Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat | Staatscourant 2022, 8393 | ruimtelijk plan of omgevingsdocument |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat | Staatscourant 2022, 8393 | ruimtelijk plan of omgevingsdocument |
Om meer treinen te kunnen laten rijden tussen Den Haag en Rotterdam, wordt het spoor verdubbeld tussen Rijswijk en Delft Campus (voorheen Delft Zuid). Hiervoor is in 2016 een tracébesluit vastgesteld, en de werkzaamheden voor de uitvoering daarvan zijn inmiddels gestart. Na de vaststelling van het tracébesluit in 2016 zijn er veranderingen ontstaan in het beoogde gebruik van het traject Rijswijk – Rotterdam door treinverkeer en het daarvoor benodigde fysieke en ruimtelijke ontwerp.
De belangrijkste aanpassingen bij Schiedam, Rotterdam en Delft ten opzichte van het tracébesluit uit 2016 zijn:
• Op station Schiedam worden twee bestaande sporen opnieuw in gebruik genomen. Hierdoor kunnen intercity’s in Schiedam blijven stoppen en kan de rechtstreekse verbinding tussen Schiedam en Amsterdam in stand blijven. Hiervoor worden perrons verlengd en zijn aanpassingen nodig in de sporenlayout, zoals aansluitingen en wissels. Ook moet een railinzetplaats worden opgeschoven.
• Op Rotterdam Centraal wordt een aantal sporen en perrons aangepast zodat treinen sneller kunnen aankomen en vertrekken en worden er sporen geschikt gemaakt voor het keren van intercity’s. Voor de hulpdiensten wordt een nieuwe ontsluitingsweg gerealiseerd.
• Bij de noordelijke tunnelingang van de spoortunnel in Delft, ter hoogte van de Kampveldweg, wordt in plaats van een geluidsscherm van één meter hoog en raildempers, gekozen voor een geluidsscherm van twee meter hoog. Hierdoor kunnen de raildempers vervallen.
Het wijzigingstracébesluit 2021 wijzigt het tracébesluit uit 2016. Voor zover er geen wijzigingen plaatsvinden ten opzichte van het tracébesluit uit 2016, blijft het daarin geregelde van kracht.
Alle documenten behorend bij dit project zijn digitaal te vinden op www.platformparticipatie.nl/spooruitbreidingrijswijkdelftzuid.
Gelet op de Tracéwet stel ik, de Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, het wijzigings-Tracébesluit Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) viersporigheid Rijswijk – Delft Zuid (2021) vast.
Het wijzigings-Tracébesluit 2021 voorziet in een aantal wijzigingen van het Tracébesluit PHS viersporigheid Rijswijk – Delft Zuid, zoals op 7 december 2016 is vastgesteld en is bekendgemaakt in de Staatscourant van 21 december 2016.
Het wijzigings-Tracébesluit PHS viersporigheid Rijswijk – Delft Zuid (2021) bestaat uit deze besluittekst inclusief bijlage 1 en 2 (Deel I) en overzichtskaarten en detailkaarten (Deel II). Bij het wijzigings-Tracébesluit PHS viersporigheid Rijswijk – Delft Zuid (2021) hoort een toelichting (Deel III) met zes bijlagen (Deel IV) en een Nota van Antwoord (Deel V). Deze toelichting met bijlagen maakt geen deel uit van het wijzigings-Tracébesluit 2021.
De artikelen 2 tot en met 10 bevatten wijzigingen van het Tracébesluit PHS viersporigheid Rijswijk – Delft Zuid (2016), zoals vastgesteld op 7 december 2016, hierna te noemen: Tracébesluit 2016.
Op de detailkaarten (nummers 01 tot en met 06) en de overzichtskaarten (nummers 07 en 08), beide opgenomen onder Deel II, zijn de wijzigingen ten opzichte van het Tracébesluit 2016 aangegeven.
1. Het Tracébesluit heeft betrekking op de aanpassing van de spoorlijn Den Haag – Rotterdam, vanaf Rijswijk (km 66.4) tot en met Delft Zuid (km 72.2), aanpassing van de verkanting van het spoor ter hoogte van Schiedam (km 78.4 – km 79.8 en km 79.9 – km 80.5), aanpassing van wissels in de spoorlijn tussen Schiedam en Rotterdam (km 81.1 – km 81.6) en aanpassing van wissels en perronverlenging ter hoogte van station Rotterdam Centraal (km 83.3 – km 83.8).
2. De spooruitbreiding betreft de werkzaamheden zoals aangegeven in artikel 3, op hoofdlijn bestaande uit het viersporig maken van het traject Rijswijk (km 66.4) tot aan Delft Zuid (km 72.2) inclusief het station Delft Zuid (km 71.3), waarvan onderdeel zijn:
– de aanleg van een onderdoorgang 250 m ten noorden van de overweg ’t Haantje te Rijswijk (km 67.4);
– vervangen van de spoorbrug over de Kerstanjewetering te Rijswijk (km 67.7);
– de aanpassing van een wisselaantakking bij het DSM-raccordement (km 67.9);
– de aanleg van een gecombineerde fietsers- en voetgangerstunnel bij station Delft Zuid (km 71.3);
– de vervanging van de huidige perrons bij station Delft Zuid door twee eilandperrons (km 71.2 – km 71.5);
– wissels en aanpassing van aansluitingen op de aanliggende spoorlijnen. Dit wordt nader uitgewerkt in artikel 3.
wordt vervangen door:
1. Het Tracébesluit heeft betrekking op de aanpassing van de spoorlijn Den Haag – Rotterdam, tussen Rijswijk (km 66.4) tot en met Delft Zuid (km 72.4), ter hoogte van Schiedam (km 78.4 – km 80.9), tussen Schiedam en Rotterdam (km 81.1 – km 81.8 en km 82.1 – km 82.6) en ter hoogte van station Rotterdam Centraal (km 82.9 – km 84.3).
2. De spooruitbreiding betreft de werkzaamheden zoals aangegeven in artikel 3, op hoofdlijn bestaande uit het viersporig maken van het traject Rijswijk (km 66.4) tot aan Delft Zuid (km 72.4) inclusief het station Delft Zuid (km 71.3), waarvan onderdeel zijn:
– de aanleg van een onderdoorgang 250 m ten noorden van de overweg ’t Haantje te Rijswijk (km 67.4);
– vervangen van de spoorbrug over de Kerstanjewetering te Rijswijk (km 67.7);
– de aanpassing van een wisselaantakking bij het DSM-raccordement (km 67.9);
– de aanleg van een gecombineerde fietsers- en voetgangerstunnel bij station Delft Zuid (km 71.3);
– de vervanging van de huidige perrons bij station Delft Zuid door twee eilandperrons (km 71.2 – km 71.5);
– aansluiting van de twee sporen vanuit Delft op de vier bestaande sporen nabij station Schiedam Centrum, met als gevolg geringe verschuiving van sporen (km 78.4 – km 79.5) en plaatselijke baanverbreding ten behoeve van nieuwe bovenleidingportalen (km 78.5 – km 78.8);
– verlenging van twee perrons bij station Schiedam Centrum (km 79.9 – km 80.0);
– verlenging van perrons bij station Rotterdam Centraal (km 83.6 – km 83.8 en km 84.0 – km 84.2);
– het plaatsen en verwijderen van wissels en aanpassing van aansluitingen op de aanliggende spoorlijnen. Dit wordt nader uitgewerkt in artikel 3 van het Tracébesluit 2016 en artikel 4 van het wijzigings-Tracébesluit 2021.
3. Tevens onderdeel van het project zijn de volgende infrastructurele maatregelen, welke staan aangegeven op de Detailkaarten:
– aanpassing verkanting spoor (km 78.4 – km 79.8 en km 79.9 – km 80.5) ter hoogte van Schiedam ten behoeve van de instaphoogte;
– verwijdering van een bestaande kruiswissel (km 79.1 – km 79.4) ter hoogte van Schiedam;
– verwijdering van bestaande wissels en aanleg van nieuwe wissels en verplaatsing van een overloopwissel tussen Schiedam en Rotterdam (km 81.1 – km 81.6);
– aanleg van nieuw spoor ter vervanging van verwijderde wissels (km 81.1 – km 81.3);
– verwijdering en plaatsing van wissels ter hoogte van station Rotterdam Centraal (km 83.3 – km 83.8);
– perronverlenging ter hoogte van station Rotterdam Centraal (km 83.7).
wordt vervangen door:
3. Tevens onderdeel van het project zijn de volgende infrastructurele maatregelen, welke staan aangegeven op de Detailkaarten:
– verschuiving van de sporen (km 78.4 – km 79.5) ten behoeve van de aansluiting op vier sporen bij Schiedam. Omdat hierdoor tussen km 78.5 en km 78.8 het spoor te dicht bij bestaande bovenleidingportalen komt te liggen, worden drie nieuwe bovenleidingportalen gerealiseerd. Ten behoeve van de funderingen van deze nieuwe portalen zijn plaatselijk baanverbredingen nodig;
– verwijdering van acht bestaande wissels (km 79.1 – 79.4) ter hoogte van Schiedam en aanleg van drie nieuwe wissels (km 79.1 – km 79.3) en een zettingsvrije plaat die aansluit op het spoorviaduct over de ‘s-Gravelandseweg (nabij km 79.2), ten behoeve van de aansluiting op vier sporen bij Schiedam;
– aanpassing verkanting spoor en spoorhoogte (km 79.4 – km 80.5) ter hoogte van Schiedam ten behoeve van de instaphoogte ter plaatse van de perrons van station Schiedam Centrum;
– verlenging aan de oostkant van het middelste en het zuidelijke perron van station Schiedam Centrum (km 79.9 – km 80.0);
– aanleg van twee nieuwe wissels (één wisseloverloop) (km 80.4 – km 80.6) tussen Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal;
– verwijdering van een bestaande railinzetplaats (tussen km 80.4 en 80.5) en bouw van een nieuwe railinzetplaats (tussen km 80.7 en 80.8);
– verwijdering van vier bestaande wissels (twee wisseloverlopen) (nabij km 81.2 en nabij km 81.5);
– verwijdering van twee bestaande wissels (één wisseloverloop) tussen Delfhavensche Schie en de westzijde van emplacement Rotterdam Centraal (km 81.6 – km 81.8);
– aanleg van één nieuwe wissel ter hoogte van de entree aan de westzijde van emplacement Rotterdam Centraal (km 82.2 – km 82.4) en aanpassing spoorlayout bij de entree aan de westzijde van emplacement Rotterdam Centraal (km 82.1 – km 82.6);
– aanpassingen aan de westzijde van emplacement Rotterdam Centraal, van sporen die aansluiten op perronsporen 2 en 3 en perronsporen 6 tot en met 12. Aanleg van twintig nieuwe wissels en verwijderen van twintig wissels (km 82.9 – km 83.9);
– verwijdering van twee wissels ter hoogte van de oostzijde van emplacement Rotterdam Centraal (km 84.0 – km 84.2);
– station Rotterdam Centraal wordt aangepast, door verlenging van het perron langs spoor 6 aan de westkant (km 83.6-km 83.8) en de perrons langs sporen 7, 8 en 9 aan de oostkant (km 84.0 – km 84.2). Tevens wordt de westkant van de perrons langs sporen 7 en 11 in enige mate versmald;
– ter hoogte van de oostzijde van emplacement Rotterdam Centraal (km 84.0 – km 84.3) wordt een nieuwe calamiteitentoegangsweg naar de perrons van sporen 2 tot en met 9 gerealiseerd. Voor de verbinding van deze calamiteitentoegangsweg met de openbare weg wordt gebruikgemaakt van een bestaand parkeerterrein en de toegangsweg naar de parkeergarage Central Post. Daartoe wordt de bestaande toegang bij de Schiestraat ter plaatse van de slagbomen met circa 1,2 meter verbreed;
– aanleg van drie overkluizingen, op locaties waar nieuw aan te leggen spoor of spoorbaan boven een bestaande kabel of leiding komt te liggen. Dit betreft overkluizingen over een rioolleiding bij km 70.8, een elektriciteitskabel bij km 71.5 en een gasleiding bij km 72.0;
– aanleg van nieuw spoor ter vervanging van verwijderde wissels.
2. Binnen de op de Detailkaart aangeduide ‘Spoorzone, inclusief aanduiding nieuwe sporen’ zijn voorzieningen toegestaan zoals bepaald onder spoorwegwerken. Onder de toegestane voorzieningen vallen in alle gevallen bouwwerken met een oppervlakte van maximaal 25 m2.
wordt vervangen door:
2. Binnen de op de Detailkaart aangeduide ‘Spoorzone, inclusief aanduiding nieuwe sporen’ zijn voorzieningen toegestaan zoals bepaald onder spoorwegwerken. Onder de toegestane voorzieningen vallen in alle gevallen bouwwerken met een oppervlakte van maximaal 25 m2 en duikers.
3. Station Rotterdam Centraal wordt aangepast door een perronverlenging van perron zes.
4. Het ruimtebeslag van de genoemde aanpassingen aan de stations Delft, Delft Zuid en Rotterdam Centraal is als ‘Station’ weergegeven op de Detailkaart.
wordt vervangen door:
3. Station Schiedam Centrum wordt aangepast, door verlengingen aan de oostzijde van de perrons langs de twee meest zuidelijke sporen. Dit betreft het zuidelijke deel van het middenperron en het zuidelijke zijperron.
4. Station Rotterdam Centraal wordt aangepast door een verlenging aan de westkant van het perron langs spoor 6, en door verlenging aan de oostkant van de perrons langs sporen 7, 8 en 9. Tevens wordt de westkant van de perrons langs sporen 7 en 11 in enige mate versmald.
Artikel 6 lid 5 van het Tracébesluit 2016 wordt hernummerd tot lid 6.
In artikel 6 van het Tracébesluit 2016 wordt een nieuw lid 5 ingevoegd:
5. Het ruimtebeslag van de genoemde aanpassingen aan de stations Delft, Delft Zuid, Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal is als ‘Station’ weergegeven op de Detailkaart.
1. Aan tabel 2 van artikel 7 van het Tracébesluit 2016 wordt toegevoegd:
nr |
kunstwerken en bouwwerken |
locatie (km) |
doorgangsbreedte |
doorgangshoogte |
opmerking |
---|---|---|---|---|---|
KW15 |
Zettingsvrije plaat westelijk van viaduct ‘s-Gravelandseweg |
79.1 – 79.3 |
Niet van toepassing |
Niet van toepassing |
|
KW16 |
Verlenging oostkant perrons langs sporen 1 en 2 station Schiedam Centrum |
79.9 – 80.0 |
Niet van toepassing |
Niet van toepassing |
|
KW17 |
Verlenging oostkant perrons langs sporen 7, 8 en 9 station Rotterdam Centraal |
84.0 – 84.2 |
Niet van toepassing |
Niet van toepassing |
|
KW18 |
Overkluizing rioleringsleiding |
70.8 |
Niet van toepassing |
Niet van toepassing |
|
KW19 |
Overkluizing voor kabels en leidingen |
71.5 |
Niet van toepassing |
Niet van toepassing |
|
KW20 |
Overkluizing gasleiding |
72.0 |
Niet van toepassing |
Niet van toepassing |
|
KW21 |
Overgangsconstructies spoorbrug Schiedamse Schie |
79.4 – 79.6 |
Niet van toepassing |
Niet van toepassing |
Aan artikel 10 van het Tracébesluit 2016 wordt toegevoegd:
4. Op drie locaties in de spoorzone worden voorzieningen aangelegd welke als retentiemaatregel gelden ter compensatie van versnelde afvoer van hemelwater door een toename van verharding. Deze voorzieningen betreffen lokale berging en geknepen afvoer door bodeminfiltratie. Deze voorzieningen betreffen een berging met een volume van minimaal 8 m3 water ter plaatse van de zettingsvrije plaat nabij Schiedam (nabij km 79.2), een berging met een volume van minimaal 25 m3 water ter plaatse van de perronverlengingen te station Schiedam Centrum (tussen km 79.9 en km 80.0) en een berging met een volume van minimaal 63 m3 water ter plaatse van de perronverlengingen en nieuwe een calamiteitentoegangsweg te Rotterdam Centraal oostzijde (tussen km 84.0 en km 84.3).
2. Raildempers worden geplaatst op de locaties zoals opgenomen in de tabel ‘Te plaatsen raildempers’
wordt vervangen door:
2. Raildempers worden geplaatst op de locaties zoals opgenomen in de tabel ‘Te plaatsen raildempers’ en zijn op de detailkaarten weergegeven als ‘Spoor met raildempers’.
Onderstaande regel in tabel 3 behorende bij artikel 12 lid 2 van het Tracébesluit 2016 vervalt
ligging |
begin km |
eind km |
lengte (m) |
---|---|---|---|
Delft Noord, raildempers 4 sporen |
68.135 |
68.380 (einde open tunnel) |
245 |
en wordt vervangen door:
ligging |
begin km |
eind km |
lengte (m) |
---|---|---|---|
Emplacement Rotterdam Centraal westzijde, raildempers op de volgende sporen: |
|||
- noordelijke spoor Rotterdam – Schiedam (spoor DA1) |
83.230 |
83.400 |
170 |
- noordelijke spoor Schiedam – Rotterdam (spoor BA) |
83.345 |
83.410 |
65 |
- zuidelijke HSL spoor (spoor MA) |
83.297 |
83.377 |
80 |
- zuidelijke spoor Rotterdam – Schiedam (spoor AA) |
82.932 |
83.092 |
160 |
Tabel 4 Te plaatsen geluidsschermen
ligging |
begin km |
eind km |
lengte (m) |
hoogte (m) + NAP |
---|---|---|---|---|
Delft Noord (bij noordelijke tunneltoerit), geluidsscherm westzijde spoor (KW08) |
68.135 |
68.225 |
90 |
1.1 (1 m t.o.v. bovenkant bakconstructie) |
Delft Zuid (bij zuidelijke tunneltoerit), geluidsscherm westzijde spoor (KW10) |
70.237 |
70.352 |
115 |
4.2 |
wordt vervangen door:
Tabel 4 Te plaatsen geluidsschermen
ligging |
begin km |
eind km |
lengte (m) |
hoogte (m) + NAP |
---|---|---|---|---|
Delft Noord (bij noordelijke tunneltoerit), geluidsscherm westzijde spoor (KW08) |
68.135 |
68.225 |
90 |
2.65 |
Delft Zuid (bij zuidelijke tunneltoerit), geluidsscherm westzijde spoor (KW10) |
70.237 |
70.352 |
115 |
4.2 |
Bijlage 1 van het Tracébesluit 2016 wordt gewijzigd zoals aangegeven in bijlage 1 van voorliggend wijzigings-Tracébesluit 2021.
2. De werking van het besluit tot wijziging van de geluidproductieplafonds wordt, in afwijking van artikel 20.3 Wet milieubeheer, opgeschort tot nadat Onze Minister heeft medegedeeld dat de geluidbeperkende maatregelen ten genoegen van Onze Minister zijn getroffen. Deze mededeling geschiedt op dezelfde wijze als de kennisgeving van het besluit.
wordt vervangen door:
2. In Bijlage 2 is het gebied aangegeven, bedoeld in artikel 11.36, derde lid van de Wet milieubeheer, waarvoor conform het derde en vierde lid van genoemd artikel een vrijstelling geldt van de verplichting tot naleving van de geluidproductieplafonds gedurende de periode van feitelijke werkzaamheden.
Het bepaalde in het Tracébesluit 2016 blijft voor het overige onverminderd van kracht.
Op dit besluit is artikel 18 van het ‘Tracébesluit 2016’ van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat daar waar gesproken wordt over de ‘Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu’ gelezen moet worden de ‘Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat’ en daar waar verwezen wordt naar de ‘Beleidsregel nadeelcompensatie Infrastructuur en Milieu 2014’ gelezen moet worden ‘Beleidsregel nadeelcompensatie Infrastructuur en Waterstaat 2019’.
Beroepsmogelijkheid
De volgende (rechts)personen kunnen beroep instellen tegen het wijzigings-Tracébesluit Programma Hoogfrequent Spoorvervoer viersporigheid Rijswijk – Delft Zuid (2021):
a. Belanghebbenden en
b. Niet-belanghebbenden die tijdig een zienswijze kenbaar hebben gemaakt of aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen zienswijze te hebben ingediend.
De termijn voor het indienen van een beroepschrift bedraagt zes weken en vangt aan op de dag na deze bekendmaking.
Een beroepschrift moet worden ingediend bij:
Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State
Postbus 20019
2500 EA Den Haag
Voor burgers is het ook mogelijk om digitaal beroep in te stellen tegen het tracébesluit. Dit kan via het Digitaal Loket van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/).
Het beroepschrift dient ten minste de volgende onderdelen te bevatten:
• de naam en het adres van de indiener;
• de dagtekening;
• een vermelding dat het gaat om het wijzigings-Tracébesluit Programma Hoogfrequent Spoorvervoer viersporigheid Rijswijk – Delft Zuid (2021) van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat;
• de redenen (gronden) waarom u beroep instelt;
• uw handtekening (het beroepschrift moet ondertekend zijn);
• zo mogelijk dient tevens een kopie te worden toegevoegd van het besluit waarop het geschil betrekking heeft.
Crisis- en herstelwet
Op dit besluit is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift de beroepsgronden gericht tegen het besluit moet opnemen. Het beroep wordt niet-ontvankelijk verklaard indien de beroepsgronden niet binnen de beroepstermijn van zes weken zijn ingediend. Na afloop van de beroepstermijn kunnen beroepsgronden niet meer worden aangevuld.
Voorlopige voorziening
Indien een beroepschrift is ingediend, is het mogelijk om daarnaast een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening in te dienen. Een dergelijk verzoek dient te worden gericht aan de voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (adres zie hierboven).
Het verzoek dient ten minste het volgende te bevatten:
• de naam en het adres van de indiener;
• de dagtekening;
• een vermelding dat het gaat om het wijzigings-Tracébesluit Programma Hoogfrequent Spoorvervoer viersporigheid Rijswijk – Delft Zuid (2021) van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat;
• de redenen (gronden) van het verzoek;
• uw handtekening (het verzoek moet ondertekend zijn);
• zo mogelijk dient tevens een kopie te worden toegevoegd van het besluit waarop het geschil betrekking heeft;
• een afschrift van het beroepschrift.
Naar aanleiding van het verzoek kan de Voorzieningenrechter een voorlopige voorziening treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Voor de behandeling bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van het beroep en voor het verzoek om een voorlopige voorziening is griffiegeld verschuldigd.
Documenten bekijken
Alle documenten staan vanaf woensdag 6 april 2022 op www.platformparticipatie.nl/spooruitbreidingrijswijkdelftzuid. Het gaat dan om het besluit met bijlagen en de toelichting op het besluit met bijlagen (de onderzoeksrapporten) en de Nota van Antwoord. Op papier kunt u de stukken van woensdag 6 april 2022 tot en met woensdag 18 mei 2022 bekijken bij:
– Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijnstraat 8, Den Haag, 070 456 96 07 (uitsluitend op afspraak);
– Informatiecentrum gemeente Rotterdam / Timmerhuis, Halvemaanpassage 1, Rotterdam, telefoon 010 267 25 14;
– Gemeente Rijswijk, Bogaardplein 15, Rijswijk, telefoon 14 070;
– Gemeente Delft, Stationsplein 1, Delft, telefoon 14 015;
– Gemeente Schiedam (Omgevingsloket), Stadserf 1, Schiedam, telefoon 14 010.
LET OP: Het kan voorkomen dat u een afspraak moet maken als u de documenten wilt inzien. Houd hier rekening mee en neem vooraf telefonisch contact op met de locatie om te vragen wanneer u er terecht kunt.
Meer informatie
Meer Informatie op: www.platformparticipatie.nl/spooruitbreidingrijswijkdelftzuid en www.prorail.nl/rijswijk-rotterdam. Inhoudelijke vragen over het project? Ga naar www.prorail.nl/rijswijk-rotterdam of bel naar afdeling Publieksvoorlichting van ProRail via telefoonnummer 0800 776 72 45.
Voor referentiepunten die zowel in tabel 1 van bijlage 1 bij het Tracébesluit 2016 als in onderstaande tabel worden genoemd, geldt:
• de betreffende regels van tabel 1 van bijlage 1 bij het Tracébesluit 2016 worden vervangen door de betreffende regels van de tabel hieronder.
Voor referentiepunten die niet in tabel 1 van bijlage 1 bij het Tracébesluit 2016 en wel in onderstaande tabel worden genoemd, geldt:
• de betreffende regels van de tabel hieronder worden toegevoegd aan tabel 1 van bijlage 1 bij het Tracébesluit 2016.
Voor referentiepunten die wel in tabel 1 van bijlage 1 bij het Tracébesluit 2016 en niet in onderstaande tabel worden genoemd, geldt:
• de betreffende regels van tabel 1 van bijlage 1 bij het Tracébesluit 2016 blijven ongewijzigd.
De coördinaten van referentiepunten zijn opgenomen in het geluidregister.
Referentiepuntnr. |
Vigerend GPP |
Nieuw GPP |
Verschil nieuw – vigerend |
---|---|---|---|
29736 |
67,2 |
67,1 |
–0,1 |
29737 |
65,2 |
64,9 |
–0,3 |
29922 |
57,3 |
57,2 |
–0,1 |
29923 |
52,7 |
52,5 |
–0,2 |
29924 |
55,2 |
55,1 |
–0,1 |
29925 |
54,0 |
53,8 |
–0,2 |
29926 |
55,3 |
55,1 |
–0,2 |
29927 |
60,4 |
60,3 |
–0,1 |
29928 |
57,0 |
56,9 |
–0,1 |
29929 |
60,6 |
60,5 |
–0,1 |
29931 |
61,4 |
61,3 |
–0,1 |
40312 |
59,4 |
58,9 |
–0,5 |
40313 |
61,6 |
61,2 |
–0,4 |
40314 |
60,6 |
60,3 |
–0,3 |
40315 |
62,8 |
62,3 |
–0,5 |
40316 |
64,5 |
63,9 |
–0,6 |
40317 |
65,0 |
64,0 |
–1,0 |
51860 |
63,3 |
61,3 |
–2,0 |
51861 |
62,6 |
60,6 |
–2,0 |
51862 |
61,6 |
59,7 |
–1,9 |
51863 |
61,5 |
59,8 |
–1,7 |
51868 |
64,2 |
64,0 |
–0,2 |
51869 |
64,1 |
63,6 |
–0,5 |
51870 |
62,9 |
62,6 |
–0,3 |
51871 |
62,3 |
60,9 |
–1,4 |
51872 |
65,5 |
63,3 |
–2,2 |
51873 |
65,4 |
63,4 |
–2,0 |
51891 |
71,4 |
71,1 |
–0,3 |
51892 |
71,6 |
71,1 |
–0,5 |
51893 |
71,6 |
70,6 |
–1,0 |
51894 |
69,0 |
68,3 |
–0,7 |
51895 |
69,4 |
68,4 |
–1,0 |
51896 |
67,7 |
66,8 |
–0,9 |
51897 |
69,4 |
67,9 |
–1,5 |
51898 |
65,1 |
63,9 |
–1,2 |
51899 |
69,7 |
67,8 |
–1,9 |
51900 |
69,4 |
67,0 |
–2,4 |
51901 |
62,4 |
60,8 |
–1,6 |
51902 |
54,4 |
53,2 |
–1,2 |
52479 |
64,7 |
63,5 |
–1,2 |
52480 |
60,9 |
60,8 |
–0,1 |
52481 |
56,1 |
55,4 |
–0,7 |
52482 |
59,0 |
58,5 |
–0,5 |
52483 |
60,6 |
60,1 |
–0,5 |
52484 |
61,1 |
60,9 |
–0,2 |
52485 |
56,8 |
56,7 |
–0,1 |
52486 |
64,9 |
64,2 |
–0,7 |
52487 |
54,8 |
54,5 |
–0,3 |
52489 |
53,7 |
53,3 |
–0,4 |
52490 |
60,3 |
60,8 |
0,5 |
52491 |
52,4 |
52,0 |
–0,4 |
52492 |
60,2 |
59,7 |
–0,5 |
52493 |
52,1 |
51,3 |
–0,8 |
52494 |
61,1 |
59,6 |
–1,5 |
52495 |
57,4 |
57,3 |
–0,1 |
52496 |
53,7 |
52,6 |
–1,1 |
52497 |
52,6 |
51,7 |
–0,9 |
52498 |
47,7 |
47,0 |
–0,7 |
52499 |
49,2 |
48,5 |
–0,7 |
52500 |
43,7 |
42,8 |
–0,9 |
52501 |
55,6 |
55,3 |
–0,3 |
52502 |
46,0 |
44,7 |
–1,3 |
52503 |
56,0 |
54,7 |
–1,3 |
52504 |
56,4 |
54,8 |
–1,6 |
52505 |
57,0 |
55,2 |
–1,8 |
52506 |
56,9 |
55,0 |
–1,9 |
52507 |
57,9 |
57,0 |
–0,9 |
52508 |
56,5 |
55,0 |
–1,5 |
52509 |
59,1 |
57,5 |
–1,6 |
52510 |
58,2 |
56,7 |
–1,5 |
52511 |
57,5 |
57,0 |
–0,5 |
52512 |
58,4 |
58,2 |
–0,2 |
52513 |
60,6 |
59,7 |
–0,9 |
52514 |
64,3 |
62,8 |
–1,5 |
52515 |
61,6 |
60,0 |
–1,6 |
52516 |
66,1 |
64,8 |
–1,3 |
60001 |
61,3 |
56,4 |
–4,9 |
60002 |
61,1 |
59,3 |
–1,8 |
60003 |
56,8 |
54,8 |
–2,0 |
60004 |
54,1 |
52,5 |
–1,6 |
60005 |
48,0 |
46,9 |
–1,1 |
60006 |
43,3 |
42,2 |
–1,1 |
Lijst van referentiepunten binnen het gebied met vrijstelling:
29730, 29731, 29732, 29733, 29734, 29735, 29736, 29737, 29920, 29921, 29922, 29923, 29924, 29925, 29926, 29927, 29928, 29929, 29930, 29931, 29932, 40312, 40313, 40314, 40315, 40316, 40317, 51860, 51861, 51862, 51863, 51864, 51865, 51866, 51867, 51868, 51869, 51870, 51871, 51872, 51873, 51887, 51888, 51889, 51890, 51891, 51892, 51893, 51894, 51895, 51896, 51897, 51898, 51899, 51900, 51901, 51902, 52479, 52480, 52481, 52482, 52483, 52484, 52485, 52486, 52487, 52488, 52489, 52490, 52491, 52492, 52493, 52494, 52495, 52496, 52497, 52498, 52499, 52500, 52501, 52502, 52503, 52504, 52505, 52506, 52507, 52508, 52509, 52510, 52511, 52512, 52513, 52514, 52515, 52516, 60001, 60002, 60003, 60004, 60005, 60006
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2022-8393.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.