45 (1988) Nr. 18

A. TITEL

Protocol van 1988 bij het Internationaal Verdrag voor de beveiliging van mensenlevens op zee, 1974 (met Bijlagen);

Londen, 11 november 1988

Voor een overzicht van de verdragsgegevens, zie verdragsnummers 004846 en 013933 in de Verdragenbank.

B. TEKST

Resolutie MSC.497(105) van 28 april 2022

In Trb. 2023, 24 dienen in de Engelse tekst correcties te worden aangebracht.

Op blz. 2 dient na de titel van de bijlage de volgende tekst te worden ingevoegd:

“Annex
Modifications and additions to the Annex to the International Convention for the Safety of Life at Sea, 1974

Appendix

Modifications and additions to the Appendix to the Annex to the International Convention for the Safety of Life at Sea, 1974

The existing forms of the Passenger Ship Safety Certificate, the Cargo Ship Safety Equipment Certificate, the Cargo Ship Safety Radio Certificate and the Cargo Ship Safety Certificate contained in the appendix to the annex are replaced by the following:”

Op blz. 2, in het veiligheidscertificaat voor passagiersschepen, dient voetnoot 4 na „IMO number” te worden geschrapt.

Op blz. 3, in het veiligheidscertificaat voor passagiersschepen, dient na de tekst van paragraaf 2.2 voetnoot 1 te worden ingevoegd.

Op blz. 4, in het veiligheidscertificaat voor passagiersschepen, dient voetnoot 4 te worden geschrapt en voetnoot 5 te worden vernummerd tot 4.

Op blz. 4, in het uitrustingsveiligheidscertificaat voor vrachtschepen, dient voetnoot 3 na „IMO number” te worden geschrapt.

Op blz. 6, in het uitrustingsveiligheidscertificaat voor vrachtschepen, dient voetnoot 3 te worden geschrapt en dienen de voetnoten 4, 5 en 6 te worden vernummerd tot 3, 4 en 5.

Op blz. 7, in het radioveiligheidscertificaat voor vrachtschepen, dient voetnoot 3 te worden geschrapt.

Op blz. 8 dient voetnoot 3 te worden ingevoegd na de zinsnede „I/14(e)/I/14(f)”.

Op blz. 9, in het radioveiligheidscertificaat voor vrachtschepen, dient voetnoot 3 te worden geschrapt, dienen de voetnoten 4 en 5 te worden vernummerd tot 3 en 4 en dient aan het einde van paragraaf 2.2. voetnoot 4 te worden ingevoegd en dient aan het einde van paragraaf 2.3 een puntkomma te worden ingevoegd.

Op blz. 10 dient in paragraaf 3 voetnoot 4 te worden ingevoegd na de zinsnede „III/26.1.1.16” en in paragraaf 4 voetnoot 6 te worden vernummerd tot 4. De zinsnede „(noot 6)6)” dient te worden geschrapt.

Op blz. 13 dienen de voetnoten 5, 6, 7 en 8 te worden vernummerd tot 4, 5, 6 en 7.


C. VERTALING

Resolutie MSC.497(105) van 28 april 2022

In Trb. 2023, 24 dienen in de vertaling correcties te worden aangebracht.

Op blz. 13 dient na de titel van de bijlage de volgende tekst te worden ingevoegd:

„Bijlage
Wijzigingen en invoegingen in de bijlage bij het Internationaal Verdrag voor de beveiliging van mensenlevens op zee, 1974

Aanhangsel

Wijzigingen en invoegingen in het aanhangsel bij het Internationaal Verdrag voor de beveiliging van mensenlevens op zee, 1974

De bestaande formulieren van het veiligheidscertificaat voor passagiersschepen, het uitrustingsveiligheidscertificaat voor vrachtschepen, het radioveiligheidscertificaat voor vrachtschepen en het veiligheidscertificaat voor vrachtschepen die zijn opgenomen in het aanhangsel bij de bijlage, worden vervangen door:”

Op blz. 14, in het veiligheidscertificaat voor passagiersschepen, dient voetnoot 4 na „IMO-nummer” te worden geschrapt.

Op blz. 15, in het veiligheidscertificaat voor passagiersschepen, dient na de tekst van paragraaf 2.2 voetnoot 1 te worden ingevoegd.

Op blz. 16, in het veiligheidscertificaat voor passagiersschepen, dient voetnoot 4 te worden geschrapt en voetnoot 5 te worden vernummerd tot 4.

Op blz. 16, in het uitrustingsveiligheidscertificaat voor vrachtschepen, dient voetnoot 3 na „IMO-nummer” te worden geschrapt.

Op blz. 18 dient voetnoot 3 te worden ingevoegd na de zinsnede „I/14(e)/I/14(f)”.

Op blz. 19, in het uitrustingsveiligheidscertificaat voor vrachtschepen, dient voetnoot 3 te worden geschrapt en dienen de voetnoten 4, 5 en 6 te worden vernummerd tot 3, 4 en 5 en in het radioveiligheidscertificaat voor vrachtschepen, dient voetnoot 3 na IMO-nummer te worden geschrapt.

Op blz. 21, in het radioveiligheidscertificaat voor vrachtschepen, dient voetnoot 3 te worden geschrapt en dienen de voetnoten 4 en 5 te worden vernummerd tot 3 en 4.

Op blz. 22, in het veiligheidscertificaat voor vrachtschepen, dient voetnoot 4 te worden geschrapt en dienen aan het einde van paragraaf 2.2. voetnoot 4 te worden ingevoegd en aan het einde van paragraaf 2.3 een puntkomma te worden ingevoegd.

Op blz. 23 dienen in paragraaf 3 voetnoot 4 te worden ingevoegd na de zinsnede „III/26.1.1.16”, in paragraaf 4 voetnoot 6 te worden vernummerd tot 4 en de zinsnede „(noot 6)6)” te worden geschrapt.

Op blz. 26, in het veiligheidscertificaat voor vrachtschepen, dient voetnoot 4 te worden geschrapt en dienen de voetnoten 5, 6, 7 en 8 te worden vernummerd tot 4, 5, 6 en 7.


G. INWERKINGTREDING

Resolutie MSC.497(105) van 28 april 2022

De wijzigingen van 28 april 2022 zijn in overeenstemming met artikel VI van het Protocol juncto artikel VIII(b)(vi)(2)(bb) van het Verdrag op 1 januari 2024 in werking getreden voor de partijen bij het Protocol, waaronder het Koninkrijk der Nederlanden.

Wat betreft het Koninkrijk der Nederlanden, gelden de wijzigingen, evenals het Protocol, voor het gehele Koninkrijk.

Uitgegeven de achttiende januari 2024.

De Minister van Buitenlandse Zaken, H.G.J. BRUINS SLOT

Naar boven