Kennisgeving in het kader van de uitvoering van de wegverbreding A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht, Rijkswaterstaat

Op grond van artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Waterstaat een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit. Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Waterstaat kennis van het feit dat het volgende besluit is genomen.

Welk besluit is genomen en ligt ter inzage?

Het project A9 Badhoevedorp – Holendrecht (A9BAHO) is het vijfde en tevens laatste traject van de weguitbreiding Schiphol – Amsterdam – Almere (SAA). Rijkswaterstaat verbreedt tussen deze knooppunten de A9 naar vier rijstroken per rijrichting en legt een wisselbaan aan. Door de extra rijstroken verbetert de doorstroming en daarmee de bereikbaarheid van de noordelijke Randstad.

De grondslag voor de werkzaamheden aan de A9 is Tracébesluit weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere 2011 en Tracébesluit weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere 2017.

Voor de uitvoering van de tracébesluiten is een besluit genomen, overeenkomstig de procedure van artikel 20, lid 4, van de Tracéwet in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

Omgevingsvergunning – gemeente Ouder-Amstel

Omgevingsvergunning (zaaknummer: 12205794) voor de activiteiten bouwen en afwijken bestemmingsplan ten behoeve van het realiseren van een technische ruimte bij knooppunt Holendrecht in de gemeente Ouder-Amstel (locatie kadastraal bekend als gemeente Ouder-Amstel, sectie I, perceelnummer 396).

Het besluit is niet gewijzigd ten opzichte van het ontwerpbesluit en is op 23 januari 2024 aan de aanvrager bekendgemaakt.

Waar en wanneer kunt u de stukken inzien?

Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 24 januari 2024 tot en met 5 maart 2024 ter inzage bij de gemeente Ouder-Amstel, Vondelstraat 1, 1191 BD te Ouderkerk aan de Amstel. Maak telefonisch een afspraak via: 020- 496 21 21. De stukken zijn tevens beschikbaar via de website loket.odnzkg.nl onder de kop ‘bekendmakingen’.

Hoe kan er beroep ingesteld worden?

De volgende (rechts)personen kunnen van 24 januari 2024 tot en met 5 maart 2024 beroep instellen tegen het genoemde besluit:

  • a. Belanghebbenden;

  • b. Niet-belanghebbenden die tijdig een zienswijze kenbaar hebben gemaakt of redelijkerwijs niet kan worden verweten geen zienswijze te hebben ingediend.

Het beroepschrift moet worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

of (voor burgers) via het Digitaal Loket: https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient tenminste te bevatten:

  • naam en adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • de omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en zo mogelijk datum en kenmerk van het besluit;

  • een opgave van de redenen waarom u zich niet met het besluit kunt verenigen.

Tevens dient ten behoeve van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State zo mogelijk een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht te worden overgelegd.

Op dit besluit is hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven wat zijn beroepsgronden zijn. Na afloop van de beroepstermijn kunnen deze gronden niet meer worden aangevuld.

Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet.

Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing van het besluit. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Bij het verzoek moet een afschrift van het beroepschrift worden overgelegd.

Het verzoek dient te zijn ondertekend en tenminste het volgende te bevatten:

  • naam en adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en de datum en nummer of kenmerk van het besluit;

  • de gronden van het verzoek (motivering).

Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoekschrift om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Actuele informatie over in beroep gaan, vindt u op:

https://www.raadvanstate.nl/overrvs/bestuursrechtspraak/

Meer informatie?

Voor meer informatie over het besluit kunt u bellen met de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied via telefoonnummer 088-5670200 of gebruikmaken van het contactformulier op loket.odnzkg.nl.

De Minister van Infrastructuur en Waterstaat, namens deze, het afdelingshoofd BJV Projectadvisering bij de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat, b.a. het afdelingshoofd BJV Publiekrecht bij de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat, P.C.A.M. Tanis

Naar boven