Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Justitie en Veiligheid | Staatscourant 2022, 7265 | interne regeling |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Justitie en Veiligheid | Staatscourant 2022, 7265 | interne regeling |
De Algemeen Directeur van de Justitiële Informatiedienst,
gelet op het Mandaatbesluit hoofden taakorganisaties Ministerie van Justitie en Veiligheid;
Besluit:
Van het ingevolge artikel 1 van het Mandaatbesluit hoofden taakorganisaties Ministerie van Justitie en Veiligheid aan de directeur van de Justitiële Informatiedienst, hierna genoemd ‘de Algemeen Directeur’, verleende ondermandaat, wordt ten aanzien van de aangelegenheden die hun dienstonderdeel betreffen ondermandaat verleend aan:
a. de directeur Ketenstrategie;
b. de Concern Controller;
c. het hoofd Bedrijfsvoering;
d. de directeur Operatiën I;
e. de directeur Operatiën II;
f. de directeur Ketenvoorzieningen en Innovatie;
g. de programmadirecteur Informatiehuishouding.
Als leidinggevende, als bedoeld in paragraaf 1.3 van de CAO Rijk, worden, ten aanzien van de onder hen ressorterende ambtenaren, aangewezen en gevolmachtigd, de ambtenaren, genoemd in kolom 1 van bijlage 1 bij dit besluit, voor zover het betreft de uitoefening van de bevoegdheden, vermeld in kolom 2 van die bijlage.
Als bevoegd om te beschikken over bedragen voor het aangaan van verplichtingen en voor het verrichten van uitgaven, worden aangewezen de ambtenaren, genoemd in kolom 1 van bijlage 2 bij dit besluit, voor zover het betreft de bedragen, genoemd in kolom 2 van die bijlage.
Aan de Algemeen Directeur blijft voorbehouden:
a. de bevoegdheid tot het vaststellen van de kwalitatieve formatie;
b. de bevoegdheid tot het nemen van niet-individuele personeelsbeslissingen;
c. de bevoegdheid tot inhuur van interim-management, organisatie- en formatieadvies, communicatieadvies en beleidsadvies.
Bij afwezigheid of ontstentenis van de Algemeen Directeur, kan de in artikel 1 onder a. genoemde functionaris als plaatsvervanger optreden. Bij diens afwezigheid of ontstentenis kunnen de andere in artikel 1 onder c. tot en met f. genoemde functionarissen ieder afzonderlijk als plaatsvervanger optreden.
De in artikel 1 onder a. tot en met f. genoemde functionarissen kunnen de bij dit besluit toegekende bevoegdheden verder door mandateren. Voor zover noodzakelijk en van toepassing, wordt deze functionarissen toegestaan, dat zij elkaar bij afwezigheid of ontstentenis onderling vervangen ten aanzien van de aangelegenheden die hun dienstonderdeel betreffen.
Het Mandaatbesluit Justid 2021 wordt ingetrokken. Op basis van dit besluit of eerdere besluiten verleende ondermandaten, volmachten en machtigingen blijven van kracht, totdat deze worden ingetrokken, waarbij op grond van dit besluit kan worden voorzien in nieuwe ondermandaten, volmachten en machtigingen.
Dit besluit zal met de toelichting en bijlagen in de Staatscourant worden geplaatst.
Almelo, 18 januari 2022
De Algemeen Directeur van de Justitiële Informatiedienst van het Ministerie van Justitie en Veiligheid, W. Lodder
In dit besluit wordt door de Algemeen Directeur van de Justitiële Informatiedienst aan de directeuren en het hoofd bedrijfsvoering de bevoegdheid verleend om namens de Minister van Justitie en Veiligheid besluiten te nemen (ondermandaat).
Het sluit daarmee aan op de gewijzigde organisatiestructuur en functiebenamingen per 1 april 2021 en het instellen van de programmadirectie Informatiehuishouding per 1 oktober 2021.
Dit besluit voorziet ook in de plaatsvervanging van de Algemeen Directeur bij afwezigheid of ontstentenis, dat wil zeggen een oorzaak die buiten zijn macht ligt. Daartoe worden de genoemde functionarissen als plaatsvervanger aangewezen.
Het besluit biedt daarnaast ruimte aan deze functionarissen om elkaar onderling te vervangen. De wijze en volgorde van vervanging wordt vastgelegd in werkafspraken.
Ingevolge artikel 7 van het Mandaatbesluit Ministerie van Justitie en Veiligheid heeft dit besluit ook betrekking op het doorgeven van de bevoegdheid om privaatrechtelijke rechtshandelingen en andere (feitelijke) handelingen te verrichten (volmacht en machtiging). Uitsluitend regelmatig voorkomende rechtshandelingen kunnen op basis van volmacht worden verricht.
In bijlage 1 en bijlage 2 bij dit besluit is de mandaatverlening en aanwijzing voor het Personele en het Financiële mandaat opgenomen.
De Algemeen Directeur van de Justitiële Informatiedienst kan nadere instructies geven ten aanzien van de wijze waarop rechtspositionele besluiten worden genomen en ten aanzien van de besteding van de budgetten waaraan een gemandateerde zich moet houden in de uitoefening van bevoegdheden.
Almelo, 18 januari 2022
De Algemeen Directeur van de Justitiële Informatiedienst van het Ministerie van Justitie en Veiligheid, W. Lodder
De ambtenaren bij wie in kolom 2 de letter A is geplaatst, zijn, onverminderd artikel 4 van dit besluit, bevoegd tot uitoefening van alle bevoegdheden die in of krachtens het Burgerlijk Wetboek (BW) en de Collectieve Arbeidsovereenkomst (CAO) Rijk aan de rol van werkgever c.q. leidinggevende, als bedoeld in deze CAO, zijn toegekend.
De ambtenaren bij wie in kolom 2 de letter B is geplaatst, zijn, onverminderd artikel 4 van dit besluit, bevoegd tot uitoefening van alle bevoegdheden die in of krachtens het BW en de CAO Rijk aan de rol van werkgever c.q. leidinggevende, als bedoeld in deze CAO, zijn toegekend, met uitzondering van:
a. de bevoegdheid van de werkgever tot het sluiten van een arbeidsovereenkomst (Hoofdstuk 2. CAO Rijk);
b. de bevoegdheid tot het opzeggen van een arbeidsovereenkomst en het verzoeken om ontbinding van een arbeidsovereenkomst, als bedoeld in het BW;
c. de bevoegdheid tot het beschikbaar stellen van een dienstauto (Hoofdstuk 10. CAO Rijk);
d. het opleggen van ordemaatregelen en straffen (Hoofdstuk 15. CAO Rijk).
Kolom 1 |
Kolom 2 |
|
---|---|---|
Werkgever c.q. leidinggevende |
||
1. |
Algemeen Directeur |
A |
1.1 |
Concern Controller |
A |
1.2 |
hoofd Bedrijfsvoering |
A |
1.2.1 |
manager Stafbureau |
B |
1.2.2 |
manager Juridisch Cluster |
B |
1.2.3 |
manager Financiën |
B |
1.3 |
directeur Ketenstrategie, tevens Chief Information Officer (CIO) |
A |
1.3.1 |
manager Informatiemanagement |
B |
1.3.2 |
manager Strategie |
B |
1.4 |
directeur Operatiën I |
A |
1.4.1 |
manager Portalen en Samenwerking |
B |
1.4.2 |
manager Verbindingen en Veiligheid |
B |
1.4.3 |
manager Digitalisering- en Archiveringsdienst |
B |
1.4.4 |
manager IT Operations |
B |
1.4.5 |
manager Business Operations Office |
B |
1.5 |
directeur Operatiën II |
A |
1.5.1 |
manager Opsporing |
B |
1.5.2 |
manager Persoonsinformatie |
B |
1.5.3 |
manager Justitiële gegevens en rechtshulp |
B |
1.5.4 |
teamleider / manager Klant Contact en Service |
B |
1.6 |
directeur Ketenvoorzieningen en Innovatie |
A |
1.6.1 |
manager Ketenvoorzieningen |
B |
1.6.2 |
manager Innovatie |
B |
1.7 |
programmadirecteur Informatiehuishouding |
A |
De ambtenaren genoemd in kolom 1 zijn bevoegd tot het aangaan van verplichtingen en het doen van uitgaven. In kolom 2 is het maximumbedrag opgenomen waarvoor de ambtenaar telkens een verplichting mag aangaan of uitgave mag doen. Voor de Algemeen Directeur geldt geen maximumbedrag.
Kolom 1 |
Kolom 2 |
|
---|---|---|
Aangewezen ambtenaar |
Bedrag in € |
|
1. |
Algemeen Directeur |
|
1.1 |
Concern Controller |
10.000 |
1.2 |
hoofd Bedrijfsvoering |
100.000 |
1.2.1 |
manager Stafbureau |
10.000 |
1.2.2 |
manager Juridisch Cluster |
10.000 |
1.2.3 |
manager Financiën |
10.000 |
1.3 |
directeur Ketenstrategie, tevens Chief Information Officer (CIO) |
100.000 |
1.3.1 |
manager Informatiemanagement |
10.000 |
1.3.2 |
manager Strategie |
10.000 |
1.4 |
directeur Operatiën I |
100.000 |
1.4.1 |
manager Portalen en Samenwerking |
10.000 |
1.4.2 |
manager Verbindingen en Veiligheid |
10.000 |
1.4.3 |
manager Digitalisering- en Archiveringsdienst |
10.000 |
1.4.4 |
manager IT Operations |
10.000 |
1.4.5 |
manager Business Operations Office |
10.000 |
1.5 |
directeur Operatiën II |
100.000 |
1.5.1 |
manager Opsporing |
10.000 |
1.5.2 |
manager Persoonsinformatie |
10.000 |
1.5.3 |
manager Justitiële gegevens en rechtshulp |
10.000 |
1.5.4 |
teamleider / manager Klant Contact en Service |
10.000 |
1.6 |
directeur Ketenvoorzieningen en Innovatie |
100.000 |
1.6.1 |
manager Ketenvoorzieningen |
10.000 |
1.6.2 |
manager Innovatie |
10.000 |
1.7 |
programmadirecteur Informatiehuishouding |
100.000 |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2022-7265.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.