosten uitvoering x f 1 mln*2 | Planning | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | |||
Tracébesluit cq. projectbeslissing nog te nemen: | |||||||||
SWAB-planstudies ALV-A1 | |||||||||
Amsterdam-Duitse grens (Enschede) | |||||||||
1 | CRAAG (Amsterdam-Almere-Gooi)*1 | 1 250 | tn | tb | pr | ||||
SWAB-planstudies ALV-A2 | |||||||||
2/76 | Amsterdam-Duitse grens (Bocholtz) | ||||||||
2/76 | Urmond-Kerensheide -Ten Esschen-Hoensbroek | 310 | sn | tn | tb | pr | |||
2 | Everdingen-Deil/Zaltbommel-Empel*1 | 800 | tn | tb | pr | ||||
2 | Rondweg Den Bosch (Empel-Vught)*1 | 520 | tb | pr | |||||
2 | Tangenten Eindhoven*1 | 410–820 | tn | tb | pr | ||||
SWAB-planstudies ALV-A4/16 | |||||||||
Amsterdam-Belgische grens | |||||||||
4 | Delft-Schiedam*1 | 380 | tb | pr | |||||
SWAB-planstudies ALV-A12-oost | |||||||||
Utrecht-Duitse grens (Arnhem) | |||||||||
12 | Utrecht–Veenendaal*1 | 460–925 | sn | tn | tb | pr | |||
12 | Veenendaal–Ede/Wageningen*1 | 170–290 | tn | tb | pr | ||||
12 | Ede-Duitse grens*1 | 770 | sn | tn | tb | ||||
SWAB-planstudies ALV-A15 | |||||||||
Europoort-Duitse grens | |||||||||
15 | Maasvlakte-Vaanplein*1 | 1 540 | sn | tn | tb | pr | |||
50 | Ewijk-Valburg/Grijsoord (Waalbrug Ewijk)*1 | 495–845 | sn | tn | tb | ||||
Stadsgewest Amsterdam | |||||||||
9 | Badhoevedorp – Velsen, incl. omlegging om | 1 090 | tn | tb | pr | ||||
Badhoevedorp*1 | |||||||||
10 | Coentunnel/Oostzaan-Zaandam*1 | 770–925 | tn | tb | pr | ||||
Stadsgewest Rotterdam | |||||||||
16/20 | Overschie-Terbregseplein*1 | 1 335–1 850 | tn | tb | pr | ||||
Stadsgewest Utrecht | |||||||||
12 | Oudenrijn-Woerden aansluiting*1 | 105 | tn | tb | pr | ||||
Corridor Randstad-Noord Duitsland | |||||||||
7 | Zuidelijke ringweg Groningen*1 | 290–1030 | tn | tb | pr | ||||
Corridor Randstad-België/Frankrijk | |||||||||
4 | Dinteloord-Bergen op Zoom, incl.omlegging Halsteren*1 | 315 | tb | pr | |||||
Overige Hoofdwegennet | |||||||||
2 | Passage Maastricht*1 | 435 | tn | tb | pr | ||||
7 | Rondweg Sneek | 107 | tn | tb | pr | ||||
9 | Koedijk–De Stolpen | 135 | tn | tb | pr | ||||
15 | Varsseveld–Enschede | 105–515 | tn | tb | pr | ||||
33 | Spijk–Eemshaven | 22 | tn | tb | |||||
34/36 | Omlegging Ommen | 30 | tn | tb | pr | ||||
50 | Ramspol-Ens | 75–105 | sn | tn | tb | pr | |||
61 | Hoek-Schoondijke | 25–255 | tn | tb | pr | ||||
69 | Eindhoven–Belgische grens*1 | 105–205 | tn | tb | pr | ||||
74 | Venlo-BAB61*1 | 130 | tn | tb | pr | ||||
N200 | Omlegging Halfweg | 80–335 | tn | tb | pr | ||||
12 259–16 039 |
*1 Project behorend tot het Trans Europese Netwerk (TEN), zoals aangegeven in Beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese parlement en de Raad van 23 juli 1996.
*2 Bij vermelding van twee bedragen, zijn kosten van minimale en maximale variant genoemd. De bedragen zijn exclusief directe uitvoeringsuitgaven.
Legenda:
sn Startnotitie/studieplan
tn Trajectnota/projectnota
tb Tracèbesluit/projectbesluit
pr Procedures rond
2b. Planstudieprogramma Rijkswegen (na tracébesluit) prijspeil 1998
Project Weg | Kostenuitvoering x f 1 mln. | Planning | Uitvoering | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Project | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | Later | |||
Stadsgewest Amsterdam | ||||||||||
5 | Westrandweg Amsterdam, asw 2x2*2 | 755 | pr | na 2003 | ||||||
5 | Verlengde Westrandweg, asw 2x2 | 600 | pr | na 2003 | ||||||
Stadsgewest Den Haag | ||||||||||
4 | Burgerveen–Leiden*1, *3 | 1 185 | pr | na 2003 | ||||||
Stadsgewest Utrecht | ||||||||||
zie corridor Randstad-België/Frankrijk | ||||||||||
Corridor Randstad -België/Frankrijk | ||||||||||
2 | Holendrecht–Oudenrijn*1, *3 | 1 305 | pr | uo | up | 2003–2009 | ||||
16 | Moerdijk–Breda–Galder*1, *3, *4 | 750 | pr/uo | 2000–2005 | ||||||
Overig Hoofdwegennet | ||||||||||
11 | Alphen a/d Rijn–Bodegraven aw 2x2 | 130 | pr | na 2003 | ||||||
31 | Leeuwarden–Drachten | 145 | pr | |||||||
35 | Zwolle–Almelo, knelpunten | 315 | pr | na 2003 | ||||||
57 | Veersedam–Middelburg | 230 | pr | na 2003 | ||||||
59 | Rosmalen–Geffen | 215 | pr | na 2003 | ||||||
73 | Venlo–Maasbracht incl. Omleiding Haelen*3 | 1 185 | pr | na 2003 | ||||||
76 | Aansluiting Schinnen-Nuth*1, *3 | 30 | pr | uo | 2003–2004 | |||||
6 845 |
*1 Projecten in het kader van Samenwerken aan Bereikbaarheid.
*2 Afhankelijk van besluitvorming Coentunnel
*3 Project beh. tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals afgegeven in Beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996
*4 In verband met de 1,9 mrd FES-impuls
pr = procedures rond
uo = beschikking/uitvoeringsopdracht
up = uitvoeringsperiode gereed
3. Realisatieprogramma Rijkswegen (art. ond. 01.01.02) prijspeil 1998
Project | Kosten x f 1 mln | Planning gereed huidig MIT | Planning gereed vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Weg | Omschrijving | Totaal | t/m'97 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | Later | ||
Stadsgewest Amsterdam | ||||||||||||
2 | Aansluiting Meibergdreef*1, *3 | 69 | 2 | 10 | 20 | 25 | 12 | 2000 | 1999 | |||
8 | «Knpt. Zaandam; reconstructie» | 46 | 35 | 11 | 1998 | 1998 | ||||||
10 | IJ-Boulevard, aanleg aansluiting | 123 | 122 | 1 | ||||||||
Dynamisch Verkeersmanagement | 88 | 19 | 25 | 18 | 16 | 10 | ||||||
Stadsgewest Rotterdam | ||||||||||||
4 | 2e Beneluxtunnel, incl. aansl.wegen*1, *3 | 773 | 53 | 80 | 130 | 150 | 180 | 139 | 41 | 2002 | 2002 | |
asw 2x2 wordt asw 2x2+2x2 en aanpassing B.ster | ||||||||||||
15 | «Europaweg (Dintelhavenbrug; Calandtun- | 1 275 | 87 | 85 | 184 | 251 | 252 | 212 | 104 | 100 | 2004 | 2004 |
nel en» 3 aansluitingen)*1, *2, *3 | ||||||||||||
15 | Vaanplein (rw 29)-Ridderster (rw 16) | 320 | 261 | 38 | 15 | 5 | 1 | 1998 | 1998 | |||
Breiwerken/parallelbanen/2fly-overs*1, *3 | ||||||||||||
16 | Ridderkerk – Hendrik Ido Ambacht*1, *3 | 55 | 1 | 10 | 17 | 17 | 10 | 2000 | 2000 | |||
20 | «Giessenplein; reconstructie*2, *3» | 67 | 3 | 10 | 16 | 16 | 15 | 7 | 2001 | 2001 | ||
29 | Rotterdam (rw 15)-Heinenoord asw 2x2 wordt | 257 | 181 | 41 | 31 | 4 | 1999 | 1999 | ||||
asw 2x3, incl. aanleg langzaamverkeerstunnel*2, *3 | ||||||||||||
Dynamisch Verkeersmanagement*3 | 95 | 42 | 18 | 8 | 15 | 10 | 2 | |||||
Stadsgewest Den Haag | ||||||||||||
4 | Leiden (rw 11-oost)-Pr.Clausplein(rw 12) asw 2x2 | 263 | 224 | 25 | 14 | 1998 | 1998 | |||||
wordt 2x3*1, *3 | ||||||||||||
4 | Pr. Clausplein (rw 12)-Knpt.Ypenburg(rw 13) | 454 | 382 | 65 | 7 | 1998 | 1998 | |||||
–Harnasch Knpt.(rw 54)- Delft (Kruithuisweg) | ||||||||||||
Breiwerken, aw 1x2 wordt asw 2x3/aanleg asw 2x3 | ||||||||||||
en aanleg asw 2x2*1, *3 | ||||||||||||
11 | «Leiden(rw 4)-Alphen a.d.Rijn;» | 315 | 234 | 48 | 13 | 9 | 11 | 1998 | 1998 | |||
Aanleg aw 1x2, incl. Alphen aquaduct | ||||||||||||
14 | Wassenaar-Leidschendam (verlengde | 526 | 24 | 70 | 80 | 50 | 50 | 100 | 100 | 52 | 2004 | 2002 |
Landscheidingsweg incl. aansluiting Hubertusviaduct) | ||||||||||||
44 | Aanpassing traject Wassenaar | 30 | 1 | 6 | 10 | 13 | 1999 | 1999 | ||||
Dynamisch Verkeersmanagement | 70 | 20 | 24 | 6 | 7 | 9 | 4 | |||||
Stadsgewest Utrecht | ||||||||||||
2 | Knpt. Oudenrijn(rw 12)-Knpt. Everdingen | 246 | 57 | 50 | 46 | 37 | 36 | 15 | 5 | 2003 | 2000 | |
(rw 27), incl. 2e brug o/d Lek bij Vianen en | ||||||||||||
verzorgingsplaats: asw 2x3/2 wordt 2x4/3*1, *3 | ||||||||||||
12 | «Lunetten-Bunnik; asw 2x2 wordt 2x3*1, *3» | 68 | 38 | 23 | 4 | 3 | 1998 | 1998 | ||||
Dynamisch Verkeersmanagement*3 | 13 | 10 | 3 | |||||||||
Corridor Randstad-Midden-Zuid-Duitsland | ||||||||||||
2 | Tweede brug o.d. Waal bij Zaltbommel | 242 | 213 | 27 | 2 | 1998 | 1998 | |||||
incl. aansluitende wegen: Aanleg asw 2x3*1, *3 | ||||||||||||
15 | Reconstr. aansl. bij H-Giessendam en Sliedr.*1, *3 | 291 | 24 | 20 | 20 | 20 | 30 | 30 | 30 | 117 | 2 008 | 2 008 |
Dynamisch Verkeersmanagement*3 | 334 | 174 | 62 | 67 | 31 | |||||||
Corridor Randstad-Belgie-Frankrijk | ||||||||||||
4 | Knpt. Badhoevedorp-aansluiting Hoofd | 251 | 156 | 40 | 8 | 2 | 1 | 2 | 6 | 36 | 1999 | 1999 |
dorp, incl. 2e Schipholtunnel: asw 2x4 wordt 2x3+2x2*1, *3 | ||||||||||||
Dynamisch Verkeersmanagement*3 | 107 | 46 | 47 | 9 | 5 | |||||||
Corridor Randstad-Noord Duitsland | ||||||||||||
Dynamisch Verkeersmanagement*3 | 206 | 34 | 33 | 46 | 50 | 43 | ||||||
Overige Hoofdwegennet | ||||||||||||
9 | Heiloo-Alkmaar | 46 | 4 | 14 | 23 | 5 | 1999 | 1999 | ||||
9 | Alkmaar-Den Helder, lokale aanpassingen*2 | 72 | 30 | 15 | 16 | 11 | 2000 | 1999 | ||||
27 | Knooppunt Eemnes-Almere, incl. 2e brug | 198 | 122 | 37 | 39 | 1999 | 1999 | |||||
Aanleg asw 2x2*2 | ||||||||||||
30 | Rw 12–Postweg (omlegging Ede) asw 2x2*2 | 194 | 37 | 9 | 4 | 8 | 14 | 59 | 33 | 30 | 2004 | 2001 |
32 | Havelterberg-Bergweg aw 1x2 wordt asw 2x2 | 55 | 54 | 1 | ||||||||
32 | Wolvega noord-Heerenveen(rw 7), incl. knpt. H'veen: | 166 | 60 | 35 | 37 | 34 | 1999 | 1999 | ||||
aw 1x2 wordt asw 2x2 | ||||||||||||
37 | Hoogeveen-Holsloot-Emmen (rw 34) -Duitse grens: | 238 | 26 | 20 | 20 | 20 | 40 | 30 | 30 | 52 | 2005 | 2005 |
aw 2x2/asw 2x2*3 | ||||||||||||
50 | Kampen-Ramspol-Emmeloord*2 | 186 | 6 | 15 | 20 | 20 | 40 | 40 | 20 | 25 | 2004 | 2001 |
50 | Eindhoven-Oss asw 2x2*2, 3 | 600 | 112 | 10 | 35 | 25 | 50 | 100 | 60 | 208 | 2006 | 2006 |
54 | Rijswijk (rw4)-Wateringen, aw 2x2*3 | 37 | 28 | 9 | 1998 | 1998 | ||||||
58 | Knooppunt De Baars*3 | 27 | 2 | 15 | 10 | 1999 | 1999 | |||||
58 | Omlegging om Etten Leur | 182 | 66 | 32 | 49 | 35 | 1999 | 1999 | ||||
aw 2x2 wordt asw 2x2*3 | ||||||||||||
Dynamisch Verkeersmanag., incl. studie+verkenn.*3 | 616 | 85 | 79 | 78 | 111 | 93 | 90 | 80 | ||||
Kleine projecten | 43 | 25 | 5 | 4 | 8 | |||||||
Voorbereidingskosten | 90 | 90 | 64 | 63 | 71 | 90 | ||||||
Taakstelling regeerakkoord | – 65 | – 80 | – 95 | – 45 | ||||||||
Aflossing tunnels | 94 | 94 | 95 | 97 | 97 | 97 | ||||||
Directe Uitvoeringuitgaven | 251 | 229 | 212 | 238 | 224 | 226 | ||||||
Totaal Realisatieprogramma incl. overplanning | 9 201 | 1 780 | 1 599 | 1 303 | 1 299 | 1 196 | 901 | |||||
Overplanning | – 162 | – 146 | – 134 | |||||||||
Totaal Realisatieprogramma excl. overplanning | 1 618 | 1 453 | 1 170 | 1 299 | 1 196 | 901 | ||||||
Ruimte Planstudieprojecten*4 | 100 | 125 | 125 | 730 | ||||||||
Begroting (= art.ond. IF 01.01.02) | 1 618 | 1 453 | 1 270 | 1 424 | 1 321 | 1 631 |
*1 Projecten in het kader van Samenwerken aan Bereikbaarheid.
*2 (deels) Investeringsimpuls.
*3 Project beh. tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals afgegeven in Beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996.
*4 Inclusief reservering voor A16 Moerdijk-Breda-Galder.
4. Planstudieprogramma Rijksvaarwegen (art. ond. 02.02.01)
Projectomschrijving | Kosten uitvoering x f 1 mln | Planning | Uitvoeringsperiode | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
'97 | '98 | '99 | '00 | '01 | '02 | '03 later | |||
Tracébesluit cq. projectbesluit genomen | |||||||||
Rijksbijdrage Spoorbrug Grou | 28 | pr | up | 2000–2001 | |||||
Tracébesluit cq. projectbesluit nog te nemen | |||||||||
Vaarroute Ketelmeer | 61 | tb | pr | uo | 1998–2001 | ||||
Vaarweg Lemmer–Delfzijl | |||||||||
– Kunstwerken (incl. TIB periode) | 314 | tb | pr | uo | vanaf 2001 | ||||
– Spoorbrug Zuidhorn, incl. bochtcorrectie | 53 | tb | pr | uo | 2001–2004 | ||||
– Verruimen Prinses-Margrietkanaal tot klasse V | 41 | tb | pr | uo | na 2001 | ||||
(traject Lemmer-Grou–Provinciegrens) | |||||||||
Lekkanaal/3e Kolk Beatrixsluis | 147 | sn | na 2008 | ||||||
Waal, toekomstvisie planstudiedeel | 300 | pr | uo | vanaf 1998 | |||||
Maasroute, modernisering fase 2 | 900 | tn | tb | uo | pr | 2000–2010 | |||
– verruimen tot klasse Vb | |||||||||
Amsterdam-Rijnkanaal, verwijderen Zeeburg | 35 | tn | tb | pr | uo | up | 2000–2004 | ||
Zuid-Willemsvaart, gedeelte Maas-Berlicum/Den Dungen | 420 | tn | tb | pr | uo | vanaf 2000 | |||
Wilhelminakanaal Tilburg | 100 | tn | tb | pr | uo | na 2000 | |||
Zeepoort IJmond* | 800–1000 | sn | tn | na 2005 | |||||
Twenthekanaal, planstudiedeel | 127 | pr | uo | 2003 | |||||
Bouw 4e sluiskolk Ternaaien | 27 | sn | tb | pr | uo | na 2001 |
* Project Zeepoort IJmond stond in MIT 1998 vermeld als Kwaliteit zeetoegang Noordzeekanaal.
Legenda:
sn Startnotitie/studieplan
tn Trajectnota/projectnota
tb Tracébesluit/projectbesluit
pr Procedures rond
uo Beschikking/uitvoeringsopdracht
up Uitvoeringsperiode gereed
5. Realisatieprogramma Rijksvaarwegen (art. ond. 02.02.02) prijspeil 1998
Kosten x f 1 mln | Planning gereed Huidig MIT | Planning gereed Vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Project | Totaal | t/m 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | Later | ||
Vaarweg Lemmer Delfzijl | 122 | 52 | 14 | 14 | 18 | 12 | 12 | 2002 | 2002 | ||
Waal realisatie toekomstvisie | 179 | 76 | 33 | 23 | 23 | 12 | 12 | 2002 | 2002 | ||
Twenthekanalen, verruiming + zijkanalen; excl. Kunstwerken en planstudiedeel | 118 | 15 | 1 | 20 | 36 | 46 | 2004 | 2002 | |||
Lekkanaal, verbreding kanaalzijde/uitbreiding ligplaatsen. | 31 | 4 | 8 | 9 | 7 | 3 | 2002 | nvt | |||
Depot Ijsseloog | 265 | 158 | 80 | 9 | 10 | 4 | 4 | 2002 | nvt | ||
Hardersluis | 27 | 2 | 6 | 13 | 6 | 2001 | |||||
Oranjesluizen, renovatie bestaand complex | 82 | 27 | 19 | 18 | 18 | 2000 | 2000 | ||||
Renovatie Noordzeesluizen Ijmuiden | 482 | 286 | 37 | 37 | 39 | 26 | 29 | 28 | 2003 | 2000 | |
Verdrag verdieping Westerschelde, incl. natuurherstel | 340 | 31 | 24 | 73 | 44 | 30 | 45 | 43 | 50 | 2004 | 2004 |
Z-Willemsvaart; Herstart traject Veghel-Den Dungen, klasse IV | 57 | 8 | 17 | 17 | 15 | 2000 | 2000 | ||||
Z-Willemsvaart; Renovatie middendeel kl. II | 107 | 13 | 4 | 12 | 12 | 20 | 21 | 25 | 2004 | 2004 | |
Maasroute, modernisering fase 1 Voorhavens/wachthavens | 131 | 81 | 16 | 19 | 11 | 4 | 2001 | 1999 | |||
2e sluis Lith | 120 | 23 | 33 | 33 | 31 | 2000 | 1999 | ||||
Verbeteren vaargeul Ijsselmeer Amsterdam-Lemmer | 55 | 1 | 4 | 19 | 22 | 7 | 2 | 2002 | 2001 | ||
2e Krabbergatsluis | 104 | 1 | 6 | 12 | 20 | 20 | 20 | 25 | 2003 | 2001 | |
Tijdelijke Bijdrageregeling BinnenVaart aansluitingen (TBBV) | 30 | 10 | 10 | 10 | |||||||
Projecten < 25 mln. | 19 | 24 | 29 | 42 | 32 | 16 | 17 | 7 | |||
Totaal productuitgaven | 2 436 | 791 | 319 | 327 | 336 | 175 | 187 | 173 | 128 | ||
Totaal directe uitvoeringsuitgaven | 213 | 0 | 49 | 38 | 37 | 31 | 25 | 23 | 9 | ||
Totaal realisatieprogramma incl. overplanning | 2649 | 791 | 367 | 364 | 373 | 206 | 212 | 195 | 137 | ||
Overplanning | 35 | 33 | 32 | 0 | 0 | ||||||
Totaal realisatieprogramma excl. overplanning | 331 | 341 | 206 | 212 | 195 | 137 | |||||
Ruimte voor planstudieprojecten | 4 | 4 | 5 | 5 | 22 | ||||||
Begroting (artikel 02.02.02) | 332 | 335 | 345 | 211 | 217 | 217 |
6. Planstudieprogramma Railwegen (personenvervoer) (art. ond. 01.02.01)
Project | Kosten uitvoering x f 1 mln | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | Later | Indienststelling | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Prj.ID | Omschrijving | min. | max. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.085 | Rotterdam Alexander – Nieuwerkerk a/d IJssel*2 | 330 | 385*7 | uo | pr | ab | 2011/2012 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.017 | Utrecht CS – Utrecht Lunetten aansl.: 6-sp.*2, *4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.016 | Utr. Lunetten Aansl. – Geldermalsen: part. 4-sp.*2, *4 | tn | tb | uo | pr | ab | 2010 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vleuten – Utrecht CS: 4-sporig*2, *4 | 990 | 1 500*8 | tn | tb | uo | pr | ab | 2010 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arnhem West: vrije kruising*2, *4 | 105 | 155 | tn | tb | uo | pr | ab | 2006 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arnhem 4e perron*2, *4 | 205 | 310 | tn | tb | uo | pr | ab | 2006 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arnhem Velperbroek Aansluiting: vrije kruising*2, *4 | 50 | 105 | tn | tb | uo | pr | ab | 2006 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.040 | Hemboog*1, *2, *4 | 250 | 260*7 | uo | pr | ab | 2007 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.525 | Hanzelijn*2, *4 | 1 450 | 2 000 | tn | ot | tb | uo | pr | ab | 2011 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Breda–Breda aansluiting*5 | 220 | 410 | tn | uo | pr | 2005/2006 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Amsterdam Zuid /WTC: 4-sporig | pm | *6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kleine kortlopende projecten | 100 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veiligheidsknelpunten, overwegen | 145 | 225 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stations | 115 | 115 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verbetering energievoorziening 1500 V | 70 | 135 | tb | uo | pr | ab | 2006 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.920 | Mer/corridorstudies | PM | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Totaal Kosten Uitvoering | 4 030 | 5 600 |
*1 Projecten in kader van SWAB/TIB
*2 Project behorende tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in Beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996
*3 Grote projecten investeringsimpuls 1994
*4 Samenhang met TTP
*5 Er vindt nog overleg plaats over de elementen kostentoedeling en tijdplanning van dit project. Projectdirectie HSL-Zuid zal voor een voorfinancieringsconstructie zorgdragen
*6 Planning afhankelijk van vormgeving sleutelproject en uitkomst quick scan
*7 Projecten als gevolg van financiële inpassingsproblematiek van realisatietabel teruggezet naar de planstudietabel. De projectkosten zijn gebaseerd op de huidige inzichten. Eventuele gevolgen voor de projectkosten in de toekomst zijn nog niet duidelijk.
*8 Totaal van de uitvoeringskosten voor de projecten 3.016 en 3.017 en Vleuten – Utrecht CS 4-sporig
tn Trajectnota
tb Tracébesluit
uo Uitvoeringsopdracht verwacht door RIB
pr Procedures rond
ab Afgifte beschikking door V&W
7. Realisatieprogramma Railwegen (personenvervoer) (art. ond. 01.02.02)
Project | Kosten x f 1 mln | Planning gereed Huidig MIT | Planning gereed Vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Project ID | Omschrijving | Totaal | t/m 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | Later | ||
Amsterdam–Den Haag–Rotterdam–Dordrecht*2 | ||||||||||||
1.010 | Amsterdam CS–Zaanstraat: 6-sporig | 275 | 255 | 6 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1996 | 1996 | ||
1.020 | Riekerpolder–Schiphol–Hoofddorp: 4/6/4-sporig | 1 156 | 938 | 84 | 60 | 25 | 25 | 24 | 94/98/00 | 94/98/01 | ||
1.040 | Leiden–Den Haag Mariahoeve: 4-sporig | 351 | 341 | 4 | 6 | 1995/1996 | 1995/1996 | |||||
1.050 | Den Haag–Rijswijk: 4-sporig | 309 | 300 | 5 | 4 | 1996 | 1996 | |||||
1.080 | Delfhavense Schiebruggen: hoog en 4-sporig | 123 | 120 | 2 | 1 | 1993/1994 | 1993/1994 | |||||
1.090 | Willemspoortunnel (incl 4e spoor)*6 | 918 | 916 | 1 | 1 | 1995 | 1995 | |||||
1.011 | Rotterdam Zuid–Dordrecht: 4/6-sporig*5 | 837 | 616 | 30 | 34 | 34 | 33 | 28 | 29 | 32 | 1997/pm | 96/97/00 |
Rotterdam/Den Haag–Utrecht*2 | ||||||||||||
2.030 | Gouda Westzijde: 5e spoor | 34 | 27 | 3 | 3 | 1998 | 1998 | |||||
2.040 | Gouda–Gouda Oost: 4-sporig | 90 | 88 | 2 | 1996 | 1995/1996 | ||||||
2.050 | Gouda oost–Woerden 1e fase (kunstwerk Opweg) | 10 | 9 | 0 | 1997 | 1997 | ||||||
2.060 | Woerden–Harmelen: 4-sporig fase 1 | 128 | 127 | 1 | 1996 | 1996 | ||||||
2.061 | Woerden–Harmelen: 4-sporig fase 2*1 | 311 | 5 | 15 | 25 | 35 | 45 | 55 | 131 | 2006 | 2004 | |
2.080 | Utrecht Noord capaciteitsvergroting | 383 | 375 | 5 | 2 | 1 | 1996 | 1995/1996 | ||||
Amsterdam–Utrecht–Maastricht/Heerlen*2 | ||||||||||||
3.012 | Utrechtboog | 439 | 5 | 25 | 45 | 50 | 90 | 70 | 154 | 2005 | 2003 | |
3.101 | Amsterdam Bijlmer–Loenen: 4-sporig | 416 | 10 | 27 | 50 | 70 | 75 | 184 | 2007 | 2005 | ||
3.011 | Loenen–Maarssen: 4-sporig | 630 | 3 | 8 | 10 | 25 | 60 | 110 | 105 | 309 | 2006 | 2004 |
3.013 | Maarssen–Utrecht CS: 4-sporig | 258 | 1 | 5 | 10 | 25 | 50 | 50 | 117 | 2006 | 2004 | |
3.020 | Den Bosch: wijziging emplacement + 3e spoor | 104 | 57 | 15 | 4 | 10 | 10 | 8 | 1998 | 1998 | ||
3.032 | Boxtel–Liempde: 4-sporig + vk. 269 | 192 | 32 | 16 | 13 | 10 | 6 | 1999 | 1998 | |||
3.033 | Liempde–Eindhoven: 4-sporig*4 | 837 | 61 | 75 | 168 | 92 | 68 | 78 | 132 | 162 | 2003 | 2004 |
3.035 | Aanpassingen Houten Castellum | 61 | 4 | 9 | 33 | 8 | 7 | 2000 | – | |||
Amsterdam/Schiphol–Den Helder/Hoorn | ||||||||||||
4.010 | Heerhugowaard–Schagen: 2-sporig | 95 | 93 | 3 | 1996 | 1996 | ||||||
Amsterdam/Amersfoort–Zwolle–Groningen*2 | ||||||||||||
5.010 | Gaasperdammerweg aansl.–Weesp: 4-sporig | 125 | 118 | 3 | 2 | 2 | 1997 | 1997 | ||||
5.020 | Amersfoort–Amersfoort aansl.: 4-sporig | 275 | 216 | 30 | 17 | 8 | 4 | 1998 | 1998 | |||
Utrecht–Arnhem–Zevenaar | ||||||||||||
6.010 | Arnhem Westzijde*2 | 104 | 63 | 17 | 13 | 8 | 4 | 1998 | 1998 | |||
Stations en stationsaanpassingen | ||||||||||||
9.110 | Amsterdam CS spoor 15*2 | 51 | 42 | 7 | 2 | 1 | 1998 | 1997 | ||||
9.111 | Amsterdam CS spoor 10/15*2 | 112 | 9 | 17 | 17 | 20 | 20 | 19 | 10 | 2003 | 2001 | |
9.115 | Amsterdam CS westelijke tunnel*2 | 53 | 1 | 23 | 20 | 9 | 2000 | 1999 | ||||
9.130 | Utrecht CS 7e perron*2 | 36 | 36 | 0 | 1996 | 1996 | ||||||
9.900 | Nieuwe halten (incl. OLAN) | 44 | 27 | 8 | 4 | 4 | 2 | divers | divers | |||
Overige lijndelen | ||||||||||||
9.510 | Zuidelijke Tak Amsterdam*2 | 406 | 405 | 2 | 1993 | 1993 | ||||||
9.520 | Flevolijn Gooiboog*2 | 134 | 3 | 17 | 35 | 35 | 28 | 7 | 9 | 2002 | 2003/2004 | |
9.540 | Groningen–Leeuwarden: 2-sporig | 150 | 88 | 30 | 18 | 10 | 5 | 1998 | 1998 | |||
9.550 | Groningen–Sauwerd | 108 | 0 | 3 | 22 | 31 | 26 | 11 | 14 | 2003 | 2001 | |
Overige projecten enz. | ||||||||||||
9.910 | AKI-plan en veiligheidsknelpunten | 277 | 43 | 30 | 54 | 50 | 50 | 50 | divers | divers | ||
9.930 | Afloop/slotbetaling aflopende lijnen/halten | 1 | 1 | |||||||||
9.950 | Kleine projecten | 174 | 20 | 26 | 18 | 27 | 21 | 17 | 45 | divers | divers | |
9.960 | Uitbreidingsinvesteringen | 0 | pm | pm | pm | pm | pm | pm | pm | |||
9.970 | Verbetering energievoorziening 1500 V (1e en 2e tranche) | 219 | 137 | 45 | 22 | 14 | 1998/1999 | 1997/1998 | ||||
9.971 | Nootdorpboog | 69 | 10 | 30 | 13 | 10 | 6 | 2002 | 2000 | |||
9.972 | IGO+ | 40 | 5 | 10 | 18 | 8 | 2001 | |||||
Voorbereidingsuitgaven Planstudie- Verkenningenprogr. | ||||||||||||
9 930 | Voorinvestering realisatie- en planstudie- projecten | 9 | 2 | 3 | 5 | |||||||
Totaal realisatieprogramma inclusief overplanning | 10 418 | 5 694 | 498 | 613 | 596 | 593 | 682 | 576 | 1 166 | |||
Overplanning | – 56 | – 54 | ||||||||||
Totaal realisatieprogramma exclusief overplanning | 498 | 557 | 542 | 593 | 682 | 576 | 1 166 | |||||
Ruimte voor planstudieprojecten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 291 | ||||||
Begroting (=art. ond. IF 01.02.02) | 498 | 557 | 542 | 593 | 682 | 867 |
noten:
*1 Projecten in kader van SWAB/TIB
*2 Project behorende tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in Beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996
*3 Grote projecten investeringsimpuls 1994
*4 De bedragen zijn inclusief de bijdragen uit de investerings impuls en bijdrage van de regio
*5 Dit project bestaat uit 3 delen; R'dam Zuid–Dordrecht deel NS-R (f 668.9 mln); Trajectdeel Barendrecht (f 163,4 mln); en Wisselcomplex Kijfhoek (f 4.5 mln).
*6 Exclusief PM voor nog te betalen schadeclaims
8. Planstudieprogramma Hogesnelheidslijn (art. 03.03)
Project | Kosten | Planning | Uitvoerings- periode | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Prj.ID | Omschrijving | Uitvoering | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | |
HST-Oost | 2 500 – 6 000 | sn | tn | ot | tb | pr | na 2002 | |||
Budget planstudieprogramma | 2 500 – 6 000 |
Het betreft een range van in ogenschouw te nemen varianten. Het bedrag van f 2 500 mln betreft maaiveldoplossingen. Een verhoogde ligging is tweemaal zo duur als een maaiveldligging. Een verdiepte ligging is viermaal zo duur en een tunnel zesmaal zo duur. Afhankelijk van de functionele eisen en de uiteindelijke inpassingsoplossingen kan het project leiden tot een beslag op de middelen van ca. f 6 mrd. Dit bedrag is nog niet beschikbaar. In de PKB Schiphol is vermeld dat in 1999 over financiering van de HST-Oost nadere afspraken worden gemaakt.
LEGENDA:
sn Startnotitie/studieplan
tn Trajectnota/projectnota
ot Ontwerp tracébesluit
tb Tracébesluit/projectbesluit
pr Procedures rond
uo Beschikking/uitvoeringsopdracht
9. Realisatieprogramma Hogesnelheidslijn (artikel 03.03)
Project | Kosten | Planning opleverdatum Huidig MIT | Planning opleverdatum Vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Project ID | Omschrijving | Totaal | t/m 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | Later | ||
Hogesnelheidslijn Zuid (art. 03.03.01)* | ||||||||||||
reguliere SVV-middelen** | 3 572 | 775 | 185 | 493 | 553 | 353 | 598 | 341 | 274 | 2005 | 2004/2005 | |
FES-middelen | 4 961 | 198 | 52 | 134 | 358 | 741 | 352 | 751 | 2 375 | |||
EU-ontvangsten | 350 | 114 | 55 | 32 | 21 | 21 | 21 | 21 | 65 | |||
Totaal | 8 883 | 1 087 | 292 | 659 | 932 | 1 115 | 971 | 1 113 | 2 714 | |||
Hogesnelheidstrein Oost (art. 03.03.02)*** | ||||||||||||
regulier SVV-middelen | 43 | 13 | 20 | 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | – | |||
Totaal | 43 | 13 | 20 | 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
Totaal realisatieprogramma (=art. IF 03.03) | 8 926 | 1 100 | 312 | 665 | 933 | 1 116 | 972 | 1 114 | 2 714 |
* De totale kosten bedragen f 8 883 mln (prijspeil 1998, excl. BTW, incl. het bod aan België). De dekking is inclusief de voorfinanciering uit het FES van de private bijdrage (f 1 881 mln). Zie ook de artikelsgewijze toelichting op art.03.03 Hogesnelheidslijn
** De reguliere IF middelen zijn inclusief de uitgaven voor personeel en materieel en de voorfinanciering van het private deel van het bod aan Belgie van f 363 mln in 1997. Dit bedrag wordt na 2003 verrekend met de private bijdrage.
*** De uitgaven betreffen kosten die gemaakt worden voor de voorbereiding, zoals de Trace-MER.
Het project HSL-Zuid behoort tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996.
10. Planstudieprogramma Railwegen (goederenvervoer) (art. ond. 01.02.01)
Project | Kosten uit- voering x f 1 mln | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | Later | Uitvoerings- periode | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Prj.ID | Omschrijving | min. | max. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Aslasten cluster III | 100 | 150 | sn | tb | pr | na 2003 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Spoorlijn Axel-Zelzate | 30 | 60 | sn | tn | ot | tb | pr | na 2003 | ||||||||||||||||||||||||||||
Noordoostelijke verbinding*2 | 2 900 | tn | ot | tb | pr | na 2003 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sloelijn,electr.+ged.verlegging | 30 | 60 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2002–2004 | |||||||||||||||||||||||||||
Bergen op Zoom-Antwerpen | 220 | 590 | sn | tn | ot | tb | pr | na 2003 | ||||||||||||||||||||||||||||
Totaal Kosten Uitvoering | 3 280 | 3 760 |
*2 Project behorende tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996.
Legenda:
sn Startnotitie/plan
tn Trajectnota/projectnota
ot Ontwerp tracébesluit/projectbesluit
tb Tracébesluit/projectbesluit
pr Procedures rond
uo Beschikking/uitvoeringsopdracht
11. Realisatieprogramma Railwegen (goederenvervoer) (art. 01.02.02)
Project | Kosten x f 1 mln | Planning opleverdatum Huidig MIT | Planning opleverdatum Vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Project ID | Omschrijving | Totaal | t/m 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | later | ||
Lombardijen vrije kruising*2 | 53,9 | 53,9 | – | 1997 | 1997 | |||||||
Aslasten cluster I*1 | 101,3 | 50,2 | 23,7 | 19,5 | 7,9 | 2000 | 2000 | |||||
Aslasten cluster II | 100,0 | 3,4 | 24,2 | 34,0 | 25,0 | 13,4 | 2003 | 2002 | ||||
Bijdrageregeling spooraansluitingen*1 | 40,0 | 9,1 | 10,0 | 10,0 | 10,9 | divers | divers | |||||
PAGE risico reductie | 40,0 | 1,0 | 4,0 | 4,3 | 6,3 | 7,5 | 16,9 | divers | divers | |||
Totaal realisatieprogramma incl. overplanning | 335,2 | 113,2 | 33,7 | 33,9 | 47,0 | 38,3 | 31,3 | 20,9 | 16,9 | |||
Overplanning | ||||||||||||
Totaal realisatieprogramma excl. overplanning | 33,7 | 33,9 | 47,0 | 38,3 | 31,3 | 20,9 | ||||||
Ruimte voor planstudies | – | – | – | – | 10,4 | |||||||
Begroting (=art. ond. IF 01.02.02) | 33,9 | 47,0 | 38,3 | 31,3 | 31,3 |
*1 Project in kader van SWAB/TIB
*2 Project behorende tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996.
12. Planstudieprogramma Multi- en intermodaal vervoer (art. 04.03)
Project | Kosten uitvoering x f 1 mln | tot '97 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | Later | Uitvoeringsperiode | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Prj.ID | Omschrijving | min. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
RSC Twente | 26 | sn | pr | uo | up | 2000–2001 | |||||||||||||||||||||||||||||
Nijmegen/Valburg | pm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Totaal Kosten Uitvoering |
Legenda:
sn Startnotitie/studieplan
pr Procedures rond
uo Beschikking/uitvoeringsopdracht
up Uitvoeringsperiode gereed
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-26200-A-3.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.