Gemeente Stichtse Vecht – toepassen bestuursdwang – onbeheerde vaartuigen ter hoogte van Dorpsstraat ter hoogte van de Slotlaan in Oud Zuilen

Logo Stichtse Vecht

Besluit toepassen bestuursdwang en aankondiging kostenverhaal

Het college van burgemeester en wethouders van Stichtse Vecht heeft op 2 oktober 2023 een last onder bestuursdwang opgelegd op grond van art. 5:21 Algemene wet bestuursrecht (Awb). De overtreding bestaat uit het afmeren van één (onbeheerd) vaartuig aan de oever van de rivier De Vecht (ter hoogte van de Dorpsstraat en Slotlaan in Oud Zuilen), zulks in strijd met het ter plaatse geldende bestemmingsplan. Dit is een overtreding van art. 2.1 lid 1 aanhef en onder c Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo).

Wij gelasten de overtreders om binnen een termijn van twee weken na 2 oktober 2023 (aanplakdatum) hun aangeplakte vaartuig van de betreffende locatie langs de oever van de rivier De Vecht, ter hoogte van de Dorpsstraat en Slotlaan in Oud Zuilen, te verwijderen en verwijderd te houden.

Indien niet (tijdig) aan voornoemde lastgeving wordt voldaan, zal worden overgegaan tot tenuitvoerlegging van de last onder bestuursdwang en zal het vaartuig door een daartoe gespecialiseerd bedrijf worden verwijderd. De kosten voor de tenuitvoerlegging van bestuursdwang komen in dat geval geheel voor rekening van de overtreder.

Inzien

U kunt het bestuursdwangbesluit ( zaaknummer Z2023-00001423) gedurende zes weken inzien vanaf datum publicatie op het gemeentekantoor van Stichtse Vecht, Endelhovenlaan 1, 3601 GR te Maarssen, elke werkdag van 08.30 tot 17.00 uur. Daarvoor kunt u een afspraak maken met het Omgevingsloket, bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur via telefoonnummer 14 0346. U kunt voorts, onder vermelding van het zaaknummer, via omgevingsloket@stichtsevecht.nl een verzoek doen om het bestuursdwangbesluit per e-mail te ontvangen.

Bezwaar

Indien u het als belanghebbende niet eens bent met dit besluit kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift indienen. Dat kan gedurende zes weken na bekendmaking van dit besluit.

Hoe maakt u bezwaar?

Schrijf binnen 6 weken na dit besluit een bezwaarschrift gericht aan burgemeester en wethouders. Zet daarin: - de datum; - uw volledige naam en adres; - uw handtekening of die van uw gemachtigde; - een omschrijving en zaaknummer van het besluit waar u het niet mee eens bent; - de reden(en) waarom u het niet eens bent met het besluit. Stuur uw bezwaarschrift online in via Externe link: www.stichtsevecht.nl. Of stuur het bezwaarschrift naar Burgemeester en wethouders van gemeente Stichtse Vecht, o.v.v. het zaaknummer, Postbus 1212, 3600 BE in Maarssen.

Voorlopige voorziening

Het is mogelijk om gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift een voorlopige voorziening te vragen. Een voorlopige voorziening is het nemen van een tijdelijke maatregel, bijvoorbeeld het schorsen van het besluit gedurende de tijd die nodig is om het bezwaar te behandelen. Dit doet u door een brief te sturen naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Midden-Nederland, afdeling bestuursrecht, o.v.v. voorlopige voorzieningen, Postbus 16005, 3500 DA Utrecht.

U kunt het verzoek ook digitaal indienen op www.rechtspraak.nl. Op deze website leest u ook meer over de procedure. Er staat welke stukken u mee moet sturen, bijvoorbeeld het bezwaarschrift en het besluit waartegen u bezwaar maakt. Ook staan op deze website de kosten (griffierechten) die aan de procedure zijn verbonden. Voor het digitaal indienen van een voorlopige voorziening heeft u een DigiD nodig.

 

Naar boven