Blad gemeenschappelijke regeling van Noaberkracht Dinkelland Tubbergen
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Noaberkracht Dinkelland Tubbergen | Blad gemeenschappelijke regeling 2024, 2382 | verkeersbesluit of -mededeling |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Noaberkracht Dinkelland Tubbergen | Blad gemeenschappelijke regeling 2024, 2382 | verkeersbesluit of -mededeling |
Concept Verkeersbesluit verruiming van de parkeerduur schijfzone binnenstad Ootmarsum.
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland neemt een definitief verkeersbesluit. Hierna is aangegeven om welke maatregelen het gaat, hoe ze worden uitgevoerd en welke overwegingen hieraan ten grondslag liggen.
Door het wijzigen van de parkeerduur van 1 naar 1,5 uur op de verkeersborden E10 van bijlage 1 van het RVV 1990, inclusief onderborden met de tekst ‘ma t/m vr 9.00 – 18.00 u’ en ‘buiten deze tijden uitsluitend parkeren voor vergunninghouders’ en het aanbrengen van blauwe strepen op het wegdek, de volgende parkeerplaatsen aan te wijzen als parkeerschijfzone met een maximale parkeerduur van 1,5 uur, van kracht van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 18 uur, waarbij buiten deze tijdstippen uitsluitend parkeren voor vergunninghouders van kracht is:
Door het wijzigen van de parkeerduur van 1 naar 1,5 uur op de verkeersborden E10 van bijlage 1 van het RVV 1990, inclusief onderborden met de tekst ‘ma t/m vr 9.00 – 18.00 u’ en ‘buiten deze tijden vrij parkeren’ en het aanbrengen van blauwe strepen op het wegdek, de volgende parkeerplaatsen aan te wijzen als parkeerschijfzone met een maximale parkeerduur van 1,5 uur, van kracht van maandag tot en met zaterdag van 9 tot 18 uur, waarbij buiten deze tijdstippen vrij parkeren (geen regulering) van kracht is:
Waar (en waarom) willen wij de maatregelen nemen ?
In Ootmarsum is op bepaalde plekken een parkeerschijfzone ingesteld met een maximale parkeerduur van 1 uur. De hier geldende parkeerduur willen we verruimen naar 1,5 uur, zodat de parkeerduur in verschillende zones in de stad gelijk is.
Hoe gaan wij de maatregelen uitvoeren?
Door het wijzigen van de parkeerduur van 1 naar 1,5 uur op de verkeersborden E10 van bijlage 1 van het RVV 1990, inclusief onderborden met de tekst ‘ma t/m vr 9.00 – 18.00 u’ en ‘buiten deze tijden uitsluitend parkeren voor vergunninghouders’ en het aanbrengen van blauwe strepen op het wegdek, de volgende parkeerplaatsen aan te wijzen als parkeerschijfzone met een maximale parkeerduur van 1,5 uur, van kracht van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 18 uur, waarbij buiten deze tijdstippen uitsluitend parkeren voor vergunninghouders van kracht is:
Door het wijzigen van de parkeerduur van 1 naar 1,5 uur op de verkeersborden E10 van bijlage 1 van het RVV 1990, inclusief onderborden met de tekst ‘ma t/m vr 9.00 – 18.00 u’ en ‘buiten deze tijden vrij parkeren’ en het aanbrengen van blauwe strepen op het wegdek, de volgende parkeerplaatsen aan te wijzen als parkeerschijfzone met een maximale parkeerduur van 1,5 uur, van kracht van maandag tot en met zaterdag van 9 tot 18 uur, waarbij buiten deze tijdstippen vrij parkeren (geen regulering) van kracht is:
Een verkeersbesluit moet voldoen aan wettelijke regels. In dit geval nemen wij het besluit op grond
De volgende artikelen (of onderdelen ervan) zijn van belang:
Artikel 2, lid 1: De krachtens deze wet gestelde regels kunnen strekken tot:
a. het verzekeren van de veiligheid op de weg.
b. het beschermen van weggebruikers en passagiers.
c. het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid ervan.
Artikel 2, lid 2: dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 de verkeersmaatregelen strekken tot het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer en daarmee bijdraagt aan de leefbaarheid;
Artikel 15, lid 1: De plaatsing of verwijdering van de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen verkeerstekens en onderborden, voor zover daarvoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd, geschiedt krachtens een verkeersbesluit.
In artikel 2 is de grondslag voor het verkeersbesluit vermeld. Op grond van artikel 15 is de verplichting tot het nemen van dit besluit geregeld. De gemeente Dinkelland is op grond van artikel 18, eerste lid, onderdeel d, van de Wegenverkeerswet 1994 het bevoegd gezag voor het nemen van het besluit.
In het “Besluit administratieve bepalingen voor het wegverkeer” (artikel 24 BABW) staat dat wij over dit besluit overleg moeten voeren met de politie. Wij hebben de verkeersadviseur van politie-eenheid Oost Nederland, district Twente, om advies gevraagd. Hij bracht over dit verkeersbesluit een positief advies uit.
Ingevolge artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden tegen dit besluit een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Dinkelland. Dat kan schriftelijk aan:
Postbus 11, 7590 AA Denekamp (of per e-mail aan: info@dinkelland.nl).
Een bezwaarschrift moet gemotiveerd zijn en moet worden ingediend binnen een termijn van zes weken, ingaande de dag na bekendmaking van dit besluit in de Staatscourant. [bekendmaking van dit besluit in de Staatscourant vindt plaats op 21 mei 2024].
Wie een bezwaarschrift indient kan een verzoek indienen bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Overijssel, Postbus 10067, 8000 GB Zwolle om een voorlopige voorziening indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vordert. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening worden door de rechtbank griffierechten in rekening gebracht.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2024-2382.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.