Kennisgeving in het kader van de uitvoering van het project wegverbreding A2 Het Vonderen – Kerensheide, Rijkswaterstaat

Rijkswaterstaat voert het project wegverbreding A2 Het Vonderen – Kerensheide uit.

Voor de uitvoering van dit project zijn besluiten nodig.

Welk besluit is genomen en ligt ter inzage?

Voor de uitvoering van het Tracébesluit Structurele verbreding A2 Het Vonderen – Kerensheide is onderstaande besluit genomen.

Provincie Limburg

Omgevingsvergunning voor aanpassingen in de onderliggende wegennet A2 in het grondwaterbeschermingsgebied (zaaknummer Z2025-00000426.

Dit besluit wordt op de datum van publicatie van deze kennisgeving aan de aanvrager bekendgemaakt.

Welke procedure is van toepassing?

Op de besluiten is de coördinatieregeling van de Algemene wet bestuursrecht (afdeling 3.5) van toepassing. Dit volgt uit de Omgevingswet (artikel 5.45 lid 2 en artikel 16.7). De Minister van Infrastructuur en Waterstaat heeft de voorbereiding van de besluiten gecoördineerd. De reguliere voorbereidingsprocedure (afdeling 4.1 van de Algemene wet bestuursrecht) is toegepast.

Waar en wanneer kunt u de stukken inzien?

Het besluit en de daarop betrekking hebbende stukken kunt u van 1 april 2025 tot en met 12 mei 2025 opvragen door contact op te nemen met het cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving, postbus@prvlimburg.nl of telefonisch via +31 (0)43 389 99 99.

Hoe kunt u bezwaar maken?

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden bezwaar maken tegen het besluit. Dit kan van 1 april 2025 tot en met 12 mei 2025. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan de Minister van Infrastructuur en Waterstaat en verstuurd worden naar:

Rijkswaterstaat Corporate Dienst

T.a.v. het afdelingshoofd BJV Projectadvisering

Postbus 2232

3500 GE Utrecht

Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en ten minste het volgende te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de datum;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht (kopie bijvoegen), en;

  • een opgave van de redenen waarom men zich met het besluit niet kan verenigen (motivering).

Het maken van bezwaar schorst de werking van het besluit niet. Gelijktijdig met of na de indiening van het bezwaarschrift kunt u – bij een spoedeisend belang – verzoeken om het treffen van een voorlopige voorziening. Dit verzoek moet worden gericht aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag of (door burgers) via het Digitaal Loket: https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/.

Het verzoek dient te zijn ondertekend en dient ten minste het volgende te bevatten:

  • naam en het adres van de indiener;

  • de datum;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht (kopie bijvoegen);

  • de motivering van het verzoek, en;

  • een afschrift van het bezwaarschrift.

Voor het indienen van een verzoek om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Meer informatie?

Voor nadere informatie over het besluit kunt u contact opnemen met het cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving, postbus@prvlimburg.nl of telefonisch via +31 (0)43 389 99.

Naar boven