Hoogheemraadschap van Delfland – – kennisgeving – peilbesluiten

 

 

Op 18 november 2021 heeft de verenigde vergadering van het Hoogheemraadschap van Delfland, conform art.5.2 van de Waterwet en art. 6.39 Omgevingsverordening Zuid-Holland, de peilbesluiten, tweede cluster 2021, vastgesteld.

 

Deze peilbesluiten hebben betrekking op het diverse gebieden in het beheergebied van Delfland (gemeenten Maassluis, Vlaardingen, Den Haag, Lansingerland, Midden Delfland en Pijnacker). De ligging van deze gebieden is terug te vinden op de diverse overzichtskaarten van de bekendgemaakte stukken.

 

In een peilbesluit worden voor een bepaald gebied de waterstanden of bandbreedtes waarbinnen waterstanden kunnen variëren vastgesteld, die gedurende daarbij aangegeven perioden zoveel mogelijk worden gehandhaafd.

 

Twee ontwerppeilbesluiten hebben vanaf 1 juni 2021 zes weken ter inzage gelegen. Op één van deze ontwerppeilbesluiten is een zienswijze ingediend. Vier ontwerppeilbesluiten hebben vanaf 13 juli 2021 zes weken ter inzage gelegen. Op deze ontwerppeilbesluiten zijn geen zienswijzen ingediend.

 

De peilbesluiten treden in werking met ingang van de achtste dag na die van de bekendmaking in het Waterschapsblad of op een in het peilbesluit specifieke aangegeven datum. U kunt het besluit en de daarop betrekking hebbende stukken vanaf 25 november 2021 raadplegen op internet: https://www.delfland.nl/actueel/bekendmakingen of www.officielebekendmakingen.nl/waterschapsblad/op_organisatie/hoogheemraadschap_van_delfland. Als u de stukken wilt inzien op de locatie van het hoofdkantoor van Delfland, Phoenixstraat 32 te Delft kunt u contact opnemen via onderstaande contactgegevens.

 

Belanghebbenden kunnen beroep instellen tegen dit besluit.

Ingezetenen, die geen belanghebbenden zijn, kunnen beroep instellen tegen dit besluit indien zij tijdig een zienswijze hebben ingediend.

 

Beroep instellen tegen dit besluit kan gedurende een periode van zes weken van de eerste dag, volgend op de datum van bekendmaking. Het beroepschrift moet worden gericht aan de Rechtbank te Den Haag, Sector Bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag.

 

Een beroepschrift dient de gronden van beroep en een omschrijving van het besluit tegen welke het zich richt te bevatten. Verder dient het beroepschrift te worden gedateerd en te worden voorzien van naam, adres en handtekening van de belanghebbende. Indien mogelijk dient het afschrift van het besluit bij het beroep te worden gevoegd.

 

Een ingediend beroepschrift schorst de werking van het besluit niet. Indien u een beroepschrift heeft ingediend, kunt u zich in spoedeisende gevallen wenden tot de voorzieningenrechter van de Rechtbank te Den Haag, sector Bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH, Den Haag, met het verzoek een voorlopige voorziening ter treffen als bedoeld in artikel 8:81, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht.

 

Het is ook mogelijk digitaal een verzoekschrift in te dienen bij de genoemde rechtbank via https://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op genoemde site voor de precieze voorwaarden.

 

Indien u vragen heeft naar aanleiding van deze bekendmaking kunt u, op werkdagen van 9.00 tot 16.00 uur, contact opnemen met het klantcontactcentrum (KCC) van Delfland. Het KCC is bereikbaar via één centraal telefoonnummer, namelijk (015) 260 81 08, of via e-mail loket@hhdelfland.nl.

 

Naar boven