Hoogheemraadschap van Delfland – – kennisgeving – Peilbesluit boezemgebied Delfland

 

Op 26 september 2019 heeft de verenigde vergadering van het Hoogheemraadschap van Delfland, conform art.5.2 van de Waterwet en art. 4.2 van de Waterverordening Zuid-Holland, het peilbesluit Delflands Boezem vastgesteld.

 

Dit peilbesluit heeft betrekking op het boezemgebied van Delfland (gemeenten Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Westland, Midden-Delfland, Delft, Pijnacker-Nootdorp, Leidschendam – Voorburg, Rijswijk, Den Haag en Wassenaar) De ligging van deze gebieden is terug te vinden op de overzichtskaart van de bekendgemaakte stukken.

 

In een peilbesluit worden voor een bepaald gebied de waterstanden of bandbreedtes waarbinnen waterstanden kunnen variëren vastgesteld, die gedurende daarbij aangegeven perioden zoveel mogelijk worden gehandhaafd.

 

Het ontwerpbesluit heeft vanaf 11 februari 2019 gedurende zes weken ter inzage gelegen. Op dit ontwerpbesluit zijn geen zienswijzen ingediend.

 

Het peilbesluit treedt in werking met ingang van de achtste dag na die van de bekendmaking in het Waterschapsblad. U kunt het besluit en de daarop betrekking hebbende stukken vanaf 4 oktober 2019 raadplegen op internet: https://www.delfland.nl/actueel/bekendmakingen of www.officielebekendmakingen.nl/waterschapsblad/op_organisatie/hoogheemraadschap_van_delfland. Als u de stukken wilt inzien op de locatie van het hoofdkantoor van Delfland, Phoenixstraat 32 te Delft kunt u contact opnemen via onderstaande contactgegevens.

 

Belanghebbenden die bij de voorbereiding van dit besluit tijdig hun zienswijzen naar voren hebben gebracht, of belanghebbenden die kunnen aantonen dat zij tijdens de terinzageleggingstermijn hier redelijkerwijze niet toe in staat waren geweest, kunnen gedurende een periode van zes weken van de eerste dag, volgend op de datum van bekendmaking, in beroep gaan tegen dit besluit. Het beroepschrift moet worden gericht aan de Rechtbank te Den Haag, Sector Bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag.

 

Een beroepschrift dient de gronden van beroep en een omschrijving van het besluit tegen welke het zich richt te bevatten. Verder dient het beroepschrift te worden gedateerd en te worden voorzien van naam, adres en handtekening van de belanghebbende. Indien mogelijk dient hee afschrift van het besluit bij het beroep te worden gevoegd.

 

Een ingediend beroepschrift schorst de werking van het besluit niet. Indien u een beroepschrift heeft ingediend, kunt u zich in spoedeisende gevallen wenden tot de voorzieningenrechter van de Rechtbank te Den Haag, sector Bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH, Den Haag, met het verzoek een voorlopige voorziening ter treffen als bedoeld in artikel 8:81, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht.

 

Het is ook mogelijk digitaal een verzoekschrift in te dienen bij de genoemde rechtbank via https://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op genoemde site voor de precieze voorwaarden.

 

Indien u vragen heeft naar aanleiding van deze bekendmaking, kunt u, op werkdagen van 9.00 tot 16.00 uur contact opnemen met het klantcontactcentrum (KCC) van Delfland. Het KCC is bereikbaar via één centraal telefoonnummer, namelijk (015) 260 81 08, of via e-mail loket@hhdelfland.nl.

 

 

 

 

 

Naar boven