Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rijkswaterstaat | Staatscourant 2023, 3520 | andere vergunning |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rijkswaterstaat | Staatscourant 2023, 3520 | andere vergunning |
Het project Verbreding A1 Apeldoorn Azelo loopt vanaf aansluiting Apeldoorn-Zuid bij Apeldoorn op de A1 tot het knooppunt Azelo (tussen Almelo en Born). Het verkeer op de A1 zal de komende jaren toenemen. Dit leidt tot meer files en verkeersongevallen. De binnenwegen komen onder druk te staan omdat verkeer vaker een sluiproute zal nemen om de drukte op de A1 te mijden. Rijkswaterstaat gaat de A1 daarom verbreden. In totaal is het te verbreden traject ongeveer 55 kilometer lang.
De grondslag voor de werkzaamheden aan de A1 is het Tracébesluit A1 Apeldoorn- Azelo, onherroepelijk geworden op 2 oktober 2019.
Op grond van artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Waterstaat een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit. Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing.
In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Waterstaat kennis van het feit dat de volgende besluiten zijn genomen.
1. Omgevingsvergunning bouwen – gemeente Apeldoorn: Zaaknummer D22/030385
Omgevingsvergunning voor het bouwen van een geluidsscherm ter hoogte van HRL 85,50-86,50 (plaatselijk bekend Rijksweg A1 ter hoogte van De Maten-West) ten behoeve van de verbreding van de A1.
2. Omgevingsvergunning bouwen – gemeente Apeldoorn: Zaaknummer D22/030386
Omgevingsvergunning voor het bouwen van een geluidsscherm ter hoogte van HRL 86,46 – 87,00 (plaatselijk bekend Rijksweg A1 ter hoogte van De Maten-Oost) ten behoeve van de verbreding van de A1.
3. Omgevingsvergunning bouwen – gemeente Apeldoorn: Zaaknummer D22/030387
Omgevingsvergunning voor het bouwen van een viaduct ter hoogte van de A1 en de Zutphensestraat (kadastraal perceel APD01 nummer 10079 sectie F) ten behoeve van de verbreding van de A1.
4. Omgevingsvergunning bouwen – gemeente Apeldoorn: Zaaknummer D22/030388
Omgevingsvergunning voor het bouwen van een viaduct ter hoogte van de A1 en de spoorlijn Apeldoorn – Zutphen (kadastraal perceel APD01 nummer 10209 sectie F) ten behoeve van de verbreding van de A1.
5. Omgevingsvergunning bouwen – gemeente Apeldoorn: Zaaknummer D22/030389
Omgevingsvergunning voor het bouwen van een verlenging van de onderdoorgang IJsseldijk (kadastraal perceel APD01 nummer 10082 sectie F) ten behoeve van de verbreding van de A1.
6. Omgevingsvergunning bouwen – gemeente Apeldoorn: Zaaknummer D22/030390
Omgevingsvergunning voor het bouwen ten behoeve van de vervanging van de onderdoorgang Polderweg (kadastraal perceel APD01 nummer 07335 sectie A).
De besluiten en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 1 februari 2023 tot en met 14 maart 2023 ter inzage tijdens reguliere openingstijden bij:
– De gemeente Apeldoorn op het stadhuis. Bij het omgevingsloket kunt u alleen op afspraak terecht. Informatie over het maken van een afspraak vindt u op vindt u op https://www.apeldoorn.nl/bb-afspraak-omgevingsloket. De besluiten kunnen op verzoek digitaal worden toegezonden door een mail te sturen aan infoomgevingsloket@apeldoorn.nl
De volgende (rechts)personen kunnen vanaf 1 februari 2023 tot en met 14 maart 2023 beroep instellen tegen de genoemde besluiten:
a. Belanghebbenden.
b. Niet-belanghebbenden die tijdig een zienswijze kenbaar hebben gemaakt of aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen zienswijze te hebben ingediend.
Beroep instellen doet u bij:
Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State
Postbus 20019
2500 EA Den Haag
of (voor burgers) via het Digitaal Loket: https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/
Actuele informatie over in beroep gaan, vindt u op:
Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten:
• naam en adres van de indiener;
• de datum;
• een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en zo mogelijk datum en kenmerk van het besluit;
• de redenen waarom u het niet eens bent met het besluit (beroepsgronden).
Indien mogelijk dient ook een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht te worden bijgevoegd.
Op dit besluit is hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat in het beroepschrift moet worden aangeven wat de beroepsgronden zijn. Na afloop van de beroepstermijn kunnen deze gronden niet meer worden aangevuld.
Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet.
Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing van het besluit. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag of (door burgers) via het Digitaal Loket: https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/
Het verzoek dient te zijn ondertekend en dient ten minste het volgende te bevatten:
• naam en adres van de indiener;
• de datum;
• een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en zo mogelijk datum en kenmerk van het besluit;
• de motivering van het verzoek
• een afschrift van het beroepschrift.
Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoek om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.
Voor meer informatie over de besluiten van de gemeente Apeldoorn kunt u contact opnemen met medewerkers van het omgevingsloket. Bij het Omgevingsloket kunt u alleen op afspraak terecht. Informatie over het maken van een afspraak en over de locatie van het Omgevingsloket vindt u op www.apeldoorn.nl/stadhuis.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2023-3520.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.