Kennisgeving definitieve vergunningen Cluster E A1 Apeldoorn-Azelo, Rijkswaterstaat

Kennisgeving in het kader van de uitvoering van het project “A1 Apeldoorn Azelo” -vergunningen- Cluster E

Het project Verbreding A1 Apeldoorn Azelo loopt vanaf aansluiting Apeldoorn-Zuid bij Apeldoorn op de A1 tot het knooppunt Azelo (tussen Almelo en Born). Het verkeer op de A1 zal de komende jaren toenemen. Dit leidt tot meer files en verkeersongevallen. De binnenwegen komen onder druk te staan omdat verkeer vaker een sluiproute zal nemen om de drukte op de A1 te mijden. Rijkswaterstaat gaat de A1 daarom verbreden. In totaal is het te verbreden traject ongeveer 55 kilometer lang.

De grondslag voor de werkzaamheden aan de A1 is het Tracébesluit A1 Apeldoorn- Azelo, onherroepelijk geworden op 2 oktober 2019.

Op grond van artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Waterstaat een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit. Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Waterstaat kennis van het feit dat de volgende besluiten zijn genomen.

Welke besluiten zijn genomen en liggen ter inzage?

  • 1. Omgevingsvergunning bouwen – gemeente Apeldoorn: Zaaknummer D22/030575

    Omgevingsvergunning voor bouwen ten behoeve van de verlenging van de onderdoorgang ter plaatse van de Brinkenweg ten behoeve van de verbreding van de A1 (kadastraal perceel A 7001 Apeldoorn).

  • 2. Omgevingsvergunning bouwen – gemeente Voorst: Zaaknummer SXO-2022-0566

    Omgevingsvergunning voor het bouwen van een brug over de Groote Wetering ten behoeve van de verbreding van de A1 (kadastraal perceel R 958 Voorst).

  • 3. Vergunning aanpassen provinciale weg: Provincie Gelderland: Zaaknummer 2022-014326

    Vergunning voor het aanpassen van de N345 (kilometrering 4,300 t/m 4,800) en de N791 (kilometrering 2,000 t/m 2,500) ten behoeve van de verbreding van de A1.

Waar en wanneer kunt u de stukken inzien?

De besluiten en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 22 februari tot en met 4 april 2023 ter inzage tijdens reguliere openingstijden bij:

  • De gemeente Apeldoorn op het stadhuis (omgevingsvergunning 1). Bij het omgevingsloket kunt u alleen op afspraak terecht. Informatie over het maken van een afspraak vindt u op vindt u op https://www.apeldoorn.nl/bb-afspraak-omgevingsloket. Het besluit kan op verzoek digitaal worden toegezonden door een mail te sturen aan infoomgevingsloket@apeldoorn.nl;

  • Bij de gemeente Voorst (omgevingsvergunning 2) op de H.W. Iordensweg 17, 7391 KA Twello. U kunt daarvoor een afspraak maken met de heer T. Overeem. Telefonisch te bereiken via: 0571- 27 93 33. Emailadres T.overeem@Voorst.nl;

  • Provincie Gelderland (vergunning 3), de markt 11, 6811 CG Arnhem. Kunt u bij het Provincieloket een afspraak maken met de heer P. Wegdam om het besluit en de bijbehorende stukken in te zien. Het besluit kan ook op verzoek digitaal worden toegezonden door een mail te sturen aan Post@gelderland.nlonder vermelding van zaaknummer 2022-014326.

Hoe kunt u beroep indienen?

De volgende (rechts)personen kunnen vanaf 22 februari tot en met 4 april 2023 beroep instellen tegen de genoemde besluiten:

  • a. Belanghebbenden.

  • b. Niet-belanghebbenden die tijdig een zienswijze kenbaar hebben gemaakt of aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen zienswijze te hebben ingediend.

Beroep instellen doet u bij:

Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State

Postbus 20019

2500 EA Den Haag

of (voor burgers) via het Digitaal Loket: https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/

Actuele informatie over in beroep gaan, vindt u op:

www.raadvanstate.nl/bestuursrechtspraak

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten:

  • naam en adres van de indiener;

  • de datum;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en zo mogelijk datum en kenmerk van het besluit;

  • de redenen waarom u het niet eens bent met het besluit (beroepsgronden).

Indien mogelijk dient ook een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht te worden bijgevoegd.

Op dit besluit is hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat in het beroepschrift moet worden aangeven wat de beroepsgronden zijn. Na afloop van de beroepstermijn kunnen deze gronden niet meer worden aangevuld.

Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet.

Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing van het besluit. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag of (door burgers) via het Digitaal Loket: https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/

Het verzoek dient te zijn ondertekend en dient ten minste het volgende te bevatten:

  • naam en adres van de indiener;

  • de datum;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en zo mogelijk datum en kenmerk van het besluit;

  • de motivering van het verzoek

  • een afschrift van het beroepschrift.

Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoek om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Meer informatie?

Voor meer informatie over het besluit van de gemeente Apeldoorn kunt u contact opnemen met medewerkers van het omgevingsloket. Bij het Omgevingsloket kunt u alleen op afspraak terecht. Informatie over het maken van een afspraak en over de locatie van het Omgevingsloket vindt u op www.apeldoorn.nl/stadhuis.

Voor meer informatie over het besluit van de gemeente Voorst kunt contact opnemen met de heer T. Overeem. U kunt daarvoor een afspraak met hem maken. Telefonisch te bereiken via 0571- 27 93 33. Emailadres T.overeem@Voorst.nl

Voor meer informatie over het besluit van de provincie Gelderland kunt u contact opnemen met Peter Wegdam via het Provincieloket van de Provincie Gelderland via 026 359 99 99, of post@gelderland.nl.

De Minister van Infrastructuur en Waterstaat, namens deze, het afdelingshoofd BJV Projectadvisering bij de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat, W. Warmerdam

Naar boven