Waterschapsblad van Wetterskip Fryslân
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Wetterskip Fryslân | Waterschapsblad 2021, 9666 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Wetterskip Fryslân | Waterschapsblad 2021, 9666 | beleidsregel |
KLACHTENREGELING AANBESTEDEN WETTERSKIP FRYSLÂN
Klacht – een door een Ondernemer, die belang heeft bij de aanbesteding, schriftelijk ingediende melding gericht aan het Waterschap waarin hij gemotiveerd aangeeft waarom hij het niet eens is met een aanbesteding of onderdeel daarvan en voor het overige voldoet aan de onder II a en b gestelde voorwaarden.
b. Doel Klachtenregeling aanbesteden
Toepassing van de Klachtenregeling aanbesteden heeft tot doel dat Klachten niet nodeloos aan de rechter worden voorgelegd, maar in onderling overleg snel en laagdrempelig worden opgelost.
II. Klachten van Ondernemers over aanbestedende diensten
De Ondernemer is verplicht zijn Klacht tijdig kenbaar te maken aan het Waterschap en de Klachtenregeling niet te misbruiken. De Ondernemer dient zich hierbij te realiseren dat het Waterschap als aanbestedende dienst niet alleen met de klagende Ondernemer te maken heeft, maar ook met alle andere Ondernemers die bij de aanbesteding betrokken zijn of potentieel bij soortgelijke aanbestedingen betrokken kunnen worden.
c. Wanneer kan een Klacht worden ingediend?
d. Wie kan een Klacht indienen?
Alleen een belanghebbende bij een specifieke aanbesteding kan een Klacht indienen. Onder belanghebbenden vallen Ondernemers die direct belang hebben bij het verwerven van een overheidsopdracht. De volgende categorieën belanghebbenden kunnen onderscheiden worden:
a. geïnteresseerde ondernemers,
b. (potentiële) inschrijvers en gegadigden,
c. onderaannemers van (potentiële) inschrijvers en gegadigden (4 ),
d. brancheorganisaties en branche gerelateerde adviescentra van ondernemers.
III. De procedure bij het indienen van een Klacht
a. Het Klachtenmeldpunt aanbestedingen
Het Waterschap heeft een Klachtenmeldpunt. Dit meldpunt is samengesteld uit de volgende functionarissen van het Waterschap: inkoopadviseur, clustermanager (6 ), (senior) juridisch adviseur. Deze functionarissen maken geen deel uit van de werkgroep en/of het beoordelingsteam die de aanbestedingsprocedure begeleidt waartegen de Klacht is gericht.
1. Als Ondernemer een Klacht indient
De Klager dient zijn Klacht schriftelijk in, uitsluitend per e-mail, bij het Klachtenmeldpunt. Het email adres voor het indienen van een klacht is: info@wetterskipfryslan.nl.
Het Klachtenmeldpunt onderzoekt vervolgens, eventueel aan de hand van door de Ondernemer en of het Waterschap aanvullend verstrekte gegevens, of de Klacht terecht is. Het Klachtenmeldpunt begint zo spoedig mogelijk met dit onderzoek en houdt daarbij rekening met de planning van de aanbestedingsprocedure.
Ook de andere (potentiële) inschrijvers/gegadigden worden op de hoogte gesteld. Afhankelijk van de fase in de aanbestedingsprocedure kan het voorkomen dat de maatregelen door de contactpersoon van de aanbestedingsprocedure bij het Waterschap aan de betrokkenen in de aanbesteding gecommuniceerd worden op hetzelfde moment als de indiener van de Klacht het bericht krijgt. Dit om bevoordeling van partijen te voorkomen.
2. Als het Waterschap een Klacht indient
Aldus vastgesteld in de vergadering van het dagelijks bestuur op 7 mei 2013
Ir. P.A.E. van Erkelens , Dijkgraaf
Drs. M.M. van Akkeren, Secretaris-directeur
De Commissie van Aanbestedingsexperts is door de Minister van Economische Zaken ingesteld op basis van de Aanbestedingswet 2012. De commissie bemiddelt of geeft niet-bindend advies aan ondernemers en aanbestedende diensten - zoals Rijksdiensten, gemeenten en provincies - over klachten met betrekking tot de uitvoering van de Aanbestedingswet 2012.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/wsb-2021-9666.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.