Waterschapsblad van Waterschap Limburg
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Waterschap Limburg | Waterschapsblad 2024, 10023 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Waterschap Limburg | Waterschapsblad 2024, 10023 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Verordening voor de commissie Begroting en Verantwoording Waterschap Limburg 2021
Het algemeen bestuur van Waterschap Limburg;
gezien het voorstel van het dagelijks bestuur inzake vaststelling geactualiseerde 'Verordening voor de commissie Begroting en Verantwoording Waterschap Limburg 2021', AB-voorstel 2024, nummer 25;
gelet op het bepaalde in artikel 77 en 78, eerste lid, van de Waterschapswet;
vast te stellen de geactualiseerde 'Verordening voor de commissie Begroting en Verantwoording Waterschap Limburg 2021', als volgt.
Artikel 2 Adviescommissie Begroting en Verantwoording (B&V)
Het waterschap kent naast de twee vaste commissies van advies aan het dagelijks bestuur ‘commissie Waterkeringen & Bestuur en Organisatie’, afgekort: commissie WBO, en ‘commissie Watersysteem, Zuiveren en Waterketen’, afgekort: commissie WZW een ‘commissie Begroting en Verantwoording’, afgekort commissie B&V.
De commissie B&V heeft tot taak het overleg namens het algemeen bestuur met het dagelijks bestuur, de rekenkamer en de accountant te voeren en de advisering aan het algemeen bestuur over de voorbereiding en naleving van de Verordening beleids- en verantwoordingsfunctie Waterschap Limburg en de Verordening controle op het financieel beheer en op de inrichting van de financiële organisatie van Waterschap Limburg (ex. art. 108 en 109 van de Waterschapswet) te verzorgen. Ook is de commissie belast met de advisering over het behandelproces van de planning- en controlcyclus, van onderzoeksrapportages van de rekenkamer op, tussentijdse rapportages en rapportages van de accountant.
De commissie voert haar taken uit voorafgaand aan de start van het reguliere bestuurlijke P&C-proces. De focus ligt op het adviseren ten aanzien van financieel-technische aangelegenheden, het (door)ontwikkelen van de financiële sturing van het waterschap en een overzichtelijke en transparante presentatie hiervan. Zij houdt toezicht op de uitvoering van de financiële bedrijfsvoeringskaders door het dagelijks bestuur en adviseert hierover. De commissie verzorgt de afstemming m.b.t. onderzoeken van de accountant, de doelmatigheids- en doeltreffendheidsonderzoeken en onderzoeken van het algemeen bestuur zelf. Zij neemt niet de controlerende taak van het algemeen bestuur over maar zorgt ervoor dat het algemeen bestuur die taak op financieel-technisch gebied beter vorm en inhoud kan geven.
De voorzitter of zijn plaatsvervanger vertegenwoordigt de commissie in de commissie WBO en de vergaderingen van het algemeen bestuur ter toelichting op het werk en de adviezen van de commissie, alsmede extern.
Indien de voorzitter het nodig oordeelt of wanneer er door ten minste drie leden van de commissie schriftelijk met opgaaf van redenen om wordt gevraagd, vergadert de commissie in afwijking van het vergaderschema. Met inachtneming van het gestelde in deze verordening, bepaalt de voorzitter na overleg met de leden dag en uur van de van het vergaderschema afwijkende vergadering.
De voorzitter zorgt voor de handhaving van de orde tijdens de vergadering. Hij kan de vergadering schorsen of verdagen indien hij dit met het oog op de handhaving van de orde wenselijk acht. Hij is bevoegd om personen die de orde verstoren, te doen verwijderen.
Ingeval bij aanvang van de vergadering het volgens het eerste lid vereiste aantal leden niet aanwezig is, doet de voorzitter mededeling van de namen van de aanwezige leden, respectievelijk als zodanig fungerende plaatsvervangende leden. De voorzitter bepaalt voorts in overeenstemming met de aanwezige leden of de vergadering wordt gesloten dan wel de beraadslagingen worden voortgezet. Ingeval de vergadering wordt gesloten, bepaalt de voorzitter dag en uur waarop de volgende vergadering zal worden gehouden. Tussen de gesloten vergadering en de eerstvolgende vergadering ligt een periode van ten minste twee maal vierentwintig uur.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/wsb-2024-10023.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.