Waterschapsblad van Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard | Waterschapsblad 2021, 4640 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard | Waterschapsblad 2021, 4640 | Verordeningen |
Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard -Bekendmaking wijziging Bevoegdhedenregister HHSK
Het college van Schieland en de Krimpenerwaard maakt bekend dat zij op 30 maart 2021 het Bevoegdhedenregister van Schieland en de Krimpenerwaard heeft gewijzigd.
In het Bevoegdhedenregister zijn (onder)mandaten, (onder)volmachten en (onder)machtigingen opgenomen. In het register zijn de functionarissen genoemd die bevoegd zijn om voor bepaalde zaken namens het college besluiten te nemen en te ondertekenen. Het gewijzigde register treedt in werking op de dag na deze bekendmaking.
Het Bevoegdhedenregister ligt gedurende zes weken ter inzage op het kantoor van Schieland en de Krimpenerwaard aan de Maasboulevard 123 in Rotterdam. Het register is ook als bijlage toegevoegd bij deze digitale bekendmaking.
Belanghebbenden kunnen tegen het Bevoegdhedenregister binnen zes weken na deze bekendmaking bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van Schieland en de Krimpenerwaard, Postbus 4059, 3006 AB Rotterdam.
Bevoegdhedenregister als bedoeld in artikel 4 van het Algemeen bevoegdhedenbesluit HHSK 2013.
Vastgesteld door dijkgraaf en hoogheemraden op 17 december 2013 en gewijzigd bij besluit van 2 juni 2015, 11 april 2017, 27 juni 2017, 13 februari 2018, 17 december 2019 en 30 maart 2021.
De mandaten in het algemene deel gelden voor alle afdelingen, ieder voor zover behorend tot hun takenpakket/proces.
Vervolgens worden de specifieke mandaten per afdeling genoemd:
In de eerste kolom is de bevoegdheid omschreven die wordt gemandateerd of waarvoor een volmacht wordt gegeven dan wel machtiging wordt verleend.
In de tweede kolom is het mandaterend of volmacht/machtiging gevend bestuursorgaan genoemd. Dit is het college van dijkgraaf en hoogheemraden (D&H) of de dijkgraaf (D).
In de derde kolom is de soort bevoegdheid genoemd:
In de vierde kolom is de mandaatnemer benoemd: secretarisdirecteur (SD). Alle bevoegdheden worden vervolgens via de SD verder gemandateerd.
In de vijfde en zesde kolom is de ondermandaatnemer benoemd: directeur (D), afdelingshoofd (AH) of (nader aan te wijzen) medewerker. In enkele gevallen is aan alle medewerkers ondermandaat verleend (bijvoorbeeld het ondermandaat bij 1.1). In andere gevallen is de bevoegdheid tot verder ondermandaat opgenomen. Verder ondermandaat is dan mogelijk aan ‘nader aan te wijzen medewerkers’. Daarvoor moet een modelbesluit worden gebruikt. Dit is verkrijgbaar bij het cluster Juridisch Advies (JAV). De aanwijzingsbesluiten moeten worden gemeld aan het cluster JA dat het register met aanwijzingsbesluiten beheert. Contactpersoon JAV: Annelieke Limahelu.
In de zevende kolom zijn de eventuele voorwaarden genoemd.
In artikel 5 van het Algemeen Bevoegdhedenbesluit HHSK 2013 zijn de algemene voorwaarden voor het gebruik van (onder)mandaat, (onder)volmacht en (onder)machtiging genoemd.
De uitoefening van de bevoegdheid geschiedt binnen de grenzen van de vastgestelde taken/processen, met inachtneming van het ter zake geldende recht, de vastgestelde of vast te stellen beleids- en uitvoeringsregels en de regels voor het beheer van budgetten (hoofdstuk III Algemeen Bevoegdhedenbesluit HHSK 2013).
Daar waar in de kolommen gesproken wordt over mandaat en (verder) ondermandaat is voor zover van toepassing tevens bedoeld volmacht/machtiging en (verder) ondervolmacht / ondermachtiging .
Overzicht namen van directeuren en afdelingshoofden werkzaam bij het hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard
Het aanvragen van vergunningen en ontheffingen, het doen van meldingen en het voldoen aan informatieplicht bij andere overheidsinstanties |
Ook tijdens (potentiële) crises blijven de normale bevoegdheden van functionarissen uit de reguliere lijnorganisatie onverminderd van kracht.
De bevoegdheden uit dit hoofdstuk (hs. 9) mogen alleen worden gebruikt als het betreffende afdelingshoofd een gebeurtenis niet via de normale bevoegdheden kan afhandelen. Wanneer de situatie het toelaat adviseert de Juridisch coördinator (JCO) hierover.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/wsb-2021-4640.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.