Mededeling in het kader van de uitvoering van het project ViA15, Rijkswaterstaat

Besluiten omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen – gemeente Duiven

Op grond van artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Waterstaat een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit. Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Waterstaat kennis van het feit dat de volgende besluiten zijn genomen.

Welke besluiten zijn genomen en liggen ter inzage?

Voor de uitvoering van het Tracébesluit A12/A15 Ressen – Oudbroeken (ViA15) zijn onderstaande besluiten genomen, overeenkomstig de procedure van artikel 20, lid 4, van de Tracéwet in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht. Het betreft aanvragen van GelreGroen Construction V.O.F. om omgevingsvergunningen voor de activiteit bouwen op grond van artikel 2.1, eerste lid, onder a van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.

  • Het besluit met zaaknummer 20SZ1934/Z/20/072162 is afgegeven namens het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Duiven en heeft betrekking op de bouw van de volgende kunstwerken: het viaduct in de N810 (Arnhemseweg) over de halfverdiepte ligging waarin de A15 wordt aangelegd (KW40), het viaduct in de Roodwilligenstraat over de halfverdiepte ligging waarin de A15 wordt aangelegd (KW42) en een foliepolder tussen 2 klemkuipen t.b.v. de halfverdiepte ligging waarin de A15 wordt aangelegd (KW75).

  • Het besluit met zaaknummer 20SZ1932/Z/20/072156 is afgegeven namens het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Duiven en heeft betrekking op de bouw van de volgende kunstwerken: het wegviaduct in De Aa over de verdiepte ligging van de aan te leggen A15 (KW35), het wegviaduct in de Achtergaardsestraat over de verdiepte ligging van de aan te leggen A15 (KW36) en het wegviaduct in de Beerenclaauwstraat over de verdiepte ligging van de aan te leggen A15 (KW37).

Waar en wanneer kunt u de stukken inzien?

De besluiten en de bijbehorende stukken liggen met ingang van dinsdag 5 januari 2021 tot en met maandag 15 februari 2021 ter inzage bij de gemeente Duiven, Koning Willem-Alexanderplein 1, 6921 ES Duiven.

In verband met maatregelen rondom het coronavirus gelden aangepaste openingstijden en aangescherpte toegangsregels. Om de stukken in te zien dient u een afspraak te maken. Raadpleeg hiervoor de website van de gemeente (www.duiven.nl) of neem telefonisch contact met de gemeente op (tel.nr. 0316 – 279 111).

Hoe kunnen belanghebbenden beroep indienen?

Van dinsdag 5 januari 2021 tot en met maandag 15 februari 2021 staat voor belanghebbenden beroep open bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het beroepschrift moet worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het beroepschrift kan door burgers tevens digitaal worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State middels deze website: https://digitaalloket.raadvanstate.nl/.

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en, zo mogelijk, de datum en het kenmerk van het besluit;

  • een opgave van de redenen waarom u zich niet met het besluit kunt verenigen.

Tevens dient ten behoeve van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, zo mogelijk, een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht te worden overgelegd.

Op dit besluit is hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven wat zijn beroepsgronden zijn. Na afloop van de beroepstermijn kunnen deze gronden niet meer worden aangevuld. In het beroepschrift dient tevens te worden vermeld dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet.

Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing van het besluit. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag of (door burgers) digitaal middels deze website: https://digitaalloket.raadvanstate.nl/. Bij het verzoek moet een afschrift van het beroepschrift worden overgelegd.

Het verzoek dient te zijn ondertekend en dient ten minste het volgende te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en de datum en het nummer of kenmerk van het besluit;

  • de gronden van het verzoek (motivering).

Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoekschrift om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Gewezen wordt op het feit dat alleen belanghebbenden die zienswijzen hebben ingebracht tegen het ontwerpbesluit of aan wie redelijkerwijs niet verweten kan worden dat zij geen zienswijze hebben ingebracht op het ontwerpbesluit, beroep kunnen instellen tegen het desbetreffende besluit.

Meer informatie?

Voor nadere informatie met betrekking tot de besluiten kunt u zich wenden tot Omgevingszaken gemeente Duiven, tel.nr. 0316 – 279 111.

De Minister van Infrastructuur en Waterstaat, namens deze, het afdelingshoofd BJV-Projectadvisering bij Rijkswaterstaat Corporate Dienst, W. Warmerdam

Naar boven