Bekendmaking vaststelling projectplan EVZ Leijloop Hazeldonk te Breda

De secretaris-directeur van waterschap Brabantse Delta maakt bekend dat in de openbare vergadering van het algemeen bestuur van 18 januari 2017 is besloten tot vaststelling van: het projectplan EVZ Leijloop Hazeldonk te Breda

 

Aanleiding

Voor dit soort projecten is het noodzakelijk dat bij het waterschap een procedure tot vaststelling van een projectplan Waterwet wordt doorlopen.

 

Gemeente Breda is voornemens om het traject van de Leijloop ter hoogte van Hazeldonk als een natte ecologische verbindingszone (EVZ) in te richten. Het projectgebied betreft een belangrijke schakel tussen het natuurcompensatiegebied aan de westzijde van de A16 en het gebied Hazeldonk-Kerselse beek dat aan de noordoostkant van het plangebied ligt. De inrichting van de Leijloop (circa 540 meter) vormt een belangrijke natte ecologische migratieroute voor dieren en planten. De inrichting van de EVZ langs de Leijloop bestaat uit het inrichtingsmodel ‘Nat Kralensnoer’. Het model Nat Kralensnoer verbindt gebieden waarin soorten (amfibieën, kleine zoogdieren, vissen, dagvlinders en libellen) leven die natte en vochtige omstandigheden nodig hebben.

De beoogde inrichting versterkt de ecologische kwaliteit van de Leijloop en biedt langs de beek ruimte voor een aantal doelsoorten. Doelsoorten zijn de meest kritische soorten, waarvoor inrichting minimaal moet voldoen; andere minder kritische soorten ‘liften mee’.

 

Ter inzagelegging

Dit besluit wordt bekend gemaakt op http://www.officielebekendmakingen.nl Daarnaast wordt dit besluit op de website van het waterschap gepubliceerd. U kunt dit vinden op: www.brabantsedelta.nl/bekend-makingen

Het projectplan met de daarbij behorende stukken ligt met ingang van 6 april 2017 gedurende zes weken ter inzage op het kantoor van waterschap Brabantse Delta, Bouvignelaan 5, Breda. De stukken zijn in te zien op werkdagen van 09.00 tot 16.00 uur.

 

Bezwaar indienen

Tegen dit besluit tot vaststellen van het projectplan kunnen belanghebbenden binnen zes weken, te rekenen vanaf de dag na de dag waarop dit besluit is bekendgemaakt, een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het dagelijks bestuur van waterschap Brabantse Delta, Postbus 5520, 4801 DZ te Breda. Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en tenminste het volgende te bevatten;

 

  • 1.

    de naam en het adres van de indiener;

  • 2.

    de dagtekening;

  • 3.

    vermelding van de datum en het nummer of het kenmerk van het besluit waartegen het bezwaarschrift zich richt;

  • 4.

    een opgave van de redenen waarop men zich met het besluit niet kan verenigen.  

Een verzoek aan het dagelijks bestuur, overeenkomstig artikel 7:15 Awb tot vergoeding van de kosten die belanghebbenden redelijkerwijs moeten maken in verband met de behandeling van het bezwaar, moet worden gedaan voordat door het dagelijks bestuur op het bezwaar is beslist.

 

Vragen van een voorlopige voorziening

Aangezien het indienen van een bezwaarschrift geen schorsende werking heeft (het besluit treedt dan ook direct in werking), kan een verzoek om een voorlopige voorziening (schorsing) worden gedaan als grote spoed dat vereist. Dit verzoek moet worden gericht aan de voorzieningenrechter van de rechtbank Zeeland – West-Brabant, Team Bestuursrecht, Postbus 90006, 4800 PA Breda. Een voorwaarde hiervoor is dat er ook een bezwaarschrift is ingediend. Voor het behandelen van een verzoek om een voorlopige voorziening wordt een bedrag aan griffierecht geheven.

 

U kunt ook digitaal een voorlopige voorziening vragen bij de genoemde rechtbank via https://loket.recht-spraak.nl/burgers. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

 

Crisis- en herstelwet

Op dit projectplan is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing.

 

Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer P.A.M. Janssen onder telefoonnummer 076 564 14 93.

 

Namens het dagelijks bestuur,

De secretaris-directeur

ir. H.T.C. van Stokkom

 

Naar boven