Regeling van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, van 15 december 2021, nr. IENW/BSK-2021/273693, tot wijziging van de Subsidieregeling sanering verkeerslawaai in verband met het vaststellen van het subsidieplafond 2022

De Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat,

Gelet op artikel 4, tweede lid, van de Kaderwet subsidies I en M;

BESLUIT:

ARTIKEL I

Artikel 19a van de Subsidieregeling sanering verkeerslawaai komt te luiden:

Artikel 19a

Het subsidieplafond voor het tijdvak van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2022 wordt vastgesteld op € 20.757.000.

ARTIKEL II

Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2022.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

De Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, S.P.R.A. van Weyenberg

TOELICHTING

Subsidieplafond 2022

Met deze wijziging van de Subsidieregeling sanering verkeerslawaai (hierna: subsidieregeling) wordt het subsidieplafond voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2022 vastgesteld.

Gevolgen van de wijziging

De subsidieregeling wordt vooral gebruikt door gemeenten en in een enkel geval door een provincie. De wijziging van de subsidieregeling heeft geen gevolgen voor de bestuurlijke lasten van gemeenten en provincies. Daarnaast heeft deze wijziging van de subsidieregeling naar haar aard ook geen gevolgen voor de administratieve lasten voor burgers.

De financiële gevolgen voor de rijksoverheid van de onderhavige wijziging van de subsidieregeling vallen binnen de kaders van de rijksbegroting. Er wordt jaarlijks een subsidieplafond vastgesteld voor de sanering van verkeerslawaai.

Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2022.

De Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, S.P.R.A. van Weyenberg

Naar boven